Verschrikkingen aan 't water...


Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-12-2009 23:22

Bovenstaande berichten doen meer kwaad dan goed aan de KSN. Maar daar vraag je ook om gezien de in mijn ogen terechte reactie van Marcel.

Internet/Publicatie protocol.

Je brengt als KSN zijnde persberichten naar buiten waarin de KSN haar mening en standpunten verwoord. Of je wijst als KSN zijnde 1 woordvoerder aan. Die woordvoerder zal dan heel veel parate kennis moeten hebben maar bovenal veel, heel relativerings- en inlevingsvermogen en vanzelfsprekend schriftelijk heel sterk moeten zijn.

.


Hele dikke punt.

Wie dat niet snapt, of wil snappen, moet niet op het " pluche " gaan zitten.

BTW dat geldt eveneens voor diverse eerste lijns puristen die denken de wijsheid in pacht te hebben. Je kan wel als prive persoon denken een KSN standpunt te verdedigen, vaak is dat door bestuurlijke besluiten en nieuwe inzichten al lang en breed achterhaalt. Haal en sleep de KSN er dan ook niet steeds te pas en te onpas aan de haren bij alsof je met het noemen van de KSN de waarheid aan je zijde hebt.


m.vr.gr.

een kritisch lid.
K. van den Herik

16-12-2009 07:13

Verenigde Karpervissers BElgieNEderlandLUXemburg.

O.a. veel negatieve reacties over het 'niveau' van het katern waren hier debet aan.


Zal aan mij liggen, maar vond ik ongeveer het enige leesbare, komt zeker omdat het uit het hart geschreven is.

Tip voor bestuur: doe meer aan ledenbehoud dan alleen aan ledenwerving. Zie notulen september 2001.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-12-2009 09:16

Inderdaad Kees iedereen mooi doorgaan met het goede werk.
En ook dat iedereen het belang van het werk van een ander respecteert.

Het is ook gebleken dat je zonder de KSN heel ver kunt komen met de goede dingen.

Het is echter ook gebleken, en daar wil ik nog wel nadruk opleggen, dat je met een goed gesprek met een (regio)bestuur nog iets verder kunt komen omdat niet ieder bestuurslid ook per definitie iets over de karpervissers weet.

Belangenbehartigen is nog altijd iets anders dan de groep vertegenwoordigen, je moet het niet willen en het kan ook niet want dan ben je ook verantwoordelijk voor die groep.

Ik weet wel zeker dat geen enkel bestuur dat wil. :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

16-12-2009 17:00

Allen,

nergens stel ik dat je lid MOET zijn , dat is je eigen keuze.
En nergens stel ik dat wanneer je het licht hebt gezien als je ksn lid bent, ik heb mezelf daar 17 jaar geleden bij aangesloten en heb daar veel profijt van gehad.
En als iemand lekker in het donker wil blijven is dat zijn goed recht, maar haal aub geen woorden aan die ik niet gebruikt heb, kom op zeg.
En zoals Michel stelt een kritisch lid, ben ik ook altijd geweest en zal dat ook blijven enders is er geen vooruitgang.
Bovenal is het wenselijk dat we met z'n allen 1 doel blijven nastreven en dat is lekker op karper vissen.
En soms heb je daar iemand bij nodig.

Aub. Bedenk geen betekenissen die ik niet geschreven heb. Er wordt al zoveel (negatief gelult).

Fijne feestdagen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-12-2009 17:09

quote="Marcel Mos"]Daniel.

Ik ben destijds ook naar een ksn meeting geweest om te kijken wat dit was.
Het was er beren gezellig daar ging het niet om.
Het had alleen in mijn ogen niet veel met educatie en visveiligheid te maken


Klopt De meetings hebben niks met educatie en visveiligheid te maken, wat er achter schermen gebeurt des te meer!

En de nare smaak van de ksn kwam helemaal in me mond toen ik openlijk voor karpermoordenaar werdt uit gemaakt door een hoog aangeschreven ksn man.
Dit omdat in destijd gevist had op Domaine des Iles en daar openlijk over had geschreven op me eigen website.
Waar voor ik nota bene stek info had gehad voor me trip van ksn leden


Om een hele club aan te rekenen wat 1 persoon zegt is in mijn ogen wat te kort door de bocht. Let wel willen we als karpervissers iets bereiken en een piepklein stemmetje krijgen in voor ons belangrijke beslissingen dan moeten we ons verenigen en dat houd dus ook in dat je soms, héél soms je water bij de wijn moet doen voor de goede zaak in het algemeen.

Maar dan snap je nu ook mijn gedachte gang dat ik mijn ding voor de verbetering van de visserij...en niet alleen die op de karper maar gewoon elke visser aan de waterkant door ben ga zetten buiten de ksn om.


Jammer op die manier krijg je versplintering en maakt het voor bijv de politiek niet makkelijker op, want naar wie moeten ze nu luisteren??

mvg martijn
K. van den Herik

17-12-2009 08:03

Martijn,

De politiek luistert naar de gene die het hardst schreeuwt, hiervoor zijn geen 2000 leden nodig, dit kan ook met 450, laatste vrij vertaald naar een aantal prominenten. Zeker omdat SVN als gesprekspartner de aangewezen is.

20000 handtekeningen maakten voor faber geen moer uit. 1 telefoontje echter wel. Die moest toen worden teruggefloten.

En als iemand lekker in het donker wil blijven is dat zijn goed recht, maar haal aub geen woorden aan die ik niet gebruikt heb, kom op zeg.


De vraag, het antwoord en de bevestiging in minder dan 30 woorden. Precies dus wat bedoeld wordt in de internet code of hoe het heet.

Waarom nu je gelijk halen?

Iemand al eens contact gehad met Marcel Mos? Aart bijvoorbeeld?
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

17-12-2009 09:35

Klaas laten we geen oude wonden open maken.
Ik vind het alle wel goed zo.
Heb veel respect voor wat mensen uit de ksn doen voor de karper visserij.
Hoop dat sommige mensen ook wat meer respect krijgen voor de mensen die dingen doen voor de karpervisserij ook al doen ze dit buiten de ksn om.

Deze topic wordt nu een hele draaierij met zo heb ik het niet bedoelt.
En dat was geheel niet de insteek van de topic starter.

Want of je nu bij de ksn zit of niet...
De verschrikkingen aan het water kan je wel op willen lossen met een dvd of voorlichting op jeugdkampen en of voorlichting op regio meetings en hele boeken voor op de markt brengen .
Het zijn toch diegene die de vissers aan de waterkant uitleg willen/ durfen geven die aan die verschrikkingen verandering kunnen brengen ( in sommige gevallen).
Want als deze visser lid zouden zijn geweest van de ksn of lezer van dit forum of al in bezit van de desbetreffende DVD dan hadden ze waarschijnlijk anders zitten vissen.

Denk dat die eenzame gek die zonder een groepering achter zich toch de moeite neemt om die vissers aan te spreken cq genuanseert uitleg probeert te geven aan deze vissers zwaar onderschat wordt door sommige op dit forum.

Je kan allerlei regels in het leven roepen....maar als de controlle voor de naleving er niet of nouwelijks is dat hebben de regels ook weinig zin.

Veel plezier met jullie manier van het verbeteren van de karper visserij.
Ik doe het wel op eigen wijze.
suc6 Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-12-2009 10:00

Marcel compleet mee eens.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

17-12-2009 10:34

Dat probeerde ik nu ook te vertellem Marcel. Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

17-12-2009 12:07

Een mooi sluit pleidooi van marcel.

Het is altijd makkelijk om anderen op hun fouten te wijzen zonder zelf iets te doen.

Een betere wereld begint bij je zelf toch?



Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-12-2009 13:29

Of we het nu over HSV, Federaties, Sportvisserij Nederland of de KSN hebben allemaal zijn we op ons eigen wijze bezig om belangen van de hengelsport zo goed mogelijk te behartigen. Zo las ik net dat men in Almere samen met SVN ook weer een belangrijke hobbel genomen hebben in het belang van de karpervisserij. Hartstikke goed als je op hun site kijkende tal van KSN leden tegenkomt die zich zo actief opstellen.

Dat Daniel goed bedoeld een persoonlijke directe vraag stelt kan ik me ook voorstellen. Ken hem vrijgoed als een rustige knaap die binnen de KSN jeugd echt goed bezig is. Zie het dan ook meer als een oproep aan Karpervissers die belangen veilig willen stellen. Deze kom je ook bij een KSN en waar niet altijd tekort. Dat vele KSN leden bestuursfuncties binnen HSV en bv VBC vervullen geeft wel aan dat we met mensen te maken hebben die hun hart zeker op de goede plaats hebben zitten. Zonder noem het wel eens die gekke, zag het er in karperland een stuk slechter uit is mijn overtuiging.
Ga vooral door met hetgeen waar je nu mee bezig bent.
Een vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-12-2009 13:32

Ik ken Daniel ook als een rustige vent die het heel goed voorheeft met de karpervisserij.
Hij doet inderdaad samen met de andere commissieleden erg veel en goed werk.

En net als iedereen maakt ook hij wel eens een opmerking die een beetje rot overkomt.
Niks vreemds aan dus, ook wat dat betreft is het dus net een mens. :D :D 8)
Vissen is een hobby, geen religie!