Drie hengels


Hoeveel hengels vinden jullie dat er maximaal mee gevist mag worden

2
69
24%
3
187
65%
4
30
10%
 
Totaal aantal stemmen: 286
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-06-2010 23:00

Wat Mourad zegt .

Eigen kantje.

Soms 2.

Maar wat ik dus zeg,ieder moet zelf kunnen weten of er met 4 hengels gevist kan worden jah of nee. :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

15-06-2010 23:01

3 hengels staat wel mooier.... :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

16-06-2010 11:04

Mourad Aviara schreef:Remco, de 4e gewoon langs het kantje :wink: Heb ook gekozen voor 4


Ik ben nu 3x naar Frankrijk geweest en moet zeggen dat ik daarbij de 4e hengel niet echt heel erg nodig vond. Er zijn ook situaties bij waarbij je echt niet verder hoeft te vissen als je eigen kant ;)
Gebruikersavatar
koen van veen
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-09-2009 12:56

16-06-2010 23:23

Ik zou zelf graag met 3 hengels willen vissen en dan waarschijnlijk niet eens alle 3 statisch. 2 hengels statisch en dan 1 bijhengel voor andere zaken.
Vaak zat ligt er een mooie dikke snoek onder mijn hengels of zwemt er een school brasems langs.
deze platte zijn op een <10 grammer nog best te doen en zo houd je ze tenminste van je voerplek af! :lol:
Ook vis ik in de winter af en toe wel eens statisch op snoek hier op het meer en merk dan dat ik af en toe die 3e hengel best "mis".

Ik zou een 3e hengel in ieder geval niet altijd gebruiken. Bij het gros van de watertjes waar ik vis zou een 3e erbij net aan of niet passen.
Jan de Vries
Berichten: 23
Lid geworden op: 26-06-2008 14:55

17-06-2010 16:37

In oost nederland is er nu ook een 3de hengelpas daar maak ik gretig gebruik van als ik daar weer in de buurt ben maar 2 is op zich wel genoeg. Wees maar gewoon blij dat pvdd niet aan de macht gekomen is hoewel de kans zeer klein was :lol: anders mocht er helemaal niet meer gevist worden.
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

17-06-2010 21:14

Heb gekozen voor 4

Waarom?

1 Het is geen wapen.
2 het is een hobby.
3 Het brengt je eigen niet tot last.
4 Je kan zelf wel bepalen waar je met hoeveel hengels kan vissen.
5 Nederland moet niet zeiken!!


1 da's goed
2 inderdaad, maar wel 1 die blijkbaar een hoop bewijsdrang met zich mee brengt. Met moet vangen en met 2 hengels kan dat blijkbaar niet.
3 Dat lijkt me logisch anders stopte je onmiddelijk.
4 Nee dat kan men niet want dan wordt het wel een heel grote chaos langs de waterkant.
5 Ik zeg: Emigreer en wil/kan/mag dat niet dat pas je je gewoon aan.

Wees tevreden met wat je hebt en kan. Voor je het weet is het anders.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

17-06-2010 21:43

Waarom emigreren,in ned kan echt alles.
Waahahahahahahaha hier ligt toch alles op ze kop.
Ik vis met 10 hengels als ik de boete,s maar betaal dat is mijn probleem toch??????
Mansman,Mansman mansheil.
m,f,g, der ronnie.
breek me de slurf niet open
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

18-06-2010 05:26

Inderdaad Ron, dat is wel de trieste waarheid.
K. van den Herik

18-06-2010 07:03

Ron,

Probleem is niet de boete, probleem is/zijn de kruisjes bij geconstateerde overtredingen, kruisjes in de politie computer. Zodra er daar te veel van komen, wordt de aandacht getrokken, van bijv de burgemeester en die kan besluiten er een "team" op te zetten. Met een schoonveegactie er achteraan.

In nl mag echt alles, als alle energie om deze topic aan de gang te houden gebundeld zou worden, is het zo geregeld om met 3 hengels te vissen.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

18-06-2010 10:01

Maastricht heeft die al jaren is d.m.v. proef op gang gekomen,en schoonveegactie die koste leers zelf de kop,whahahahaha die kon ze koffer pakken.
Denk dat limburg redelijk zit met gedrag van de vissers.
m,f,g der super ronnie.
breek me de slurf niet open
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

05-07-2010 16:15

3 stuks..
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-07-2010 18:40

K. van den Herik schreef:Ron,

Probleem is niet de boete, probleem is/zijn de kruisjes bij geconstateerde overtredingen, kruisjes in de politie computer. Zodra er daar te veel van komen, wordt de aandacht getrokken, van bijv de burgemeester en die kan besluiten er een "team" op te zetten. Met een schoonveegactie er achteraan.

In nl mag echt alles, als alle energie om deze topic aan de gang te houden gebundeld zou worden, is het zo geregeld om met 3 hengels te vissen.


Dus jij gelooft echt dat de burgemeester zicht heeft op aantallen bekeuringen en ook nog waarvoor? :D

Teams erop zetten kan al sowieso niet ivm personele sterkte (lees krapte). Mag blij zijn met 1 a 2 geplande controles per jaar. Derde hengel regel je tegenwoordig gemakkelijk, via rechthebbende. Korte lijntjes zodoende. Nu nog effe die ouderwetsche "witvissersbesturen" overtuigen, pffff.

En kom nou niet van "dan moet je in een bestuur gaan", ben ik geen mannetje voor.

Groet,

Koos 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Remco Hoogendijk
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-07-2010 17:42

15-07-2010 23:19

Heb gekozen voor 3 stuks.

Ik vis regelmatig op groter water en dan is het best goed te doen. 1 op je voerplek, 1 er een metertje naast en 1 15 meter verder met een single bait of op een hele andere diepte o.i.d.

Kleiner en druk bevist water beperken tot 1.

Zag vorig jaar nog een kerel die net bezig was z'n 5e hengel op te tuigen. 5 verschillende hengels/molens/piepers. Gelukkig een water waar je zelden meer dan 2 vissen vangt in een nacht (geen eigen ervaring, heb er zelf alleen nog geblankt :P )
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-07-2010 10:43

Gewoon net als vroeger 3 hengeltjes.... niet vier, want dan moet ik weer allemaal extra dingen kopen :P
Oja joh!!!
valentijn trossel
Berichten: 61
Lid geworden op: 27-05-2010 20:29
Locatie: zandvoort

27-07-2010 12:27

ik zat een keer met 5 hengels en kreeg maar 30 euro, chill juut, had vroeger zelf ook gevist.
maar heb gehoord dat je als je dan een derde hengel hebt dat je er dan 1 moet laten zwemmen en dat dat dierenmishandeling is.

vind et een beetje onzin.

gr
Steun de KSN en wordt lid!
meer info: http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-07-2010 12:56

Moderator schreef:Onnodige quote.


dan heb jij echt verekte veel mazzel gehad ik kreeg al 200 euro (wat de standaard boete is) voor 1 derde hengel... terwijl hij wel was op getuigd maar niet in het water lag.. en me spod lag er wel in, maar gelukkig wist die vent dat die niet als hengel mee telde anders had ik dus zelfs mee gemoeten :S al met al ben ik dus zeker een voorstander van 3 hengels, want wat willen ze nu... dat je liever met 3 hengels zit of dat je de buurt gaat slopen en terroriseren en lekker drugs gaat gebruiken en alles...... typisch nederland weer :(
Oja joh!!!
Remco Hoogendijk
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-07-2010 17:42

27-07-2010 20:44

wat heeft de buurt slopen/terroriseren nou weer met een derde hengel te maken?

Wat mij betreft gewoon een derde hengel pas voor groter water. En dan niet al te goedkoop zodat niet iedere visser met 3 hengels vist en we elkaar lekker in de weg zitten.
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

28-07-2010 06:10

want wat willen ze nu... dat je liever met 3 hengels zit of dat je de buurt gaat slopen en terroriseren


Je zou ook gewoon met twee hengels kunnen gaan zitten. En dan hoef je niet eens de buurt te slopen.
Maar er zijn blijkbaar veel mensen die met twee hengels geen of onvoldoende karper kunnen vangen.

Gewoon net als vroeger 3 hengeltjes


En ook vroeger waren dat er gewoon twee.


Amateurs!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-07-2010 10:13

Remco Hoogendijk schreef:wat heeft de buurt slopen/terroriseren nou weer met een derde hengel te maken?

Wat mij betreft gewoon een derde hengel pas voor groter water. En dan niet al te goedkoop zodat niet iedere visser met 3 hengels vist en we elkaar lekker in de weg zitten.

als je even goed leest dan snapje wel wat ik met terroriseren bedoel remco, maar om je beetje te helpen zal ik het aan je uitleggen...

je krijgt een boete voor 200 euro voor een 3e hengel terwijl je gewoon lekker aan het vissen ben en niemand tot last ben, dus waarom dan gelijk zo'n hoge boete...

maar als je dus niet aan het vissen ben en je gaat de buurt terroriseren of slopen dan krijg je vaak een waarschuwing van niet meer doen he of wordt je weggestuurd als kwaaijongen... dat is toch absurd of niet... geef hun die boete van 200 euro en ons een waarschuwing voor een derde hengel..

hoop dat je het nu wel begrijpt remco..

owja en je kan een derde vergunning aanvragen voor je derde hengel, maar op de meeste wateren mag je al niet eens meer met 3 hengels zitten van de gemeente dus...

Ewoud Kuijvenhoven schreef:want wat willen ze nu... dat je liever met 3 hengels zit of dat je de buurt gaat slopen en terroriseren

Je zou ook gewoon met twee hengels kunnen gaan zitten. En dan hoef je niet eens de buurt te slopen.
Maar er zijn blijkbaar veel mensen die met twee hengels geen of onvoldoende karper kunnen vangen.

Gewoon net als vroeger 3 hengeltjes

En ook vroeger waren dat er gewoon twee.


Amateurs!


uhm ewoud, beetje jammer dat je gelijk amateurs loopt te roepen als je geen idee heb wie wij zijn of wat dan ook.. en je hoeft ook niet de buurt te slopen zonder 3e hengel, je moet gewoon even goed lezen wat we ermee bedoelen. En met 2 hengels van je heus wel vis, maar met 3 vang je net even wat meer of heb je net even wat meer kans op die ene grote vis ;) en vroeger mocht je gewoon bij ons in de meeste wateren gewoon met 3 hengels hoor en dat was per gemeente anders..

dus ja wie is hier nu de amateur???
Oja joh!!!
Remco Hoogendijk
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-07-2010 17:42

28-07-2010 23:22

wat een verongelijkte en kleinerende toon in je bericht zeg. Erg sneu.

Ben het met je eens dat vandalisme (om het zo maar even samen te vatten) erger is dan het vissen met een derde hengel en dat daar een hogere prioriteit zou moeten liggen bij de politie. Had je in je eerste post ook wel iets duidelijker kunnen verwoorden. Nu lijkt het alsof je zegt dat mensen die niet met een derde hengel mogen vissen de buurt gaan slopen. Ik ben duidelijk niet de enige die je tekst zo interpreteert.

Feit blijft dat het twee aparte dingen zijn en dat vissen met een derde hengel niet is toegestaan (in veel gevallen). Als je dat dan wel doet er een een boete voor krijgt loop dan niet te zeuren.

En vordat je begint, nee, ik ben niet heiliger dan de paus. Echter, als ik een boete krijg omdat ik iets deed wat niet mocht (bijvoorbeeld te hard rijden, vissen met een worm in gesloten periode, etc) dan heb ik dat aan mezelf te danken.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-07-2010 11:32

Remco Hoogendijk.... get a life, ik leg je alleen wat uit en er zit niks van kleinerends bij maar zoals jij zelf zo mooi zegt dat je het zo interpreteert is je eigen ding. en ik ben het volkomen met je eens dat als je iets fouts doet je ook de verantwoording moet nemen wordt je gepakt.. dus neem jij dan aub ook je verantwoording als iemand wat wil uitleggen aan je en ga niet gelijk gepikeerd in de hoek zitten zeuren...dat is pas sneu!!


ONTOPIC:

gewoon 3 hengels en een vergunning voor de 4e hengel dat zou echt de oplossing zijn hier in nederland ;)
Oja joh!!!
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

29-07-2010 12:03

ik vind ook 3 hengels.
ik heb een normale vergunning voor 2 hengels maar pak er soms wel een 3e hengel bij, dat kan zijn voor statisch maar ook om te pennen of snoeken.

Bij ons wordt toch (bijna) nooit gecontroleerd.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-07-2010 12:35

mattijn brinkhof schreef:ik vind ook 3 hengels.
ik heb een normale vergunning voor 2 hengels maar pak er soms wel een 3e hengel bij, dat kan zijn voor statisch maar ook om te pennen of snoeken.

Bij ons wordt toch (bijna) nooit gecontroleerd.


dan heb je geluk marttijn dat ze niet veel controleren, als je bij ons vist wordt je al gecontroleerd zodra je maar aankomt lopen met je fouderaal, is echt om gek van te worden...

gewoon lekker op grotere waters van zoveel hectare lekker met 3 hengels toe laten en op de kleinere waters gewoon 2
Oja joh!!!
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

29-07-2010 13:54

maar ik woon ook meer in het oosten (regio salland) en waar ik altijd vis is een relatief kleine vijver http://www.google.nl/maps?ie=UTF8&ll=52.329796,6.275248&spn=0.001374,0.005177&t=h&z=18 (dat is de vijver)

en er wordt niet veel gevist dus.