Radeloos!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-10-2009 07:50

Z.O.Z.
Laatst gewijzigd door michel Tja op 30-10-2009 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-10-2009 07:52

leo westdorp schreef:Natuurlijk is het afgunst
wie zegt dat dan ? ik gun een ieder het beste, beetje vreemde waarneming,misschien moet je wat meer onder de mensen komen om ze te kunnen begrijpen....

leo westdorp schreef:Ik zie hier allemaal guys die drukker bezig zijn met het observeren van andere vissers en dingen die niets met het vissen te maken hebben zoals in een skybox met een emmer wiet voetbal kijken
Ik heb daar niets tegen maar vraag jezelf dan ook niet af waarom je niets vangt...en ga zeker niet de schuld bij een ander leggen want dat is zo simpel


ten eerste , voor sommige mensen is er meer in het leven, dat was een voorbeeld, maar voor mensen die wonen aan de waterkant zal dat wel moeilijk te begrijpen zijn,want die kennen die andere dingen schijnbaar niet..

ten tweede, ik vang genoeg en heb zoals eerder gezegd nergens problemen mee, ik vis nogmaals voor mn plezier en niet om te vergelijken wie de "grootste" heeft of de meeste (zielig gedoe) en heb wel meer te doen dan elke week te gaan vissen. en als ik vis vang ik meestal wel , dus waar je dat vandaan haalt? :-? :o

schuld bij een ander leggen ???? :o :o :o :lol: :lol: :lol: :lol:

welke schuld, en waarvoor ?

als je jezelf maar geloofd komt alles goed hoor ! :lol: :lol:

leo westdorp schreef:Ga eens savonds een rondje maken langs het water en kijk of je wat vis ziet...heeft meer zin dacht ik

doe ik regelmatig , aangezien ik naast een meer en naast een rivier woon, maar zelfs dat doe ik niet eens elke week. heb wel meer te doen zeg. ik heb ook zo een DVD-tje met een aquarium op je tv, zie je ook vis.

rare jongens die karpervissers... :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-10-2009 07:58

Hmpf, discussie gaat inderdaad een vreemde kant op :-)

Wel een zeer heldere uiteenzetting van waar het fout gegaan is Klaas, zeer helder! Of het allemaal precies klopt en volledig is, is nog maar de vraag. De echte vraag "En nu?" is echter een heel ander verhaal. Vanaf de zijlijn, ga ik even vanuit, is het gemakkelijk oordelen en affakkelen van de genomen beslissingen. Maar weer de vraag "En nu?"

Fouten die ik mis in jou relaas:
1. Uithollen onderwijs.
Toen men vond dat wij een kennisland moesten zijn en geen arbeidsland had men de consequentie moeten inzien dat bezuinigen op onderwijs niet meer tot de mogelijkheden behoorde. We staan potjandorie onder landen als Costa Rica op de ranglijst.
2. Linkse Hobbies.
Ben geen Wilders fan, maar deze omschrijving past als een handschoen!
3. Niet inzien dat een basisinkomen een goed idee was en is!
De enorme besparing op overheidskosten die dit met zich meebrengt en de rechtvaardigheid m.b.t. lasten is zwaar onderschat.
* Belasting stelsel door ieder kind te begrijpen.
* Geen uitzonderingen nodig op de regel.
* Geen uitkeringen nodig.
* Geen / weinig controle nodig op uitkeringen, belastingen etc.
* Geen hypotheekrente aftrek / controle etc. nodig.
* zie verder google :-)

Maar die keuzes zijn / hebben wij niet gemaakt ...........

67 is geen probleem voor sommige mensen, maar de grote groep zal er een hard gelach aan hebben en de laatste jaren slijten in de bijstand ...... ja dat helpt! Zoals zo vaak past de oplossing niet bij het probleem en is daardoor geen oplossing.

De bankier tegen de dominee:

Houdt jij ze bang dan houd ik ze arm.

Dominee rol wordt door wetenschap ingevuld, bankiersrol door de overheid ..........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

30-10-2009 08:09

leuk: er zijn nog steeds meer echte dominees in de weer dan je denkt, zeker hier in de omgeving.

Ier1 moet doen en laten wat ie wil, mits hij daarbij geen overlast veroorzaakt voor anderen, simpel toch?

basis inkomen is het hele oostblok aan kapot gegaan, ze noemde het toen communisme, terwijl communisme puur de meest rechtvaardige stroming is die er bestaat.

Toppunt van basisinkomen: 25 kapiteins op een schip en 1 matroos

basisinkomen vertaald naar vissen: iedereen mag een bepaald aantal uur vissen, maar niet meer... duuuh
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-10-2009 08:32

Hihihi .......

Beetje jammer Klaas dat juist jij basisinkomen vergelijkt met het communisme, echt jammer.

Communisme, in de puurste vorm, gaat er vanuit dat wij allemaal gelijk zijn.
Basis inkomen gaat er juist vanuit dat wij niet allemaal gelijk zijn!

Je "krijgt" een x bedrag en als jij meer wilt dan ga jij werken. Als je dan gaat werken dan betaal jij over de inkomsten een x % belasting, gewoon rechtstreeks door de werkgever gestort en daardoor minder arbeids (controle) intensief.

En ja er zullen genoeg mensen gaan werken om de rest te betalen.
Maar dit zijn onderwerpen waar je alleen uit kunt komen indien je open staat voor dit soort ideeen, jij blijkbaar op dit moment niet :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-10-2009 09:04

Marc,
Al eens in Costa Rica geweest? Is een land zonder leger en waar criminaliteit erg laag is. De natuur nog niet verpest is door de welvaart die wij met zijn alle nastreven. Mijn vrouw krijg ik niet zo gek zou er in de wintermaanden heel goed kunnen vertoeven en me thuis kunnen voelen.

Radeloos is voor sommige hier al reddeloos en redeloos. :oops: :oops:
Ben nog steeds blij dat ik in dit kikkerlandje geboren ben. Geniet nog elke dag, zij die klagen lossen niets op. Graag verneem ik van de klagers in welk land van hun dromen de overheid het wel goed doet. Mag er wel vanuit gaan dat in de land van je dromen geen klagers voor komen. :lol: :lol:

Klaas, ga de komende week naar Spanje om mijn lijfrente te verzilveren :lol: :lol:

Groetjes,
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-10-2009 09:55

PJ,

Geweest? Neen
Onder de indruk? Ja
We waren erg ver om daar een stuk grond te kopen, samen met familie die er wel meermalen geweest zijn, niet doorgegaan vanwege een andere financiele tegenvaller (rotbeurs ook :-().

Het was ook meer een voorbeeld hoe een landje als NL in een paar jaar vanuit de top 5 - 10 kan vallen terwijl landen als CR zo snel stijgen. Het snelle stijgen is natuurlijk alleen maar mogelijk als er landen zijn die als een baksteen naar beneden denderen. Zonder referentiekader is het niet goed mogelijk om voorbeelden aan te halen.

Klaogers gain nood, poggers gain brood!

Ben inderdaad ook blij dat ik in dit landje geboren ben, maar tijdens mijn korte levensjaren heb ik teveel zaken op een domme manier uitgehold zien worden, wat niet nodig geweest zou zijn. De tevredenheid met dit landje, m.n. bestuur en regels, is per jaar tanende. Is er een walhalla op deze aardkloot? Nee, waarschijnlijk niet. Zijn er plekken die door de bank genomen "beter" zijn dan hier? Ja dat denk ik wel.

Helaas is de uitholling niet gekomen omdat we vergrijzen etc. maar door uitgaven waarvan iedereen op voorhand wist dat het een bodemloze put zou zijn. Bestuurlijke fouten, opheffen van de ww premie toen het zogenaamd zo goed ging, vreemde moves in belastingstelsel etc. Het zogenaamde privatiserings syndroom waar wij allemaal zoveel van verwachtten, alhoewel allemaal?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-10-2009 10:46

Wat het privatiseringssyndroom aangaat had heb ik mevrouw Jorritsma de moeder van de privatisering van nutsvoorzieningen als gas,stroom en water nooit begrepen. Het klets verhaaltje dat vrije handel de concurrentie aan de burger ten goede zou komen was de goden verzoeken om zelfmoord te plegen. Dat de tante het een leuk baantje vond om burgemeester van Almere te worden kon ik goed begrijpen. Door de andere politieke partijen in Denhaag werd ze niet meer serieus genomen. Hadden ze dat maar eerder gedaan, dom, dom.

Wat ik wel erg leuk vindt is dat Balkenende door de massa hier beschimpt wordt. Nu hij mogelijk de kans krijgt om de eerste president van de unie te woorden mag hij plotseling niet meer gaan hij moet het land redden. Als ik hem was zou ik denken in dat kikkerlandje hebben ze me jaren uitgekotst en niet serieus genomen. Hou het lekker voorgezien en ga dat ere baantje doen. Zij de politici in Brussel begrijpen hem schijnbaar wel?

Moet me van het hart dat ik de willekeur die Ollanders tentoonspreiden als het om stemmen gaat niet begrijp. Gisteren was het de pleeboy Rotterdam, dan onze bakker uit Oss, toen kwam Tante Rita nu weer onze held uit Limburg die ons land wel even van de wisse dood komt redden. Of ik ze met de acteurs van het programma praatjesmakkers moet gaan vergelijken zou je haast denken.

Wens jullie een prettige dag

Peter
K. van den Herik

30-10-2009 10:56

Marc,

communisme, maatschappelijk stelsel waarin de productiemiddelen gemeenschappelijk eigendom zijn van de staatsburgers. Bij de verdeling van de voortgebrachte goederen en diensten wordt het beginsel gevolgd dat elk lid van de gemeenschap erover kan beschikken naar behoefte.

Plato had ook zoiets meen ik.

Snel stijgen kan alleen als je ergens onderaan bungelt Marc, zit je aan de top kan je alleen maar naar beneden.

Peter,

Niks willekeur aan uit jou rijtje, deze mensen staan/stonden in grote lijnen hetzelfde voor. Daar de spoeling in Nederland dun wordt/is geworden, is voor veel mensen, kiezers dus, het hemd nader dan de rok, waardoor de denkbeelden van deze mensen steeds populairder worden.

Helaas zit mijn generatie en die na mij, opgescheept door allerlei kolere zooi van de pvda vanaf 1965. De uitzuigers hebben alles opgemaakt en verkwaseld, terwijl ze er zelf niet slechter van zijn geworden.

JP, mag van mij morgen weg. Wel stemmen daarna.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-10-2009 11:05

Ik dacht dat dit een karperforum was, maar kennelijk heb ik mij vergist.
Politiek gebazel zien en lezen we al genoeg en hoeft hier m.i. niet nog eens dunnetjes over gedaan te worden...
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

30-10-2009 11:06

Koen heeft zijn probleem hier vakkundig opgelost. Half karpervissend Nederland heeft geen tijd meer om te vissen en vliegt rollend over elkaar heen op het internet over allerlei maatschappelijke problemen. Ondertussen is de rust aan het water weer wat teruggekeerd en kan Koen lekker z'n ding doen.

En Koen, al wat gevangen de laatste dagen? :lol:
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

30-10-2009 14:38

leo westdorp schreef:en als iemand een uitkering heeft..moet hij dan thuis gaan zitten??

helemaal mee eens leo :wink:
haha even een weekje vissen geweest.
kom je weer terug op het forum en zie ik dat de mensen maar niet genoeg kunnen krijgen van mijn 200 nachten.... is het afgunst? whahaha mij zal het worst wezen.
zolang ik mij goed voel bij mijn 200nachten.

en michel tja en k van den herik als jullie niet zo veel voelen voor veel nachten vissen.
dat is jullie pakkie an! maar laat de mensen die wel alles opgeven om veel karper te vangen
dan ook in zijn waarde :wink: het enige wat ik jullie zie doen op dit forum is de discussie opzoeken!
echt praten over dikke karpers hoor ik jullie niet??? of hebben jullie nog nooit echt een dikke gevangen?
jullie zijn volgens mij meer bezig op dit forum
dan dat jullie werkelijkheid met vissen bezig zijn.
dan hoor je in mijn ogen niet hier op dit forum thuis
maar eerder op een of ander dating forum....
mischien krijgen jullie je hartje hier gelucht :wink:

voor alle andere karpervissers die wel echt voor het hardere werk gaan.
en karpervissen meer is dan een simpele hobby...... ZWAAR RESPECT!!! 8)


m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

30-10-2009 14:53

leo westdorp schreef:Ik ben nu 55 en heb mn hele leven hard ..heel hard gewerkt..ik heb ook veel belasting betaald
Nu met deze crisus ben ik als oudere er uit gegooid...dus ik moet gaan bedelen??..kom op man beetje respect aub
Feit is gewoon dat er geen werk is op dit moment voor ouderen..ik kan wel thuis gaan zitten kniezen...maar vissen lijkt me een betere oplossing

gelukkig zijn er ook mensen die het wel het snappen...
wanneer mensen tegen mij zeggen dat ik beter nog een jaar kan wachten met werken
i.v.m economische crisis dan ga ik echt niet smeken of ze me alsjeblief willen laten werken.
dan kan ik 2 dingen doen of lekker thuis gamen op de ps3
of mijn biezen pakken en lekker een weekje of 3 aan het water verblijven
ik weet het toch wel :wink: :wink:


m.v.g rudy lemmens
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

30-10-2009 15:06

Regeren is vooruit zien ,als je de bevolkingsleeftijd weet en de gemiddelde leeftijd weet je hoeveel 65plussers je hebt ??
nee ik heb nog nooit een dikke gevangen maar mijn vrouw elke avond. :lol:
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

30-10-2009 15:20

Michel Tja,

ten eerste de situatie die jij voor ogen hebt klopt voor geen meter!!8)
ten tweede ik eet niks uit blikken want mijn moeder brengt me elke ochtend en elke avond goed vreten!
en ten 3e zoveel zit ik niet alleen hoor :wink: mijn vriendin slaapt af en toe bij me
en een aantal vrienden komen owk af en toe langs..... :P


het blijkt dat je de situatie verkeerd voor ogen had he michel!
en dat jij al na 3nachten complete discussie,s in je hoofd krijgt.
geeft wel aan waarom je niet kunt mee praten met echte karpervissers 8)
m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-10-2009 15:34

voor alle pipo`s en henkies die denken dat ze vet stoer zijn door hun hele leven op te geven enkel om te kunnen patsen met dikke karpers heb ik dit te zeggen:

ik vind het behoorlijk zielig ( lees : sneu) dat je niks anders in dit leven kan vinden dat je boeit behalve het wachten op een vis om mee te kunnen showen.

het lijkt wel een ziekte als ik het zo lees... misschien moeten jullie maar eens hulp gaan zoeken, voordat jullie nog verder afzakken op de sociale ladder 8)

moeten jullie verder weten , maar mij intresseert het geen ene reet wie wat doet ,ik laat me alleen geen woorden in de mond leggen.

ik gun jullie elke dag een 50 er of zelfs een nederlandse 60er geen probleem,geen afgunst te vinden bij mij hoor.

ik gun jullie alle mooie vissen die er te vangen zijn, en nog meer. ook niet jaloers hoor.

ik gun jullie die 200 tot 300 visnachten per jaar met alle plezier.

ik geniet zelf van MIJN manier van vissen en heb geen problemen met jullie manier van vissen.

en ja , ik vang ook wel eens een dikke vis, en ik vis ook wel eens een weekje.maar wat ik nog belangrijker vind is genieten van mijn leven , en mijn leven bestaat uit een heleboel dingen , ook buiten het vissen om . ook een PS3 trouwens :D

maar als je zo een drang hebt om te kunnen zeggen dat je 50 40+ers en 100 50+ers hebt gevangen dit jaar, zegt dat naar mijn idee een heleboel over het formaat van je gereedschap of je visie op het leven... :lol:

ik blijf het zielig ,triest en nutteloos vinden als iemand denkt dat dat is wat je uit het leven denkt te moeten halen.

maar ieder zn ding ja!

nou veel plezier nog , dan ga ik lekker naar een concert vanavond met mn VRIENDEN 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-10-2009 15:36

oeeeee , echte karpervissers.hahahahaha

ik zie je pikkie met de minuut krimpen man!

losers

die zin geeft enkel aan hoe nep jij wel niet bent!

PS, wat een arrogantie zeg, misselijk makend mannetje !
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

30-10-2009 15:50

michel Tja schreef:nou veel plezier nog , dan ga ik lekker naar een concert vanavond met mn VRIENDEN 8)


Tsssssssss! Wat een Nepvisser ben jij joh :lol: :lol:
Maarrre... eigenlijk mag ik niks zeggen (ik ga vanavond een lekker happie eten met mijn vriendin. Ssssst he!)

Zaterdagnacht dan maar weer de die-hard uithangen 8)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-10-2009 15:51

ten eerste de situatie die jij voor ogen hebt klopt voor geen meter!!8)
ten tweede ik eet niks uit blikken want mijn moeder brengt me elke ochtend en elke avond goed vreten!
en ten 3e zoveel zit ik niet alleen hoor :wink: mijn vriendin slaapt af en toe bij me
en een aantal vrienden komen owk af en toe langs..... :P


het blijkt dat je de situatie verkeerd voor ogen had he michellll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en dat jij al na 3nachten complete discussie,s in je hoofd krijgt.
geeft wel aan waarom je niet kunt mee praten met echte karpervissers 8)
m.v.g rudy lemmens


Echte karpervissers? Whahahahaaaa! Eikel...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-10-2009 15:53

echte karpervissers laten mekaar in hun waarde,en gaan niet lopen zeiken over iemands prive leven.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-10-2009 15:54

Zaterdagnacht dan maar weer de die-hard uithangen 8)


tot zondag middag zeker he nepvisser 8) :wink: :lol:

want je moet wel minstens 3 weken volgens mij , anders mag jij niet meepraten met de "echte" karpervissers

hahahaha
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

30-10-2009 15:58

:lol: :lol: Sterker nog:
Zal op tijd moeten opruimen zondagochtend, want om 1200u afgeproken om met vrienden (jaja daar zijn ze weer) in de kroeg de klassieker te gaan bekijken.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

30-10-2009 16:12

leen goudappel schreef:echte karpervissers laten mekaar in hun waarde,en gaan niet lopen zeiken over iemands prive leven.


100% gelijk.dank je
Ik was gedurende de jaren 80 regio vertegenwoordiger van de britse karper studie groep in nederland en een goede vriend van kevin maddocks..ook was ik in die tijd actief met de eerste rotary letters met toen nog het karper consortium...dus discussie genoeg gehad met goede vissers zoals jan junge ...joris en vele andere goede vissers van toen ook met jacques schouten (nog steeds een goede vriend)
Die discussies over VISSEN liepen toen hoog op..maar dr werd nooit prive afgezeikt want dat kan gewwon niet als je een klein beetje respect hebt voor elkaar..respect kan ik maar weinig vinden op dit forum nu...maar wie weet komt het nog??
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

30-10-2009 16:13

Was al een tijdje dit topic aan het volgen en heb regelmatig de neiging tot reageren opzij gezet, tot op heden..

Rudy;
Dat je veel vist en daar trots op bent is natuurlijk prima. Ik denk dat ik in jouw positie misschien wel hetzelfde zou doen ook. Echter stoer doen over het feit dat je niet werkt terwijl anderen wel netjes werken en belastig afdragen waardoor uitkeringen mogelijk gemaakt worden vind ik nogal vervelend. Ook het feit dat mama je 's ochtend en 's avonds een maaltijd komt brengen staat een beetje haaks op stoere praatjes.

Overigens vind ik ook dat werken tot je 67ste nergens over gaat. Met een beter beleid en een betere besteding van de belastinggelden zou het leven veel minder duur hoeven zijn en hoeft men ook niet langer te werken.

Ben je 55+ en kan je goed rondkomen van je uitkering: Ga lekker vissen en geniet van je leven, in mijn ogen heb je al genoeg belasting afgedragen.

Mvg,
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

30-10-2009 17:11

We kunnen nu drie dingen doen, on topic gaan, off topic gelul verwijderen of het topic sluiten. Ik pleit voor optie 1.

Om de geheugens even op te frissen.

Heren,

Tot de conclusie gekomen dat karper een moeilijker vangbare vis is geworden bij mij in omstreken,omgeving Breda.
Kanaal,zandwinningsplas van met goed bestand,minder bestand etc. nergens is er meer karper te vangen.
Feit is dat ik maar 6 karpers heb weten te vangen over een heel seizoen(113 nachten vissen) en geen run weet te forceren als alles er goed bijligt qua aasaanbieding en visstek. Afgelopen 3 nachten gevist,enkel 3 platten kunnen vangen op n water waar ik tot op vorig jaar mn vissen wel wist te vangen! Kanaal idem dito,heb er duizenden uren versleten in mn carriere,dit jaar 2 kunnen vangen.
Overal is het kut naar mijn weten, en daar zit je dan met je dure uitrusting,geweldige drive om te vissen en het belangrijkste wat ik mis is; KARPER!
Oja, lang leve het vele voorvoeren! 15 kilo per week per man is tegenwoordig doodnormaal zonder een lijn in het water te gooien,lang leve de boiliefabrikanten die zoveel voor zo weinig mogelijk wegdoen aan boilie's.Gooien we onze eigen ruiten niet in?

Iemand verklaringen voor dit??


Met blankende groeten, Koen
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.