Iemand ervaring met: Henk koster webshop


Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

10-01-2011 01:23

Maarten ik ben het deels met je eens.
Maar als ik voor een product bij de plaatselijke hengelsport € 240,- betaal en via internet voor € 190,- dan kies ik toch voor die laatste. Om jou woorden maar eens te gebruiken "ik moet ook vreten en huur betalen" :wink: . Hierin gun ik het mijn winkelier meer dan de desbetreffende webshop en overleg ik wat hij nog met de prijs kan doen....

Gewone winkeliers kunnen niet concurreren met prijzen van webshops (geen huurkosten) en groothandels (bulkinkoop).


Ik ken eerlijk gezegd geen webshop zonder winkel die betalen dus net zo goed huur. De prijzen die online gehanteerd worden zullen de desbetreffende winkels ook in de zaak zelf moeten hanteren. Zal het dan echt alleen bij de bulk inkoop liggen? :roll:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2011 08:06

Huur? Loon? Inkoop? Bulk?

Een winkelier krijgt ook korting bij bijvoorbeeld een voojaarsorder. Kan ook groot inkopen indien het de prijs beïnvloed. Neem aan dat de webshop gast ook zijn centen moet verdienen en de huur? Je moet ook niet midden in de stad een zaakje beginnen als je op een makkelijk bereikbare plaats voor de helft iets kan doen. Speculeren is één, maar denk dat het allemaal wel meevalt.

Een aantal sjoppies doen het er ook naast. Dus gewoon werken en 's avonds een beetje bijverdienen met zulk iets. Zou misschien ook iets kunnen zijn. Persoonlijk haal ik alleen iets bij een webshop als het niet via de winkel te krijgen is, of via een enorme omweg.

Overigens op een paar bollen na nog nooit gebeurd..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
willem verwoert
Berichten: 54
Lid geworden op: 04-01-2010 23:17
Locatie: ochten

10-01-2011 10:09

Heeft natuurlijk ook te maken met een stukje opslag de "kleinere" hengelsportzaaken kunnen niet mee in het geweld en zullen over het algemeen iets duurder zijn. Bij dingen waarbij ik nogal wat euro's kan besparen bestel ik ook via een webshop en veelal bij H. Koster en nooit geen problemen gehad, super service. Maar als vaste klant bij je shop in de buurt valt er ook altijd wel wat aan de prijs te doen. teminste dat is mijn ervaring!!

mvg WV
kje kje wan wear
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

11-01-2011 20:49

Ik zal niet alle producten over één kam scheren maar als de jrc TV bivvy maatgevend is voor de prijsvoering van Henk Koster dan heeft hij het én druk én hij heeft aardige winstmarges:

JRC bivy TX 349 euro!

Hareco Raven etc rond de 275 euro en de 300 euro.

Dus online shoppen is de moeite waard.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

11-01-2011 22:14

Ik bestel ook regelmatig bij henk Koster, en dat gaat prima, ik had laatst een akkefietje omdat er iets niet klopte op de site, netjes opgelost, zoals het hoort. En alles snel binnen.
jens lagas
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-08-2010 12:53

18-04-2011 10:57

Prima winkel, molen besteld, deed het niet goed. volgende dag al een nieuwe binnen + geld om de oude terug te sturen! als je het mij vraagt allemaal goed geregeld.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

20-04-2011 19:29

vind het alleen eens tijd worden dat ze met ideal gaan werken.
dat overboeken vind ik maar niets.
Mijn broertje had 2 molens besteld en bleek achteraf(gelukkig voor het verzenden)niet de juiste te zijn.
Hij gebeld,nou ja geen prableem zeiden ze.welke wil je dan?die en die.waren 16cent duurder,maar die kreeg hij kado zeiden ze.
Uiteindelijk besloten dat we ze toch maar kwamen ophalen,maar ik vind het personeel niet echt bekwaam.
Stug en onvriendelijk.Weinig feedback over het product wat je wilt kopen.
Kijken je nog net de winkel niet uit,maar als je dan gaat moet je wel wat gekocht hebben,dat is het gevoel wat ik erbij krijg.
groeten nico
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

21-04-2011 07:13

Als ik naar een winkel ga voor nieuwe zooi te kijken pak ik op ht eind altijd ff een pakje haken oid en dan ga ik weer, hebben ze toch iets verdiend.
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-04-2011 09:21

Ik bestel er eigenlijk niet veel maar de keren dat ik besteld heb denk stuk of 12/13 keer is het maar 1 keer fout gegaan doordat ze verkeerde lengte banksticks hadden opgestuurd.
Ik moet wel zeggen dat de prijzen bij hun er strak zijn en je dus niet echt nog om korting kan gaan vragen of wat dan ook, doe je dat wel dan zijn ze er niet blij mee en gaan ze er vaak ook niet eens op in hun standaard antwoord is NEE!!!

De manier van bestellen laat ook te wenen over maar dat is al besproken hierzo.. i

Verder is het bij mij op de hoek althans in de zelfde stad ;) dus ga liever zelf langs maar soms kan het ff niet anders. Wel zijn het zoals eerder vermeld best stugge mensen en als je wat wil vragen en je heb er weinig verstand van dan hebben ze liever (lijkt het wel) dat je snel de winkel uit gaat.. Verder is er weinig gezelligheid dus en een bak kofffie kan er al helemaal niet vanaf.. Ook zijn ze niet echt mensen die van een babbeltje houden of wat dan ook het is gewoon kopen, betalen en wegwezen..

Al met al is Ideal wel een optie, maar daar hebben ze nog nooit van gehoord volgens mij.
Zelf ga ik dus liever naar pijnacker (http://www.hengelsportpijnacker.nl) toe, alleen die heef geen online webshop helaas, maar daar krijg je wel een bak koffie en gezelligheid ook als je niks komt kopen.. en daarbij korting is geen probleem en de prijzen liggen ook aardig strak bij hun...
Oja joh!!!