veel verdwenen nu carpboard weer online is


henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

19-09-2009 09:28

Ik mis een aantal berichten in mijn inbox na de chrash hoe kan dat :o
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

19-09-2009 10:06

Beste Henry,

Iedereen excuses voor het ongemak.

Wij balen er wellicht nog erger van dan jullie, 1 hele week.. elke dag bellen, bellen en bellen en proberen de data te herstellen.
Gek werden we ervan.
Helaas konden we geen recentere database online zetten dan deze.
Echt klote om het zo maar te zeggen.

We zullen proberen te doen wat we kunnen met de privé berichten etc. Maar of het lukt weet ik niet!

Laten we er met deze nieuwe start wat moois van maken en wij zullen van deze keiharde fout moeten leren dat er ALTIJD een goede recente back up is. Daar gaan we ook voor zorgen.

In onderstaand topic legt Edward het nog even uit:
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?p=628897&highlight=#p628897

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

19-09-2009 10:31

Maar zoals iknu kijk is het herstelt vanaf 14-09-2008 ongeveer .
Dus is er een jaar aan info verloren gegaan.
Is heel jammer maar helaas .
Nou ja met z,n allen maar weer aan de bak om de boel weer op te pakken.
:D
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

19-09-2009 10:59

zijn nu de geposte berichte van bijv. vorige week allemaal weg? want ik kan bepaalde topics niet meer vinden...

als dat zo is moeten allemaal alles weer mooi oppakken!
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

19-09-2009 11:51

bij vraag een aanbod staan nu allemaal spullen van 2008, waarvan het meeste al denk ik verkocht is. ben ook al me pb's kwijt van heel 2009.
geel he
michel veenstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 19-09-2009 11:28
Locatie: UTRECHT

19-09-2009 11:56

Ik ben heel me account kwijt :o

moest gewoon opnieuw een aanmaken.
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

19-09-2009 18:40

mn vismaat ook :o

en ik 400berichten en ook heel wat pbs
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

19-09-2009 19:16

Ik snap niet dat iedereen zich druk maakt om zijn eigen berichten. Who cares? :evil: :lol: :lol:

Van mij part verwijderen ze al mijn berichten kan ik me echt niet druk om maken.

Pb's is minder daar staat nog al wat zinnig info bij maar goed die kan je ook weer opvragen.


Het is weer online en we gaan weer lekker verder toch?



Mvgr peter
vr gr peter
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

19-09-2009 21:42

Wat een Drama, heel mooi recept kwijt en de nodige PBs.. valt me zwaar tegen dat er geen latere backups zijn. Kan toch niet dat zo'n website met allemaal betaalde advertenties allemaal op een hobby pc draait?? Neem aan dat normale professionele hostingbedrijven gewoon dagelijks backups draaien..
mmm ik lees net dat het gewoon bij een hostingbedrijf gehost werd, nou dan zijn het echte prutsers. Werk zelf ook in de IT.

Sorry voor de kritiek maar baal gewoon dat aardig wat van me berichten kwijt zijn.

Laters
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

19-09-2009 22:47

Als je die berichten zo belangrijk vond, dan had je zelf maar een back-up moeten maken.

Dat er mensen zo zitten te zeiken snap ik niet hoor. Die gasten worden in de steek gelaten door een kuthost, werken uren, misschien wel dagen (in hun vrije tijd!!!!!) om alles zo snel mogelijk, en goed mogelijk te herstellen.

En ze krijgen al stank voor dank nog voordat het duidelijk is wat er allemaal voorgoed verloren is gegaan.

Ik vind het misselijk, ik hoop dat de mensen die nu keihard aan het werken zijn zich niet laten ontmoedigen.

Het was een prachtforum, en met jullie inzet komt dat echt weer terug. Bij voorbaat dank hiervoor.

S6!
Laatst gewijzigd door Josef Stalscu op 19-09-2009 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

19-09-2009 22:51

Beste Eumir,

De site is gewoon onder gebracht bij een groot hostings bedrijf waar we ook gewoon goed geld voor betalen. Deze hebben ook back ups gemaakt.. maar helaas niet ouder dan een paar dagen.. en de harde schijf waar de database op draaide was al corrupt voor ie helemaal kapot ging. Dus de laatste back ups zaten ook fouten in.

Dacht je niet dat wij zijn uitgevaren tegen die hoster.. niet normaal natuurlijk.. maar uiteindelijk konden we alleen die van een jaar terug krijgen die nog helemaal goed was.

Dan moet je dat ook al ben je nog zo kwaad accepteren en zijn we nu blij dat we terug online zijn.

Natuurlijk zullen we nu er alles aan doen om zelf onze back ups veilig te stellen zodat we nooit meer dan hooguit een paar dagen kwijt zijn. Helaas een keiharde les voor ons.
Stom natuurlijk, maar we dachten het goed geregeld te hebben met de provider....

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

19-09-2009 22:53

Josef (en anderen) bedankt voor je post. Dat doet ons goed.. wij hebben idd afgelopen week overuren gedraaid en veel stress gehad omdat wij niet wisten wat we nog terug konden krijgen, als we al wat terug konden krijgen.

Laten we er snel weer wat moois van maken.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

20-09-2009 09:18

Het heeft bijna alleen maar voordelen .
Ik ben alleen wel een ruildeal mis gelopen hierdoor maar ach materialisme siert een mens niet dus wat boeit mij dat verder.
Ik hoop echter wel dat de toon van de geplaatste berichten die het afgelopen jaar soms geplaats werden nu beter worden en minder scherp en met meer respect voor elkaar .
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

20-09-2009 11:04

blij dat we weer online zijn :D
en bedankt voor het harde werken moderators!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-09-2009 11:16

Jongens jongens jongens .......

Wat nu erg? Als ik zie dat de koffietafel de hardst groeiende topic is en was zegt dit genoeg over de kwaliteit van de gemiste berichten. Daarnaast is het voor de IT'ers onder ons natuurlijk gemakkelijk bleren dat het allemaal beter geregeld had kunnen zijn, maar dat is je reinste BS. Zit zelf ook in de IT en bij ons is ook wel eens een hick upje geweest (4 schijven die tegelijkertijd een crash doormaakten) NIET meer te herstellen. De back ups waren er gelukkig nog wel, maar he die staan 99 van de 100 gevallen ook maar op een schijf en die kan dus gewoon ook naar de haaien gaan.

En zoals in dit geval, lees ik in de berichten van de mannen, was er corrupte data gebackupped, wie van de geniale IT'ers hier waarbij nooit iets stuk gaat doet een back up controleren? En dan niet ff robocopy / dpm oid checken op "success berichten" maar echt op blok level of beter backups terug zetten en dan laten controleren? Ik weet op voorhand dat NIEMAND dit doet omdat dit te duur is :-)

Beheerders en techneuten, goed werk mannen!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

20-09-2009 11:52

ach misschien is de eerste reactie op een vraag nu NIET kijk eens bij de zoekfunctie!!

elk nadeel heeft zijn voordeel!

;)

groeten
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

20-09-2009 13:20

Ik uitte gister even mijn teleurstelling op dat hostingbedrijf,( had net iets nodig wat nog in me PB stond.
Maar het is geen ramp hoor, alleen jammer.)
Laat ik duidelijk zijn over KWObeheerders meer dan lof. Ben het er niet mee eens dat een backup altijd maar fout kan gaan. Een bedrijf die voor externen diensten regelt, moet haar backup gewoon op orde hebben. Nu gaat het tenslotte nog om een karper-site, kan me voorstellen dat als het om andere data zoals bijv. onderzoeksdata zou gaan, het veel erger zou zijn geweest. maargoed genoeg hierover. Hopelijk binnenkort weer interessante topics.

@Bertil, erg klote voor jullie, gelukkig ben je niet de hele site kwijt. Kan me voorstellen dat jullie effe wakker hebben gelegen vorige week. Gelukkig draait het weer.

Succes verder!
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

20-09-2009 16:36

Kan altijd gebeuren, en bij iedereen :-?


maar ik maak er geen probleem van, de heren van het board doen veel oud papier liefde werk, je kunt ze het niet kwalijk nemen, en als je belangrijke info kwijt bent, jammer had je het maar moeten uitprinten.

hier kun je de mannen van kwo geen schuld aan geven.

hulde mannen voor het goede herstel :P

we kunnen weer gaan zeiken :wink:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Joey David
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-06-2008 10:21
Locatie: Roermond

20-09-2009 20:08

Zo nu eens probere 500 nuttige posts te doen :lol:
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

20-09-2009 21:57

Mod schreef:Overbodige quote verwijderd.


Lekker begin :lol:

Het is inderdaad allemaal zonde dat er zoveel weg is.
Maar wat doe je eraan.
Top dat hij nu weer online is.
Laten we er een gezellig en leerzaam forum van maken.
Want er is het afgelopen jaar behoorlijk wat onzin geuit.
Hulde aan alle modderator's die het geheel weer wekend gekregen hebben.

Ps, Kan een mod mijn Klushoek weer even sticky maken
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Jan Hilverts

21-09-2009 08:48

Het is super slecht van de hoster, hij moet dagelijks back ups draaien om dit soort problemen te voorkomen. Maar dan vraag ik me af, kan een back up fout zo'n storing veroorzaaken? Het begon immers met de problemen bij Prive Berichten, wat ineens uit liep op een storing met een foutmelding dat de website eruit licht. En later werd dit een totale crash.

Heeft dat met een back up te maken?

Anyway, laten we met ze allen gewoon blij zijn dat het forum er weer is en er mensen zijn die zoveel tijd erin steken. Want het is niet iets dat je ff in 5 minuten oplost! Gewoon super geregeld verder weer :)
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-09-2009 18:11

Overigens, voor de personen die niet meer kunnen inloggen:
Probeer eens het wachtwoord dat je een jaar geleden gebruikte. Met mijn huidige wachtwoord kon ik niet meer inloggen maar met mijn oude wel!


Groeten Bart
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

21-09-2009 18:14

Jammer :D .
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
jasper blekin
Berichten: 127
Lid geworden op: 16-08-2008 12:13

21-09-2009 18:38

Jan Hilverts schreef:Het is super slecht van de hoster, hij moet dagelijks back ups draaien om dit soort problemen te voorkomen. Maar dan vraag ik me af, kan een back up fout zo'n storing veroorzaaken? Het begon immers met de problemen bij Prive Berichten, wat ineens uit liep op een storing met een foutmelding dat de website eruit licht. En later werd dit een totale crash.

Heeft dat met een back up te maken?

Anyway, laten we met ze allen gewoon blij zijn dat het forum er weer is en er mensen zijn die zoveel tijd erin steken. Want het is niet iets dat je ff in 5 minuten oplost! Gewoon super geregeld verder weer :)


Ja klopt ik had die topic aangemaakt omdat ik toen al een week niet meer mijn berichten kon openen... :roll: Dus weet ook niet precies wat er precies instond :(
Maar goed, allang blij dat het weer doet :P
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

21-09-2009 18:58

Ja dat heeft helaas wel met de back up te maken.
Op de harde schijf zaten al een tijdje corrupte stukken. Dus die werden in de back ups meegenomen helaas. Daarom konden de laatste back ups niet worden teruggezet, omdat daar die fouten nog in zaten.

De hoster kan daar wel wat aan doen maar ook niet heel veel. Die wisten ook pas dat de HD kapot was toen het al te laat was :evil: .

We hebben dankzij Edward het backuppen maar gelijk in eigen beheer genomen, zodat het hopelijk niet meer kan voorkomen. Zeg nooit, nooit.. maar de kansen erop zijn wel minimaal.

Vr.Gr.,

bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.