De dunne lijn - nwe editie


Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-01-2010 14:00

Met alle respect, maar via een medium als het internet waar via youtube, napster, myspace, hyves allerlei media verspreid worden vind ik het wat overtrokken om zo op de tenen te gaan staan wanneer een tekst uit een blog gekopierd wordt. Een blog is voor mijn gevoel iets te openbaar en vrijblijvend om daar zulke zware copyright argumenten aan te koppelen. Ik zie op uw blog ook nergens iets over copyright, noch van teksten, noch van foto's. Dus ik weet niet of wat jij vindt juridisch te verhalen is. Om het af te dekken had carp company, om discussie te voorkomen, uiteraard simpelweg in 1 zin een bronvermelding toe kunnen voegen.
Maar de tekst wordt hier gebruikt om het boek zelf juist te promoten, wat hopelijk voor de mensen erachter (waaronder uzelf), ook ten goede komt. En waar kun je dan beter zijn voor inhoudelijke informatie over het boek dan bij de bron zelf? ... dus de site waar het te bestellen is! Zelf zou ik er dus niet zo zwaar aan tillen. Ik zou het wellicht wel leuk vinden als een citaat van mij gebruikt werd op deze manier, je hebt blijkbaar toch een heldere uiteenzetting over de inhoud van het boek geschreven...

Goed, dit is mijn mening erover. Zo heeft ieder zijn eigen mening natuurlijk.

p.s. Ik zie de blog dankzij deze discussie nu overigens voor het eerst en moet zeggen dat er leuke artikelen op staan en ook erg fraaie foto's. Mijn complimenten wat dat betreft!
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

14-01-2010 02:04

Heren, heren!

Tight lines.
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

14-01-2010 13:49

Hendrik Laar schreef:Beste PJ Otte en Aart,

als Luc een nieuw boek op de markt had gebracht over alle aspecten van het wedstrijdvissen zou dat m.i. relevant en zinvol zijn geweest, een toegevoegde waarde. Deze herdruk door een voormalig karpervisser die zijn buik destijds van dit onderdeel van de sportvisserij vol had beslist niet, maar dat is dan ook mijn persoonlijke mening van iemand die de herdruk inmiddels wel heeft mogen inzien en lezen.


Ik ben van mening dat, ondanks dat Luc al een hele tijd niet meer op karpers vist, vele van de huidige "karpervissers" nog niet aan zijn enkels komen kwestie van inzicht, doorzicht en kennis van het fenomeen karpervissen. Er zijn weinig mensen die meer gedreven zijn dan Luc (zie zijn resultaten bij het wedstrijdvissen). Zijn boeken (zowel de eerste als de tweede uitgave) zijn tot op heden relevant voor het karpervissen. In de aanpassingen in de herdruk laat hij dan ook op sommige momenten zien dat de "kleine" een groot man is, door sommige dingen recht te zetten en zichzelf te verbeteren. Het is niet omdat hij niet meer op karper vist dat hij niet met karpervissen bezig is.
En soms...... is er karper