Pol betaalwater forum


Plaats reactie

Nieuw forum "Vissen… Op betaalwater" als proef?

Peiling eindigde op 15-09-2008 10:14

Ja
173
83%
Nee
35
17%
 
Totaal aantal stemmen: 208
K. van den Herik

19-03-2010 07:02

en jou punt is?

Toevallig ben ik beheerder van een btw en dan? Moet ik mee juichen bij een aquarium? Samen met jou? Heb je zo'n teer zieltje dat een algemeen typje die juichend voor zo'n aquarium staat jij jezelf daarin ziet?

Sorry hoor, nee eigenlijk ook niet.

mzzl
martijn boer

19-03-2010 09:01

Dus, Van den Herik, beheerder van een betaalwater. Dan heb jij je helemaal niet te mengen in een oeverloze discussie als deze...........

Of wil jij beweren dat het betaalwater dat jij beheert 100% fair is.

Weet je wat het probleem bij jou is Van den Herik? De grote aaibaarheidsfactor van onze vriend de karper. Je moet actie gaan voeren tegen de zeehondenjacht i.p.v. bijdehand lopen doen op een forum.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

31-03-2010 15:18

Gewoon gaan vissen waar je wilt vissen/mag vissen.Is het beste wat je zelf wilt.
Je betaalt immers ook zelf en niet(een ander) en je zit er tenminste wat veiliger.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

01-04-2010 22:00

En dat de vissen misschien van een openbaar water gestolen zijn maakt dan ineens niets meer uit?...
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

01-04-2010 22:57

beter een goed beheerd btw met een 'eerlijk' bestand dan een 'openbaar' water met alle grote vissen uit de regio.......... :o ... en maar trots poseren met 'geleende' of vliegende karpers :(
Maikel Zeegers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-04-2010 09:50

02-04-2010 09:54

Hallo Mensen,

Ik heb een vraag? Kan iemand mij vertellen hoe het is om te vissen op De Geerhoeve in Geel?
Ik weet dat het nu een soort sexclub is geworden daar maar of er wel nog vis gevangen word?

Gr M
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

13-04-2010 18:32

mark berk schreef:beter een goed beheerd btw met een 'eerlijk' bestand dan een 'openbaar' water met alle grote vissen uit de regio.......... :o ... en maar trots poseren met 'geleende' of vliegende karpers :(


Juist....

kan ondertussen meer wateren opnoemen waar bovenstaande het geval is dan foute betaalwateren...

en er staan genoeg foto's op het board/vangsten op datum van dat soort wateren.....

De meesten weten amper waar ze over praten.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

16-04-2010 20:01

Mannen,

Ik ga aardig met Klaas mee.
Zelf draai ik ondertussen ook wat jaren mee. En ik ben een echte zwerver in mijn visserij..., dus ik heb de gang van zaken op de meeste NL wateren wel ervaren....
Voor een leek zit er niemand. Maar als je echt tijd investeerd, zie je in de productieve (verboden) uurtjes van alle kanten vissers plaatsnemen die voor het daglicht weer weg zijn....
Om maar een voorbeeld te geven.

Sommige wateren worden zo hard aangepakt dat er honderden vissen zwemmen op een klein oppervlak, en toch wordt er niks gevangen... Eigenlijk mag je dan afvragen of overbevissing wel zo slecht is... Een water overvoeren is zeker slecht... Laat dat nou net iets zijn waar betaalwatereigenaren strikt op letten. Daarnaast de aantal vissers per keer die toegelaten worden...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-04-2010 21:00

Vind je Robert?

Eerlijk gezegd vind ik het telkens weer een tamelijk krom vergelijk.

Betaalwater is vakantiebestemming. Je gaat 2, 3 hooguit 4 keer per jaar op vakantie. Meer lukt niet. Werk en geld zijn de beperking. Kost nogal wat. Een professionele organisatie zorgt voor je gerief. Qua comfort, qua vangst en qua formaat.

Rest van het jaar moet je het van gewoon water hebben. Nou draai ik ook al een tijdje mee. Ik weet dat er concentraties karpervissers zijn op een beperkt aantal wateren. De rest is vrij. En dat is behoorlijk veel.

Niks tegen betaalwater, maar het is niet te vergelijken met openbaar water waar je het hele jaar door mag vissen voor het luttele bedrag van een vergunning. Op dat openbare water moet je er wel voor werken. Maar loon naar arbeid. Uitzondering is de lokale visvijver met overbezetting. Dan gaat het wel om "knollen".

Ik zou het openbare water met een HSV als visrechthebbende maar in ere houden.

(Een beetje behoorlijk (groot) betaalwater heeft overigens niet zoveel controle hoor.)

Ik zie de rubriek betaalwater als informatiebron voor een bepaald soort visvakantie. Niets meer en niets minder. En ik hoop dat er op den duur uitkomt op welke wateren de eigenaren een beetje letten op de zaken waarop ze zouden moeten letten. Dat gebeurt mijn inziens nog op veel te weinig betaalwater. Voor een professioneel bedrijf is dat onaanvaardbaar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

16-04-2010 22:06

Niet echt een krom vergelijk als je denkt aan de vis, niet de visser...

Vergelijking met openbaar water is inderdaad lastig te trekken. Totaal ander situatie.
Ik heb ook mijn jaartjes wel versleten aan rivieren en kanalen, en dat is echt niet voor iedereen weggelegd.
Als je leuk op vakantie wilt met je gezin en je wilt een visje vangen, kan ik je zeker de NL rivieren afraden (enkele uitzonderingen daargelaten). Vraag en aanbod, waren we al uit geloof ik...

Professieoneel bedrijf, onaanvaardbaar zeg je Kees. Ik hoef jou toch niet te vertellen dat waar geld verdient wordt... Op de hoogste niveau wordt er gefraudeerd. We zijn allemaal mensen die ons brood proberen te verdienen. Sommige komen in de verleiding, anderen zijn sterker of weten beter. Onwetendheid is nog een punt wat aangepakt kan worden. Overigen ligt aan de mens...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-04-2010 22:36

Dat is een vertekend beeld van de werkelijkheid. Makkelijk om deze perceptie te hebben, uit de gevallen die in de media overbelicht worden, maar de ervaring leert dat je in een zichzelf respecterende bedrijfstak niet weg komt met fraude. Bij mijn werkgever is dat direct reden tot ontslag. Met minder kom je al niet weg.

Bij betaalwater kan er nog gerommeld worden omdat de professionalisering nog niet ver gevorderd is. Overigens is niet alles onwettig, maar wel moreel onjuist. Hoop is dat dit op termijn geregeld wordt. Er zijn al bewegingen in die richting. Dus ja, onaanvaardbaar voor een professioneel bedrijf. Zij die dat niet zijn zullen op termijn moeten verdwijnen.

Ik betaal geen 350 euro aan een corrupt bedrijf voor een weekje vissen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-04-2010 09:04

Ik snap wat je zegt Kees.
Zat het bedrijfsleven maar zo in elkaar. Maar helaas zijn veel mensen niet te vertrouwen.
Zelf heb ik aan de top van een groot bedrijf gezeten, waarbij ik het beheer voerde over 40.000M2 kantoorruimte, 207 luxe appartementen en 1000 parkeerplekken. Uit mijn ervaring draait alles om geld. Van een vastgoedbeheerder die de portomonee probeert te vullen, tot een huurder die de beveiliging in de maling neemt om onder een parkeerkaartje uit te komen. En daar ligt nog zo veel tussen Kees....
Zelfs bij het ministerie van financien gebeuren dingen die het daglicht niet kunnen verdragen....
Het is een mooi iets om te geloven in de mens en idealen na te streven, helaas is dit niet de werkelijkheid die ik ken.

Je moet me ook niet verkeerd begrijpen. Ik blijf wel hoop hebben, maar stoot toch steeds mijn hoofd...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-04-2010 10:28

Kan ik niet controleren. Maar laat ik het zo zeggen. Ik weiger slecht gedrag tot de norm te verheffen. Bovendien vind ik slecht gedrag nog kwalijker als het bedrijfsmatig georganiseerd is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-04-2010 13:16

Zolang je binnen de wetten blijft, mag alles.
Er is binnen het bedrijfsleven nog zo veel grijs gebied wat niet is afgekaderd. Slimmerikken plukken daar de vruchten van. Is altijd zo geweest...

Slecht gedrag tot de norm verheffen zeg je. Ik weet niet of ik dan nog mag spreken.
In het verleden heb ik dingen gedaan waar ik echt niet trots op ben. Komt voornamelijk door een verknipte jeugd en verkeerde vrienden. Nu ben ik een heel ander persoon, die naar mijn idee de juiste normen en waarden bezit. Maar daarentegen heb ik nog nooit een vis versleept en heb ik veiligheid van vis hoog in het vaandel. In wie zijn ogen ben ik nou waardig...

Het is hetzelfde als dat wij allemaal hier op het board lopen te roepen over slecht gedrag aan de waterkant. Wij zijn het hoor. Met zijn allen! Jij en ik.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-04-2010 14:17

Daarmee valt iets niet goed te praten. Ten hoogste geeft dat nuancering. Maar je moet met nuanceren niet doorslaan. Dat is recht praten wat krom is. Het is niet zo dat het verslepen van grote karpers om een betaalwater te vullen ineens in orde is omdat er een paar domme karpervissers zijn. Betaalwateren runnen beroepshalve een karperwater en zouden zich al helemaal niet tot dit soort praktijken moeten verlagen. Ook dat kan gemeld worden in het betaalwater forum.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-04-2010 15:39

Kees,

Echt, ik ben het helemaal met je eens. Maar waar er geld te verdienen valt...
Wat niet weet, wat niet deert... En dat is mijn punt. Het blijven mensen die aan hun inkomen moeten denken.
Laten we eerlijk wezen, we doen toch alles voor onze kinderen. Zo niet willen we onze eigen leefsituatie verbeteren.

GELD, daar draait de wereld om...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-04-2010 16:12

Laat ik het gewoon even beetpakken....

Belasting.
Wordt ge-int door de regeerders van het land. Vroeger was dat de koning of koningin. Tegenwoorig worden ze beter buiten (media) schot gehouden.Dat ze nog rergeren.... neem Balkenende (hoeveel) als voorbeeld...

Vroeger werden er hele dorpen aangevallen als ze weigerden belasting aan de koning te betalen.
Nu wordt het netjes met brieven opgelegd. Geen fuck veranderd.. heeft alleen andere vormen aangenomen.
En wij maar meelopen als een stelletje mongolen. En wat gebeurd er met de centen.. Tjonge jongen.. Ik kan me er echt over opwinden. Maar helaas, zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar mannetje wordt mij verteld.

Iedereen wordt bij elke instantie ingecalculeerd en ingedeeld. Dus val je onder een bepaald groepje. Ik kan je melden dat heel lastig is om uit het groepje te stappen die anderen jou hebben opgelegd.

Ach, ik heb gewoon een probleem met de wereld! Misschien ben ik daarom karpervisser!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-04-2010 16:34

Haha, en daar heb je nu het probleem. We betalen mee aan publieke voorzieningen waarvan iedereen dagelijks gebruik maakt. Niks mis mee en dat ik daar behoorlijk aan mee betaal vind ik geen probleem. Zo krijgt een invalide familielid de inwoning en zorg die nodig is en een bescheiden uitkering om het bestaan leefbaar te houden. Enzovoort.

Waar ik een probleem mee heb is als een betaalwater gebruik maakt van publieke voorzieningen voor eigen gewin. Zolang het een bedrijfstak is die zichzelf in stand houdt is dat prima. Maar ze moeten afblijven van hetgeen niet van hun is, maar van ons allemaal.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-04-2010 16:51

Helemaal mee eens Kees.
Maar laten we elkaar niet voor de gek houden wat er met onze belastingcentjes gebeurd...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-04-2010 19:41

Tja, we beginnen met een BTW pol en eindige met Balkenende. Als we niemand meer ergens de schuld van kunnen geven hebben we altijd onze minister president nog om hem voor paal te zetten.

Over het uiten van frustraties gesproken.
Vraagje, wie doet het nog goed in deze wereld zonder zelf in de spiegel te kijken.

Peter
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-04-2010 19:52

Dan heb je niet goed gelezen hoe we daar op kwamen meneer Otte.
Je laatste zin kan ik me aardig in vinden.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-04-2010 21:02

Robert,

Alleen al de link die je maakt met mongolen is aan alle kanten laatbaar. Heb er een in mijn familie een aardiger persoon die zeker geen vieze handen heeft is er niet. Alles pikken op de manier zoals je dit hier neer zet doet hij ook niet.

Je zet verder de wereld op zijn kop door politici en ambtenaren op deze manier neer te zetten. Maak zaken hard door desnoods als klokkenluider te spelen. Of je bent hier niet volledig in je berichtgeving, is dat zo dan haal ik hier oprecht een streep door.

Op de wijze zoals Kees het hier neerzet kan ik me goed vinden.

Peter
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-04-2010 21:14

Je pakt me op woorden meneer Otte. Maar leest niet de esentie van het verhaal.
Ik heb er niks meer aan toe te voegen.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

25-04-2010 17:44

Lezen en essentie dat is al heel moeilijk!Jan met de pet om verantwoording vragen,beter.En je overral achter verstoppen is nog veel beter,verbeter de wereld en begin bij een ander.(je zelf)
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

27-04-2010 10:33

Nee, ik ben prima zo 8)

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#