Ultimate failliet


Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

17-10-2009 23:57

Een maat van me was ooit in de showroom van ultimate in Boxmeer. Hij ging daar een verkeerde deur binnen,en daar stond een rodpod van Fox op(voor?) een soort van zwart wit raster,die daar gefotografeerd werd. Men was not amused toen men hem daar aan trof..

Wat betreft die Chinesen,ik heb geen idee wie het ontworpen heb,maar het is simpel een feit van je eigen merk er op en klaar is Kees. Meeste ziet er nog goed uit ook nog,vele bekende tenten en ander spul van bekende merken komt er voorbij.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-10-2009 17:07

Ze zullen sowieso niet blij zijn als je in een ruimte komt waar ze met welke ontwikkeling dan ook bezig zijn. Dus dat zegt niks.

Het is zoals ik zeg. De hengelsport branche laat hun ontwerpen produceren in China. Of dit nu door hun gemaakte kopieën van de anderen zijn of niet. Dat een Chinese firma daarmee dan een productlijn aanbiedt voor de hengelsport branche is een logisch gevolg.

Dat de hengelsport branche van elkaar kopieert is niks nieuw. Daar zijn vele voorbeelden van. Eerder bracht Ultimate al een Solar rod pod bijvoorbeeld. Nash maakte buthangers toen hun wisp/wasp versies niet liepen. Enzovoort. Hoeveel onderlijn materialen ze inmiddels al van elkaar gekopieerd hebben is niet te tellen.

Wie is er dan een held in kopiëren? Die hele handel hangt ervan aan elkaar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

18-10-2009 17:41

Met wat voor ontwikkeling ze daar bezig waren dat dat er ook niet toe,kan me ook niet schelen.
Feit was wel dat er een rodpod stond die een paar maanden later...

Wat ik allen wou zeggen is dat Ultimate één van de eerste was die massaal begon met kopieeren van het
matriaal van andere firma´s. Ze hebben zelfs ooit een rechtzaak verloren omdat Kevin Nash hen aangeklaagt had,omdat ze zijn spul Kopieerden. Ultimate was op dat moment wel de verdeler van Nash,en bleven ze ook daarna nog.
Feit is inderdaad gewoon dat heel de handel aan elkaar hangt van het namaken van andermans matriaal,en ook die zelfde Kevin Nash kan er wat van wat dat betreft.

Dat alle firma´s vrijwel de zelfde onderlijnen hebben,zal er vast iets mee te doen hebben dat 90% van DSM hier in Nederland vandaan komt.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

19-10-2009 01:37

de sterkste blijven bestaan......
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

19-10-2009 08:01

barry stevens schreef:vond het nog lang duren......die grafzooi was toen ik begon met vissen (18 jaar terug) al een pak ellende,heb gezworen nooit meer wat te kopen van Ultimate.....toch maar een mini baitcruiser gekocht samen met me neefie en we hebben allebei problemen.....het meest niet innoverende en meest imiterende merk dat er is......(was). Denk niet dat we er rouwig om moeten zijn.....nu x2 nog.



MOOI CITAAT!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-10-2009 09:04

Geld voor alle firma’s die producten in China laten maken. De prijs die je daar voor je product bereid bent te betalen komt aardig overeen met de kwaliteit die je ontvangt. Dat je als firma voor een andere doelgroep werkt met daaraan een minder prijskaartje. Wil nog niet zeggen dat je daardoor failliet hoeft te gaan. Dat ik niet tot die doelgroep behoor doet daar niets aan af. Wil je b.v. toch een voerboot op de markt zetten is het uiteindelijk aan de klant om een goede afweging te maken. Ga je voor een boot van Tonny Schijver of een van Ultimate?? Ga je voor de DSB bank of de RABO bank. Ga als firma wel voor een kwaliteit die verantwoord is als je een product in de markt zet. En wat je meerdere keren aan een klant kan verkopen. De deksel op je neus komt immers ook bij Dirk en zijn klanten hard aan. Dat een klant nog steeds koning is en zich maar een keer laat belazeren wordt in verschillende kringen nog wel eens vergeten.

Peter
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-10-2009 12:45

Laten we eerlijk zijn als je neit gelijk over de middelen beschikt om de duurdere merken te halen vond ik ultimate een goed alternatief.
Daar zijn merken als x2 en ultimate ook voor bedoeld dus sommige reacties hier raken kant nog wal.



Gradus....
....................
K. van den Herik

19-10-2009 14:02

ook producten van jrc, fox en ook nash komen uit china
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-10-2009 14:23

Wat niet Klaas. Is zeker goed spul als je er maar een redelijke prijs voor betaald. Een werf liet eens een aantal casco's bouwen na een jaar sloeg de eerste dubbel toen hij volgelagen was. Deskundigen kwamen toen met hun bevindingen dat je voor die prijs ook vroeg om rot laswerk. Zo is het met veel spul wat daar vandaan komt. Het prijskaartje bepaald voor een belangrijk deel de kwaliteit.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

19-10-2009 20:04

Vind het jammer. Als goedkoper merk (in vergelijking met sommige andere merken) was niet alles van superkwaliteit maar ze hadden toch wel een aantal mooie spullen.
Ik heb een onthaakmat voor 25 euro gekocht, prima ding, perfecte prijs/kwaliteitsverhouding. En over mijn piepers (Striker SLK) ben ik ook tevreden, ze hebben al heel wat regen doorstaan en doen het nog prima. Nu hopen dat ze het nog even volhouden anders heb ik nu dus geen garantie meer :-?
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

19-10-2009 22:11

Zijn we weer over de prijs/kwaliteit bezig. Prijs/kwaliteit is zeer relatief.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

20-10-2009 08:22

En ik vond de witvisproducten van ultimate ook van prima kwaliteit. Echt geen rotzooi, maar wel aangename prijzen!
Gebruikersavatar
stefan oving
Berichten: 85
Lid geworden op: 20-09-2009 14:59
Locatie: buinen

20-10-2009 13:39

zal hardstikke zonde zijn kost niks prima materiaal zoals de cheyenne en een 6 poot stretcher die maar 60 euro :o kost
hopelijk vinden ze nog en geldschieter
groeten stefan
Arnoud Roks

21-10-2009 16:04

Failliet :o WOW
k hoop dat ze nog ergens een nieuwe start kunnen maken of dat iemand het overneemt,
ik had later nog wel wat spulletjes willen kopen van ultimate...
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-10-2009 09:02

Tony Lemmens schreef:
barry stevens schreef:vond het nog lang duren......die grafzooi was toen ik begon met vissen (18 jaar terug) al een pak ellende,heb gezworen nooit meer wat te kopen van Ultimate.....toch maar een mini baitcruiser gekocht samen met me neefie en we hebben allebei problemen.....het meest niet innoverende en meest imiterende merk dat er is......(was). Denk niet dat we er rouwig om moeten zijn.....nu x2 nog.



MOOI CITAAT!!!!!!!!!!!



Behalve dan voor mijn zoon en neefjes, mijn zoon is 12 zijn vriendjes ook, vinden vissen geweldig.
Lang leve X2 en ultimate, want met 5 euro zakgeld per week, duurt het best lang om alleen al een zakje haakjes te kopen. ( 2 weken dus , want alles kost net boven de 5 euro)
Wat is er mis met de spullen van die Firma's, ze doen wat ze doen moeten, die gastjes vangen vis. en jah zijn niet altijd even zuinig op hun spullen. Er breek nog wel eens een hengeltop als ze op de fiets zitten. En dan sponserd PAPA wel een nieuwe, gelukkig vissen ze niet met een shimano tribal.
En onder de X2 plu zitten ze droog (moest ik beloven aan hun moeders)

Mijn punt is, visspullen voor (relatief) weinig geld.
Mark van Rhee
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-03-2008 14:08
Locatie: Maashees

26-10-2009 10:25

Ik hoorde vorige week dat het overgenomen wordt. Verder is er nog niets bekend of hij alles zal overnemen. Personeel en voorraad ed. Dat is nog even afwachten.
Samen is niet alleen...
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

26-10-2009 15:28

Wie even een gat van 2.1 miljoen euro dicht kan toveren en voor de rest nog wat centjes over heeft voor de rest van de overname, mag zichzelf de nieuwe eigenaar noemen denk ik 8)
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

26-10-2009 16:06

Gewoon jammer dat ze pleite zijn.Ik heb hier ook wat spullen van ultimate en ben daar best tevreden over.Zeker gezien prijs.Heb laatst een nieuwe overwrap voor mijn jrc gekocht en wat stond er op de doos made in china.Je kan wel zeiken over slechte kwaliteit van ultimate maar elk merk heeft wel zijn goede en slechte spullen .Zeker voor mensen die weinig kunnen spenderen of zo af en toe vissen was ultimate een goede oplossing.

barry stevens schreef:
vond het nog lang duren......die grafzooi was toen ik begon met vissen (18 jaar terug) al een pak ellende,heb gezworen nooit meer wat te kopen van Ultimate.....toch maar een mini baitcruiser gekocht samen met me neefie en we hebben allebei problemen.....het meest niet innoverende en meest imiterende merk dat er is......(was). Denk niet dat we er rouwig om moeten zijn.....nu x2 nog.

Vind dit ook een beetje rare opmerking eerst lopen afgeven op ultimate en daarna even vertellen dat je er een voerboot van heb gekocht.Als je het dan zo'n zooi vind waarom blijf je het dan kopen??????????? :o


Tony Lemmens
Zijn we weer over de prijs/kwaliteit bezig. Prijs/kwaliteit is zeer relatief.
Wat bedoel je hiermee Tony dat alles wat duur is vanzelf sprekend maar goed is???
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

26-10-2009 17:31

In den ouden tijd was deze firma al een begrip, toen nog Bruins boxmeer.

hadden een jaar of 20 geleden volgens mij het beste aanbod aan karperspul, zoveel was er nog niet te krijgen, en ja dat de rvs staven van de monkeyclimbers meteen krom waren als je ze in de grond duwde, tja daar maalde niemand om....

al met al is het diep triest om weer een bedrijf te zien vertrekken...
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Erik Hogerheijde
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-10-2009 17:00

27-10-2009 17:46

Beste Karpervrienden,

Heb gisteren contact gehad met Edwin van Ultimate en die vertelde mij dat ze opnieuw door kunnen gaan!!! :lol:

Ik twijfel nl of ik de nieuwere type van ultimate Culture Wireless met volume, toonregelaar en gevoeligheid zou nemen of voor de Soul Systeem X zou gaan. Als mensen ervaring hebben met de Soul Systeem X, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om dit te willen melden bij mijn vraag die ik onder het hoofdstuk "VRAAG" heb gesteld? Alvast bedankt.

Met vriendelijke karpergroet,
Erik
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-10-2009 18:59

Is toch een wat vreemd bericht daar een aantal artikelen bij het faillissement door de curator verkocht zijn...
joost nooijen
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-09-2009 14:50
Locatie: Venray

28-10-2009 13:49

als ik deze link bekijk (http://www.hengelsportbeurzen.nl/deelnemers) dan zie ik een skarp vestiging in Boxmeer en naar mijn weten is deze er nog nooit geweest

ook mag je eens een kijkje nemen op http://www.google.nl/search?hl=nl&sourc ... =&aq=f&oq=
kijk dan naar de 4-de link
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

28-10-2009 14:19

Henk Bruins is de eigenaar van SKARP (o.a.) en hij woont in Boxmeer, vandaar dus de vestiging in Boxmeer.

En ja, hij is vroeger ook eens eigenaar van Ultimate geweest, voorzover ik weet, maar is dat al lang niet meer.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

31-10-2009 23:11

Ik heb vandaag net een ultimate penhengel gekocht.
Maar ga er niet van uit dat die terug moet.
En anders heeft de betreffende verkopende winkel mischien nog wel een andere liggen.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-11-2009 08:43

DUS: http://bva-auctions.com/auction/index/1494

Doorstarten kan altijd nog, maar voorlopig gaat de voorraad onder de hamer en zijn en curatoren aangewezen.
Zoals bij DSB pijnlijk duidelijk werd heeft een curator er geen financieel gewin bij indien er een doorstart plaats vind.

Dus wil je nog een (mini) baitcruiser, nieuwe hengels etc, doe gewoon mee met de veiling. Zullen anderen ook doen en het vervolgens weer op MP, hier of elders aanbieden tegen lachwekkende prijzen omdat men de spullen wel had gekocht maar blijkbaar toch niet nodig heeft.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)