Pol betaalwater forum


Plaats reactie

Nieuw forum "Vissen… Op betaalwater" als proef?

Peiling eindigde op 15-09-2008 10:14

Ja
173
83%
Nee
35
17%
 
Totaal aantal stemmen: 208
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

07-09-2008 01:34

Als de Forumleiding een topic wil/ kan aanvaarden over
BTW's; moeten ze ook niet lullig gaan doen over de voorwaarden.

Of je verbiedt dat, zoals voorheen, of je staat 't toe.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

07-09-2008 12:35

hier wordt al veelste lang moeilijk over gedaan.
al jaren lang zorgen we er zelf voor dat vissen steeds zwaarder worden en de lat overal steeds hoger wordt gelegd. Er worden overal vissen verplaatst of het nou wel of geen betaalwater is.
Laat iedereen gewoon vissen waar die wil, iedereen ze eige ding.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-09-2008 12:39

De board huisregels blijven gewoon gehandhaafd Jan. En ik kan je verzekeren dat we daarop toezien. We willen namelijk geen herleving van het onderlinge gebekvecht dat in het verleden mede aanleiding was voor de regel met betrekking tot betaalwater. Lijkt mij helder.

Kritiek over een betaalwater is ook toegestaan maar moet zich niet gaan richten op het neersabelen van forumleden die op betaalwater vissen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

07-09-2008 12:45

:roll:
gezien de aantallen die dat wel willen ..
zou ik er nog eens over na denken
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-09-2008 12:48

Kun je toelichten wat velen volgens jou willen Jeffrey?

Ik begrijp je opmerking niet helemaal. Wellicht hebben we het niet over hetzelfde.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

07-09-2008 12:57

toch niet zo moeilijk?
83% van de stemmen is voor,
en uit jou reactie lijkt alsof daar niks mee gedaan gaat worden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-09-2008 13:05

Mis nog het punt van de spraakverwarring. Welke reactie precies?

Bij voldoende ja stemmers wordt huisregel 1F aangepast. De andere huisregels blijven bestaan. Er komt een "Vissen op... Betaalwater" forum voor het uitwisselen van ervaringen. Dit mogen zowel positieve als negatieve ervaringen zijn. Daarbij gelden echter wel de overige huisregels. Gezien ervaringen met geruzie uit het verleden, nog vóór het invoeren van regel 1F, zullen we streng toezien dat dit zich niet herhaald. Ik kan mij voorstellen dat sommige van ons de bulletin boards 5 jaar geleden niet gevolgd hebben en dit punt onduidelijk is. Dit betrof voornamelijk gebekvecht waarbij karpervissers die betaalwateren bezochten de mond gesnoerd werden door karpervissers die pertinent tegen waren. In een dergelijke atmosfeer kan het Betaalwater forum zich niet tot iets goeds ontwikkelen. Het is juist de bedoeling karpervissers die ervaringen hebben op betaalwater aan het woord te laten!

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

07-09-2008 18:03

:oops: excuses
klopt ik begreep je verkeerd ..
er komt dus wel een forum ..
ik ben er niet tegen en niet voor heb nooit gevist op btw maar zou wel een keer willen
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-09-2008 19:41

Oké, misverstand dus Jeffrey. Maar je hebt medestanders, dus zal ik wel ergens onduidelijk zijn geweest.

Je moet op zoveel mogelijk verschillend water vissen om ervaring op te doen. Dat gaat het best op verenigingswater in je directe omgeving.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

08-09-2008 10:54

ben benieuwd.
ik ken toch wel wat mensen die gebruik maken van b.t.w.
om diverse reden.
ze volgen wel degelijk het carpboard forum, maar laten het wel uit hun hoofd om wat te posten i.v.m. de regels en toch ook wel de toon van veel leden over dit onderwerp.

grtz.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

08-09-2008 12:38

Het lijkt me toch duidelijk dat de meeste mensen voor zijn dus ik denk dat het maar is in werking gezet moet worden :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-09-2008 12:47

Robin volgens de stemming wel maar het is niet zo dat de meeste ingeschreven leden het daarmee eens zijn het is nog maar een beetje van het totaal aantal.

Wat mij betreft wordt het doorgezet daar niet van, alles is beter dan het halfslachtige wat nu vaak gebeurd.
Moderators lees het goed ik bedoel er verder niets mee ik begrijp heel goed dat het wel eens moeilijk is om iedereen in alle rede tevreden te stellen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-09-2008 12:55

Totaal is 153 leden, hetgeen een fractie is van het totaal aantal dagelijkse bezoekers. De niet stemmers mogen best nog wel gaan stemmen om hun keuze meer kracht bij te zetten.

In ieder geval kun je met de nee stemmers nog best een redelijke klaverjascompetitie houden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-09-2008 13:13

Altijd hetzelfde liedje Kees, de meeste willen eenvoudig weg niet de moeite nemen om hier te reageren en dus kan men er feitelijk ook geen enkel waardeoordeel aan hechten. Grofweg 2% van alle leden van dit board hebben gereageerd, in principe kun je daar dus helemaal niets mee, laat staan welke conclusies dan ook eraan verbinden.
Heel objectief bekeken zullen er in de toekomst wat voors en tegens gepost worden, vergeet echter maar helemaal dat daar iets zinnigs uit zal komen.
Zo gaat het immers met vrijwel alle onderwerpen op een karperforum, alles 'leeft' maar heel kort en bij uitzonderingen (b.v. riviervissen) zijn het vrijwel altijd dezelfden die tientallen bladzijden vol schrijven.
Alleen al in Frankrijk nu bijna 500 betaalwateren en hier 153 reacties, zonde van de moeite naar mijn mening, verspilde energie...
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

08-09-2008 13:58

Het is ook een moeilijk discussiepunt....
Er zijn er veel tegen de BTW, maar er zijn er ook genoeg voor BTW.
Iedereen heeft zijn eigen redenen waarom wel en niet
Ik ga ook regelmatig naar BTW, omdat ik alleen ga of dat mijn vrouwtje mee gaat vissen.
Ik kies dan voor het veilige gevoel en een beetje luxe als het vrouwtje mee gaat....
Waar ik wel op let en veel na vraag over doe is de situatie op en aan het BTW is, om zo te kunnen kiezen voor een goed BTW waar de karpers goed worden behandeld....
Vaak genoeg zijn het dan wel BTW waar niet al te grote karpers op zitten tot ver achter in de 30 pond en misschien een 40-tiger.....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-09-2008 14:56

Niet al te groot, tot achter in de dertig pond. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Kijk hier een verschuiving van normen t.o.v. open water daar is achter in de dertig pond enorm.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

08-09-2008 15:47

je kan zowiezo een btw topic openen boeiend de mensen die daar niets mee te maken willen hebben , kijken simpelweg er gewoon niet naar , en de genen die dat wel willen wel . punt simpel zat .. maken die hap
gr jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-09-2008 16:12

Te simpele redenatie die mij niet vreemd voor komt dat zie je vaker namelijk.
Het gaat niet om de vissers maar om de vissen en de manier waarop die er in komen en hoe die hun leventje slijten.
De BTW vissers willen graag de ogen sluiten en de tegenstanders willen het graag openbaar maken daarom is het verstandig dat beide partijen in respect met elkaar dat kunnen wisselen.
Op die manier kan ook iemand die er (nog) niet vist beter een afweging maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-09-2008 16:23

Douwe: Niet al te groot, tot achter in de dertig pond.
Kijk hier een verschuiving van normen t.o.v. open water daar is achter in de dertig pond enorm.
In het algemeen is dat ook niet meer zo Douwe...
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

09-09-2008 09:02

Wat ik bedoel met niet al te groot tot achter in de 30 pond is dat dat er dan vaak wel van een natuurlijk bestand sprake is of dat het bestand vanuit de normen van de franse karperstudiegroep Union Nationale Des Carpistes en Mouvement is vervoerd/verplaats naar het water.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

09-09-2008 13:38

Douwe Bijlsma schreef:.
maar om de vissen en de manier waarop die er in komen en hoe die hun leventje slijten.
.


Hoe slijten ze hun leven dan?9 van de 10x zijn btw-vissen puntgaaf en kerngezond en komen uit een kwekerij.

Ik weet vrijwel zeker dat er MINIMAAL net zoveel verpeste openbare als btw wateren zijn.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-09-2008 13:47

Ferenc maak jezelf nu niet ongeloofwaardig.
Wil je op een BTW vissen ga je gang maar vertel geen sprookjes.
Kwekerij?? ja als je ver genoeg terug gaat komt iedere uitgezette vis daar vandaan nu is het nog hoe komen ze op een BTW terecht.

Ik weet zeker dat percentsgewijs de BTW wateren meer verpest zijn dan de openbare wateren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

09-09-2008 13:53

Ik ken ook een paar openbare wateren waar de karpers er slechter aan toe zijn dan op BTW, omdat er een paar karpervissers het nodig vinden om de vis te merken door in hun staarten en vinnen te knippen of om te vissen met gevlochten draad of voorslag wat niet nodig is op die wateren en toch nog de karper verspelen en de karpers bijna allemaal papagaaienbekken hebben.
Op heel veel BTW waar ik ben geweest wordt alles goed gecontroleerd op de weerhaken en safty-rig, goed schepnet, onthakingsmat, verplicht gebruik van klinic en de karper niet meer zakken...
En op sommige BTW wordt vanaf november t/m februari niet gevist
Dus waar zullen de karpers het beter hebben
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-09-2008 14:02

Open of afgesloten truttenputten / vijvers?
Verplicht klinic is totale onzin en is uitsluitend voor de beheerder om de schijn op te houden dat hij in ieder geval goed voor het dier zorgt - lees eigenbelang.
Weerhaken is ook een punt van discussie het lijkt er steeds meer op dat met een weerhaak de bekken minder te lijden hebben dan zonder.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

09-09-2008 14:24

Sprookjes?Mischien moet je eens gaan kijken bij bepaalde wateren.Ik heb een paar keer op btw gevist en de vissen zagen er stuk voor stuk perfect uit,De eigenaar zorgt ook goed voor de vissen aangezien het zijn brood is.

Uiteraard zijn er wateren die niet goed worden behouden.

Blijkbaar zijn jou ervaringen anders of heb je het van horen zeggen?