Radeloos!


Plaats reactie
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

11-10-2009 11:13

Heren,

Tot de conclusie gekomen dat karper een moeilijker vangbare vis is geworden bij mij in omstreken,omgeving Breda.
Kanaal,zandwinningsplas van met goed bestand,minder bestand etc. nergens is er meer karper te vangen.
Feit is dat ik maar 6 karpers heb weten te vangen over een heel seizoen(113 nachten vissen) en geen run weet te forceren als alles er goed bijligt qua aasaanbieding en visstek. Afgelopen 3 nachten gevist,enkel 3 platten kunnen vangen op n water waar ik tot op vorig jaar mn vissen wel wist te vangen! Kanaal idem dito,heb er duizenden uren versleten in mn carriere,dit jaar 2 kunnen vangen.
Overal is het kut naar mijn weten, en daar zit je dan met je dure uitrusting,geweldige drive om te vissen en het belangrijkste wat ik mis is; KARPER! :x
Oja, lang leve het vele voorvoeren! 15 kilo per week per man is tegenwoordig doodnormaal zonder een lijn in het water te gooien,lang leve de boiliefabrikanten die zoveel voor zo weinig mogelijk wegdoen aan boilie's.Gooien we onze eigen ruiten niet in?

Iemand verklaringen voor dit??


Met blankende groeten, Koen :cry:
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

11-10-2009 11:42

Koen de Been2 schreef:Oja, lang leve het vele voorvoeren! 15 kilo per week per man is tegenwoordig doodnormaal zonder een lijn in het water te gooien,lang leve de boiliefabrikanten die zoveel voor zo weinig mogelijk wegdoen aan boilie's


En wat is dan 't resultaat van deze figuren afgezet tegen je eigen resultaten?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-10-2009 12:02

Koen,

Dan kunnen we mekaar de hand schudden! Ik heb er dit jaar ook 6. Allemaal in het late voorjaar gevangen. De zomer en nazomer geen reet gevangen. Ik heb op 2 wateren gevist. Het ene is een moeilijk watertje bij mij in de buurt, de andere een plas die in verbinding staat met de ijssel. Hier hebben we helemaal niks gevangen!!! Verschillende stekken geprobeerd, instant, voorvoeren, overdag, s nachts. Maar niet 1 run gezien. We hebben daar 2x met zekerheid een karpertje zien springen. Was nog een kleintje ook. Of wij doen iets gruwelijk fout of er zit in het zomerhalfjaar gewoon geen vis in de plas, maar alles op de rivier zelf. Of er is iets anders aan de hand. Maar ik weet het niet meer.
Op het andere water is het ook een drama. Van het voorjaar (april-mei) vingen we wel karper, gewoon avondjes instant. Niet veel, maar elke avond wel 1-2 runs. We hebben toen met z'n 2en 10-12 karpers gevangen. De zomer heb ik eigenlijk niet veel gericht op karper gevist. Meer feederen, forellen, penvissen en met de vaste stok. En vanaf dat we op dat water weer begonnen zijn (zal ergens in augustus zijn) gewoon niks gevangen! Van alles geprobeerd. Allerlei stekken, aassoorten, tactieken enz. Geen run! We hebben op stekken gevist die elk jaar nog vis opleveren, zelfs tot een paar weken daarvoor nog! Ook op aassoorten waar we gewoon vis op vingen. We hebben instant gevist, met voorvoeren (verspreid en compact), van alles. Alleen af en toe een brasem. Na een week voorvoeren was het alleen brasem. Dat zegt ook wel wat. Nu zul je denken: dressuur? Maar er vist bijna niemand. Enkele vissers slechts, dus dat kan het ook niet zijn. Het enige wat nog kan is dat ze op dat water echt alleen snachts bijten. Je mag er namelijk niet nachtivssen dus wij vissen er alleen overdag en s avonds. Maar eerder kon je ze dus ook gewoon prima overdag vangen.
Ik snap er ook niets van. Je hoort op wel meer watren dat het niet lekker gaat dit jaar. Hier in de buurt ook. Ik ben denk ik nog nooit zo gedreven geweest als dit jaar...en dan blank je zo vaak. Bah! Bewust mezelf beperkt tot 2 wateren, om me er echt op te richten en zodoende hopelijk wat succesvoller te zijn op dat moeilijke water. En dan krijg je dat je nog nooit zo slecht gevangen hebt als ooit te voren. Ik kan het niet verklaren. Misschien de strenge winter?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-10-2009 12:36

Hm,

Hoor van alle kanten hetzelfde verhaal en kan bevestigen dat het voor mij en mijn vismaten ook op gaat. Werkelijk drama dit jaar in onze hoek van het land :-(.
Zelfs terug naar de "zekere" watertjes had keiharde blanks tot gevolg.
Struinen, vaste stekken, voorvoeren, instant, ander aas, andere onderlijnen --> NIETS, NAKKES, NADA.

Nieuw groot water aangedaan en daar instant een paar visjes gevangen, maar tsja daar mag niet gevist worden zonder een additionele en erg dure vergunning :-(. Na de 2e sessie ben ik het water afgegooid door de visrechthebbende. Begrijpelijk maar wel wrang omdat daar eigenlijk alleen maar vis op de kant komt.

Ben nog niet van plan mijn jaar af te sluiten maar de motivatie is tanende hoor. Dat ik niets vang vind ik nog tot daar aan toe, dat ik zelfs geen aanwijzingen meer krijg is fnuikend. De stekken zou het niet aan moeten kunnen liggen, we hebben inmiddels best wat watersense opgebouwd. Zonder piepjes, lossers etc weet je gewoon op een gegeven moment niet meer waar je het zoeken moet en zonder vertrouwen ........... achteraf veel en harde twijfels over de dingen die je wel gedaan hebt.

Dus we maken hier maar een jank en klaag topic van :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

11-10-2009 13:07

mischien komt het door de strenge winter van afgelopen jaar,of de extreme droge zomer ,maar hier in de buurt zijn de vangsten redelijk.
Evert Jan van Schaik
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2007 22:38

11-10-2009 15:31

Vreemd vind ik dit.
Afgelopen jaren waren voor mij niet erg best maar dit jaar is gewoon helemaal top.
Voorgaande jaren heb ik ook zo gezeten als jullie....en maar denken waar het aan kan liggen.
Gek kan je er van worden zal ik je vertellen.
En dan zo een jaar dat alles op volle toeren draaid.
Vreemd.
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

11-10-2009 22:07

Ben niet de enige die het opmerkt :P

De vis zal er nog wel zitten. Vreten,natuurlijk of niet(bollen),ze worden er dik van.
Ik voer zelf niet veel(voor). In 3 nachten vissen gaan er op 3 hengels een kilo of 5 bollen op,geen harde bollen! Vang er mn platten wel op dus ze worden niet overvoerd.
Voorvoeren werkt snel verzadigend op,zeker op de minder kwaliteitsbollen die slechter verteerbaar is voor de karper. Je bollen introduceren en lopend houden op minder bollen werkt ook,zeker als je voorvoert. Strooien heeft geen uitleg nodig,helaas wel de laatste 3 weken op 2 wateren fysiek gezien(met of zonder zaklamp) en gehoord(tegen mn tentzeil,1 keer) terwijl ik ergens op een groter(10ha+) water zie en hoor dan zakken je "instant laarzen" wel af. Heb er afgelopen weekend 3 nachten gevist en ik heb welgeteld 1 karpervisser mogen spreken die er daadwerkelijk veel vist dus ook genoeg voert,vangsten waren idd hard terug gelopen.De mede-bivvy-boys waren zelden aan het water te vinden wist hij mij te vertellen.

Jammer....

Heb dit jaar ook een voerstek mogen maken op een ander water,1 vis gevangen,voorvoeren is niet mijn ding. Vis in kwestie was wel 20,1 in kilo maar is het achteraf niet waard geweest,is mn bruutste vis maar had em liever instant willen vangen.Met vele voorvoerders om je heen wordt het niet makkelijker.


Strenge winter is dus harder vreten in het volgende winter met een gedekte tafel,TE gedekt voor het bestand??? Heb zelfs op het kanaal hier wiergroei gezien,dit is van de laatste 2 jaar dat het zo is!!Onbevisbaar als er stroming en scheepvaart is,bedenk maar eens wat dat met je aasaanbieding doet? Watskeburt mensen?Ik moet geen spinazie op mn bord als ik om vis vraag! :D

Ben deze week niet bereikbaar ivm oefening in het Noorden vh land,geen hengel mee helaas om te kijken of ze daar wel willen vreten :P .

Oefenende groeten, Koen
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

13-10-2009 06:39

merk dat de vissen bij mij in de buurt steeds zwaarder worden,maar qua aantallen ze er niet zo makkelijk meer uit komen....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

13-10-2009 08:06

denk dat de hengeldruk er ook wel mee te maken heeft.
vis zelf nog maar zelden in nederland en belgie.
tis gewoon niet leuk meer hoe druk het overal is.
16 tenten op 4 kilometer is schijnbaar normaal tegenwoordig.
16 x 5 kilo bollen..... reken maar uit. vreten zat voor de vis.
en die eene bol die er verdacht uit ziet laten ze nu dan ook zeker liggen. :-?
lang leve de winter (zonder ijs dan :) ).
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

13-10-2009 08:12

Met ijs mag ook.
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

13-10-2009 09:53

Begin van het jaar verliep mij ook moeizaam tot juli. Af en toe een redelijke tot goede sessie maar overdag helemaal moeilijk om een visje te vangen. Augustus en september ging al wat beter. Nu oktober, meestal een goede periode, 2 blanks op rij. Kan natuurlijk gebeuren, we blijven in ieder geval volhouden.
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

13-10-2009 14:42

bas van dooren schreef:denk dat de hengeldruk er ook wel mee te maken heeft.
vis zelf nog maar zelden in nederland en belgie.
tis gewoon niet leuk meer hoe druk het overal is.
16 tenten op 4 kilometer is schijnbaar normaal tegenwoordig.
16 x 5 kilo bollen..... reken maar uit. vreten zat voor de vis.
en die eene bol die er verdacht uit ziet laten ze nu dan ook zeker liggen. :-?
lang leve de winter (zonder ijs dan :) ).


Ik vind het meevallen, licht er natuurijk wel aan waar je woont. Ik woon in een zeer waterrijk gebied. Genoeg wateren zonder enige vorm van dressuur. Nederland is zo waterrijk, daar raak je nooit uitgevist!
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Fran Rekers
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-09-2009 16:06

13-10-2009 15:15

Ook hier in Noord-Holland laaste paar sessies geblankt.
Nog meer mensen in deze regio daar last van ?
piet vliet

13-10-2009 17:52

ook als je niets vangt zit je te vissen ,zie het probleem niet. :wink:
Gebruikersavatar
jasper blekin
Berichten: 127
Lid geworden op: 16-08-2008 12:13

13-10-2009 18:23

Bij mij is het hele jaar al dramatisch :o Daarom eens voor verandering de aankomende winter er zitten, deze week beginnen met voerstek opbouwen en proberen de aankomende 4 maanden er regelmatig te zitten.... De dieptes weet ik exact het aas moet nog gedraaid worden daarna eens begin maken met de sessies die afgelopen zomer waardeloos waren :wink:

Grtz,
Jasper
Gebruikersavatar
Fran Rekers
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-09-2009 16:06

13-10-2009 19:44

piet vliet schreef:ook als je niets vangt zit je te vissen ,zie het probleem niet. :wink:


Omdat als je aan het karpervissen ben het toch wel is leuk is om ook nog is een karper te vangen ipv alleen maar vissen en niks vangen :wink:
Gebruikersavatar
stefan oving
Berichten: 85
Lid geworden op: 20-09-2009 14:59
Locatie: buinen

13-10-2009 20:21

liep van het voorjaar/zomer wel goed nu ook niet meer zo :cry:
groeten stefan
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

13-10-2009 21:28

Hier niet veel beter maar dat kan ook komen omdat ik dit jaar me eigen alleen maar heb toeglegd op groot water en kanalen.Zijn wel meer vissen uitgekomen dan dat ik had verwacht :lol: .
Maatje van me die ook nog regelmatig op putjes vist hoor ik ook klagen dat er dit jaar weinig is uitgekomen en hij maakt toch meer uren als ik.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

13-10-2009 22:42

mij hoor je niet klagen heb een lekker jaar bijna niet geblankt keer of 5 gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Sven Bosschaart
Berichten: 82
Lid geworden op: 21-01-2008 00:22
Locatie: Amersfoort / Hoogland / Alkmaar

14-10-2009 01:10

Ik heb echt me beste jaar ooit!
Al heb ik daar dan ook hard voor gewerkt en menig nachtje geblankt.
Ook had ik de mogelijk veel nachten door de weeks te kunnen vissen en
kon vrij nemen op de momenten dat ik dacht dat ze ''los'' zouden gaan.
Dus dat heeft ongetwijveld meegeholpen aan me succesvolle jaar.

Maar moet wel zeggen dat ik ook een hoop mensen hoor klagen.

Wat daar de oorzaak van is, is mij ook niet duidelijk.
De strenge winter heeft naar mijn menig juist voor toenemende vangsten in
het (vroege!) voorjaar gezorgt.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

14-10-2009 07:49

sven dat is mij ook opgevallen dat als je doordeweeks kan vissen het zeer zeker meer vis opleverd ik vis alleen doordeweeks en het weekend is voor mijn gezin af en toe pak ik zaterdag op zondag mee ook hard voor gewerkt niet veel gevangen maar wel mooie vissen :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Mike Tukker
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-06-2008 20:29
Locatie: Den Haag

14-10-2009 09:21

Hm,

Dit jaar nog maar 1 nacht gepakt maar meerdere sessies van minimaal 5 uurtjes... zowel instant als licht voorvoeren. Op wateren waar wel minder maar gewoon wel vis werd gevangen. Niks anders aangepakt qua manier van vissen als vorig jaar. Maar het wil gewoon niet lukken!!!! Maten waar ik mee zit vangen gewoon wel hun vissen.... sterker nog ik heb nog geen run nog geen lijnzwemmer gehad.... En aangezien mijn huis binnenkort wordt afgeleverd zal dit seizoen/jaar er denk ik geen sessie meer in zitten..... Helaas een heel seizoen geblankt... Wel vrij kansloos eigenlijk dat ik mezelf nog steeds karper visser noem.

Op naar 2010!!
Mark van Rhee
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-03-2008 14:08
Locatie: Maashees

14-10-2009 10:28

Hier in de buurt op de kleinere putjes speelt de dressuur steeds meer een rol hoe later in het jaar. Logisch natuurlijk. Maar wanneer je het toch iets anders probeert te doen als de rest kan ik mijn karpers nog wel vangen. Ik ben de laatste weken regelmatig een nachtje op de rivier geweest en heb er erg goed gevangen.
Samen is niet alleen...
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

14-10-2009 12:49

Harald van der Graaf schreef:sven dat is mij ook opgevallen dat als je doordeweeks kan vissen het zeer zeker meer vis opleverd ik vis alleen doordeweeks en het weekend is voor mijn gezin af en toe pak ik zaterdag op zondag mee ook hard voor gewerkt niet veel gevangen maar wel mooie vissen :wink: gr harald


Heb ik ook gemerkt. Zeker op de drukbeviste wateren waar, vooral in het weekend vissers waren. Ik heb dit jaar ook bewust doordeweeks 's nachts gaan vissen, en leverde meer vis op dan in het weekend.

Ook doe ik dit zonder nachtjes te maken, 3 dagen voeren en 's avond enkele uren vissen. Meestal wordt er doordeweeks nauwelijks gevist. Dus heb je een grote kans dat er niemand vist op de stek waar je gevoerd hebt.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

14-10-2009 19:09

Ik vond dit jaar vooral een vreemd jaar, tot aan juli heb ik goed gevangen, augustus ging nog wel wat, maar nu is het bagger. het viel mij ook erg op dat de waterstanden nogal laag waren de laatste tijd, misschien dat het nu wat wil stijgen. heb echt leuke vissen gevangen in nederland met 11x 30+ maar toch voelt dit jaar wat vreemd, kon niet echt logica vinden in de vangsten, om mij heen is ook echt slecht gevangen kameraden klagen steen en been, ik heb dus wat meer geluk gehad, maar af en toe leek het wel of ik de enigste was op de plas die mijn visje kon vangen. terwijl er ook echt wel voldoende goede vissers waren.
Plaats reactie