Solo (nacht)vissen


Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

18-10-2009 16:22

Ik vis ook meestal alleen doordat ik meestal doordeweek vis vanwege mijn beroep . Meestal kunnen anderen niet door de week vissen. Ook de nachten ga ik alleen sinds kort neem ik wel de hond mee en dat bevalt prima en geeft ook weer een stukje veiligheid terug maar ik blijf erbij vind het toch prettig als je met zijn twee bent ook weer een stukje veiligheid, amusement en je kunt elkaar beter helpen.
Groetjes ron
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

18-10-2009 19:53

9 vd 10 keer alleen vissen.

Geen beperking omdat je maat in de weg zit.....

"Gezelligheid in de kroeg,vissen aan t water".

In mn eentje als het kan Voel me niet onveilig, je moet een behoorlijke vent zijn om mij lastig te vallen. :P Scheelt ook..
Gebruikersavatar
Friso Spring
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-10-2009 12:50
Locatie: Haarlem

19-10-2009 09:12

Ik vis het liefste ochtendjes en dan vaak alleen. Vanaf het eerste licht de wereld zien ontwaken in alle rust. Heerlijk! Ik weet ook prima mijn visjes te vangen in de ochtend. Niet minder dan 's nachts. Alleen foto's maken gaat nu prima met nieuwe camera. Als je lacht, maakt ie vanzelf een foto. Geen gedoe dus meer met dat je zelfontspanner net een foto maakt op het moment dat die vis gaat spartelen :wink: . Moet je eerst weer je slijmerige klauwen schoonmaken. Dan weer die zelfontspanner instellen, waarna die natuurlijk weer op het verkeerde moment een foto maakt. Gevolg: jij met een chagrijnige bek op de foto met die mooie vis :o .'s nachts werkt die smile-shutter trouwens niet.
Nachtvissen heeft voor mij wel zijn charme, maar die charme ligt voor mij toch in het samen vissen. Lekker ouwehoeren onder de sterrenhemel en vooral veel lachen. Ik ben 's nachts ook minder blij met een run. De eerste paar minuten is vreselijk. Denk dan vaak "wat doe ik hier?". Daarna wel wakker, maar toch stukken minder leuk dan overdag een vis vangen. Een uitzondering is wel in Frankrijk vissen. Dan kan elke run immers een bak betekenen.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-11-2009 23:47

Als ik deze topic lees lijkt het wel of ik steeds meer van het 'moderne karpervissen' verwijderd ben geraakt....?

....met groeiende verbazing lees ik wat mensen allemaal meenemen en voor dingen doen aan de waterkant en denk bij mezelf: wat heeft dit in godsnaam nog met karpervissen te maken? , DVD's kijken, laptops, muziek, lezen, spelletjes??

Als ik aan het karpervissen ben zijn mijn ogen geen moment van de waterspiegel verwijderd, ondertussen begint het strategische schaakspel en de zoektocht naar de eerste tekens van leven, zelf houd ik me gedeisd en neem doorgaans een hele reeks ongemakken voor lief om daar te zijn waar ik wil zijn...geen ontspanning, maar razende spanning!

Denk dat ik de topicvraag niet meer hoef te beantwoorden... :)

Met vissende groet,
Laurens
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-11-2009 00:15

Meeste keren met 2 man. 1 gezelliger 2 je kan lekker ouwehoeren over allerlei dingen. en altijd wel makkelijk als je aan het drillen bent,en je naaste vis collega schept hem en maakt foto's. 1 hoef niemand met koppijn uit het nest te bellen 2 hoef niet te wachten in zenuwen om eindelijk de vis weer te zien en vast te houden en 3 foto en weer terug. geen zak komt er aan te pas.

En nr 4 is toch zeker wel na elke mooie vangst samen erover praten (de dril,en hoe het beter kan etc etc) heerlijk.


Mvg Leen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-11-2009 04:50

Viste ook in Frankrijk met mijn broer 100 meter uit elkaar als het enigszins kon. Wel lastig is dan als er in de donker nog drie fransozen tussen je in komen zitten met elk vier hengels.

Vis nu vier jaar met mijn vaste maatje. Lastig is wel dat die een hekel aan het gejank heeft van mijn piepers. Meer dan mijn voeteind heeft hij niet nodig en zelf vist die niet.

Laurens je wordt oud man door al die extra ballast niet mee te nemen. Hoewel, in die zuipschuit van jou zou ik ook zoveel mogelijk thuislaten. Wel een zwembandje omdoen hé. Heb echt genoten hoe creatief je bent met dat boten project ga vooral zo door.

Groet,
Peter
K. van den Herik

18-11-2009 07:37

ben er toch, kan je een gore struijk maaltijd openrukken of een paar biefstukken bakken.

van
Afbeelding

tot

Afbeelding

en uiteindelijk???

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn Spiegel
Berichten: 33
Lid geworden op: 30-09-2009 16:00

18-11-2009 23:07

Ik vis in de weekende met me vismaat en in de week alleen.
Alleen visse dan vang ik meer, dan kun je links en rechts bevissen.
En heb je meer oog voor detail op het water.

Met vismaat is gezelliger, maar alleen vang je meer.

Gr
Kijk deze voerboot, zo ben je snel aan de overkant moet je alleen niet je slip vergeten. ( van je molen ) lol

Check filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=XuWPMegz ... re=related
Gebruikersavatar
Ro Lang
Berichten: 51
Lid geworden op: 04-11-2006 23:59
Locatie: Den Haag
Contacteer:

19-11-2009 01:46

Check You tube.

Search : RoderickLangeveld

Alleen maar Frankrijk en Nedeland sessies met ME , MYSELF and I.

HEEERLIJK.

Blaffer onder je kussen en vissen maar :wink:
Chris Bol
Berichten: 32
Lid geworden op: 03-03-2008 19:25

21-11-2009 17:32

Leuke filmpjes, brute vissen ook.. ga dat niet een keer vervelen.. :wink:

Ik zelf vis nooit alleen s nachts. Neem me wel steeds voor om het te doen, maar het lijkt me gewoon niet relaxed. Ik ben nogal waakzaam en bij elk geluidje zit ik dan weer rechtop op me stretcher.. :o
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

22-11-2009 01:46

ga vaak alleen, als je dan niks vangt kan het niet aan een ander liggen, vaak zijn anderen toch wat makkelijker met stampen enzo.... gewoon lekker relaxen in is ook belangrijk
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-11-2009 19:14

pj otte schreef:Vis nu vier jaar met mijn vaste maatje. Lastig is wel dat die een hekel aan het gejank heeft van mijn piepers. Meer dan mijn voeteind heeft hij niet nodig en zelf vist die niet.


Peter, daar ben je klaar mee, een vismaat die je stretcher inpikt! Benen opgetrokken, knieën buitenboord, de kou slaat zo in je gewrichten! Ik adviseer een opvouwbaar hondenhok, lichtgewicht en steek je zo tussen je stretcher.

pj otte schreef:Laurens je wordt oud man door al die extra ballast niet mee te nemen.
Groet,
Peter


ff denken, je spaart je rug, dus je blijft jong, dus je wordt oud, verrek je hebt gelijk :-)

Ro Lang schreef:Blaffer onder je kussen en vissen maar :wink:

m.i. onnodig dierenleed, doe als Peter Otte en geef hem een plekje op je voeteneind :-)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-11-2009 19:25

Als die lastig is gaat die aan de ketting. :wink: Alleen aan de Saone was die mij zat en ging die verderop bij andere jeugdige KSN vissers gaan kijken. :oops:

Groet,
Peter

Afbeelding
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

25-11-2009 21:46

Dat beest neem je gewoon mee in je carry-all 8)
Jurgen Bart

16-12-2009 17:44

alleen vissen is 100% leuk, je vangt meer en foto's maak je met de ontspanner
Gebruikersavatar
Gerard Neef
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-12-2009 18:52
Locatie: Marum Grunn

21-12-2009 20:05

Karper soms met andere vissers, maar meestal alleen. Niet zo gezellig maar ben gewoon veel beter met mijn visserij bezig wat zich vertaald in meer vangsten als ik alleen ben.