Radeloos!


Plaats reactie
piet vliet

17-10-2009 12:55

waar gaat het nu over ,over vissen toch ?met liegen over gewichten/vangsten groei je misschien in aanzien bij je mede vissers,maar bij die mooie blonde vrouw maak je echt geen indruk met je tiende veertiger gelogen of niet.
denk dat er een beetje geralativeerd moet worden en je niet zo druk moet maken over wat andere bijelkaar liegen.
zelf weeg ik nooit vissen maar ik schat wel dat er 10 vijftigers :lol: :lol: bijzaten(allemaal aan een broodkorst) vanavond effe naar de stad zal wel als held onthaald worden.not.
gr .
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-10-2009 13:20

Daar gaat het de leugenaars juist om Piet groeien in aanzien bij andere karperaars.
Ze hebben niet in de gaten dat het tegenovergestelde juist gebeurd en dat ze uitgekost worden.
Die mooie blonde vrouw neem ik wel hoor :lol:


Gradus....
....................
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

17-10-2009 17:13

Hard moeten vissen voor mn enige motivatie van dit jaar in de vorm van een 20-kilo vis.

Afbeelding

Ik blijf wel gaan,week 44 volle week vrij,lekker instant mn ding doen in die week,stek opbouwen voor n week en hopelijk afromen in 6 nachten kluizenaar spelen aan het water. :P

Die dikkerds lonken naar me,of ik ze nog vang dit jaar? Heb er weinig vertrouwen in,absoluut vertrouwen in mn eigen kennis van zaken en mn doen en laten,karper laat helaas afweten heren.

Maar ik krijg ze wel 8)
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

17-10-2009 19:11

Beste Koen,

Als jij overtuigd bent dat jij het goed doet, dan had je ook vis gevangen.
Ik ben benieuwd hoevaak jij dan in de week vist?
Want als je niets bij elkaar kunt vangen dan zit er of geen vis of je kunt je in mijn ogen nog verbeteren.
Ik denk dan ook dat je beter aan de water kant kunt zitten dan h
ier klagen en jezelf ondanks dat hier compliment
eerd.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

17-10-2009 20:58

Hans
Ik weet niet waarom hoe of wat jij denkt zo te moeten reageren in deze topic maar ik geloof niet dat iemand wat heeft aan jou reaktie in deze verder intressante topic,zou bijna gaan denken dat het iets persoonlijks is tegen Koen!

Ik heb kwa hoeveelheden en de hier voor gemaakte uren ook één van de slechtste seizoenen tot nu toe achter de rug.
Wateren waar ik in het verleden nooit blankte en niks fout kon doen heb ik dit seizoen regelmatig blanks gemaakt en heb hierop de(fout)gemaakt door regelmatig van water te veranderen.
Achteraf kan ik wel een aantal redenen bedenken waar het fout is gegaan.
Ten eerste vond ik het zonde om mijn dure diepvriesboilies ondanks dat de vriezer al een aantal maal uitgevallen was geweest en een deel al begon te schimmelen weg te gooien.En ten tweede ben ik onder het motto zo min mogelijk lijnen door het water en zo dressuur doorbrekend als mogelijk voor een groot deel met dobber systeem verticaal gaan vissen en dit heeft achter af ook niet echt positief uit gepakt.
De reden dat dit niet echt posief uit gepakt heeft is voor mij trouwens nog steeds gissen,en wie een suggestie heeft mag het zeggen!
Ik denk dat het misschien te maken kan hebben met het niet inhaken op de weerstand van baitrunner maar zo als gezegd is dit slechts gissen.
Verder is er vorig seizoen zo intensief gevist op deze wateren dat de vissen gewoon een stuk gedresseerder zijn geraakt.
Aan de andere kant heeft het regelmatig veranderen van water me op een zeer lastig dressuur water doen terecht komen en ben hier begonnen onder het motto als ik dan toch moet blanken dan maar blanken op een water waar je je pb een behoorlijk stuk kan bijstellen.
En juist op dit water leek ik in eens niets fout te kunnen doen en had binnen 2 sessies zowel een nieuwe pb spiegel als schub gevangen.
Bekenden van mij en vissers die hier al jaren visten vingen hier vaak niet meer dan een paar vissen per seizoen terwijl ik er in 2 sessies 9 vissen uit haalden.
Achteraf lijkt het er sterk op dat ik gewoon met mijn neus in de boter gevallen ben en dat bijna alle vaste vissers van dit (circuit)water het een periode op hadden gegeven,waarschijnlijk ivm het vele blanken en of zomer vakantie daar ik de eerste tijd geen andere vissers hier tegen ben tegen gekomen.Verder heb ik hier tussen het riet een nieuwe stek gecreeerd van waar af nog nooit gevist was en dit heeft hoogst waarschijnlijk ook in mijn voordeel gewerkt.
Helaas ben ik iets te eerlijk geweest tegen een visser waar van ik dacht dat het alleen een roofvis visser was en deze persoon heeft dankbaar gebruik gemaakt van mijn eerlijkheid en mijn gecreeerde stek overgenomen met een paar van zijn maten,deze mooie droom was dus ook weer snel voorbij.
Gr Mark
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

17-10-2009 22:11

[quote="sander kunst"][quote="Wim hanegraaf"]Ik vond dit jaar vooral een vreemd jaar, tot aan juli heb ik goed gevangen, augustus ging nog wel wat, maar nu is het bagger. het viel mij ook erg op dat de waterstanden nogal laag waren de laatste tijd, misschien dat het nu wat wil stijgen. heb echt leuke vissen gevangen in nederland met 11x 30+ maar toch voelt dit jaar wat vreemd, kon niet echt logica vinden in de vangsten, om mij heen is ook echt slecht gevangen kameraden klagen steen en been, ik heb dus wat meer geluk gehad, maar af en toe leek het wel of ik de enigste was op de plas die mijn visje kon vangen. terwijl er ook echt wel voldoende goede vissers waren.[/quote]

En ik maar denken dat 2 dertigers in een jaar veel zijn.
:lol: :lol: :lol:
11x een dertiger
Zou ik meschien eens mogen weten hoeveel uur je zit voordat je zo,n resultaat behaald.
Groetje,s[/quote]

891 uur en een boel mazzel, zoveel geluk ik voor de zomervakantie gehad heb, heb ik nu pech. Ben nu dit jaar gestopt met vissen, nieuw huis gekocht , dat motte we ff verbouwen. volgend voorjaar weer volle bak
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

17-10-2009 23:17

mijn beste jaar ooit 8)
23. 30ers
3. 40ers
1. 50er
en nog eens 100karpers tussen de 10 en 15kilo..
natuurlijk is dit niet zomaar aan komen waaien...
met 200nachten per jaar weet je na een paar jaar wel de beste periode voor elk water :wink:
zo heb ik een periode dat ik 3maanden een stek op de maas bevis.
erna 4maanden op een zwaar dressuur water en erna weer 3maanden op de rivier stek...
omdat ik weet dat er in die 4maanden weinig of niets te vangen valt op de rivier stek :wink:
m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

18-10-2009 01:59

Sorry hoor maar 200 nachten per jaar? heb je verder geen social life ofzo?
Tight Lines !
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

18-10-2009 10:51

Hallo Mark,

Ik ken Koen niet, en heb dus ook niets tegen hem.
Jouw verhaal geeft tenminste aan dat je een aantal "fouten hebt gemaakt".
Met het dressuur verhaal daarin tegen ben ik het minder eens aangezien de vissen dit jaar 3 maanden lang ongemoeid zijn gelaten door de vorst.
Dat je door een andere aanpak vis bent gaan vangen dat vind ik goed anteciperen. Dat je door veel waterhoppen gokt, dus oftewel met de kont in de boter valt of konstant achter de feiten aanloopt, dat is een risico die ik niet wil lopen.
Maar als iemand radeloos is waarom mag ik dan niet vragen hoeveel hij vist?
Wisselt men te vaak van water?
Zijn er nieuwe vissers aangekomen die alles uit de kast halen?
Heb je door omstandigheden de foute nachten gevist?
Dit jaar zijn de water temperaturen op vele wateren de hoogste geweest van de laatste jaren, en zo zijn er nog vele mogelijkheden buiten het extreme voeren.
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

20-10-2009 09:12

200 nachten per jaar?!?!?!? :o

hoe financieer je dit, werk je fulltime de andere 165 dagen? :P
vis zwemt
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-10-2009 10:05

Mensen

Val rudy lemmens niet aan omdat hij 200 nachten per jaar vist,ik kan ook iemand die dat doen,omdat die gene iets heeft moeten doorstaan waardoor hij niet gericht meer kan werken.

Mvg Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

20-10-2009 10:19

ik vind dat als je 200 nachten kan vissen je ook zou kunnen werken. ok wel kut dat je dan nog maar de helft kan vissen
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

20-10-2009 10:22

Gunstig schoolrooster misschien? Dat paste ik destijds ook altijd zelf een "beetje" aan :lol:
Kwam toen echter bij lange na nog niet tot 200 nachten pj hoor..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-10-2009 10:31

Wel komies,als mensen niet weten wat Rudy mankeert,en toch radeloos gaan reageren op zijn doen van vissen

Lekker belangrijk ook of hij nou 200 nachten per jaar vist,als hij zelf maar weet dat het hem iedere keer lukt,hij zal wel rond komen he,anders kan je deze hobby sowiezo op deze manier niet bolwerken.

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

20-10-2009 11:02

hij zal wel niet kunnen praten dat ie een spokesman heeft?

Of iets komisch is? Ach, zolang je nog niet lig te kwijlen en bellen blazen kan en moet je in Nederland gewoon werken.

Moest ie de lotto gewonnen hebben en binnen zijn: gefeliciteerd
Jerry Tenwolde
Berichten: 106
Lid geworden op: 20-09-2009 19:09

20-10-2009 13:48

deze discussie heb ik volgens mij wel eens gelezen
K. van den Herik

20-10-2009 14:58

niet het eind verklappen he.... :lol:
Jerry Tenwolde
Berichten: 106
Lid geworden op: 20-09-2009 19:09

20-10-2009 15:34

eindigd met The End
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

20-10-2009 15:49

Dat is ook direct het goede antwoord. Het gaat weer totaal off topic omdat iemand schrijft dat hij 200 of meer nachten per jaar aan het water zit. Het hoe en waarom iemand dit doet past niet in dit topic, het radeloos zijn over de weinig vangsten van dit jaar. Laten we daar ook mee verder gaan in dit topic!
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

20-10-2009 19:33

K. van den Herik schreef:hij zal wel niet kunnen praten dat ie een spokesman heeft?

Of iets komisch is? Ach, zolang je nog niet lig te kwijlen en bellen blazen kan en moet je in Nederland gewoon werken.

Moest ie de lotto gewonnen hebben en binnen zijn: gefeliciteerd


jij bent volgens mij echt de forum held he :x
ik vertel gewoon mijn karper verhaal op dit forum.
om de ervaring met andere liefhebbers te delen....
hoe en waar ik dit van doe is mijn zorg..
ik ga toch owk niej over jou priveleven lopen lullen op het forum...
maar volgens mij voel jij je er prettig bij om mensen die pas op het forum komen eens flink af te zeiken.
of je er een erectie van krijgt ofzow ik weet ut niet...
je moet niet praten over zaakjes waar je niks van weet.
je kent me niet eens maar je rekent me af omdat ik 200nachten vis per jaar...
jij bent degene die een real life moet zoeken i.p.v de forum kraker willen uithangen! 8)
mij hoor je niet klagen :wink:
ik heb me altijd netjes gehouden op dit forum :wink:
maar ik laat me niet elke keer afzeiken...
mocht je echt zo geintresseerd in me zijn kan je langs komen.
dan lossen we het zo op... maar stop met die onnozele berichten a.u.b
m.v.g rudy lemmens
Laatst gewijzigd door rudy lemmens op 20-10-2009 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

20-10-2009 19:41

@ rudy maak je niet druk,

ben zelf in het verleden ook 200 nachten weg geweest in een jaar en op die manier
weet je complete wateren naar je hand te zetten.
jammer dat er dan altijd weer afgunst van anderen om de hoek komt kijken.
want als zij 200 nachten gezeten hadden dan hadden nog veel meer gevangen.
maargoed, het maakt dus wel degelijk uit of je af en toe een nachtje pakt,
of dat je pratisch dag en nacht aan een water bent.
alle respect voor de gene die het kunnen opbrengen om zo veel aan het water te zijn.
je vangste zullen werkelijk omhoog schieten en anderen vissen dan daadwerkelijk achter het net!!!


helaas kan ik het niet meer opbrengen,
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

20-10-2009 19:52

leen goudappel schreef:Wel komies,als mensen niet weten wat Rudy mankeert,en toch radeloos gaan reageren op zijn doen van vissen

Lekker belangrijk ook of hij nou 200 nachten per jaar vist,als hij zelf maar weet dat het hem iedere keer lukt,hij zal wel rond komen he,anders kan je deze hobby sowiezo op deze manier niet bolwerken.

Leen


inderdaad leen...
als ik niet rond zou komen zou ik geen 200 nachten per jaar aan het water zitten.
ik heb een moeder en een vriendin die mijn karperpassie volledig snappen...
meer heb ik niet nodig... :wink: m.v.g rudy lemmens

eey bas jah is owk zo wanneer je je lange tijd op een water concentreert.
kan je een geheel bestand op zijn kop zetten
en inderdaad jammer dat er altijd afgunst om de hoek komt kijken.
maar dat heb je bij dikke vissen vangen altijd zelfs bij je beste vismaten af en toe...
vind owk dat er teveel wordt gekeken naar hoe iemand aan zijn tijd komt..
i.p.v hoe iemand zijn zich de moeite om 200nachten aan het water te zitten
ik heb respect voor mensen die niet zo veel vissen of niet zo veel tijd hebbe om te vissen.
dan verwacht ik owk respect terug eey bas op wat voor water heb jij toen die 200 nachten gevist.... maas kanaal of putjes?
m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
Jan Sturkenboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-06-2003 02:00
Locatie: Houten

20-10-2009 20:38

Nu weet ik weer waarom ik al die jaren hier niet meer op het forum heb gekeken, de afgunst en het gekift op-en over elkaar. :cry:
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

20-10-2009 21:58

Rudy Lemmens, 200 nachten per jaar...Netjes. Heb t ook n seizoen zo gehad. Ving wel mn vissen toendertijd.

In tegenstelling tot nu, eind dit jaar zal ik ook de 100-zoveel nachten gevist hebben.
Volgende week 6 nachten,afhankelijk van die week besluit ik of ik er voor dit jaar het slot op mn karpervisserij gooi. Ik kijk dan volgend jaar augustus wel als ik terugkom van 4,5maand uitzending.

Ga dan liever mn tijd besteden aan roofvis,aangezien dat toch beter loont,zeker rond deze tijd!

Laten we vooral met het moraal vh verhaal verder gaan waar dit topic mee begon!

De groeten uit Brabant
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

20-10-2009 23:33

Kom kom, niet zo licht geraak hè.

Als je hier komt vertellen dat je 200 nachten per jaar pakt is het toch niet helemaal vreemd dat mensen zich af gaan vragen wat je dan in godsnaam voor de kost (lees: voor de samenleving) doet?

Dat is net zoiets als je auto parkeren op de Hoefkade in Den Haag zonder 'm op slot te zetten met je splinternieuwe autoradio/navigatie erin en dan verwachten dat ie er bij terugkomst nog wel in zit.

Nouja, niet helemaal maar je snapt wat ik bedoel. :D

On topic:

Koen, ook hier redelijk voorjaar gehad, daarna eigenlijk alleen maar blanken.

Dit lijkt een beetje de tedens te zijn van mijn visserij de afgelopen 4-5 jaar ofzo, alleen wist ik in sommige jaren in het najaar nog wel eens wat goed te maken.

Ach, there's always tomrrow. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."