Gewichtsverschillen


Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-10-2009 08:02

Hm,

Een kilo verschil tussen net gegeten en niet? Als ik zo eens naar een karper kijk en naar een kilo boilie's dan vraag ik het mij af :-).

Het zullen best schrok ops zijn maar boillie's hebben in mijn beleving een aardig soortelijk gewicht en als ik dan zie hoeveel volume een kilo nog inneemt ........

Maar ik kan het uiteraard compleet mis hebben :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

01-10-2009 08:06

is hooguit 700 gram droge stof de rest is vocht

5 to 7% lichaamsgewicht is een gemiddelde dagelijkse maaltijd voor een 10 kilovis
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

01-10-2009 15:47

Dat wegen is de laatste tijd een vak apart. Sommige mensen die met weegzak wegen, nat of droog halen daar niks vanaf. Of hebben een slechte weger. Dat merk ik hier ook veel. Mensen vingen een vis, een week later vong ik hem 2 kilo ligter. Maar vissen kunnen idd soms wat schomemelen. Maar niet zo veel in een week.
De vangsten maken de visser nog niet!
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

01-10-2009 16:51

ik zal wel heel flauw zijn maar typen is ook een vak apart de laatste tijd.

vong
ligter
schomemelen

En was dit nu maar een uitzondering, maar het is echt schering en inslag. Naar de spellingscontrole wordt blijkbaar ook niet meer gekeken. Hoe makkelijk wil je het hebben. En in dat licht is het niet eens zo raar dat de schaal van de weegapparatuur niet goed wordt uitgelezen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-10-2009 17:44

ik -- een zin begin je met een hoofdletter.
------ maar typen is de laatste tijd ook een vak apart.
Makkelijk = gemakkelijk.
Blijkbaar = kennelijk.

:D :D :D :D :D :D :D :D

Of ben ik nu flauw?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

01-10-2009 18:36

Heel flauw Douwe! :lol:
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

02-10-2009 15:31

Je hebt helemaal gelijk Douwe. Ik heb het zelf niet gezien en mijn SHIFT knop is kapot dus mijn kapitalen komen niet altijd op het virtuele papier te staan. Ik heb het ook niet gecheckt. Zo zie je maar, wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

En om alle slakken even te ontzouten:
blijkbaar (bw) : duidelijk, kennelijk, klaarblijkelijk, manifest, merkelijk, ogenschijnlijk, schijnbaar, zo te zien

gemakkelijk (bn) : eenvoudig, geriefelijk, glad, licht, makkelijk, moeiteloos, ongecompliceerd, probleemloos, soepel, vloeiend, vlot

Het kan dus wel. Let wel, dit zijn alleen de synoniemen, dat wil niet zeggen dat deze woorden ook allemaal in dezelfde zinnen gebruikt kunnen worden. Maar in dit geval kan het wel.

Ijk hjeb uj ljief mjijn Njederlanjds

Of zo
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-10-2009 15:39

Ewoud ik maak ook vouten zat, maar in dit geval kon ik het niet laten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

02-10-2009 20:30

Snap ik Douwe. En ja mijn shift is ook kapot :lol: :wink:.
Maar ik weet niet of het aan mijn computer ligt mij maar hij kan het typen van mij niet meer bijhouden, hebben daar meer mensen last van? Anders moet ik het ff laten weten aan de beheerders.

Ik zal de volgende keer beeter opp mijn spelleingkontroler letter wijsneus.
De vangsten maken de visser nog niet!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

04-10-2009 09:50

gewichtverschillendie ik heb meegemaakt met vissen die ik zelf heb gedubbeld vallen wel mee meestal tot 3 pond in een jaar en inderdaad voorjaar(paai) najaar. een schubkarper op een groot water zo'n 8 keer gevangen door mij en ferry schommelde behoorlijk tussen 31,5 en 26 pond ,26 pond gevangen door mij na de paai de vis zag er mager uit en in het najaar 31 gelukkig ook voor mij dit was de zesde keer dat ik hem ving en de eerste keer boven de 15kg.

De koningin van de Kralingse plas vingen we ook 2 keer in een jaar ferry op 36,5 en ik op 38 in het najaar
het was maar 1,5 pond verschil maar de vis zag er zoveel zwaarder het was onverstelbaar wat een verschil die 1,5 pond uitmaakte.

Als je over karpers hoort praten, die vis gevangen op X gewicht enz ben ik in ieder geval nog nooit verrast om hem op het zelfde gewicht te vangen altijd heb ik de pech dat het gewicht veel lager uit valt!
En Klaas op de foto's zie je niets meer terug het zijn allemaal walvissen, het maakt helemaal niets meer uit.
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

04-10-2009 20:26

ik ving een spiegel in het voorjaar 2x op onze nederlandse rivier..
de laatste keer dat ik haar ving gaf de unster 21 kilo aan.
een vriend belt me een maand later op of ik foto,s kan komen maken van een 17kilo spiegel.
het bleek dezelfde spiegel te zijn alleen compleet afgepaaid! :wink:
het geeft wel een indicatie van hoeveel een vis af kan vallen of juist bij kan komen :)
m.v.g rudy lemmens