Radeloos!


Plaats reactie
K. van den Herik

21-10-2009 07:27

beste rudy,

ga niet verwachten dat je applaus krijgt omdat je zoveel vist, zolang je daar alleen jezelf bij hebt prima, nogmaals gefeliciteerd en veel geluk.

Ik reken niemand af en eigenlijk ook gerust iedereen immers:
Moest een hobby gefinancierd worden dmv een wia uitkering, ben je gewoon een opmaker en profiteur in mijn ogen en of je dan rudy, ali of pietje heet zal me een worst zijn. 200 nachten kunnen vissen is op zijn minst 200 dagen kunnen werken, al was het papier prikken. Tenzij iemand meer dan 80
% blijvend ao is, maar dan lig je al gauw bellen te blazen, maar kan je zeker niet vissen.

tja en dmv gebrek aan woorden en door heel veel "zelfkennis " roep je in je frustratie wel eens iets. en soms lijken dingen wel eens onnozel, gaat wel over hoor.

op het moment dat ik alleen nog maar met alles en iedereen het eens mag zijn, moet je het discussie vervangen door meehuil....
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

21-10-2009 07:30

hoi rudy over sommige dingen moet je wikken en wegen jij doet liever wegen :wink: maar effe een vraagje vis jij alleen of met een maatje als je alleen vis vind ik het het wel knap ik zou echt gek worden in mijn eentje 200 nachten aan het water vooral in deze tijd van het jaar met die lange donkere dagen ik zelf vis hoogstens 2 nachten in de week gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

21-10-2009 07:50

@rudy viste toen veel op het kemisch en een put bij mijn in de buurt.
en werken deden we ook gewoon 38 uur.
en ik ken genoeg mensen hier op het forum die ook makelijk 150 nachten of meer in een jaar viste.
niks speciaals in mijn ogen,
K. van den Herik

21-10-2009 08:23

… zo hond ook gescheten, jawel opgeruimd.


Ik zal het op me zelf betrekken enzo voorkomen dat allerlei tere zieltjes au hebben.

Het is heel goed mogelijk om 4 nachten in de week te vissen, zelfs ik zal er aan kunnen komen. 4daagse werkweek a 9 of 10 uur, pappa dagen, ouwe lulle dagen klaar. Ik zou dan vrijdag zaterdag, zondag en bijv woensdag nacht kunnen vissen. Deze woensdag staat dan in het teken van aankomen, deur openschuiven 2 of 3 hengels te water, meuren, deur open hengels binnen, douchen omkleden en werken. Alles extra daar tussenin kan er voor zorgen dat ik te vermoeid op het werk kom, hierbij zal ik dan mijn collegae, relaties en mijn baas kunnen benadelen. Natuurlijk heb ik deze visserij al eens geprobeerd, daar ik een sociaal leven heb, werden de andere nachten ook korte nachten, zo hup, hup hup en weer voort. Voordeel: 4 nachten, nadeel veel minder vangen, want dit is mijn visserij niet. Ik wil vissen, kijken, proberen doen en niet de hele nacht in mijn nest liggen te wachten. Meer en meer lijkt dat more less is. Dus 10 uur vissen op 24 uur. Zie mijn boek.

Dus kan deze manier van vissen op mijn applaus rekenen? Dacht het niet. Het is gewoon een manier van aanpak. Is het de beste aanpak? Als ik het rijtje vissen zie, chapeau.

Maar hoe relatief is dat? Ken er 1, noem geen namen omdat ie ... heet, heeft dit rijtje boven de 15 kilo de laatste 3 jaar minimaal geëvenaard. Alleen de 25 plussers lieten het afweten, maar ja 24 kilo is ook niet gek. O ja, wel in de helft van de tijd
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-10-2009 09:57

Wie ben ik om een mening te hebben om het feit dat iemand 200 nachten per jaar pakt. Of het mijn ding is nee ondanks dat ik de tijd ervoor heb maar dat is heel persoonlijk. Weet ook niet wat de waarde is om met je uitslagen te koop te lopen, ego tripperij zal het toch niet zijn? Vis ik op het Haringvliet, rivier, kanaal, in binnen of buitenland of een putje van 4 ha met een bestand van enkel vissen boven de 15 kg. Elk water en omstandigheden zijn toch anders? Vergelijkingen met andere vissers maken lijkt me dan ook niet zuiver. En wat voegt het toe aan je eigen visserij door je af te zetten aan andere.

Wordt wel lastig als je nachten in de week verblijft aan de waterkant en de frustraties slaan toe omdat vangsten tegen staan en men daardoor gekke dingen gaat doen. Achterna gezeten worden met een klauwhamer door een stekkenpezer. Die willes en wetens op je stek gaan zitten geeft wel aan dat er zijn die behoorlijk doorslaan. Na 50 jaar op karper gevist te hebben is de lol van het spelletje op deze manier er aardig af. Dat het voor die mannen geen hobby meer is maar een verdwazing die geen grenzen kent staat voor mij wel vast.

Peter
K. van den Herik

21-10-2009 10:19

off:

Die willes en wetens op je stek gaan zitten
jij en ik en anderen weten dat na 3 of 4 weken vakantie en of niet vissen wel eens kan zijn dat een ander dezelfde plannen heeft. Oplossen met een hamer heeft overigens geen pas.

On
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-10-2009 10:41

Heb er geen enkele behoefte aan hier verder inhoudelijk op in te gaan. Wel lijkt het me net als bij deze topic verstandig eerst alle feiten te kennen alvorens men uitspraken doet.

Peter
Jerry Tenwolde
Berichten: 106
Lid geworden op: 20-09-2009 19:09

21-10-2009 11:15

belangrijkste is toch dat je met plezier aan de waterkant zit?

vind het leuk maar 200 nachten trek ik niet en me meissie ook niet.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-10-2009 11:21

als ik een mooie woonboot aan een rivier had met een terras en bootje erbij, dan zou ik 365 nachten in het jaar vissen. :D

en elke avond al het eten dat over is erin gooien.

maar ik slaap dan wel in mn bed met mn soundebox naast mn hoofd. 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

21-10-2009 11:25

Er zijn meer mensen die veel opzij zetten voor het vissen. Voor een ieder ligt die balans anders.
Rudy doet verslag van zijn ervaringen en zo heeft een ieder zijn belevenis aan het vissen.

De ene kapervisser geniet als hij eindelijk eens 2 nachten kan vissen in de maand ivb werk/gezin, de andere karpervisser is een recreatie visser en geniet op zijn manier aan de waterkant.

Voor sommige mensen is het een passie waar alles voor opzij gezet wordt en dat is ieder zijn keus.

Ik draai al 30 jaar mee met het karpervissen en heb jaren opgeofferd aan het vissen. Wat ik wel merk is dat je veel kan leren van mensen die zoveel tijd aan de waterkant spenderen.

Het is een carpboard waar men kan lezen en vragen naar ervaringen en om je passie te delen.
K. van den Herik

21-10-2009 11:43

mee eens chris, daarom ook waarom ik denk ( en mee heb gemaakt) van niet. ben wel benieuwd waarom en hoe wel...
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

21-10-2009 16:55

zolang ik plezier beleef in mijn visserij..
maakt het mij niet veel uit wat andere zeggen. :wink:
dat mijn passie mischien een beetje ver gaat owkej dat heb ik vaker gehoord :lol:
ook voor mij zal er een tijd komen om te werken voor mijn centen.
maar voorlopig ben ik hier nog niet mee bezig..
ik heb nu niks te klagen en kan mijn uurtjes goed gebruiken voor mijn karpervisserij..
je bent jong en je wilt wat 8)
ik heb een droom voor ogen :wink: en dromen zijn er voor waar te maken........




@ harald van der graaf
ik word dik en dun gesteund in mijn visserij.
mijn vriendin zit toch ook redelijk wat nachten bij me aan het water...
wanneer ze niet naar school gaat :wink: maar vis af en toe met vrienden
de meeste uren zit ik toch alleen aan het water... omdat dit in mijn ogen aanzienlijk meer vis oplevert!
m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-10-2009 17:02

en wat is die droom dan ?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

21-10-2009 17:16

@chris ben het helemaal eens met jouw mening...
er zijn heel wat mensen die 200nachten per jaar maken :wink:
voor een groot deel van de karpervissers is karpervissen niet meer dan een hobby.
ik zie het niet meer als een hobby.. eerder als een grote verslaving :P
dromen over 30/ 40/ 60ponders houdt mij wel 2 weken aan de waterkant...
en mochten ze goed bereid zijn tot azen dan plak ik er nog een week achteraan :wink:
m.v.g rudy lemmens

michel Tja schreef:en wat is die droom dan ?

een 60ponder in eigen land :wink:

@ bas
kan ook wel een aantal mensen die dat doen.
in mijn ogen valt 200nachten owk nog wel mee..
haha kempisch mooi man! kempisch staat bij mij ook nog op het programma volgend jaar een 2maandjes ofzow. m.v.g rudy lemmens
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-10-2009 17:53

Dan zie ik jouw niet meer op de poel, want die kan je daar niet vangen :P :lol:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

21-10-2009 19:21

Tja hier in het Noorden is 't ook belabberd hoor! De ene vangt wel redelijk (wel veel meer uren) en een aantal (waaronder ik) vangen gewoon weinig. Een blank is eerder een regel dan een uitzondering :x

Ik ga de volgende sessie maar op een ander water zitten, het kanaal laat ik tot aan de winter maar met rust.

Waar zal het aan liggen? Allerlei verschillende merken bollen, smaken enz gebruikt. Ben nu met zelfdraai bollen aan de gang.
Leverde in 1 sessie 2 kleine runs op op het kanaal. (En die dan gelost worden :cry: rig zwemt inmiddels :P ) De daaropvolgende sessie was het 1 enkel piepje het resultaat.

We zullen zien! :wink:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

22-10-2009 00:15

Bart van den Hurk schreef:Dan zie ik jouw niet meer op de poel, want die kan je daar niet vangen :P :lol:

eey bart
dat zou je wel willen he :P haha
wie weet wat de topvis van het water komende winter weegt :lol: :lol:
dit water laat ik niet los hoor bart :wink: het is het water waar bij mij het karpervissen
serieus begonnen is en het mooie van alles eraan dat ik vissen heb zien opgroeien.
nu jaren later is het fijn om de populatie nog eens op zijn kop te zetten...
het doet mij dan ook goed als ik de gedubbelde vissen nog eens terug bekijk op de laptop
en dan zie hoe sommige vissen bijzonder snel groeien :wink:
heb jij nog uren gemaakt op het desbetrefende water? m.v.g rudy lemmens
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-10-2009 14:57

Iedereen heeft 365 dagen in een jaar wat je er mee doet mij een zorg?
Niemand hoeft mij te vertellen hoe ik moet leven.
We sterven niet uit als ik geen kinderen neem, ik hoef niet zo nodig een eigen huis en ook geen blinkende auto, ik wil gewoon vissen.

MVG blankie boy
piet vliet

28-10-2009 12:29

eindelijk iemand die iets zegt waar ik het 100% mee eens ben.
ik leef niet om te werken ik werk om te leven ik doe niet mee aan het beklimmen van de sociale ladder.
heb geen wurgende hypotheek ,geen kinderen,geen vrouw(af en toe voor een uurtje),ga niet naar feestjes en partijen,geen auto op afbetaling .
maar ik kan wel 365 dagen vissen waarvan ik er zeker 250 nachten vissend op de boot verblijf,ver weg van de maatschappij die je bijna dwingt om net als de grote massa huisje boompje beestje te moeten hebben.
diep in de schulden om maar niet onder te hoeven doen voor de buurman met ze nieuwe auto,die als jij als loonslaaf staat te bikkelen ook nog je vrouw gezelschap houd. :oops:
laat mij maar vissen.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

28-10-2009 13:26

Als het vissen echt in je bloed zit richt je je hele leven in zodat je zoveel mogelijk kan vissen
Daar is niks mis mee het is een keuze die ik zelf maak..dat andere daar anders over denken dat is aan hun maar het is meestal jaloezie over de rezultaten
Iemand waar het hele leven om het vissen draait zal altijd meer vangen dan iemand die zo af en toe gaat
Beetje respect voor elkaar zou wel passen denk ik
MVG leo
K. van den Herik

28-10-2009 13:41

helemaal mee eens, mits er geen uitkering oid "genoten" wordt dan krijg ik de indruk dat ik straks 44 keer sponsor ben.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-10-2009 13:42

ik hou van vissen, ik hou van vangen

maar ik als ik mn hele leven voor enkel vissen leef dan gaat het leven aan mij voorbij,want er is zo veeeel meer als alleen vissen.

en dan bedoel ik niet werken, neuken of een auto of een huis maar gewoon andere dingen.

ik zou het zonde vinden om niet van andere dingen in dit leven te kunnen genieten. en dat heeft niks met jalouzie te maken of dat mensen die zoveel vissen betere resultaten boeken.ik vis voor mn lol en niet voor de grootte van mn lul :D

maar puur dat het gewoon zonde is van de "korte" tijd die je hebt op deze aardkloot.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-10-2009 13:46

piet vliet schreef:ik leef niet om te werken ik werk om te leven ik doe niet mee aan het beklimmen van de sociale ladder.
heb geen wurgende hypotheek ,geen kinderen,geen vrouw(af en toe voor een uurtje),ga niet naar feestjes en partijen,geen auto op afbetaling .
maar ik kan wel 365 dagen vissen waarvan ik er zeker 250 nachten vissend op de boot verblijf,ver weg van de maatschappij.laat mij maar vissen.


alleen jij en je vissen......

ik kan me voorstellen dat je niet meedoet aan het beklimmen van de sociale ladder. want als je alleen met je vissen bent en niks meer, verleer je zelfs het praten op een gegeven moment...

krijg je ook stemmen in je hoofd van het alleen zijn met je vissen ?

kan je iig nog een beetje aan je sociale leven werken :o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

28-10-2009 14:01

Mag op dit moment zeker niet klagen gaat erg lekker de laatste tijd hier op het kanaal.3 sessies 4 vissen en een verspild.Heb er zelfs een beetje regelmaat in gevonden kwa aastijden.Mag de laatste sessies zeker niet mopperen eindelijk zit er schot in de zaak en het jaar is nog niet over :D :D :D .heeft het vele uren maken,blanken,het vele peilen en proberen met dieptes heeft eindelijk zijn vruchten afgeworpen.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

28-10-2009 14:01

Discussies als dit zijn al zo oud als het karpervissen zelf
Toen de eerste vissers snachts gingen vissen werd er ook gezegt..een man hoort snachts bij zijn vrouw te zijn...dr is dus niet zo veel veranderd al die jaren
Wat mij verbaasd is dat het vooral de jongeren zijn die zo fanatiek tegen zijn...juist de jongeren hebben het altijd over respect voor elkaar toch?...wat is er verkeerd aan je leven lang houden van vissen
Je doet aan die waterkant toch niemand kwaad?...en als iemand een uitkering heeft..moet hij dan thuis gaan zitten??