CJW Hengels, Top Kwaliteit en perfectie of ........


Gebruikersavatar
Mark Breedveld
Berichten: 254
Lid geworden op: 10-05-2006 14:10
Locatie: Broek In waterland

21-08-2008 15:44

CJW Hengels, Top Kwaliteit en perfectie of waardeloos spul en oplichterij.

Beste mede boarders, graag wil ik eens weten hoe jullie de complete behandeling vinden bij CJW, Cor Spinhoven.

Ongeveer een Jaar geleden heb ik bij Cor, naar aanraden van verschillende mensen 3 droomhengels laten bouwen.
Na jaren te hebben gespaard ging ik daar mijn centjes uitgeven.
Na een goede kop koffie (voor mij thee) besloot ik en mijn maar lichte karper blanks af te laten bouwen.
Voor mij werd dat de Silver 3 serie en voor mijn maat het laatste setje KM2, wij wilde eigenlijk exact dezelfde hengels omdat we run om run visten maar helaas er was nog maar 1 set KM2 dus nam ik de vergelijkbare, wel iets duurdere Silver serie. In totaal gaven wij deze avond maar liefst ruim 4.000,- Keiharde euro’s uit.

Na een kop koffie vroeg ik of er voor 3 stokken nog een speciale prijs gelde maar we moesten niet zeuren en kregen omdat we 3 stokken kochten de Sic ogen gratis erbij.
Omdat het me lief en me leven is en alles aan deze hengel perfect moest zijn ging ik verder ook niet in op de prijs kwaliteit was voor mij belangrijk. Dit zouden mijn droomstokken worden en dan moest je niet naar de prijs kijken.

Verbaast was ik toen een week later mijn stokken klaar waren.
Vol goede moed op naar de winkel en daar hingen ze, was het geen pracht, gauw betalen en hup 2 dagen later op naar Frankrijk.

Daar aangekomen pak ik mijn hengels uit en bekijk ik ze eens goed, he verdomme er zit een oogje scheef.
En de reel ringen zijn niet gelijk.
Nou maar even oplossen als ik terug ben.

Terug in de winkel, het oogje kan ik wel rechtzetten maar de reel ringen dat is niet anders die blijven verschillend van dikte.

Paar weken later, Beste Cor, ik heb de hengels eens vergeleken met die van mijn maat, maar die van mij drillen een stuk stugger, en zijn helemaal niet 2 LB’s deze zijn dik 2.5, dit stond ook op de website en klopt de informatie dus helemaal niet die hij me gaf toen ik in de winkel stond.
Als antwoordt.

Ja, je hebt ze toch krom getrokken hier, wat zeur je nou, zijn toch prachtige hengels.
Ik zeg maar toen je ze verkocht aan me zei je dat ze exact het zelfde waren qua zwaarte.

Nou de bekende welles nietes discussie en hij ging er echt niets aan veranderen.
Toen ik daar bij melde dat ik ook nog gelezen had op internet dat er bij aanschaf van 3 hengels 10% korting werd verleent en de Sic ogen standaard waren begon hij beetje te lachen, ja jongen dat is een kwestie van handelen.
Ik werd een beetje boos en vond dat je dat standaard had moeten verlenen als je ermee adverteert en ik heb er nog specifiek na gevraagd, zijn de hengels dan nog helemaal naar wens en is er veel tijd en aandacht aan besteed hoor je niks van me maar dit.

Vervolgens kwamen er blaasjes onder de lak van me hengelstokken en ging de lak los bladeren.
Toen we hiermee terug kwamen moesten we maar naar de Gamma voor een potje blanke lak, dit kon hij ook niet verhelpen :S

En dat me kurk aan het uiteinde groen uitsloeg kwam door de lijm en was ook niet te verhelpen.

Een kleine opsomming.

Oogje scheef
Reel ringen verschillend
Lak opbollen en loslaten
Groen uitgeslagen kurk
We wikkelingen niet netjes leggen en de uiteindjes er doorheen zien lopen.
Het plaatje van CJW begint te verkleuren na 6 maanden.
Niet het juiste advies geven en alleen maar willen verkopen
Niets willen oplossen van je probleem en je gewoon weg sturen.
Niet aan de prijzen houden terwijl je op internet ermee adverteert.

Is dit nu na perfectie komt CJW en echt waar voor je geld of is dit puur snel geld verdienen en je werk afraffelen en iemand oplichten.
Snel je zakken vullen en straks de tent sluiten.

Ik wil wel eens jullie mening weten.

laat ik het zo zeggen, ik ga opzoek naar iemand die opnieuw mijn droomhengels wil bouwen, maar zal eerst weer heel wat jaartjes moeten sparen.

Groetjes mark
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

21-08-2008 16:11

Hoi Mark,

Ik heb met je te doen, zo lang gespaard en dan dit. Als alles waar is dan hebben ze je niet netjes behandeld. En dit terwijl CJW toch altijd perfectie pretenteert. En dat van die 10% slaat werkelijk nergens op dat hoort hij gewoon te vermelden. Misschien kun je iets juridische doen omdat je van duizende euro's besteding wel iets mag verwachten. Als het zo erg is dan heeft hij een slecht product afgeleverd. Iemand hier op het board weet vast wel wat te doen hiermee.

Succes

gr Carlo
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

21-08-2008 16:19

Die advertentie is gewoon aan te vechten in de vorm van misleidende reclame of iets dergelijks. Hier moet zeker wat mee te doen zijn.

Veel succes,

Mitchel
Rob Snijders
Berichten: 100
Lid geworden op: 13-08-2008 18:43
Locatie: Harbrinkhoek

21-08-2008 17:11

Belachelijk als je zoveel neertelt voor een paar stokken en dan zo behandelt word. Respect dat je nog zo netjes bent gebleven want zoiets hoef je mij niet te flikken. Je moet het er zeker niet bij laten zitten en proberen juridisch stappen te ondernemen. Wat al gezegd werd hierboven is zeker aan te vechten, de rest zal moeilijk worden omdat het zijn woord tegen het jouwe is.

Succes gewenst in ieder geval.
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

21-08-2008 19:17

Ik heb me ooit eens verdiept in de prijs van losse componenten waaruit zo'n hengel wordt opgebouwd. Als ik dat afzet tegen de verkoop prijs bij CJW dan is het eerste dat mij opvalt dat er sprake is van een uitzonderlijk goede marge.

Dat is niet erg en de klant kiest er zelf voor om het neer te tellen. Klanten vinden het namelijk een stuk interessanter om tegen hun maten te zeggen dat ze een hengel van 600 euro hebben, dan dat ze een hengel van 80 euro hebben. Ik vind dit zeer slimme handel en CJW lacht zich vast al vele jaren suf. Terecht en tevens petje af voor deze zelfstandige ondernemer/slimme zakenman.

Tenminste, als zijn kostbare hengels helemaal goed zijn en conform afspraak zijn gemaakt. Als Mark's verhaal klopt dan is totaal niet aan de te verwachten kwaliteit voldaan. Compensatie /genoegdoening lijkt me op zijn plaats.
En als CJW's reactie op Mark's commentaar inderdaad was zoals Mark zegt dan vind ik dat ronduit schandalig. Ieder verhaal heeft echter 2 kanten en ik ben dan ook benieuwd naar CJW's versie/reactie op deze post...... CJW heeft een naam hoog te houden. Nu dit verhaal op straat ligt, het eerste dat ik hoor, adviseer ik CJW dit goed af te handelen. Dus compensatie voor Mark, of een goed verweer....
Laatst gewijzigd door Casper Huizer op 21-08-2008 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

21-08-2008 19:17

Wat een tegenvaller. Als Cor een echte prutser is, zouden er meer van dit soort voorvallen zijn. Zelf heb ik nog nooit problemen gehad. Cor helpt altijd met alles. Daarom vind ik je verhaal ongeloofwaardig. Maar ik ga niet beweren dat het niet waar is wat je schrijft en wens je veel succes de oplossing want met de blanks kan niks mis zijn.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

21-08-2008 19:19

internet maakt meer kapot dan je lief is.
Laatst gewijzigd door Ruben vd Worp op 21-08-2008 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jaapie brug
Berichten: 31
Lid geworden op: 15-08-2008 20:22

21-08-2008 19:23

Als ik uitgelachen werd omdat ik 10% korting misloop door zogenaamd handelen/slim zaken doen, dan had ik gelijk zun kaak al gebroken, goed dat je je zo kan inhouden, juridische stappen zijn zeker mogelijk, indien je een rechtsbijstand heb zou ik die raadplegen!

Succes ermee man!
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

21-08-2008 19:42

Inderdaad, dat van die 10% korting moet CJW natuurlijk wel gewoon doen dat staat tenslotte op z'n site....!
jef van steenbergen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23-02-2005 23:22
Locatie: poppel

21-08-2008 20:02

Mark,

Ik weet niet hoe het staat met het Nederlandse recht, maar in België zou je zeker juridische stappen kunnen ondernemen. Waarschijnlijk kan dat dan in Nederland ook, zo verschillend zijn onze rechtstelsels niet. Dit natuurlijk op voorwaarde dat je verhaal strookt met de waarheid.

Wat betreft die ongelijke reelringen en het scheve oogje ga je waarschijnlijk weinig kunnen halen. Dit zijn wat ze noemen 'zichtbare gebreken', als je daar niets van zegt op het moment van afleveren (Het moment dat jij de hengels in je handen kreeg, in het bijzijn van CJW) heb je ze eigenlijk aanvaard.

Maar de lak, en het verkleurende kurk zijn absoluut verborgen gebreken, dat kon je niet weten op het moment van afleveren. Daarvoor kan je absoluut vergoeding eisen, of kosteloos herlakken door CJW.

Het kan een idee zijn om een advocaat aan te spreken. Stel je voor dat iemand een wedstrijdfiets koopt van 2500 euro, waar na een maand allerlei mankementen aan blijken te zijn ... niemand zal raar opkijken als men desnoods naar de rechter gaat om hiervoor vergoed te worden, of om kosteloze herstellingen af te dwingen. Hetzelfde geldt dus voor de hengels.

Die 10% kan ik weinig van zeggen, maar toch via bepaalde consumentenrechten kan je daar misschien nog recht op hebben.

Het is alleszins triest dat je zo gevaren bent ... en triest dat men bij CJW het zo laat afweten.

Groeten,
Jef.
vissers en jagers zijn natuurliefhebbers ... anders zijn het stropers.
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

21-08-2008 20:17

Met de blanks kan weldegelijk wat mis zijn. Bij mij zijn op de plekken waar de oogjes van mijn boven deel tegen het onderdeel aan komen gaten in de lak ontstaan. Bij alle 3 de hengels. Het kwam doordat ik me hengels met lood in al in de foederaal had gedaan volgens cor natuurlijk grote onzin. Bij een gewoon goedkoop pruts hengeltje zou zoiets zelf niet gebeuren. Ben er verder niet meer op in gegaan omdat het verder super lekkere stokkies zijn. Maar koop er nooit meer wat.
blub blub
rob de wit
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-05-2006 16:10
Locatie: waterkant

21-08-2008 20:20

zonder bonnetje wordt het knap lastig om stappen te ondernemen
ff een peukie en een biertje en damn gaan we de lijntjes opnieuw uitvaren..
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

21-08-2008 20:55

@ Jan Zwarthoed: voor de volledigheid van deze thread, ben jij de persoon die samen met Mark Breeveld die hengels heeft gekocht? Of ben je iemand anders?
Dan zouden er onafhafhankelijk van elkaar 2 gevallen met klachten zijn wat natuurlijk een andere kijk op deze kwestie geeft.....
Bieshaar Bert
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-08-2008 20:53

21-08-2008 21:43

Ik kan het niet laten om te reageren op dit schrijven van Mark Breedveld. Ik heb zelfs mijn account hiervoor vernieuwd.
Tijdens het lezen van zijn verhaal gingen bij mij de haren overeind staan. Wat een walgelijk verhaal. Begrijp mij niet verkeerd. Hoe kan iemand met zo een ONZINNIG verhaal komen.
Om een zo zeer gerespecteerde naam door het slijk te trekken. SCHANDE. Besef dat het lang duurt voordat iemand zo hoog staat aangeschreven als hengelbouwer / designer, en dat deze goede naam door dit soort acties te grabbel kan worden gegooid.

Als hengelbouwer / hobbyist kan ik zeggen dat ik een zeer groot bewonderaar ben van Cor als hengelbouwer en als mens is Cor maar een ding en dat is recht door zee.

Als ik dan het verhaal lees van M Breedveld vallen mij diverse dingen op. Vooropgesteld dat ik niet bij deze koop aanwezig ben geweest durf ik te zeggen dat het verhaal mij zeer vreemd overkomt. Zeker omdat ik bij de aankoop van veel andere hengels van Cor aanwezig ben geweest. Jawel, ik drink regelmatig een bakkie bij Cor. Bij alle aankopen hoor ik Cor het zelfde verhaal vertellen, b.v. over de 10 % korting bij de aankoop van 3 hengels.
3 hengels kopen en dan de ogen er gratis bij ? KUL. De hengels hebben een prijs en op die totaalprijs van 3 hengels krijg je dan 10 % korting. Zo en niet anders heb ik het diverse malen meegemaakt.
Nogmaals ik ben er niet bij geweest maar dat was ik ook niet tijdens de eerste maanwandeling.

Over het verschil in testcurve van de twee sets. Heb je ze WEL of NIET bij de winkel kromgetrokken? Voelde je geen verschil of wel? Inderdaad “NIET ZEUREN”.

Cor kan nooit gezegd hebben dat er geen verschil in die hengels zou zitten want niemand weet beter dan Cor dat het niet de zelfde blanks zijn. Misschien heb je het verhaal van Cor niet goed begrepen.

Het lakverhaal is helemaal wat. Hoe kan een hengelsportwinkelier verantwoordelijk worden gehouden voor de wijze waarop iemand met zijn hengels omgaat. De een is superzuinig en de ander is er makkelijker mee. Is toch voor een winkelier niet te achterhalen.

Groene uitslag op het kurk. Nu breekt mijn klomp. Groen, schimmel misschien ? Vochtig opgeborgen dus.

Nog eentje dan. Wikkelingen niet netjes gelegd? Uiteindjes er doorheen zien lopen? (hoe wil je een wikkeling dan afhechten)
Cor kan wikkelen met zijn ogen dicht en twee vingers in zijn neus. Ik heb letterlijk tientallen CJW’s van zeer dichtbij bekeken Honderden ogen en vele honderden wikkelingen. Daar zat niet een verkeerde wikkeling tussen. En jij hebt alle pech zeker.

SCHANDE om een zo gerespecteerde naam en zaak door de modder te halen, schaam je.

Bert Bieshaar
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

21-08-2008 21:54

te zielig voor woorden deze topic

om verschillende redenen

mark je hebt deze hengels maanden gelden geprobeerd te verkopen toen mankeerde er volgens jou niets aan
waren in topconditie ik ben wezen kijken waren beschadigd door onzorgvuldig gebruik je gaf als commentaar er was mee gevist
nu beschuldig je cor van onbekwaamheid ????
ben je net zo een oplichter als hij volgens jou is immers jij belazerd ook de boel
ik weet zeker dat cor op deze manier geen zaken doet maar als jij je bij hem net zo opsteld als hier
op het forum kan ik begrijpen dat hij met jou snel klaar is
weet echter 1 ding zeker marc de reputatie die cor in jaren heeft opgebouwd word niet ondermijnd
door deze topic iedereen die hem kent weet wat hij maakt en hoe hij is

haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je een splinter bij een ander verwijderd
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

21-08-2008 22:11

Bert misschien aandelen bij CJW :roll:

Ik vindt je reactie nogal kort door de bocht Bert.
Volgens jou beredenering gaat er nooit iets fout??

Het is nou eenmaal goed mogelijk dat er wel eens wat fout gaat.
Zolang je niet bij de verkoop bent geweest en niet weet wat de afspraken waren lijkt het mij niet nodig om dingen te gaan verkondigen waarvan je het fijne niet weet.

Elke situatie heeft 2 verhalen, maar kan mij ook zeker in de frustratie van mark inleven. Je spaart tenslotte lang voor zo'n grote uitgave en wil dat dit dan ook 100% na tevredenheid is. En dan zou ik in mijn geval ook zeker teleurgesteld zijn als ik de aftersales/service niet krijg zoals ik die verwacht.

Maar ben er niet bij geweest dus :roll:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Rob Snijders
Berichten: 100
Lid geworden op: 13-08-2008 18:43
Locatie: Harbrinkhoek

21-08-2008 22:13

Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal!
Indien topicstarter een lulverhaal heeft neergezet vind ik dat dit topic verwijderd moet worden want zo zet je toch iemand onterecht in een kwaad daglicht.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

21-08-2008 22:18

bert! schande,hoezo schande?

Dat jij jezelf aftrekt op de hengels van cor :lol: en een bakkie bij hem doet wil nog niet zeggen dat cor altijd 100% goed werk afleverd.
Dat Mark dan niet tevreden is met zijn hengels na het betalen van een sloot geld kan ik me heel erg goed voorstellen.
Kijk als het zo is wat Mark zegt dan is dat gewoon zo....heeft niets te maken met het door het slijk heen halen van cor.
We blijven tenslotte allemaal mensen en we maken allemaal wel eens fouten...ja! dus Cor ook wel eens.
Dat Cor dan Mark niet tegemoed wil komen vind ik een zeer slechte zaak,en vind ik persoonlijk dat Cor maar eens goed moet nadenken over dit geval en Mark als nog tegemoed moet komen.
Klant blijft tenslotte koning en ik heb zo het idee dat Cor zichzelf keizer vind.
Al met al vind ik het een goede zaak dat Mark dit hier op het board heeft neergezet,Zijn klanten zullen nu eerst de hengels eens goed onder de loep nemen voordat ze deze kopen.
Ik heb ook het idee dat de klanten van cor er 100% vanuitgaan dat het altijd goed is als er cjw opstaat.....Niet dus,dat is nu wel duidelijk.

mvg

viktor
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

21-08-2008 22:19

topic starter probeert iemand in een kwaad daglicht te zetten !!!!!
de kenners en liefhebbers van cjw hengels weten wie cor is wat zijn service is en helemaal wat
voor een hengels cor verkoopt daar hoef je geen aandelen voor te hebben maar is een al jaren lang
vaststaand feit
en wie kaatst kan de bal verwachten marc
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

21-08-2008 22:26

en victor hoezo schande ????

iedereen kan slechte ervaringen met iemand hebben maar ben bang dat marc het een en ander niet
verteld zoals het is gebeurd ook ik ken cor al jaren en weet wat de service en garantie bij cor inhoud
elk mens met een gezond verstand weet dat de silver serie niet met de km serie te vergelijken is
aan mij heeft marc een heel ander verhaal verteld hij vond de hengels (de silver ) niet goed buigen
volgens hem alleen topactie en wilde daarom andere hengels hebben.
en hij was verbaasd dat ze na een week al klaar waren ????hoezo niet snel genoeg marc ????
deze hele topiuc is door marc opgestart met maar een doel en dat is wel duidelijk
als je zijn verhaal leest
maar zoals ik al eerder heb gezegd deze topic is volkomen onzinnig
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

21-08-2008 22:40

ja renee

Elk verhaal heeft twee kanten,ik schrijf ook "Kijk als het zo is wat Mark zegt dan is dat gewoon zo.... "
Daar veranderd een goede naam namelijk niets aan.

gr

viktor
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

22-08-2008 08:04

Ik ken Cor alleen maar als een vakbekwame kerel die topwerk aflevert. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hij iemand zo zou "naaien".
Verder ben ik het helemaal met Bert eens en Renee laat ook nog eens een ander licht op zaak schijnen door te melden over de te koop staande hengels van Mark.

Cor heeft een prima service waar ik zelf al verschillende keren gebruik van heb mogen maken. Mn topoog van mn KM1 was bijvoorbeeld eens afgebroken omdat een onder de kant varende boot mn hengel oppakte en meetrok. Dit is toen kosteloos gereperareerd. Heb al meerdere type hengels bij hem gekocht en keer op keer een prachtig product!

Dat de blanks van een verschillende serie helemaal gelijk zouden zijn zal je echt wel verkeerd hebben begrepen vrees ik. Maar als je bij jezelf te rade gaat zal je dat zelf ook wel weten toch? En als je klachten hebt over de kwaliteit en je komt op hoge poten de zaak in en gaat vanalles lopen eisen zou je van mij ook de stront in kunnen zakken hoor.

Cor for president!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-08-2008 08:43

Volgens mij zijn er drie dezelfde hengels afgeleverd en vond Mark ze achteraf te zwaar en in elk geval zwaarder als de KM2's van maatje. Daar is weinig aan te doen dan. Ik kan begrijpen dat Cor ze niet vervangt voor een nieuw lichter setje als de hengels op specificatie van de klant zijn afgebouwd of niet helemaal winkelvers meer zijn. Overigens is het opmerkelijk dat er over lbs gepraat wordt. CJW hanteert trekkracht van de lijn en geen testcurves.

Maar zo zijn er wel meer opmerkelijke vermeldingen en onduidelijkheden in het verhaal die nooit zo kunnen zijn als voorgesteld wordt. Al met al herken ik niks van CJW in dit verhaal.

Twee kanten? Ik kijk het even aan, maar vermoed niet dat de andere kant hier duidelijk wordt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-08-2008 08:54

Is mij wel duidelijk dat deze zaak voor zover het een zaak is twee kanten heeft. Jammer dat er door Mark geen juiste voorstelling van zaken gegeven is. Is toch wel het minste wat we mogen verwachten.

Peter

Fox Carp Experience 2008
Cees van Veen
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-08-2008 16:55

22-08-2008 09:21

Mark plaats eens wat foto's van de bewuste hengels.
Hoge bomen geven lange planken