afstand vissen


Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

25-12-2009 00:22

hans dat was een tijdperk dat we nog geen kennis hadden gemaakt met gevlochten lijnen :wink: met nylon vind ik het nog steeds onverantwoorlijk op zulke afstanden obstakelvissen achter de pc denk je het allemaal wel te weten maar in de praktijk :roll: weltrusten :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

25-12-2009 09:29

Ik weet niet meer wat ik moet zeggen, ik snap je antwoord niet.
Tussen jou bericht en dat van je maat zit mischien een half jaar :lol: (wat een tijdperk zeg)
En wat bedoel je met achter de pc denk je het wel te weten maar in de praktijk!
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

25-12-2009 09:46

hans dat klopt ik en caroline vissen pas een jaar nou met gevlochten lijn en er is een wereld voor mij open gegaan .sinds we daar mee vissen is er voor ons een nieuw tijdperk opengegaan dat wou ik er mee zeggen en over die laatste regel dat mag je zelf invullen :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

25-12-2009 10:12

hans van loghem schreef:Ik weet niet meer wat ik moet zeggen, ik snap je antwoord niet.
Tussen jou bericht en dat van je maat zit mischien een half jaar :lol: (wat een tijdperk zeg)
En wat bedoel je met achter de pc denk je het wel te weten maar in de praktijk!


Beste Hans,

Wat een knap in elkaar gestoken stukje citeerwerk van jou,echt goed gevonden en aan elkaar geplakt!! :wink:

Als je iets beter had opgelet zie je dat dit toppic 1 jaar oud is ongeveer en dat het geen bijdrage levert in postitieve zin....of wat is jou gedachte er achter om postings van mij en harald te plakken en te knippen ( iets nieuws ondekt in pc-land :roll: )

Ik zal het een en ander nog even speciaal voor jou duidelijk maken....

Het verschil zit hem in het obstakelvissen met nylon of dynema wat harald ook al aangeeft.
Het is niet verantwoord om op 180 meter of meer met nylon te vissen en daarom kozen wij voor dynema, en viste op die manier tegen obstakels aan op 200 meter.
Dit heeft ons veel vissen opgelevert ( een nieuw tijdperk zoals harald aangeeft) en hebben weer een hoop bijgeleert in 1 jaar dat we gingen vissen met dynema :wink:

Wat is jou ervaring hans met obstakelvissen?

Dan kunnen we nog iets leren namelijk.....want ik snap jou postings ook niet, Het draagt namelijk geen fuck bij!!

En wat harald bedoelt met ''achter de pc weet je het wel maar in de praktijk niet''. Is dat de een theorie(pc ervaring heeft) en de ander praktijk, ergens zit een verschil, harald en ik zijn niet zo handig met de pc namelijk :oops:

Mocht het nog niet duidelijk zijn , hoor ik het graag hans :wink:

Liefs Caroline 8)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-12-2009 20:56

Maar even over het obstakelvissen. Ik hoor veel verhalen dat een slip voorop meer voordelen heeft bij het obstakelvissen dan met een baitrunner. Kan iemand mij dat uitleggen,want je zou haast zeggen dat een baitrunner veel efficienter zou zijn tegen obstakels dan een slip voorop,en daar bedoel ik mee een run 1 sweep met je molen armje en dicht,inplaats je slip eerst dicht draaien en dan drillen,want die paar seconde dat je je slip dicht draait is toch vrij beslissend? Of ben ik nu echt dom? :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

25-12-2009 21:18

denk dat deze mensen bedoelen dat je de slip strakker kunt zetten dan de baitrunner. en dat de slip strak staat als de hengels op de steunen liggen en de baitrunner uit. als je nu een "run" krijgt hoef je de slip niet meer strakker te zetten of over te schakelen van je baitrunner op de slip en kun je de vis meteen drillen zonder nog iets aan te hoeven passen.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

25-12-2009 21:36

effe ontopic :wink: ik denk dat het niet veel uitmaakt of je nou een baitrunner of of een molen hebt zonder baitrunner je hoeft in mijn ogen de baitrunner niet te gebruiken je kan ook gewoon op de slip vissen leen wel strak achter de hengels zitten en niet lopen buurten of slapen maar daar zie ik jou niet voor aan wat een goede tip is in mijn ogen voor de obstakelvisliefhebbers is dat je meteen naar achteren loopt als je met nylon vist of dat met je hengeltop onderwater de vis omkanteld en wegtrekt bij het obstakel deze tactiek zou ik alleen toepassen als je niet veel lijn uit heb staan meschien dat hansje en gradus nog wat kunnen toevoegen maar vrees het van niet had het ook niet anders gedacht van die 2 pannekoeken gr harald allemaal een fijne kerst :wink:
Laatst gewijzigd door Harald van der Graaf op 25-12-2009 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-12-2009 21:44

Thanks voor de uitleg

Als je je slip inderdaad voorop zo weet af te stellen dat je gelijk kan drillen is maar net een heeeel klein pluspuntje lijkt me,of ik nou een sweep geef aan me molen 'armpje' is ook maar een 100/00 van een seconde natuurlijk,dus als er mensen zijn die dat al nadelig vinden of te veel moeite vinden kosten Hmmzz ;)

Maargoed ik respecteer ieder zijn doen van vissen,en het is natuurlijk ook maar net hoe je het je zelf aanleerd :-)

Jah fijne kerst. (Ik werk wel weer he :lol: )

Owjah PS: Harald, Het verleden is voor sommige mensen soms moeilijk achter te laten, gebeurd overal wel. Ik neem ieder serieus ook jou 'Song' Vrede op Aarde 'Song'
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

26-12-2009 10:10

Waarom zoeken jullie je mekaar niet op bij die put in velp?Kun je 2 dingen doen,een wedstrijd houden en kijken wie er meer vangt en een betere vistechniek op dat water heeft.OF........en dat is mijn favoriet,sla mekaar de kop in mekaar,en kijk wie de sterkste is.Dan is het probleem in 1 keer opgelost! :D :D
Als jullie voor de laatste optie gaan,laat dan de foto's even zien van het resultaat.Als jullie voor de eerste optie gaan,dan laat de foto's maar.Dan geloof ik het zo ook wel.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

26-12-2009 10:15

Heeft er nog iemand een stel snagears voor me!!!!
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

27-12-2009 11:01

Ruben vd Worp schreef:Heeft er nog iemand een stel snagears voor me!!!!


:lol:

Dit is nou zo'n gadget waar ik de funktie niet helemaal van bergijp.

IK heb nog nooit met snagears gevist,mijn hengel blijft namelijk gewoon op me optonic liggen( fox rx ) als ik een beetje in een hoek vis met me lijn en me slip potdicht heb tijdens het opstakelvissen.

Ook wil je het liefst niet in een hoek vissen omdat het de aanbeet vertraagt toch toch toch?

Wel is het een super-hi-tech-gadget wat leuk staat op je optonic :wink:

Maar voor het obstakelvissen zie ik geen meerwaarde in die dingen,ze kosten nog bakken geld ook, helemaal die bling-blingsnagears van century :o

Mischien dat iemand mij er wat meer over kan uitleggen?

Groetjes Caroline 8)
menno laarmans2
Berichten: 56
Lid geworden op: 29-09-2009 19:04
Locatie: swansdorf

27-12-2009 13:42

Ah ;

N dame die niet van bling bling houd , die zijn zeer zeldzaam :P :P :P :P :P :P


Gr :wink:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-12-2009 13:44

Voor Delkim zijn ze wel goed geschikt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

27-12-2009 14:07

@ Menno: ja ik ben zo'n goedkoop waterkantmokkel :D

@ Leen: ligt eens toe dan leen...


toedeloe 8)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-12-2009 14:09

Oortjes te klein

En als je vist in meer een hoek,nog niets eens een extreme en wat ik dus zelf meegemaakt heb,dat bij een behoorlijke run je hengel van de optonic getrokken word (Delkim he) Fox heeft er geen problemen mee.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

27-12-2009 14:20

Oke leen, goed om te lezen dit, wel appart dat ze dan de delkims zelf niet aanpassen i.p.v. een aanpassing op de delkims.

Eigenlijk mogen ze die delkim-zenuw-stress-1000piepjes-in-een-seconde-rommel-met-te-korte-oortjes van mij helemaal vernietigen :D

Ik ken nog zo'n figuur die ze heeft, en ik zit steeds minder rustig aan de waterkant met hem(harald) al is het alleen maar door die stress-optonics die dan ook nog op volume stand hard/harder/heeeeeeeel hard moeten!

Ik raak er dus absoluut niet opgewonden van en ben blijer als er geblankt word dan ga ik tenminste niet met hoofdpijn naar huis :lol:

Dus harald verkoop die zooi nou eens echt....je krijgt er heus nog wel een paar tientjes voor...

en anders mag je tegen betaling wel me reserve setje lenen in 2010 mocht ik jou weer aan de waterkant treffen :lol:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

27-12-2009 14:21

Nou ik vis al met Delkim zo lang als het merk bestaat maar nog nooit geen last van gehad.

Zeker aan het wandelen geweest Leen ? :wink:
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-12-2009 14:30

Cor Nannings schreef:Nou ik vis al met Delkim zo lang als het merk bestaat maar nog nooit geen last van gehad.

Zeker aan het wandelen geweest Leen ? :wink:
CN


Nee hoor,maar ik moet mijn slip vrij strak houden omdat dat nodig is door omstandigheden op het water. Dus daarom gebeurd het wel eens,niet altijd natuurlijk,niet dat het een ramp is maar voor me hengels is het niet altijd even fijn als ze op de blokken kletsen ;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

27-12-2009 14:33

Lijkt wel een intense vriendschap die hier opbloeit.
Mochten jullie dan toch samen gaan vissen.
Neem dan de vijver in Velp met de fontijn.
1 links 1 rechts en dan kijken welke theorie het beste werkt bij een opstakel.
mooie is dat mocht de vis er omheen gaan kan je dat snel weer in veiligheid brengen met een bootje er naar toe varen.

Afstand van de kant is niet zo groot..maar groot genoeg om je kennis te laten maken met de rek in nylon.
Denk dat caroline en harald daar toch een voorsprong hebben met gevlochten ipv hans met nylon.

Leuk om een verslag te maken van die battle en toe te zenden naar deze site.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

27-12-2009 14:34

Dus ook zonder bling-bling snagears kan je opstakel vissen... :roll: ( met delikim en fox )

Waar zijn die dingen dan goed voor buiten het feit dat het wel hi-tech-met de mode mee, het oog wil ook wat gadgets zijn?

Just made for de salonvisser dan mischien?

groet caroline.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

27-12-2009 14:36

he caroline je staat toch altijd te popelen als mijn delkim weer voor de zoveelste keer is afgegaan :lol: als je weer eens aan de beurt bent en je de zoveelste 15 kg plus vis voor mijn neus wegrost :o maar ik hoorde uit tam tam geroffel dat als jij de lotto wint wel een paar fox jes voor mij kan scoren wel graag gewoon een bleu set :D ik spreek je snel makker :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

27-12-2009 14:38

lol... en wie hoort er nu bij caroline.
Want ik ben nu de weg kwijt..Harald of Hans....

Mja als er maar een battle komt...
:D
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

27-12-2009 14:53

Marcel Mos schreef:lol... en wie hoort er nu bij caroline.
Want ik ben nu de weg kwijt..Harald of Hans....

Mja als er maar een battle komt...
:D


Er komt in 2010 weer een battle tussen Harald en Caroline...Fox tegen Delkim.

En voor het gemak vissen we run-om-run :wink:

We laten wel weten wie het meeste hoofdpijn heeft marcel...

Maarum ging dit toppic niet over aftstand vissen ik snap er helemaal niks meer van zo :o hahaha
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

27-12-2009 15:03

Afstand vissen op een opstakel was het toch?
Of zit ik er nu naast.

En gevlochten vs nylon bij deze visserij toch?
....

Mja ik zal er wel naast zitten.

Groetjes :
Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

27-12-2009 15:16

Even inhaken op de snagears:
Ik heb ze dus ook,en wil nooit meer zonder!Ik heb ongeveer 2 a 3 keer per jaar gehad dat ik op een bepaald water zulke kei en kei harde runs kreeg,en terwijl ik de hengel met de lijn mee had staan en niet eens onder een hoek,dat de hengel gewoon van de rx-en afvloog! :o
Sinds ik die snagears heb,is dit over!
Ik vind ze ook niet duur,ze kosten maar 10 euro die van proline.Ik heb de optonics met snelkoppelingen aan de bangsticks zitten,en ik koppel dus de snagears samen met de optonic eraf.dit heeft als voordeel,dat wanneer ik de hardcase erop doe,dat de optonic ook nog eens aan de achterkant beschermd word.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com