karpervissers overvallen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-11-2009 13:04

voorbeeld 1:

een maat van me zit met mij te vissen, komt er een politie auto , mag ik jullie vergunning zien ?
ik laat mn vergunning zien.mn maat pakt zn mapje met vergunningen en ziet tot zn verbazing dat de vergunning voor het nieuwe jaar er nog niet ingestopt was door hem ( stom en eigen fout dat klopt ja)
dit was in februari .
in dat mapje zaten van de afgelopen 10 jaar alle oude vergunningen ,echter de nieuwe nog niet. die lag nog thuis.
hij stelde voor om het in de avond te komen laten zien ,echter wilde de agent daar niks van weten en gaf hem met een grote glimlach zn prent.( weer een stapje dichter bij zn quota)

qua regelgeving zat mn maat fout, en riskeerde hij een boete die enigzins terrecht was. echter een agent met een beetje begrip en hart had gezegd dat als hij het dezelfde avond zou kunnen aantonen op het buro dat hij dan geen boete zou krijgen. en hij zou kunnen zien dat omdat hij van 10 voorgaande jaren alle vergunningen bij zich had ,dat het een serieuze visser was. ook zeiden we dat ze bij de HSV konden opvragen of hij zn vergunning had en betaald had en zo.( kleine moeite) en hoefde hij ook geen boete te krijgen.maar daar wilde hij ook niks van weten , de buit was al binnen

voorbeeld 2: ik had een keer toen ik snel weg moest een jas aangetrokken die ik vaak met vissen aanheb,daar zat een mes in die ik gebruik voor als mn lijnen door een boot meegenomen worden oid. en ik mn lijn(en) door moet snijden indien het nodig is. ik werd aangehouden op de brommer en ze zagen een bobbel in mn jas,ik dacht shit , er zit een mes in. toen ik aangaf dat dit mn jas was voor bij het vissen en ik daarom er een mes in heb zitten ,konden ze ineens wel kijken in hun systeem of ik wel lid was van een HSV,en was het niet erg, zolang ik maar gelijk weer naar huis ging ( vind het nog vaag dat ze zomaar kunnen zien dat ik lid ben van een HSV, maar big brother is watching you ,blijkt maar weer)

voorbeeld 3:

ik ben aan het fietsen op een apart fietspad naast de weg met nog gras tussen de weg en het fietspad ook.echter had ik geen handen aan het stuur, want ik had al een heel stuk gefietst en ging even rustig aan doen met de rug recht. fiets ik langs een agent die langs de autoweg stond en die schreeuwde dat ik moest stoppen. ik stop en vraag wat er is. hij zegt: weet je dat het bij wet verboden is om zonder handen aan het stuur te fietsen? ik begin keihard te lachen en vraag of hij dit serieus meent, en hij zegt ja..

ok, ik geef aan dat ik op een apart fietspad fiets, waar geen fietser te zien is en als ik val dat ik mezelf er alleen maar mee heb.,maakte hem niks uit. toen vroeg ik of hij mij een boete ging geven ,hij twijfelde :o :o en deed het niet , echter moest ik wel mn handen aan het stuur houden. ik zeg ok en fiets weer door.

vervolgens vond hij het blijkbaar nodig om mij de volgende 5km te blijven volgen op een afstand om te kijken of ik niet weer mn handen van het stuur af zou halen ( met andere woorden loeren om alsnog een boete te kunnen geven)

teeeeeeeeering ,waar ligt de prioriteit denk ik dan he :P

ik wil nog wel ff doorgaan hoor trouwens........
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

17-11-2009 13:28

michel Tja schreef:voorbeeld 1: ...
voorbeeld 2: ...
voorbeeld 3: ...

teeeeeeeeering ,waar ligt de prioriteit denk ik dan he :P

ik wil nog wel ff doorgaan hoor trouwens........


Nu klaag je erover dat je 2x v/d 3x geen bekeuring hebt gekregen?!?!?! Wat een bonnenschrijvers zijn het ook!!! :D Als ze alleen maar aan hun bonnenquota hadden gedacht waren dit gewoon 3 bonnen geweest, nu krijg je er maar 1...

(we gaan trouwens steeds verder offtopic :) )
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-11-2009 13:52

[Leg jij de prio's eens anders dan.... waar moeten we op gaan bezuiningen om meer politie te kunnen betalen?

Wat zijn onnodige bekeuringen? Als je dochter/zoon/vrouw/broer aangereden wordt door iemand die de straat als racebaan gebruikt piep je wel anders.

De meeste snelheidsovertredingen zijn voor tot 10 km te hard.
Diegene die een racebaan maken van de weg mogen van mij echt flink aangepakt worden.
Iik hoef de prio's niet anders te leggen dan moet de regering doen, maar die durven het niet.
Ik luister alleen de debatten van de tweede kamer en trek mijn conclussies.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

17-11-2009 16:19

Jezus hier kan ik dus echt niet tegen he.. Harold jij ben volgens mij echt zo linkse..... .. Lekker links lekker meer politie lekker meer belasting heerlijk man.. Die politie gaat echt niet meer doen.

Ik ken zo jonge en ze vader heeft politie honden als je die bij je tent hebt liggen en er komen van die gaste maken ze dat ze weg komen. Die beeste zijn echt vet alleen ook erg duur als je er al aan kan komen.
En wat ik net al hoorde er zijn mensen met een grote mond en zeggen ja ik pak ze wel die overvallers
Maar die schijte em gewoon. maar geloof mij er zijn ook echt gevaarlijke mensen die nachtvissen hier bij mij iniedergeval nou overval hun maar is..

EN Harold je kan wel van die linkse uitspraken doen maar.. je moet het dan wel juist vermelden. Ik weet niet hoor maar laats was de belasting zo hoog dan andere landen hebben moeten zeggen dat ze ze niet nog hoger moeten doen.. jij met je 1000 euro meer heb je geld teveeel ffzow? :-? En trouwens ze hebben nu zelf 40 mil in kas dus maarja daar zullen ze ook niks nuttigs mee doen.
Laatst gewijzigd door Rutger Scardola op 17-11-2009 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

17-11-2009 16:25

gradus scholtens schreef:De meeste snelheidsovertredingen zijn voor tot 10 km te hard.


en die tellen niet ofzo? Om die racemonsters te pakken(die ze van jou wel aan mogen pakken) moeten ze nu eenmaal de snelheid van iedereen meten, en te snel is te snel... dus niet moeilijk doen maar gewoon accepteren dat je fout zit.

Als je zegt dat de overtredingen tot 10km/u te hard niet bekeurd moeten worden, dan kun je net zo goed de maxsnelheid naar boven bijstellen (60 ipv 50, 90 ipv 80, 130 ipv 120). Maar dan begint de discussie opnieuw, men gaat 139 km/u rijden en gaat weer miepen omdat men minder dan 10 km/u te hard rijdt....

gradus scholtens schreef:Diegene die een racebaan maken van de weg mogen van mij echt flink aangepakt worden.


Doen ze toch ook? Voor een kleine overtreding staat een klein bedrag, voor een grote overtreding een groot bedrag + nog wat andere mogelijke strafmaatregelen.

gradus scholtens schreef:Iik hoef de prio's niet anders te leggen dan moet de regering doen, maar die durven het niet.

Ik luister alleen de debatten van de tweede kamer en trek mijn conclussies.


Die mensen heb jij (mede) gekozen en hebben dmv van onderhandelingen een coalitie gevormd en het beleid vastgesteld... Daarbij worden inderdaad (soms moeilijke) keuzes gemaakt. Maar er staat je niets in de weg om te laten zien dat je het beter kunt :) Maar ik begrijp uit je antwoord dat je daar niet zoveel zin in hebt :)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

17-11-2009 16:58

Jos van der Maat schreef:Op zich wel een boeiende discussie mensen maar het was niet mijn bedoeling om de daadkracht van Politie Nederland ter discussie te stellen of te achterhalen of aangifte ja-dan-nee wel handig is.

Ik heb naar aanleiding van dit bericht echt een nacht minder goed geslapen, waarbij ik visioenen kreeg van gemaskerde mannen die 's nachts mijn bivy openritsen en mijzelf (of nog erger: mijn zoon) met grof geweld naar buiten trekken! Over trauma's gesproken!Alleen of met zijn tweeen maakt die gasten dus ook niks uit.

Ik weet ook wel dat dit soort uitwassen zelden of nooit voorkomen, maar toch..........
Mijn vrouw heeft nu helemaal de zenuwen als ik weer ergens een nachtje ga pakken!

Het hele voorval zet mij in ieder geval aan het denken! Ik was benieuwd of ik dan de enige ben? Ligt het aan mijn leeftijd? Het feit dat ik vader ben van twee kinderen?

Stappen jullie hier dan makkelijk(er) overheen en ga je komend weekend weer fris en fruitig ergens in themiddleofnowhere en nachtje zitten?
Het zal bij mij ook wel weer slijten maar op dit moment durf ik bijna niet meer!

grts
Jos


Heb dan geen overval meegemaakt maar wel diefstal op 1 meter van je strecher als je ligt te slapen. Nou ik kan je zeggen dat ik de eerste weken niet meer gevist heb. De plek waar ik al jaren viste voelde zo veilig aan en dat wordt in 1x afgenomen. Heeft mij dan ook echt moeite gekost om weer te gaan nachtvissen en er weer plezier in te hebben. Een overval lijkt mij nog heftiger. Iedereen blaat wel van, ik doe dit en doe dat, mannen je hebt al een klap te pakken voordat je uit je tent bent.

De maatschappij verandert, je hoort het steeds meer, roofovervallen bij de mensen thuis en het zal alleen maar erger worden. De spullen die wij hebben is gewoon best wel geld waard en makkelijk te roven. Ik hoop dat dit voor iedereen bespaard blijft want een pistool op je kop en je spullen inleveren gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Zieke wereld leven we in.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

17-11-2009 17:45

En zolang de Rechterlijke Macht vervolgens nog onderscheid maakt tussen het jatten van een schepnet en een miljoen zal er geen enkele lering uitgetrokken worden door de pleger. Kortom over een paar jaar kunnen we na VEELPLEGER en nieuw woord toevoegen: IEDEREDAGPLEGER. (zal ik voor u even een biefstukje bakken terwijl mijn collega uw verbaaltje uittikt, meneer de IEDEREDAGPLEGER) enne...... tot morgen dan maar weer...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-11-2009 18:45

Als je zegt dat de overtredingen tot 10km/u te hard niet bekeurd moeten worden, dan kun je net zo goed de maxsnelheid naar boven bijstellen (60 ipv 50, 90 ipv 80, 130 ipv 120). Maar dan begint de discussie opnieuw, men gaat 139 km/u rijden en gaat weer miepen omdat men minder dan 10 km/u te hard rijdt....


Doen ze toch ook? Voor een kleine overtreding staat een klein bedrag, voor een grote overtreding een groot bedrag + nog wat andere mogelijke strafmaatregelen.

gradus scholtens schreef:Iik hoef de prio's niet anders te leggen dan moet de regering doen, maar die durven het niet.

Ik luister alleen de debatten van de tweede kamer en trek mijn conclussies.


Die mensen heb jij (mede) gekozen en hebben dmv van onderhandelingen een coalitie gevormd en het beleid vastgesteld... Daarbij worden inderdaad (soms moeilijke) keuzes gemaakt. Maar er staat je niets in de weg om te laten zien dat je het beter kunt :) Maar ik begrijp uit je antwoord dat je daar niet zoveel zin in hebt :)[/quote]

Als de controlles om de veiligheid gaan dan moeten ze vaker controleren op onveilige plekken, zoals langs scholen bijvoorbeeld.
Niet op een auto snelweg midden in de nacht waar geen hond te bekenen is.
Dus ons niet voor houden dat het om de veiligheid is, terwijl iedereen weet dat dit niet het geval is.

Het beleid zoals ze aangaven bij hun verkiezings programma is dus niks meer van over, dat stellen ze keer op keer bij, daar worden de mensen de dupe van.
Deze regering heeft niks opgelost alleen erger gemaakt, kijk na Amsterdam waar ze reljongeren op reis sturen naaar Amerika(echt een lachertje) dat is van ons belastingsgeld.

Betuwelijn miljarden zijn hier aangespendeerd en het is èèn grote desillusie.(ook belastingsgeld)
Zelfde met de noordzuidlijn in Amsterdam echt een drama.
Moet ik verder gaan met wat deze regering verkeerd doet?

Straks krijgen we het rekening rijden, kan je nu al zegen dat wordt een flop.(Dit hele projekt is gebaseerd op een powerpoint presentatie)
Maak het gewoon aantrekelijk om met openbaar vervoer te reizen.
Dus niet meer belasting betalen maar het belastingsgeld beter besteden.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

17-11-2009 18:58

gradus werk jij bij de politie?
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-11-2009 19:30

Nee ik ben politicus :lol:

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

17-11-2009 19:47

Gradus snapt het tenminste.! Laat ze lekker bij scholen controleren niet op snelwegen S avonds en liever overdag ook niet!

Van overvallen tot bekeuringen wahah.
Maarja die Politie rijd zelf nog erger als ons Check peter r de vries.. Trieste sloebers zijn eht hoor in Amerika zijn ze opzich wel goed enzo daar durfen ze tenminste wat maar hier.. Ze schijten echt gwn te hard als ze achter daders aan moeten maja. Bonnen zijn ze wel goed in mensen verdrietig en boos maken enzo dat kunnen ze wel! :o
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

17-11-2009 21:10

Ja Rutger politie in amerika durft meer ?? Met 8 man met getrokken wapens iemand aan de kant zetten ? Wees blij dat dat hier niet zo is. En voor meneer Tja en meneer Schouten van jullie is inmiddels wel bekend dat alles wat met wet of andere autoriteit temaken heeft jullie dwars zit. Rij je te hard ? geen gordel om ?? niemand dwingt je om deze overtredingen te maken , dus wees een vent en aanvaard de gevolgen.
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

17-11-2009 21:41

Hee, Kerel daar heb je gelijk in maar ben jezelf al is in u.s.a Geweest? Nou bij die polities durf je niet echt wat te flikken hier zijn het vaak dunne mannetjes maar daar man zijn het echt van die breede kerels.
Nouja me broer is er geweest en die had het verschil tussen amerika en nl wel gezien....
Maar in States durfen die agenten wel meer hoor. Daar nemen ze echt actie ja okal zijn ze met meerdere maar dan is het vaak ook een echte crimineel....
Hee en btw dat jij nou alles respecteert.. dat jij nou lekker linkst bent en lekker houd van belasting betalen en het helemaal top vind dat die polities zo lopen te flitsen moet jij weten.. Tja en schouten snappen het tenminste.

Waar discuseren we nou eigenlijk over. De ene helft vind politie goed andere niet. Maarja dit is carpboard laten we gewoon over andere dingen discuseren :wink:
Laatst gewijzigd door Rutger Scardola op 17-11-2009 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-11-2009 21:52

politie word hier gedwongen zacht op te treden. Lusters van het Kabinet. Zelf ook te zacht voor worden.

te links te christelijk te zacht! Dusjah dat moet de politie overnemen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

17-11-2009 21:57

Leen snapt em ook! :D
Achja er moet niet extreem rechts komen niet extreem links maar gewoon een goed denkende partij..

Maarja dan moet je niet bij de politiek zijn :roll:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-11-2009 22:11

Inderdaad,maar mag wel wat harder
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-11-2009 22:23

Ik kom zelf met regelmaat in Amerika. Dus niks van horen zeggen. Houdt mij daar net als hier gewoon aan regels en neem verder een taxi. Dit heb ik dus zelf niet meegemaakt:

http://www.nujij.nl/politie-in-amerika- ... 0902.lynkx

Dan piept Michel wel anders als hij nog eens zonder handen rijdt en aangehouden wordt. :wink:

Berovers zijn trouwens ook wat minder soft daar. :roll:

Laten we het hierbij houden, want er wordt wederom flink off-topic gegaan met een hoop onzin.

En anders ga ik wat harder optreden. :D

Groet, kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

17-11-2009 22:27

Ach, er komt een dag... is de overvaller de l..l ... wedden dat ie de krant haalt?!
Mvg.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

18-11-2009 09:23

gradus scholtens schreef:Niet op een auto snelweg midden in de nacht waar geen hond te bekenen is.

Heb ik geen ervaring mee, kan ik dus niets over zeggen. Komt misschien omdat ik niet in de randstad woon ;)

gradus scholtens schreef:Het beleid zoals ze aangaven bij hun verkiezings programma is dus niks meer van over, dat stellen ze keer op keer bij, daar worden de mensen de dupe van.

Dat is inherent aan het nederlandse stelsel. Er is nooit 1 partij groot genoeg om te regeren en moeten er dus coalities en dus een compromis gesloten worden.

gradus scholtens schreef:Deze regering heeft niks opgelost alleen erger gemaakt, kijk na Amsterdam waar ze reljongeren op reis sturen naaar Amerika(echt een lachertje) dat is van ons belastingsgeld.

Is volgens mij een actie van de stad Amsterdam, niet van de regering.

gradus scholtens schreef:Betuwelijn miljarden zijn hier aangespendeerd en het is èèn grote desillusie.(ook belastingsgeld)

Die betuwelijn is een prima investering, je moet alleen niet verwachten dat ie zichzelf in 1 jaar terugverdient.

gradus scholtens schreef:Zelfde met de noordzuidlijn in Amsterdam echt een drama.

is de stad Amsterdam voor verantwoordelijk, niet de regering.

Berovers zijn trouwens ook wat minder soft daar.

Elke actie heeft zijn reactie.

En nu ga ik me maar eens de regels van Mr Ouwehand houden :)
De mazzel en laat je niet opnaaien jongens!!! 8)
Gebruikersavatar
Jos van der Maat
Berichten: 42
Lid geworden op: 09-11-2009 19:14
Locatie: Delfzijl

18-11-2009 19:35

@Vincent,Kees & Dries,

Bedankt voor jullie reacties en tips!
Ben dus niet de enige die dit zo ervaart. Ik heb al weer zin om komend weekend weer een nachtje te pakken. Denk daarbij nog wel aan een stek op een camping aan het water!
Het zal idd met de tijd wel slijten!

Om een lang verhaal kort te houden (en hiermee het topic ook maar af te sluiten):

Ik laat mij deze mooie hobbie niet door een paar klootzakken verpesten!!

Daarvoor beleef ik er veel te veel plezier aan. Laten we met zijn allen maar hopen dat dit soort incidenten zeldzaam blijven!

allemaal tight lines komend weekend!

mvrgr
Jos
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-11-2009 21:13

[/quote]
Dat is inherent aan het nederlandse stelsel. Er is nooit 1 partij groot genoeg om te regeren en moeten er dus coalities en dus een compromis gesloten worden.

Met een beetje geluk kom hier verandering in.



Betuwelijn miljarden zijn hier aangespendeerd en het is èèn grote desillusie.(ook belastingsgeld)
[/quote]
Die betuwelijn is een prima investering, je moet alleen niet verwachten dat ie zichzelf in 1 jaar terugverdient.

We zijn iets langer bezig dan 1 jaar volgens mij en zeggen dat het ooit wel geld opleverd is erg makelijk.


[/quote]
is de stad Amsterdam voor verantwoordelijk, niet de regering.

Blijft toch belastingsgeld en of het in Denhaag besloten wordt of in de gemeente maak niet veel uit.

Maar je geeft ook nooit aan liefdadigheid?
Immers jij hebt geen honger denk ik.
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-11-2009 21:16

Nou Gradus, daar hebben we ook wel ervaring mee en is nog veel enger.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

19-11-2009 09:39

[quote="Jos van der Maat]
Ik laat mij deze mooie hobbie niet door een paar klootzakken verpesten!!
[/quote]

Lijkt me een heel gezond standpunt! Het leven is te kort om bij alles wat je doet stil te staan en na te denken over wat er zou kunnen gebeuren.

Goed weekend en vang d'r een paar! :D
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

20-11-2009 17:32

Wat ik laats hoorde dat was wel heel naar.. Waar ik wel eens nachtvis was er een man in ze eentje en er kwam zo gang. Die gooide een gas bommetje in ze tent fzow toen raakte hij bewusteloos toen die wakker werd kon die niks meer bewegen polse door gesneden enkels en nog meer. En alle spullen weg, toen dacht ik wel ffe van ehm ja . Ik ga denk maar n ander water zoeken:p


MVG. :o
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-11-2009 19:37

Goh dat je dan nog wakker wordt, die gast heeft erg veel mazzel gehad zeg.
Vissen is een hobby, geen religie!