Solo (nacht)vissen


Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

29-09-2009 13:30

Ik vis ook altijd en overal alleen.
Enkele keren per jaar draai ik met mijn broer een paar gezelligheidsnachtjes, maar aangezien hij ook liever alleen vist komt dat niet vaak voor.
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

29-09-2009 13:33

owja en nachten
nee, dat doe ik nu nog niet alleen
volgend jaar wel :D
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

29-09-2009 15:12

Meestal vi sik ook alleen. Samen vissen betekend toch vissen delen of compromis maken en als ik gezellig wil doen dan ga ik wel naar de kroeg.

Ook buitenlandse trips naar Belgie of Frankrijk bijvoorbeeld maak ik net zo lief alleen.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

29-09-2009 16:36

Meestal alleen. Dan vaak niet langer als 2 nachten. Samen is goed voor de gezelligheid, alleen is goed voor het vangen. Alleen zit ik ook scherper te vissen.

Heb de zelfontspanner al aardig onder de knie 8)
Mart Bolster
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-09-2009 23:36
Locatie: Neede

29-09-2009 18:15

Ik vis ook meestal alleen, puur omdat je de stek niet hoeft te delen!
maar een stukje gezelligheid aan de waterkant is natuurlijk ook niet verkeerd van tijd tot tijd.

Groeten maar weer
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

29-09-2009 20:17

Ik ben dit jaar ook gestart met solo nachtjes vissen..veel voordelen moet ik zeggen!

In het begin wel spannend..zo in je eentje midden in de rimboe bij je hengels, maar dat went snel :D

Voordelen: je kan helemaal volgens je eigen idee de stek afvissen, zonder rekening te houden met een vismaat, je kan gaan wanneer het jou uitkomt. Ideaal!
Nou moet ik wel zeggen dat aan het water waar ik dan vis, ik wel een heleboel vissers ken, en er zit dus altijd wel een bekende in de buurt. Voor foto's/problemen kunnen we dus altijd bij elkaar terecht.

Al is met z'n 2en vissen, zeker op nieuwe wateren ook wel fijn, heeft zeker ook voordelen en dat doe ik ook graag! :D
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

30-09-2009 16:48

binnenkort november december, wil ik ook mijn eerste nachtje gaan vissen.
normaal vis ik zowieso allee,puur voor de rust :)
daarom zou ik meestal vrijdag op zaterdag gaan vissen,lekker alleen en rustig.
zodat ik zaterdag avond weer andere dingen kan doen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-10-2009 08:25

Hier verschillend, maar in het algemeen erg met Kees eens.

Leuk hoor samen vissen, maar dan wel een meter of 50 - 100 uit elkaar. Niet in de laatste plaats omdat ik het gezeur over mijn snurken niet kan waarderen :-)
Er is wat mij betreft niets om bang voor te zijn, het is donker get a grip!
Foto's maken inderdaad een beetje oefenen als er geen runs zijn, heb menig rare foto waarin ik in de foto houding zit zonder dat er een visje te bespeuren is gemaakt. Oefenen net zo goed als dat je zou moeten oefenen met inwerpen als je nog niet zo heel erg lang vist, of nog niet zo goed kan inwerpen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Stefan Vervoort
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-10-2009 13:16
Contacteer:

04-10-2009 13:22

Ik vis eigenlijk nooit alleen, het plezier van het vissen staat altijd hoog in het vaandel. Ik vind het dan ook veel leuker om samen een dril mee te maken, scheppen en op de foto te gaan. De nadelen dat je dan met meer lijnen in het water ligt vind ik niet opwegen tegenover de gezelligheid.
Gebruikersavatar
men van galen
Berichten: 21
Lid geworden op: 04-10-2009 09:39
Locatie: rotterdam

04-10-2009 14:12

solo vissen geen probleem ik vis vaak alleen in de omgeving van rotterdam
ik heb nog nooit geen gezeur gehad en ben ook nog nooit bedreigd.
Kwaakt de kikker en springt de vis, dan verandert het weer of blijft het zoals het is.



FieldtesterJW boilies
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

04-10-2009 22:45

Ik vis ook in Rotterdam en omstreken.. Nog nooit problemen gehad of ik nou alleen of met een maatje zit! Wel zie je eens rare dingen gebeuren maarja zolang ze mij met rust laten :lol:
Stefan Vervoort
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-10-2009 13:16
Contacteer:

05-10-2009 09:56

Maar heren, is het niet zo dat karpervissen leuk en gezellig moet zijn? Het is toch leuker om een karper te vangen met je maat naast je die je helpt, waar je naderhand een biertje mee drinkt om het te vieren. Dan dat je in je eentje alles moet meemaken?

Ik vis zelf altijd met zn 2n, en kwa lijnen gebruiken we altijd een toploodje. We zoeken altijd de plekken op waar beide vissers alle kanten op kunnen, en dat gaat altijd goed.

Vinden jullie het dan niet gezelliger met zn 2n? Heb je nog wat te discussiëren ook!
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

05-10-2009 12:32

vissen doe ik voor de rust,natuurlijk is het wel gezellig als je met zijn 2en gaat.
maar als ik 1 van mijn maatjes meeneem dan heb ik geen rust meer,dus ga ik liever alleen.:)
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-10-2009 13:16

Nachtvissen vanaf de kant heb ik gedaan en dat is op zich wel relaxt,
Maar ik vind het persoonlijk leuker en makkelijker als je met een maatje bent.

Trouwens binnenkort ga ik in me eentje een nachje op de boot proberen kijken hoe dat is :D
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

05-10-2009 16:48

Opzich is het met z`n tweeën zeker gezelliger.. Ik vis eigelijk net zo veel alleen als met een maatje erbij. Beetje afwisselen dus. Ben wel van mening dat het veel rustiger is als ik alleen ben, plus minder hengeldruk. Maar de grootste reden van het alleen vissen is gewoon als ik toevallig vrij ben en er kan niemand mee ofzo! 8)
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

05-10-2009 23:40

8 van de 10 nachtjes met mijn vismaat maar ga ook geregeld een keer alleen een nachtje zitten de ideale maniet om je te vermaken als je alleen zit is een laptopje mee op het moment dat het donker wordt je slaapzak opzoeken en dan lekker in het tetnje filmpje kijken film afgelopen lekker ogen dicht en slapen maar voor zolang de vis het toe laat en foto's is het een mooie vis dan gewoon even zakken en dan je maat mbellen en dan foto's maken mijn vismaat maakt wel tijd voor een foto van een mooie vis
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08-10-2009 20:09

Ik probeer altijd wel iemand te regelen, maar als dat niet kan, ja dan ga ik gewoon in m'n eentje. Scheelt dat ik ook een paar "niet-vissende" vismaten heb, die meestal ook wel tijd hebben om (even) langs te komen.

Nachtvissen heb ik nog nooit alleen gedaan. Denk ook niet dat ik dat snel ga doen. Altijd makkelijk als je met zn 2en bent, foto's maken, vis landen, pintje aangeven als je je handen vol hebt etc.
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

09-10-2009 14:15

Verders geen Fanatieke vismaat die altijd tijd heeft om mee te gaan dus mijn nederlandse dagen en nachten pak ik op een enkele keer na allemaal alleen.
En dat is opzich ook wel fijn vind ik, lekker rust en genieten, vaak bel ik wel even een maatje op ofzo om nog even te buurten...

Buitenlandse trips wel met een vismaat dit aangezien ik het tog een stuk veiliger vind om met zijn tweeen te gaan, je weet het niet maar stel er gebeurd wat... Ongelukken zitten in kleine hoekjes !
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
simon wolf
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-10-2009 15:17

09-10-2009 15:14

Ik vis ook altijd met ze 2en.
Beetje praten biertje enzo erbij.
meestal komen er nog wat vrienden buurten als we in de buurt zitten en maken we er een gezellige avond van.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

09-10-2009 15:23

Ik denk dat ik een asociaal type ben want ben meestal en dus ook 's nachts alleen op pad.
Hoewel alleen, ik doe alleen aan penvissen en ben dus altijd wakker (hoewel een uurtje de hengel uit het water en een oogje dichtdoen geen kwaad kan) de hoeveelheid dieren die je gezelschap houden is groot!
Waterslangen, ratten, muzien, egels die aas uit je tas snoepen, jagende uilen, alles komt voorbij en op die manier vermaak ik me prima.
Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld maar vis vaak op plekken waar geen hond langskomt (wat voor mijn vrouw nu juist het gevoel van onveiligheid vergroot).
Qua foto's gebruik altijd de zelfontspanner, 's nachts zijn de plaatjes zeker minder mooi maar ik zet de vis altijd zsam weer terug dus bewaren tot het licht is doe ik uit principe niet.

Wat wel leuk is (hoewel leuk): ik werk in de jeugdzorg en het lijkt onder jongeren vooral in de leeftijd 13-18 een nieuwe trend te zijn om onder het mom van nachtvissen 's nachts buiten te mogen blijven, ouders vinden het dan een leuke hobby...
Dat zoon of dochterlief ondertussen zichzelf volgooit met drank of andere middelen lijkt ze totaal te ontgaan...
Dit geld natuurlijk voor een kleine groep "vissers" maar is wel een ontwikkeling die ikzelf zorgelijk vind
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

09-10-2009 15:43

Zeker zorgelijk Andries.
Probleem is ook dat deze ontwikkeling al jaren gaande is. Lang leve de herfst, weer lekker (relatief) rustig aant water :P
Stefan Vervoort
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-10-2009 13:16
Contacteer:

09-10-2009 16:10

Dank voor de reacties heren. Ik zie inderdaad in dat vele vissers een nachtje gaan zitten voor hun rust, of omdat er toevallig niemand mee kan.

Ook al vis is eigenlijk altijd met een vismaat, rust is er altijd wel. Zo ben je een tijdje op het water als je je lijnen uitvaart, gaan we rustig allebei een karper-magazine lezen of gaan we wat tekenen. Ik vind het vooral fijn dat als je een maat nodig hebt (kan vanalles zijn: dril, discussies, fotos, problemen o.i.d.), die er altijd is om je te helpen.

@red - Een laptop'je is inderdaad ideaal. Zal ook weer eens wat geld apart houden om een nieuwe batterij te kopen voor mijn oude laptop'je. Kan ik mooi, tijdens de discussies met mijn vismaat, een aantal artikelen schrijven voor op nachtvissers.nl.

@Andries - Inderdaad, dat zie je steeds vaker gebeuren. Ook ik ben zo begonnen met het nachtvissen. Gezelligheid en vissen als bijzaak is naar mijn mening niks mis mee, zolang de rotzooi maar wordt opgeruimd. Hangen doen ze toch wel, bij het vissen of niet bij het vissen. Na een tijdje zullen de meeste gecamoufleerde 'hangjongeren' toch afhaken, of fanatiekere vissers worden waar het vissen wel op voorgrond staat. Zoals bij mij nu zeker het geval is.

Bedankt voor de inbreng!
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

10-10-2009 11:27

Vis altijd met ze 2en, vind het gewoon stuk gezelliger.
Je hebt nog iemand om mee te praten of te discussieren.

Ik woon aan het water en daar leg ik ook vaak mijn hengels uit, dan ga ik soms wel eens boilies draaien tijdens het vissen.
Dan zit ik overigens wel alleen..
Tight Lines !
Stefan Vervoort
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-10-2009 13:16
Contacteer:

18-10-2009 12:10

Ben een poll gestart over dit onderwerp. Altijd interessant om te zien hoe karpervissers hier over denken. Als er mensen willen stemmen krijgen we een interessant beeld over hoe en met wie mensen nachtvissen. Je kan de poll vinden aan de rechterkant van de site http://nachtvissers.nl
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

18-10-2009 12:23

Ben van de week voor de eerste keer alleen geweest.
Beviel wel lekker rustig kan meer je eigen ding doen,minder hengeldruk en zelf de beste stekken :lol:
Alleen met zijn tweeen geniet je meer van een dikke vis en van een dril dan als je alleen ben { je kan je vreugte delen]
Maar ga wel wat vaker alleen beviel wel erg goed.

mvg martin