Radeloos!


Plaats reactie
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

30-10-2009 17:58

Dankjewel Eddy.....Slap geouwehoer kan in Koffietafelpraat.

Afgelopen week 4 nachten gevist na een week slim gevoerd te hebben. (slim= zodanig groot oppervlakte met een kilo bollen en pellets per dag op n water waar niet wordt gevist). Resultaat na die 4 nachten zijn er 2 uitgekomen op de eerste ochtend,rest vd 3 nachten was het schrikbarend stil??? :-?
Mooie spiegel van 14,3 kilo en een oude schub met de onnodige littekens van 15 kilo.

Eindresultaat vd rest van mn periode is bagger, ik doe mn karperspullen in de kast en haal mn roofvis-spul uit de kast. Morgen de biesbosch in met bootje, eens kijken of we tijdens het trollen nog wat mooie karperstekken tegenkomen(ben er bang voor! :D )

Fijn weekend!
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

30-10-2009 17:58

Denk dat je zelf al de belangrijkste redenen op noemt; het vele voeren en karpers worden slimmer. Je zal steeds meer je best moeten gaan doen om een vis te vangen. Op zich niet erg want dat is in mijn ogen het leuke van vissen. Maar de tijden van ergens neer ploffen en gaan vangen zijn wel een beetje voorbij. Kijk gewoon eens kritisch naar je eigen benadering en je zal zien dat door het doen van kleine veranderingen in je visserij het weer gaat lopen.

Zal een tip van 'mijn' sluier oplichten: Gooi alle magazines en blaadjes over karpervissen de open haard in. Ga zelf eens (onbevangen) nadenken over je visserij. Die blaadjes willen maar één ding en dat is rendabel cq. winstgevend zijn. Ze zijn er echt niet om jou meer te laten vangen. En de grap is.... door die blaadjes vist iedereen nagenoeg precies hetzelfde dus wat dat betreft ben ik ze wel dankbaar :D

Maar goed, je moet maar denken dat we allemaal wel eens blanken, zie het maar als een manier om scherp te blijven...

Niels
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

31-10-2009 08:27

door het vele voeren .
zou het net wel moeten gaan lopen.
je geeft de karpers vertrouwen in dit aas.
zodat ze het de dagen erna zonder argwaan wegvreten..
ik ken een pooltje waar een goed bestand op zit.
wanneer ik hier instant ga vissen (dus zonder voor te voeren).
vang ik geen klote!! gooi ik 2dagen vantevoren al es ef 3kilo erin en de dag vantevore 2kilo.
dan zijn deze zware fotomodellen wel te strikken :wink:
zowiezo denk ik dat karpers op zwaardressuur water een klein compact voerplaatsje eerder negeren!
dan dat ze de plaats leeg vreten......
iedereen die ik ken doet het op dezelfde manier.
ze leggen het haakaas neer en beginnen met bollen op de voerplek te strooien
:P
niks mis mee natuurlijk.
maar ik denk dat er een manier is om juist meer karpers te vangen.
wanneer je veel uren maakt ga je ook experimenteren (ik altans!)
zo merkte ik dat wanneer er boilie,s rondom mijn haakaas lagen dat er bizar weinig runs erop kreeg..
gooide ik overal behalve op de voerplek mijn bollen dan vang ik wel karper!
zo heb ik de topvis van dit water 3x weten te strikken.
en een heel bestand weg weten te vangen in de tijd dat andere collega,s keihard zaten te blanken.
toeval? dat denk ik niet met een juiste voertechniek is elk zwaar dressuur monster te pakken......
m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-10-2009 09:17

Wat nu als er meer zijn die dat zelfde spelen? Heb het ook mee gemaakt dat vissen er bij die mannen al een jaar niet uitgekomen waren ondanks hun voer campagne. Doordat ik 80 km moest rijden zat voeren er niet in toch was ik in tegenstelling tot mannen die er ala Luc aan het voeren waren juist meer succes vol.

Peter
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

31-10-2009 11:50

Ik heb onlangs een dag + nacht op een watertje gevist waar weinig gevist word. Ik heb instant gevist en tezamen met één zeelt en een brasem hebben er 3 karpers zich aangemeld.

2 weken later ben ik naar hetzelfde water gegaan en heb op dezlefde stekken met hetzelfde aas gevist. Deze keer heb ik echter 3 dagen gevoerd. Deze keer kwamen er 2 karpers en één brasem tevoorschijn.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat voorvoeren niet direct voordeel hoeft te bieden. In sommige gevallen zal het zeker zijn voordelen hebben echter het risico dat de vis minder gedreven is te azen(door minder honger) is natuurlijk ook aanwezig.

Ik denk dat de karper inderdaad minder makkelijk te vangen is als een aantal jaren terug. Wel ben ik het met Rudy eens dat een afwijkende aanbieding van je aas op water waar zeker karper zit oplossing moet bieden.

Gooi het anders eens over een ander boeg en probeer de zachtere en/of dierlijke aassoorten weer eens en neem de witvis bijvangsten voor lief :-)
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-10-2009 13:55

Naar mijn idee heeft voorvoeren op kleine watertjes net zoveel nut als zomaar gaan zitten en beetje bijvoeren,vis die komt er toch wel op af

Daarintegen heeft voorvoeren weer een heel groot voordeel op groot(groter) water,zeker op de langere termijn.


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jasper blekin
Berichten: 127
Lid geworden op: 16-08-2008 12:13

31-10-2009 14:36

Ik voer nu bijna 3 weken op een stromend water, 2 nachten & 2 dagsessies gepakt. Nog geen vis weten te vangen zelfs geen piepje gekregen. Hier spreek je totaal niet van hengeldruk en al die shit, hier wordt haast nooit gevist omdat niemand ze weet te vangen (zitten echt van de hele ouwe sluwe rakkers op)
Ik voer zo'n 70% met kippenmais & tijgers en de andere 30% met boillies. Ik voer merendeels met partikels omdat ik denk dat ze die aantrekkerlijker vinden in deze tijden. Ik voer er boillies bij om ze alvast te laten wennen omdat ik over zo`n kleine 3 weken de partikels weg wil laten en alleen over gaan op de boillies. Ik verminder wel het voeren met de weken dus na mijn idee kan dit het probeem ook niet wezen waarom ik niks vang.
Deze stek heb ik lang na gezocht, idiaal is gewoon dat ik op het diepste punt van de stuk bevis en dat de bodem rotsachtig is(dus lekker hard). Met aan de overkant van de oever een diepe geul die breed en diep is en aardig lang doorloopt. Dus je zou zeggen perfecte najaar/winterstek. Maar dat ik nog geen vis heb daar wordt ik pas radeloos van...
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

31-10-2009 16:50

leen goudappel schreef:Naar mijn idee heeft voorvoeren op kleine watertjes net zoveel nut als zomaar gaan zitten en beetje bijvoeren,vis die komt er toch wel op af

Daarintegen heeft voorvoeren weer een heel groot voordeel op groot(groter) water,zeker op de langere termijn.


Leen

ey leen.
veel voeren op een klein water heeft naar mijn mening wel zin.
mits het bestand het toe laat :wink:
ik las net bij mathiass dat karpers zich minder snel laten vangen.
daar ben ik het volledig mee eens.
en daarom denk ik dat veel voeren net wel voordelig uitpakt.
omdat je toch een beetje het dressuur monster probeert te doorbreken.
maar dit kan natuurlijk van elk water verschillend zijn :wink:
heb hier het eerste jaar gevist zonder voor te voeren.
(toen waren het nog de weekendjes)
heb dit jaar slechts 3karpers weten te vangen.
dit jaar heb ik het op een volledige andere manier aangepakt.
door veel te voeren de dagen vantevore.
en dan trek ik wel de hele populatie op de kant :P
maar als je 2 nachtjes vist hoef je owk niet veel voor te voeren.
maar blijf jij 3weken zitten dan vind ik voorvoeren 1 van de belangrijkste dingen om vooraf te doen.

op groot water kan je naar mijn mening zoveel voeren als je wil.
maar dit is bij elke visser anders.
de een maakt het niet uit om eens 15kilo te voeren, en de ander deinst terug om 5kilo te voeren...
natuurlijk is allebei goed en je zal ook wel wel vis vangen bij 5kilo.
maar op groot water is het belangrijkste om de vis vast te houden in jouw sector.
en dit gaat met veel voorvoeren toch een stuk gemakkelijker naar mijn mening.
welke periode in het jaar vind ik wel belangrijk.
je moet natuurlijk niet in de winter beginnen met voersessie,s :P
m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-10-2009 17:50

rudy lemmens schreef: maar als je 2 nachtjes vist hoef je owk niet veel voor te voeren.
maar blijf jij 3weken zitten dan vind ik voorvoeren 1 van de belangrijkste dingen om vooraf te doen.

m.v.g rudy lemmens

Meen je dit nu echt of probeer je er een paar in de maling te nemen.

Peter
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

01-11-2009 11:10

Moderator schreef:Quote in quote verwijderd


natuurlijk meen ik dit echt..
wanneer ik 2nachtjes ga vissen voer ik veel minder dan dat ik 3weken ga vissen :-?
wat is hier zo raar aan?
m.v.g rudy lemmens
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

01-11-2009 11:48

Vang je ook ook iets als je 3 weken vist? Waarschijnlijk kan je je tijd beter besteden dan op 1 plek te zitten. Dag moeder, ben weer ff 3 weken pleite. Wat een huishouden...
K. van den Herik

02-11-2009 07:24

ken er die vissen in een halve nacht meer dan sommige langblijvers in hun hele leven.
btw: communisme is een denkbeeld geen politiek. Politiek is er van gemaakt toen een paar hun zakken wilden vullen terwijl er ook een paar machtshonger kregen.

113 nachten zonder aanbeet kan ik me niet voorstellen, enige wat goed is is iemands geduld, maar ergens in die tijd zou je eens iets moeten wijzigen.
K. van den Herik

02-11-2009 08:09

Leo,

Ik ken je niet maar zelfs ik kreeg 25 jaar gelden al te horen dat je vissen stal en in de oranjeplas uitzette. Of dit waar is of niet zal wel, maar zoveel is er dus in 25 jaar niet veranderd.

Tja, je kan als moderator alles wat off topic is verwijderen, maar ga dan het halve board maar opdoeken. Zelf denk ik dat er meer uit voort komt dan in menig ander topic, misschien onder de verkeerde noemer maar ala.

Ik ben en blijf benieuwd waarom en hoe iemand die 200 zoveel nachten aan de waterkant door brengt. Enige is dat ik er een hekel aan zou hebben als dat betaald wordt vanuit de wao/wia zeg maar, ik blijf vinden dat je met 200 nachten vissen er op zijn minst ook 100 van zou kunnen werken en dat je dat dan ook zou moeten doen.

Enige wat daarna komt is een bult met stress van mensen die zich willen gaan verontschuldigen, nergens voor nodig of j moest diep in je hart weten dat iets misschien niet helemaal klopt, beter dat dan je hart (niet kloppen dan)

Radeloos wordt zo vanzelf via redeloos naar kansloos gepromoveerd.

Wanneer er mensen zijn die tegen iemand zeggen dat je beter niet kan gaan werken om wat voor reden ook, of het moest zijn om een opleiding te volgen, zijn van mij ongeveer van het zelfde nivo als een bepaalde clown uit het noorden van nederland en dan niet die van de mac
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-11-2009 09:14

Als ik in korte tijd een plan (in dit geval aan de waterkant) wil realiseren zal ik mijn voorbereidingen (onder andere voorvoeren) zo goed mogelijk moeten volbrengen wil ik een bepaald resultaat boeken. Om de woorden van Evert Aalten te gebruiken de zaak afromen.

Ga ik een langere tijd vertoeven aan de waterkant kan ik meer inspelen op bepaalde situaties die zich in die drie weken plotseling voordoen. Verandering van windrichting, zonuren op de kant, hoog of laag water en dergelijke zaken. Voor voeren over een langere periode heeft dan minder zin daar omstandigheden zeker op groter water vrij plotseling zich kunnen wijzigen. Zou ik vissen op een klein rond putje waar ze alleen als in een draaimolen kunnen zwemmen is het een ander verhaal. Mag toch wel aannemen dat als je drie weken aan een gesloten aan de waterkant vertoef dat je dan niet op een dergelijk trut putje je tijd door brengt. Ik in elk geval niet.


Dat je er in drie weken meer voer in pleurt dan in twee dagen is hier verder niet aan de orde gezien je eerdere reactie.


Peter

Afbeelding

Hier het Haringvliet
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

02-11-2009 21:33

Op het ene water is het makkelijker dan op het andere ??

Als terry hearn op een beurs is hoor je niemand over uren, en als er iemand uren maakt .
Ik heb het vaak genoeg gezien dat er engelsen over waren voor lezingen, dan hoor je dat gezijk niet.
Heb jij wel een sociaal leven, weet jij wel dat je van god geen varken mag eten of weet jij dat door jou vissen mijn boilies duurder zijn.
Allemaal jaknikkers,of zoals de eerste lezing van luc: mannen met bloknootjes
K. van den Herik

03-11-2009 06:13

nog nooit een boek van gelezen of een lezing van bijgewoond, wel van luc trouwens, op de jubileum meeting. viste geen 200 nachten.

bloknote kwam 6 jaar later noemde ie boek

wat engelsen doet moeten zij weten, ze rijden al aan de verkeerde kant, moet je daar wat van leren? (velen kwamen hierheen om te leren overigens, dit volgens die ouwe grijze bril op bijna 75 inmiddels, Alblasserdam lezing carp society in ik meen 1993, jacco had een broodkarper voor de loting ingebracht)
K. van den Herik

03-11-2009 06:49

dominee... paisley dus
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

03-11-2009 07:53

De engelsen leren ons al jaren vissen en niet andersom,
en luc viste misschien geen 200 nachten, maar z'n maatjes kwamen er toch aardig dicht in de buurt.
en als hij niet viste dan was hij wel voeren of bolies draaien.
deelde zijn tijd net wat anders in.
in 93 hadde ze niet de luxe op elke hoek een draai of bolies service te hebben.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

03-11-2009 17:38

Ik zal het bloknoot in ieder geval niet kopen op de landelijke,heb het eerste bloknoot gelezen niet gekocht en vond het een mooi uitgevoerd geschiedenis boek,gek eigenlijk dat mensen geschreven woorden sneller als waarheid aanzien.

Over engelsen gesproken. De manier waarop wij vissen is engels. Ik kan niets bedenken wat niet op engelse ideeën berust.

Trouwens(Klaas) de Oranje plas is door anderen volgestolen.
K. van den Herik

04-11-2009 07:12

zeg ik Kees: niks veranderd in 25 jaar...

In benelux is de engelse manier van vissen geimporteerd en, niet geheel onbelangrijk, aan de benelux omstandigheden aangepast en geperfectioneerd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-11-2009 13:07

Dan ook nog maar even matjes onder de hengel en hengels boven land inplaats half boven het water :lol:


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

07-11-2009 15:58

roeland bocken schreef:Vang je ook ook iets als je 3 weken vist? Waarschijnlijk kan je je tijd beter besteden dan op 1 plek te zitten. Dag moeder, ben weer ff 3 weken pleite. Wat een huishouden...



wie heeft gezegd dat ik op 1 plaats blijf zitten :-?
wie weet voer ik wel 4 of 5 voerstekken aan :wink:
of ik wat vang in 3 weken?
26. 30ers
3.40ers
1. 50er
en of ik mijn vissen weet te vangen :wink:
natuurlijk heb ik ook genoeg nachten dat ik blank.
maar dan blijf ik ook geen 3 weken zitten.
wanneer de vissen actief aasgedrag vertonen. (wanneer de vangsten oplopen)
ben ik absoluut bereid om 3weken te blijven zitten :wink:
wel weet ik dan zeker dat ik deze sessie een paar 30ers zal vangen..
en zelfs af en toe een 40er...
nou ik ga weer lekker vissen en genieten van mijn vrije tijd :wink:
ik zie volgende week wel weer de reactie,s he :P :P
m.v.g rudy lemmens
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

08-11-2009 17:58

ja das lachen...maar goed, schijt aan want je vangt ze toch wel....
Ik ben er niet van onder de indruk. Het lukt iedereen met tijd en een beetje verstand. Het gaat uiteindelijk alleen om behoefte nr 1 bij een dier. eten.
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

09-11-2009 11:53

Onnodig quoten

ben ik helemaal mee eens :wink: behoefte nr 1 is bij een dier eten.
op de juiste tijd
op de juiste plek je aas aanbieden
is in mijn ogen wel moeilijker.
omdat dit heel veel moeite kost om de karpers op te sporen.
blanken heb je zelf in de hand 2van de 3x.
wanneer ik gewoon op geluk een paar daagjes aan de maas ga zitten.
is de kans groot dat ik niks vang....
ga ik een paar dagen eerder al kijken langs de maas waar vis opkomt
en bevoer deze stekken dan goed aan..
is mijn kans naar mijn inzien al stukken groter..
m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
Martijn Spiegel
Berichten: 33
Lid geworden op: 30-09-2009 16:00

20-11-2009 22:32

Marc Schrikkema schreef:Hm,

Hoor van alle kanten hetzelfde verhaal en kan bevestigen dat het voor mij en mijn vismaten ook op gaat. Werkelijk drama dit jaar in onze hoek van het land :-(.
Zelfs terug naar de "zekere" watertjes had keiharde blanks tot gevolg.
Struinen, vaste stekken, voorvoeren, instant, ander aas, andere onderlijnen --> NIETS, NAKKES, NADA.

Nieuw groot water aangedaan en daar instant een paar visjes gevangen, maar tsja daar mag niet gevist worden zonder een additionele en erg dure vergunning :-(. Na de 2e sessie ben ik het water afgegooid door de visrechthebbende. Begrijpelijk maar wel wrang omdat daar eigenlijk alleen maar vis op de kant komt.

Ben nog niet van plan mijn jaar af te sluiten maar de motivatie is tanende hoor. Dat ik niets vang vind ik nog tot daar aan toe, dat ik zelfs geen aanwijzingen meer krijg is fnuikend. De stekken zou het niet aan moeten kunnen liggen, we hebben inmiddels best wat watersense opgebouwd. Zonder piepjes, lossers etc weet je gewoon op een gegeven moment niet meer waar je het zoeken moet en zonder vertrouwen ........... achteraf veel en harde twijfels over de dingen die je wel gedaan hebt.

Dus we maken hier maar een jank en klaag topic van :-)


Ik weet niet waar jij dan zit te vissen in noord holland maar ik heb nergens last van, moet ik je een paar topstekken omg. heerhugowaard vertellen??
pb me maar.

GR
Kijk deze voerboot, zo ben je snel aan de overkant moet je alleen niet je slip vergeten. ( van je molen ) lol

Check filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=XuWPMegz ... re=related