vissterfte thv lage bergse bos Rotterdam


Plaats reactie
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

17-11-2009 11:21

Afgelopen zondag reed ik door het lage bergse bos en voor de mensen die de weg kennen, net voor de golfclub steek je een kanaaltje over. Vanuit de auto zag ik al een stuk of 4 dode karpers liggen. Ben gestopt en heb het water een stukje afgelopen waarna ik zeker wel een stuk of 40 dode karpers langs de oevers zag drijven!

Opvallend was dat de vissen die ondersteboven dreven een rode buik hadden en in sommige gevalllen bloeddoorlopen ogen hadden. Ik heb er melding van gemaakt en er werd mij verteld dat er waarschijnlijk giftig afval gedumpt is of iets dergelijks.

Iemand hier iets over gehoord? Ik vroeg me ook af of er een rechtstreeks nr. is om dit soort zaken te melden. Werd mij nu geadviseerd de politie te bellen. Je beste vriend natuurlijk maar ik bel liever iemand anders.

Groet,
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
piet vliet

17-11-2009 17:04

milieu dienst 0104733333 en er staat een telefoonnr in je vegunning dat je kan bellen bij constatering van vissterfte.
ken het watertje wat je bedoelt was/is een leuk water voor de penvisserij . :-?
gr piet.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

17-11-2009 17:08

ken het watertje ook, kon je inderdaad leuk pennen en drijvend vissen. ..Kut dat die vissen kapot zijn, nu maar hopen dat er niet nog meer volgen. ik zou inderdaad het advies van Piet volgen of proberen of je via een waterschap een onderzoek kan laten doen
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

18-11-2009 11:20

ok, ja best een leuk watertje inderdaad, zou er nu wel met een raar gevoel zitten te vissen na het zien van al die vissen..

Thnx voor de info, had zelf meld visstroperij gebeld. Beter voortaan dat andere nr gebruiken.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

03-12-2009 21:22

Was er niet enige jaren geleden ook grote sterfte?
Er zijn toen ook veel vissen dood gegaan en dus; zou de natuur grote populaties zelf reguleren?
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Plaats reactie