De man achter de vis


K. van den Herik

17-11-2009 10:48

We vangen ze liefst zo groot mogelijk. En vervolgens schieten we de vissers die een vis zo groot mogelijk doen lijken af.


Je hebt de spijker precies op de kop:

de vissers die een vis zo groot mogelijk doen lijken

Moet je eens in Zwolle bij de pisbakken kijken: alle karpervissers staan hier ook veel te ver weg en pissen meestal op hun schoenen.

Afbeelding
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

17-11-2009 12:45

K. van den Herik schreef:
Moet je eens in Zwolle bij de pisbakken kijken: alle karpervissers staan hier ook veel te ver weg en pissen meestal op hun schoenen.



offtopic:

*ROTFLOL* :lol:
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

17-11-2009 22:49

Ut is de trots die de armen doet strekken...
Niks mis mee toch? :( {beetje dan...}
Groet.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

18-11-2009 00:43

Waar jij al niet op let Klaas.. :lol:
©
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

18-11-2009 06:44

Voor iemand die zelf geen foto,s plaatst vind ik het wel lef hebben om comentaar te hebben op iemand anders Klaas of ben jij stiekeum ook zo,n drukker. :oops: :oops:


zoiets van de pot verrwijt de ketel dat hij zwart ziet
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-11-2009 06:50

Ik sta meestal met m'n hoofd tegen de muur aan
Als je er maar vertrouwen in hebt.
K. van den Herik

18-11-2009 07:26

Henry,

Ik hoef geen status door een plaatje.

Dit krijg je als iemand niet gewend is met de lens op een mion of meer normale stand te fotograferen.

Afbeelding

Eigenlijk vind ik dit meer dan genoeg.

Afbeelding


Lesley,

Je moet door de zeik naar de pisbak waden, zal ergens door komen?


Lexus,

2.10 kan dat gemakkelijk
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

18-11-2009 10:25

Ik dacht inderdaad ook dat het bij 'Maak kennis met' om boarders ging maar we hebben nu in no time het hele spro strategy team én het Martin SB team voor de kiezen gekregen. Verder prima maar ik vind het persoonlijk ook leuk om over de frequente boarders te lezen.

Zo kan ik me bijvoorbeeld Douwe Bijlsma herinneren die bij zijn 'afscheid' (inmiddels post hij wel weer af en toe) ineens een link naar zijn eigen website gaf waardoor je toch een heel ander beeld van hem kreeg. Zo zou ik bijvoorbeeld best eens willen weten waar Klaas vd Herik laaiend enthousiast van wordt in zijn eigen visserij, om maar eens een zijspoor te noemen 8)

Ach ja, uiteindelijk gaat het om de knikkers hoe je het ook wendt of keert. Daarom vind ik bijvoorbeeld het laatste artikel van Bas Stevens in Karper een verademing. Die jongen zit ook in een commercieel team maar heeft tenminste nog genoeg eigenwaarde om een artikel te schrijven vol passie en beleving en zonder hinderlijke reclame. Zo kan het gelukkig ook.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-11-2009 16:53

(Voorwaarde is natuurlijk wel dat er over gewichten niet gelogen wordt.)

Voor het gemak overheen gelezen Klaas? Want dat maakt nogal verschil hè? Lensdrukken en vervolgens het gewicht met 2 vermenigvuldigen, moet ik ook niks van hebben.
Ik weet het ook allemaal niet...
K. van den Herik

18-11-2009 17:05

spuuglelijk is spuuglelijk. Dacht je echt dat het mij wat boeit wat een vis weegt?

Kijk, je besodemietert hooguit jezelf en daar heb je alleen zelf last van. Daar zal een weetikveel wat voor -oog wel een mooie naam voor hebben.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

18-11-2009 18:34

K. van den Herik schreef:Henry,

Ik hoef geen status door een plaatje.

Dit krijg je als iemand niet gewend is met de lens op een mion of meer normale stand te fotograferen.

Afbeelding

Eigenlijk vind ik dit meer dan genoeg.

Afbeelding


Lesley,

Je moet door de zeik naar de pisbak waden, zal ergens door komen?


Lexus,

2.10 kan dat gemakkelijk


Klaas hoorde bij deze post niet de houtenkarper op het zoldertje onder i.p.v. die spiegelkaprer op de mad :roll:
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

18-11-2009 19:02

Zolang de vis niet stuitert,stikt,uitdroogd etc zal hhet me een worst zijn hoe die op de plaat staat.Lekker belangrijk onderwerp trouwens...inmiddels 3 pagina's geneuzel!
We kunnen ons beter zorgen maken over de algemene gezondheid van de vissies de mondhoeken bv,wat te doen?Andere discussie ik weet het,maar 10 x zo belangrijk als hoever iemand een vis in de lens drukt.Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
K. van den Herik

18-11-2009 21:49

Tja een mening blijft een mening Roy. Totdat jij of carolien mij anders overtuigd.

Spiegel is overigens een andere vis. Kap heb ik foto's genoeg van (1) en deze nu 2

MVG

Klaas
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

18-11-2009 23:09

Ik ken die spiegel op de mat,denk dat het één van de oudst nog levende spiegels is van het oude bestand van het KK.
De tijger,had hem wat jaren geleden op 9/10 op net wat over de 21kg.
Mooi dat ie nog leeft.
K. van den Herik

19-11-2009 07:09

Kut he die gewichten? Lang geen 21 kilo (meer) maar nog wel steeds dezelfde vis.... Voor je het weet is het een wipper.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

19-11-2009 15:20

Ieder voor zich bepaalt wat ie mooi en lelijk vindt. Helaas denken sommige mensen dat wat zij mooi en lelijk vinden de norm is. Natuurlijk zijn er grenzen binnen welke je het best kunt blijven om niet karikaturesk over te komen. En natuurlijk zijn er richtlijnen voor (professionele) fotografie, welke bepalen of een foto goed is of niet. Maar zelfs als een “professionele” visser zijn vangst fotografeert, maakt dat van hem nog geen professionele fotograaf. En maakt ie dus een foto zoals hij die zelf mooi vindt, of het nu voor publicatie is of niet. Het is aan de redactie van een medium om te bepalen welke foto’s wel en niet geschikt zijn voor plaatsing. Vervolgens mag eenieder voor zich bepalen van welke media hij of zij gebruik maakt.
Als je aan de hand van een foto een artikel direct als niet serieus te nemen bestempelt, doe je m.i. jezelf en de schrijver tekort. Als iemand z'n smaak wat betreft fotografie afwijkt van de jouwe, wil dat niet per definitie zeggen dat ie geen leerzaam, vermakelijk of anderszins zinvol stukje tekst kan neerschrijven.
Spuuglelijk is spuuglelijk, dat kan ik niet ontkennen. Maar wat iemand spuuglelijk vindt is een kwestie van smaak.

Mocht ik er ergens naast zitten (en dat zal wel...), is er vast wel iemand die me weer op het goede spoor kan brengen.

Groeten Mart
Ik weet het ook allemaal niet...
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

19-11-2009 15:59

@Mart

Niemand schrijft je hier toch ook voor wat mooi is en wat lelijk is. Men geeft gewoon zijn/haar mening over een gepubliceerde foto, en dat is (zolang het netjes blijft) ieders goed recht :)
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

19-11-2009 16:57

Heb je helemaal gelijk in Harold. Ik geef ook alleen aan hoe ik er naar kijk en wil absoluut niet belerend overkomen of als had ik de wijsheid in pacht. Want da's helaas verre van het geval, dat leren mijn karpervangsten wel...
Vind het wel jammer dat sommigen een eventueel artikel als niet serieus te nemen beoordelen zonder het te lezen. Enkel omdat de foto's erbij hen niet aanstaan. Maar dat is natuurlijk ook eenieder zijn goed recht.

Groeten Mart
Ik weet het ook allemaal niet...
K. van den Herik

20-11-2009 07:13

Kijk zo kan het ook, (is beroemdste museum in Rusland in Tisbliotiskefska).

Afbeelding

Met dank aan de maker: Paulus.