Gewoon jodium ipv Klinic


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

04-08-2008 12:25

Aangezienn Klinic / korda carp care, volgens mij niet meer dan ontzmettingsmiddel is, zou het dan ook mogelijk zijn om gewoon jodium te gebruiken?
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-08-2008 18:09

gewoon zsm terugzetten. clinic/jodium zal theoretisch misschien wel een beetje helpen maar netjes drillen/onthaken en terugzetten is misschien wel 10x beter en belangrijker.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-08-2008 18:36

Haakwonden in de bek mogen sowieso niet met een ontsmettingsmiddel behandeld worden. Reden is dat de kans groot is dat het middel door opname in water bij de kieuwen komt die hierdoor aangetast worden. Ademhalingsproblemen zijn dan het gevolg. Bij overmatig gebruik kan het huidirritatie veroorzaken. Middel is wat mij betreft erger dan de kwaal.

Wil je persé de dokter uithangen, ga dan naar de koiwinkel en haal een fles ulcer swab. Dit is hetzelfde middel in een grotere verpakking. Pas het alleen toe op uitwendige wonden en niet bij de kieuwen of in de bek die daarmee in verbinding staat. Gebruik voor het aanbrengen wattenstaafjes zodat het niet vervloeit naar andere lichaamsdelen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-08-2008 18:39

Wat heeft het voor zin iets te ontsmetten als je het vervolgens weer blootstelt aan een besmettingsbron??
Daarnaast wat heeft het voor zin een minuscuul wondje te onsmetten terwijl een karper per jaar grotere wonden oploopt tijdens de paai??


mvg martijn
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

04-08-2008 21:16

Mooi, nu weet ik wat ik tegen de mensen kan zeggen, die een verhaal op hangen dat de karper er zo veel gezonder op word met dat spul, als ik vraag of het echt nut heeft ;)
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

21-08-2008 12:50

die klinic is volgens mij gewoon van die mondspray,het ruikt ut zelfde en smaakt het zelfde (ja ja moet wel wete wa je in een karper ze mond stopt het altijd ff proeve :lol: )
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2008 13:02

Bevat benzalkoniumchloride wat inderdaad ook wel in mondwater wordt gebruikt.

Ik heb al verteld dat dit middel de kieuwen aantast en dus niet in de mond van een karper mag worden gebruikt!!!! Overigens is het bij mensen de bedoeling dat je de mond er mee spoelt en het vervolgens uitspuugt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

21-08-2008 15:41

Ik zit mij hier af te vragen wanneer de eerste karperpleister uitkomt.

8)
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

21-08-2008 16:17

whahahha :lol:.

@ kees, als het zo slecht is voor de karper komt het toch niet op de markt? weet nie hoor zo denk ik er over. want klinik is voor beschadigingen o.a. : schub weg/beschadigt, wonden op vinnen en in de mond.
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

21-08-2008 17:46

Hallo,

@ kees, als het zo slecht is voor de karper komt het toch niet op de markt?


Euuhhmmm....eens denken, misschien willen ze er geld mee verdienen?
Klinik is in tegenstelling tot wat jij zegt NIET gemaakt voor het herstellen van beschadigingen, maar wél speciaal gemaakt om een aantal mensen die overal steeds maar weer intrappen een paar euro's lichter te maken. Wat dacht je anders?

Verder, ik vind het sowieso al té idioot dat er uberhaubt mensen zijn die met spullen als jodium of klinik aan de slag zijn om hun zojuist zelf aangebrachte haakwond te gaan excuseren. Dit even naast het feit dat een karper zelf ook prima kan herstellen. Daar heeft ie ons echt niet voor nodig.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2008 18:34

Ron,

De commercie winkelt vooral bij anderen om zaken te vinden die ze duur als gadget leuk verpakt aan koopgrage karpervissers verkopen. Leadcore is verzwaring bijvoorbeeld uit de zoom van gordijnen. Van een rol knip je heel wat spoeltjes voor karpervissers en de prijs gaat 10 keer over de kop. Daar kan ik je talloze andere voorbeelden van noemen, maar laat maar. Sommige zaken zijn nuttig en andere kun je vraagtekens bijzetten. De prijs is altijd een veelvoud van wat het elders kost. Klinik is overgenomen uit de koiwereld (firma NT labs). (Bedoeld om, in combinatie met een afdekkende zalf, wondjes op het lijf van koi dagelijks voor enige tijd te behandelen.) Alleen ze hebben de bijsluiter die er normaal bij zit over de behandeling en waarschuwt voor de kieuw schade niet overgenomen. Wat jij verder gelooft moet je zelf weten. Maar jij mag raden waarom die bijsluiter er niet bij zit.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

26-08-2008 15:05

daar zit wel wat in :o
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Plaats reactie