karpervissers overvallen


Plaats reactie
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

05-01-2010 17:26

hoe kan je je spullen verzekeren?
Je hoort steeds vaker dit soort verhalen..
Wel eng vis altijd samen met een maat van 15 en ben zelf 14
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

05-01-2010 19:34

toch maar zorgen dat je ze overdag weet te vangen...
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-01-2010 19:57

ik heb de reacties ook gelezen en ben op jongere leeftijd met een vis maatje ook een keer op een avond alle materiaal kwijt geraakt. toen nog niet in het bezit van veel geld om dit soort materiaal met antidiefstal alarm en zo te installeren. inderdaad veel doet de politie er niet mee. toch moet je er zoals eerder beschreven toch altijd aangifte van doen. je weet maar nooit.
vaak zijn zulke mensen die spullen jatten er vast ervaren mee en doen ze het regelmatig.

nu ondertussen zelf in het bezit van de delkim txi plus met de anti diefstal alarm en voor extra beveiliging staan er in de hoeken van de tent alarmen met infrarood die alles oppikt wat in mijn 5 meter straal van de tent en hengels komt. kleine dieren worden niet gesignaleerd. niet alleen omdat we niet weer willen dat mensen onze spullen stelen maar ook gekocht omdat wij vaak vissen waar mensen regelmatig met honden langs knorren en wij niet willen dat die honden de spullen om ver lopen want mensen denken nergens aan wat het allemaal kost.

toevallig net voor de winterperiode is begonnen hebben we nog een keer iets meegemaakt in de vroege morgen. ik ben zelf totaal niet een mens die over huidskleur oordeelt heb genoeg vrienden die van andere afkomst zijn maar op die dag en morgen om half 6 net wanneer het een beetje licht begint te worden zie ik iemand bij de tent staan. mijn vismaat die eerder uit de tent was geweest om te pissen had vergeten in de terug tijd dat ie naar binnen was gegaan het alarm weer aan te zetten. dus tot mijn verbazing dacht ik eerst nog dat het me vismaat was tot dat ik hem naast me hoorde snurken hihi.
ik dus uit me tent en aan hem vroeg wat zijn bedoelingen waren. ook omdat we de hengels dicht bij het water hadden staan en de tent er bijna strak tegen aan en ook nog op een eilandje zoals het daar genoemd werd zaten waar eigenlijk nooit mensen komen dan alleen bij het honden strandje ( Leeuwarden De Kleine Wielen ) vissers die dit kennen weten wel waar ik het over heb. ik vraag hem dus waarom hij zo dicht bij onze spullen moest staan. hij schrok hiervan toen ik me tent uit kwam en liep 6 meter naar achteren en bl;eef daar staan turen naar onze spullen. ik vroeg opnieuw aan hem wat hij kwam doen en of onze spullen wat interessant waren. direct zijn blik van de spullen af en stom voor hem uit turend. hij heeft er zowat een uur gestaan en is opgestapt. later die middag komt er weer wat een onverzorgde typ naar ons toegelopen met direct allemaal vragen over het vissen en de vangst. dit niet zo raar maar omdat hij zij dat hij ook vaak op karper viste en hier ook vaak kwam bij de kleine wielen, stelde mijn maat hem een vraag of ze wel eens bij het zandpad of merries dobber zaten. hij wist niet eens wat het was en keek hem verbaast aan. ook vroeg hij veel vragen hoe de beetmelders werkten wat voor type beetmelder het was en of wij het wel goed beveiligd hadden voor mensen die spullen wouden stelen. natuurlijk hier geen antwoordt opgegeven maar de boodschap was ondertussen wel duidelijk. weer zo,n persoon die denkt slim te zijn. we hebben hem laten blijken dat zijn bezoek niet gewenst was en niet veel minuten later verdween ook hij. ik zei al tegen mijn vismaat dit kan nog wel eens een onrustig nachtje worden. ik ga het maar wel vast voorbereiden je weet maar nooit. onderttussen ook een maat opgebeld die ook die avond met een paar vrienden langs kwamen. zoals gezegd zo gedaan. en zoals ik al zei om 3 uur in de nacht hoorden we iets aankomen langzaam maar er kraakten takken en je hoorde voetstappen meerdere. wij al klaar staan om er uit en die geboefte te gaan pakken wat het ook was, boem het alarm af wij eruit en ja hoor diezelfde gozer die in de middag kwam en die vent in de ochtend stonden daar weer de felle schijnwerpers erop en er achter aan. niet echt van besef dat ze een gun of wapens bij hun konden hebben er achter aan. 2 mensen bleven bij de tent omdat het ook wel eens gebeurt als afleiding en dat een derde persoon de spullen weg jat. jammer genoeg hebben ook wij ze niet kunnen pakken, maar zoals je dan maar weer ziet alles is mogelijk en je moet oppassen wat je allemaal aan vreeemden vertelt. wij nu goed voorbereidt en niet de jongere leeftijd meer en iets terug durfden te doen is het goed afgelopen. maar zoals je vaak leest dat de jongere garde vaak het slachtoffer is had het vast anders afgelopen.

toch ben ik van mening als dieven de spullen willen hebben het toch wel halen desnoods met wapens, pistool en meer van dat soort shit en met een grotere groep komen. niet dat ik persoonlijk me hierdoor laat afschrikken maar toch de gedachte alleen al is al erg genoeg. je wil gewoon je hobby uitoefenen en andere moeten het weer verknallen. bah.

mensen succes en pas altijd op je tellen.

groetjes de visvangers.
martijn boer

05-01-2010 20:54

maak je niet druk joh
Er worden te weinig beroofd
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

05-01-2010 22:52

In t begin vd topic lees ik dat sommigen bang zijn door vervolging vd daders.
Men is bang om wraak te krijgen....

Maar jongens; je gaat niet zomaar dood toch?

Ik heb ook 1x iets minders meegemaakt, heb de daders zelf vervolgd. Is veel makkelijker! :wink:

En via politie komt het wel goed zegt men.....Ik geloof daar niet in, ben t vertrouwen al kwijt.
Ik los het daarom zelf op. Daders gaan geen aangifte doen, kuil graven voor een ander en je .........

Triest,maar wel de keiharde realiteit.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-01-2010 09:13

Bang ben ik niet en wraak? Tamelijk onpersoonlijk als je spullen gejat worden. Als je weet wie de daders zijn, dan waren je spullen waarschijnlijk niet gestolen. Want het meeste verdwijnt in het geniep.

Voor de rest heb ik niet zoveel op met een samenleving waar iedereen voor eigen rechter gaat spelen. Dat haantjes gedrag is een veel groter probleem. In het extreme leidt dat tot zinloos geweld. Zodra je je enigzins aangeproken voelt, mep je er maar op los.

Verder, wees eens kritisch en laat je niet van alles aanlullen door de media. Wat hun betreft is er deze week een elfstedentocht en zitten we allemaal ingesneeuwd thuis. Om maar wat heel onschuldigs van de afgelopen week te noemen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

06-01-2010 10:32

Kees,

Ik ben ook niet bang, maar wel voorzichtig en sinds 1½ jaar heb ik de hond bij me, niet omdat ik bang ben maar gewoon ook voor de gezelligheid, en natuurlijk voor mijn nachtrust ben geen 20 meer.

Het is een echte Duitser, die kuilen graaft.
Afbeelding

En na het kuilen graven, in slaap valt.
Afbeelding

En uitgegroeid is tot een behoorlijke hond met een indrukwekkende kop.
Afbeelding

De laatste keren dat ik ben wezen vissen met hem, ligt hij ongevraagd de hele nacht buiten om de omgeving in zich op te nemen, en ik heb het al diverse keren mee gemaakt dat hij midden in de nacht aansloeg, en toen ik buiten kwam ik wel niks of niemand zag, maar het geeft wel een vertrouwd gevoel. Ik heb hem er niet speciaal voor aangeschaft we hebben al ruim 20 jaar honden, ja allemaal Duitsers, maar dit is wel de eerste die ik altijd meeneem als ik ga vissen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-01-2010 11:43

hihi ja de hond heb ik vaak mee als ik alleen ga vissen alleen dan een mastif verder idd ben ik ook niet bang voor deze mensen maar idd zoals eerder beschreven als er een mannetje of 3 a 4 aankomt met pistolen doe je niet zo veel meer.
verders moet je er niet te veel bij stil staan en nadenken want anders wordt het voor de jongere garde alleen maar moeilijker om nog te durven weg te gaan.

ACH MAN GA TOCH VISSEN DAN VANG JE NOG EENS WAT xD

mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

06-01-2010 13:26

Ik laat mn 2 bullmastiffs mooi thuis. Dan ben ik namelijk degene die buiten ligt en zij liggen op de Nash :P
Ook geen zin om een 2 persoonstent mee te nemen :D :oops:
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

06-01-2010 14:36

Goedemiddag heren,

Persoonlijk probeer ik het allemaal te relativeren.

Wie waren die gemaskerde mannen......?

We kennen allemaal het karperwereldje ondertussen wel. Nijd en afgunst zijn jammer genoeg aan de orde van de dag.
Misschien zaten die jongens wel andere vissers in de weg, of zijn er voorafgaand woorden geweest met andere vissers in de buurt. Denk aan schoolvriendjes of vijanden. We praten allemaal graag over onze hobby. Via, via, weten ze waar je zit om je nog een lesje te leren.
Ik noem maar wat mannen, vaak moet je het in dit soort dingen zoeken. Zeker gezien ze gemaskerd waren!

Maar zelf slaan mannen.
Een jaar terug had ik ze een lesje willen leren als ze het bij mij hadden gedurft.
Tegenwoordig zeg ik niet doen. Dat zal je bezuren. Je wordt inderdaad als een crimineel behandeld door politie en justitie, en dat is echt geen pretje. Als je de hoofd cool kan houden kom je er vaak beter vanaf.
Met een confrontatie schrijft de wet dat het fysiek geweld evenredig moet zijn, daarnaast moet je geen mogelijkheid hebben gehad om te vluchten. In feite mag je niks doen, ja.. wegrennen.
Misschien kun je enigzins genoegdoening halen door hem een nat pak te bezorgen, maar dan wordt er toch echt van je verwacht dat je met je handen in je zakken gaat staan toekijken hoe de rest van je spullen worden meegenomen.
Achteraf misschien beter ook. Een handgemeen kan heel snel, heel lelijk aflopen. Het ene moment zit je lekker te vissen, geen wolkje aan de lucht. Het volgende moment zit je achter tralies voor mishandeling of erger. Beste optie lijkt mij, om bij thuiskomst bij je gezin lekker op de karperwereld te zeiken erover. Die spullen komen wel weer.

Maar niet melden bij de politie.
Altijd doen! Door registratie kan er een dossier worden opgebouwd. Anders is het inderdaad net of het nooit heeft voorgedaan.

Persoonlijk probeer ik me altijd goed te verstoppen tussen bosjes en struiken. 9 van de 10 keer ziet geen kip me zitten. Zorgt soms wel voor vervelende situaties wanneer ik naar een net opgezette kamp moet lopen omdat er net over mijn lijnen is uitgevaren of gegooid. Probeer iemand dan maar te overtuigen te verkassen.... Lastig vaak :lol:

In Februari heb ik mijn hond een jaar. Hij is een kruising mechelse hollandse herder. Echt een beer van een hond, maar zo lief. Sinds ik hem heb, gaat hij altijd mee. Als er s'nachts een bekende langskomt, krijgen ze een vriendelijke groet van hem. Maar als het een vreemde is... oei.. Ik heb mensen het op een holle zien zetten :lol:
Wat die uiteindelijk moesten, ik weet het niet.
Na veel jaren alleen te hebben gevist, is het echt een genot om hem mee te hebben.

Het is kut als het je overkomt.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

06-01-2010 14:41

Je hoeft ze toch ook niet allebei mee te nemen doe ik ook niet laat er eentje thuis voor de vrouw, anders zit ze ook zo maar alleen. :wink:

Afbeelding

Maar als ik in mei naar du der ga gaan ze allebei mee. 8)
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Martijn de Snaijer
Berichten: 63
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

06-01-2010 15:04

En het is nog gezellig ook, alleen jammer dat hij geen foto's kan maken.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

06-01-2010 15:05

Zelf met 1 hond kan ik een 2persoons biff meenemen.... Die lul weegt 60 kilo :o
Nee hoor.. ze blijven lekker thuis en ik vis vanuit een boot :-)
K. van den Herik

06-01-2010 15:15

Afbeelding

Heeft op deze stel al eens een inbreker verjaagd. Bij de mensen achter deze stek. Niet teveel over hebben anders loopt em naast de schoenen
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

06-01-2010 17:01

Mooi die honden! Jammer genoeg geen mogelijkheden om op dit moment goed voor het beestje te zorgen,komt wel. :)

Robert,

Je kan het goed relativeren, wijze praat en in de meeste gevallen ook het slimst!

Lange tijd geleden ook lastig gevallen door dronken jongeren. Die apen kunnen veel schade aan je materiaal veroorzaken,dat ze mij een pak rammel verkopen zie ik ze nooit doen in die staat van dronkenschap. :lol: Als ze met pistolen komen wordt het een ander verhaal. Dat wordt idd meestal overdreven. Zinloos geweld en voor je eigen opkomen is een heel groot verschil.
Omgaan met geweld en/of bedreiging is ook voor de meesten erg moeilijk, ook al heb je een hond bij. Jij moet het uiteindelijk toch zelf oplossen toch? Of de hond dat doet door alleen zn tanden te laten zien. 8)

Ik heb geen hond dus moet rooien met de riemen die ik heb. Ben niet zomaar bang, kan situatie's goed inschatten en weet geweld als dit nodig met mate te gebruiken,komt door mn werk.

Blijf vooral genieten jongens! Dat is het belangrijkste :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-01-2010 17:33

Tussen het zelf even oplossen en jezelf verdedigen zit ook een verschil. Het eerste veronderstelt eigen initiatief, het tweede een noodzaak.

Blijft internet, he...

Ik denk dat onder 4 ogen, als de stoerheid afvalt, de meesten ook wel anders reageren. We hebben niet zo veel ervaring met gerichte aanvallen op je eigen persoontje. Gelukkig maar. En tja, wat je dan doet is altijd nog maar afwachten.

Ik zal mijn katten dan maar meenemen. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
james hazenberg1974
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-09-2009 15:05
Locatie: groningen

06-01-2010 17:39

gewoon stelletje werkloze lafbekken
die zelf geen hobby kunnen betalen
lekker de spullen jatten van iemand die er elke dag hard voor moet werken
als je zulke mensen tegenkomt aan je water gewoon steen om de voeten en dumpen op je stek
doen ze het geen tweede keer weer :P
Gebruikersavatar
Jos van der Maat
Berichten: 42
Lid geworden op: 09-11-2009 19:14
Locatie: Delfzijl

06-01-2010 18:25

Hmmmmmmmmmm,
in tegenstelling tot de rest van het gezin heb ik het niet zo op huisdieren maar bovenstaande reacties geven toch weer een andere kijk op de zaak! Is misschien ook wel weer gezellig met zo'n viervoeter erbij die 's nachts een beetje oplet! Neem ik in overweging!

btw @ Jan de Jager:
Kun jij ter leering ende vermaeck iets meer vertellen/laten zien van jouw infrarood detectie? Is wellicht ook een aardige oplossing!
en die hoef je niet driemaal daags uit te laten ;-)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

06-01-2010 19:40

Denk toch echt dat je meer aan een 4 voeter hebt dan aan infra rood. Helaas wandelt mijn 4 voeter trouw mee en helpt met inladen van de spullen als ze gejat worden :lol:

Paar goeie spijkerplanken op de grond misschien dat dat helpt en dan maar niet hopen dat je snachts gecontroleerd wordt :lol:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-01-2010 21:33

ja paar spijkerplanken de absolute klapper van de week, ik zie het al voor me loop ik stom slaap dronken me tent uit totaal vergeten dat die dingen er liggen en ik mot pissen loop ik zo die planken in neeeeeeee laat maar doe mij mijn eigen systeempje maar, tegenwoordig genoeg diefstal alarmen aanwezig en werken ook prima, daarnaast wanneer ik alleen ben is mijn grote vriend hond mastif ook zeker mee en idd op reactie eerder meer dan 60 kilo zijn de honden zeker wel schrikt alleen al af als ze de hond zien laat staan dat ze dan nog komen hihi xD

mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-01-2010 11:27

als je een hond neemt, enkel om je te "beschermen" met vissen (dus uit eigenbelang), vind ik dat je geen hond moet nemen.

een Hond / Huisdier is veel meer dan een karpervisser bewaker.

als je een hond neemt ,doe je dat omdat je van honden houdt. bijzaken komen dan later aan bod.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

07-01-2010 13:04

Wat denk je zelf Michel, ik heb al ruim 20 jaar Duitse Herders, dan zou ik niet van ze houden, ik heb er zelfs mee in de africhting sport gezeten, dat deed ik twee keer per week, en door omstandigheden van mijn vorige hond waar ik mee trainde ben ik daar mee gestopt. En sinds ik deze jonge hond heb, gaat hij al vanaf zijn 8ste week mee naar de waterkant, iets wat ik bij mij vorige honden nooit gedaan heb, althans zelden. En met deze is het zo erg nu, als hij in de gaten krijg, dat ik iets pak om te gaan vissen (Zelfs als ik thuis een test onderlijntje maak, ligt hij te loeren naar me). En gaat hij zo liggen dat ik niet om hem heen kan. Daarbij komt dat hij het geweldig naar zijn zin heeft aan de waterkant, soms lijkt hij meer op een zeehond dan op een Duitser Herder. Beschermen van mij, ik denk het niet, ben ik zelf wel toe in staat. Maar het maakt wel indruk als je zo'n hond bij je hebt, en daarbij komt geen enkele overvaller, pleegt een overval zonder de boel verkent te hebben, en als ze dus langs mij zijn gereden zullen ze mij eerder mijden, door zijn aanwezigheid, denk je ook niet.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-01-2010 13:11

ik kan me niet herrineren dat ik iemand bij naam noemde... en ik doelde al helemaal niet op jouw opmerkingen of honden. maatje van me heeft 2 rodhesian ridgebacks en die zien een foudraal en worden ook gek,want ze willen vissen :D

ik bedoelde alleen dat je niet een hond moet nemen enkel om je te beschermen voor bij het vissen, en dat dat eigenlijk een bijzaak is.

redenen om een hond te nemen hebben niks met vissen te maken naar mijn idee.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
peter van welij
Berichten: 67
Lid geworden op: 15-01-2006 23:48

07-01-2010 18:05

Ik heb zelf een bull terrier lopen en die vind het ook zo lekker om mee tegaan.
Ik kan bijna niks aan visspullen pakken in huis want dan staat meneer al bij de deur te zeuren.