X2, goedkoop of toch duur?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

23-12-2009 18:01

Dat het achter de balie hangt heeft een goede reden.
dat zijn meestal kleine dure dingetjes waar jongetjes met lange vingers niet af kunnen blijven.
Het is inderdaad niet handig om zo wat uit te zoeken maar ze moeten wel met die "jeugd" van tegenwoordig
Als ik naar raven ga weet ik meestal al wat ik nodig heb,
ff vragen en ze pakken het voor je klaar ben je.

@richard:
Ik zou me dood schamen als ik met iemand sta te praten en die ziet X2 spullen van me


met wat voor mesen sta jij dan te praten.
Die van het type geen geld maar spullen?
Als iemand even komt kijken of ik al wat gevangen heb gaan ze echt niet staan kijken of er ergens op je spullen een x2 logotje te vinden valt.
En leg mij eens uit wat het verschil is tussen een fox stoppertje en een van x2
Welke is er beter en waarom?
Fox euro 2,99:Afbeelding
X2 Euro 0.95 :Afbeelding


Zoals ik al eerder zei is echt niet alles van X2 goed maar simpele dingetjes zoals stoppers en lood en al dat soort spul.
Niks mis mee.
Kijk ik heb ook een jrc stretcher en een vriend een van X2 .
Dat ding is loodzwaar, gammel, en dun.
Dus er is echt wel verschil
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

23-12-2009 18:25

tomba verwey schreef:Hej Rutger.

Jij draait het om! maar dat moet je zelf weten ...

Loop zelf maar eens vlemmix binnen..... dan weet je precies wat ik bedoel!

ik kijk liever op me gemak rond om te kijken wat er op de markt is allemaal (ivv dat het allemaal achter een achterlijke balie hangt waar je niet bij kunt).
en ik kan het me goed veroorloven om het gewoon te betalen . dus waarom dan niet!


Ik draai niets om, ik lees alleen jou woorden.
Blijkbaar vindt jij dat als je je geen dure spullen kan veroorloven, dat je dus ook geen goede visser bent.
Op dit board kom ik overal postings van je tegen over hoe goed jij het wel niet voor elkaar hebt.
Goedlopend eigen bedrijf(je), 200 kilo squid gekocht, dure spullen....enz.
Leuk, het is je gegund, maar daar gaat in dit topic de discussie niet over, en dure (merk) spullen maken je nog geen goede visser.
Mijn X2 loodje zinkt net zo hard naar de bodem als mijn Fox lood. :P

Prettige dagen.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

23-12-2009 19:07

Hej Rutger... ik zeg helemaal niet dat als je geen dure spullen hebt dat je niet kan vissen!
en als dat zo overkomt is dat niet mijn bedoelling!

Wat ik ermee wil zeggen is dat de meeste dingen van X2 leuk zijn als je soms en keer vist.
maar het is kwalitatief gewoon niet te vergelijken met b.v. Fox,nash enz enz.

200 kg squid?

en dure spullen vallen ook wel mee ... het kan allemaal veel gekker!
maar wil (gezien ik erg veel vis) gewoon goed en degelijk spul hebben....
Als jij voor je werk de hele dag in de auto zit ,koop je ook geen opel kadet. 8) .

gr Tomba
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

23-12-2009 20:05

Tomba,

Zo kwam het inderdaad een beetje over.
Was van mijn kant uiteraard niet op jou persoon bedoeld, maar meer een beetje een cynische ondertoon.
Evengoed no hard feelings, ieder zijn ding.
En dat is juist wat ik er mee bedoel, laten we iedereen in zijn waarde laten, oordelen is zo makkelijk.
Zoals jij zegt dat je veel vist, dan heb je goede spullen nodig.
Dan komen de gebreken van de goedkopere merken als snel boven water.
Ik probeer aan te geven dat niet alles van goedkope merken per defenitie slecht is, juist OMDAT het een goedkoop merk is.


Met kerstgroet.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

24-12-2009 10:16

8) ji ook fijne dagen he .. en een goed visjaar in 2010!
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

24-12-2009 10:52

ik ben ook begonnen met veel spullen van x2 en ben naar mijn mening dat de meeste dingen idd waardeloos zijn. toch hebben ook x2 er zeker goede spullen tussen zitten al is het goed zoeken.

in het begin stond een tekst dat de beetmelders na 1 regenbui kapot waren. ik ben begonnen met deze set en heb ze nu ongeveer 2 jaar gehad, het setje van 100 euro tegenwoordig 3 melders en rec. alles werkt nog steeds perfect en wij vissen minimaal elk weekend. er waren 2 problemen. 1 waterdicht opgelost door open halen beetmelder en er afplakstrips die waterstotend zijn op alles binnenkanten van de melders te plakken. probleem 1 opgelost en water dicht nu. probleem 2 door draaien van de draaibout die je in de rodpod of anders vast zet. volgens mij hebben we deze met een nieuwe ringetje vast gezet maar dit durf ik niet meer zeker te zeggen. vis zelf nu al een tijdje met de nieuwe delkim txi en deze bevallen me prima.
het x2 setje is naar mijn neefje toe gegaan en deze vist er nu ook regelmatig mee zonder enige problemen.

maar x2 spullen blijven we altijd na checken en aanpassen op versteviging of andere kleine details.
met andere woorden wil je kwaliteit voor je geld. koop dan gewoon bekende merk spullen, zoals fox, soul, jrc, shimano enz enz
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

24-12-2009 13:25

De mensen die nu voor het merk X2 opkomen hebben waarschijnlijk zelf niet het budget om knappe spullen te kopen en kunnen dus niet met kwaliteit spullen vissen OF zijn lang niet zo bezeten van hun hobby dan ik. anders snap je echt wel wat ik bedoel

oh my god komt hij weer met ze stoppertjes je snapt het niet helemaal denk ik wat maakt het nou uit wat je in je haar douwt kerel ik heb het over materiaal! niet over een boilie stoppertje wat moet daar nou kapot aan gaan

wij noemen jou maar stoppertje denk
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

24-12-2009 15:53

Beste Richard,

Binnenkort beginnen de opnames voor de nieuwe Uri Geller.
Ik adviseer je daaraan mee te doen, want jij hebt echt een gave. :lol:
Jij kan precies zien hoeveel mensen te besteden hebben,en hoe begaan zij zijn met hun hobby, knap hoor.
Gelukkig weet ik beter. :wink:

Ik zal mij dan ook maar eens schuldig maken aan vooroordelen......
Je avatar.
Jong gozertje,petje,tattoo,opgevoerd scootertje of afgeragd GTI'tje, blowen en zuipen langs de waterkant.
Nog even doorgaan?

Ik weet het, er klopt niets van mijn redenatie, net zo goed als de jouwe niet klopt!
Mensen die X2 materialen gebruiken in hun visserij kiezen waaschijnlijk hier bewust voor.
Zijn zij daarom mindere vissers?
Immers, het gebruik van topmaterialen maken je nog geen topvisser.

Respect!

Prettige dagen.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

24-12-2009 16:48

ik zal eens kijken of uri geller een gaatje vrij heeft in ze agenda dat is misschien inderdaad een goed id!!!! inderdaad heb je een hele maffe redenatie
23 jaar wat is daar mis mee wat kan ik het helpen dat de tijd niet harder gaat ben met mijn 13de begonnen met karper en als je zeer fanatiek bent met een hobby ga je tot het uiterste dat is met alle hobbys zo een prof darter gooit ook niet plastic pijltjes van de action het gaat hier ook dus helemaal niet om wie er een mindere visser is het gaat erom dat je met kwaliteit aan het vissen bent omdat je gedreven bent het beste uit je hobby te halen 90% die echt DIE HARD karpert zul je met degelijke spullen zien waarom? KWALITEIT en daar dingt X2 dus niet aan mee!!

maar inderdaad een visser als jij wil zulke spullen denk ik dan niet

Mooiweervisser misschien??


beste kerstdagen he
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-12-2009 17:05

Niet onnodig quoten !


Maar ik weet zeker als jij pijlen hebt van 100,- euro en de prof darter die van action win jij niet van de profdarter.


Gradus....
....................
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

24-12-2009 17:41

Ik kan het je nog sterker vertellen.
Ik werk zelf in een dartwinkel, en er zijn heel veel goede darter die met pijlen van 20/25 euro gooien.
Dus omdat hun niet met pijlen van phil taylor gooien zijn het geen echte darters??
Ik ben ook geen fan van het merk x2, maar de spullen waarvan ik vind dat het niet duur hoeft te zijn (lood, tasjes bijv.) ga ik niet van fox kopen terwijl die van x2 minder dan de helft is.
Wat maakt het nou uit wat voor merk visspullen ze hebben. Als de mensen die alleen maar x2 spullen hebben maar plezier in het vissen hebben, dat is toch het belangrijkste ;)
Ik begrijp niet dat er zo'n discussie komt alleen maar omdat x2 een goedkoop merk is :roll:
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

24-12-2009 18:56

ik stop er ook mee je overtuig mensen toch niet dat ze met shit vissen
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-12-2009 19:13

Beste Richard,

Ik weet ook dat spullen van x2 niet te vergelijken zijn met die van bv fox.
Dat is ook niet mijn bedoeling.
Maar jij zegt dat mensen die met spullen van x2 vissen niet serieus met hun hobby bezig zijn.
Dat betwijfel ik, misschien hebben die geen zin om een vermogen uit te geven en vinden ze het goed zo.
Voor deze mensen is een merk als x2 misschien een uitkomst.
Zelf vis ik ook liever met de duurdere merken maar zeg niet dat mensen die dat niet willen niet goed met hun hobby bezig zijn.



Gradus....
....................
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

24-12-2009 20:14

een topdarter gooit ook met pijlen van de action iedereen van het bord!! of je ene goede visser bent ligt niet aan je materiaal maar aan je "watersense"!!
gevoel hebben voor waar, wanneer, en hoe je een vis vangt.

het feit is dat x2 spullen regelmatiger (dus niet altijd) aan vervanging toe zijn dan topmerken als fox, nash, shimano en dergelijke.

mijn maat is ook begonnen met een setje van 100 euro. 2 hengels, beetmelders, molens en een rodpodje. de molens werken nog steeds, hengels zijn nog heel maar wel heel erg slap geworden, beetmelders zijn na een jaar vervangen omdat ze stuk waren, rodpod al na een maand, en daar kun je wel mee terug naar vlemmix gaan, maar die gaat je aan staan kijken of ie water ziet branden!! kwaliteit is het dus niet maar vissen kun je er wel mee.....

na dit 2 jaar aangekeken te hebben zonder zelf te vissen, ben ik een keer mee gaan vissen en ben ook hengelspullen aan gaan schaffen. mijn eerste hengel was er een van fox met een spro big pit molen die hij gebruikte om mee te spodden. heb er toen nog een bijgekocht en zo langzaamaan mijn spullen gekocht. ik wist door de spullen van me maat in het begin al dat ik niets van x2 wou hebben. is ook niet te koop bij "ons" in de hengelsportzaak in boxtel. ik ben een echte "fox-visser" geworden en heb al mijn hardware van fox.
nadat ik mijn maat met mijn spullen heb laten vissen is hij ook overgestapt naar een ander merk dan x2. hij is een "shimano-man" geworden.


wat ons nog meer op is gaan vallen, behalve de slechte kwaliteit van de meeste spullen van X2, is ook de slechte service!!
mijn molens van fox heb ik meteen gekocht toen deze voor het eerst uitkwamen. ook een grote fout. er zaten allerlei foutjes in zoals wel vaker bij eerste series. na een klacht van mij naar fox hebben ze de molens kostenloos vervangen, heb dan ook nu 3 serie 2 molens van fox en heb wel 12 reserve spoelen omdat ik deze niet mee terug hoefde te sturen en wel 2 per nieuwe molen terug kreeg. zo zie je maar dat een "groot" merk ook zijn problemen kan hebben met materialen, maar dat wordt dan wel opgelost door een goede service!!
probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen bij X2!!
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

24-12-2009 21:53

precies en die is er zoiezo niet als je het al binnen krijgt!

lang leve x2
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

25-12-2009 12:32

Als karpervissen egt je passie is (En dus geen mooiweer visser bent ) goed wil vissen! en met betrouwbare spullen .. koop dan gewoon niet die rommel!

En rutger .. als je zograag Uri Geller kijkt :p vraag eens oftie wil kijken hoelang je x2 spullen nog meegaan! :D
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
alexander krans
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-12-2009 13:15

25-12-2009 13:47

Hier een vraagje van een beginnende visser.
Ik wil me ook graag een setje aanschaffen.
Ik zat te denken aan de set van Raven en dat zal dan wel de X2 zijn.
Ben hele maal beginnend en blanco dussss.
Noem me maar een mooi weer visser als zeg ik het zelf.
Waarom zou het niet werken dan dit spul????
Of hebben jullie een andere opite wat betreft een setje voor een redelijke prijs.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

25-12-2009 14:06

Richard Mol schreef:oh my god komt hij weer met ze stoppertjes je snapt het niet helemaal denk ik wat maakt het nou uit wat je in je haar douwt kerel ik heb het over materiaal! niet over een boilie stoppertje wat moet daar nou kapot aan gaan


En daar zeg je nou precies wat ik bedoel.
X2 is net zo goed als de bekendere merken met sommige spullen.
En stoppertjes (was maar een voorbeeld) behoren wel degelijk tot het materiaal.
En zo zijn er nog veel meer dingen van X2 waar niks mis mee is.
Bijvoorbeeld:
Boilienaald
Lood
hengelsteun kopjes
spuitmondjes
Ondelijn materiaal (kralen, rubbertjes, tube.etc..)
net float
Koelboxxen
breeklichtjes

even het voorbeeld van die netfloat wat een handig ding is.
prijs X2 netfloat € 2,99
Fox pontoon netfloat € 12.95
Ik heb ze toevallig allebij liggen.
Ze zijn exact het zelfde
gewoon een stuk verwarmingsbuis isolatie met een stukje stof eromheen wat met elastiek in een zoom vast zit , met een stuk klittenband eraan
Dit zal in jouw ogen ook wel niet bij materiaal horen want ik denk dat jij alleen hengels ,rodpods, piepers, molens, en tenten tot materiaal rekend.
Kijk ik zal nooit een tent of plu of rodpod van x2 kopen omdat ik weet dat de kwaliteit daarvan vaak te wensen overlaat.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

25-12-2009 14:08

alexander krans schreef:Hier een vraagje van een beginnende visser.
Ik wil me ook graag een setje aanschaffen.
Ik zat te denken aan de set van Raven en dat zal dan wel de X2 zijn.
Ben hele maal beginnend en blanco dussss.
Noem me maar een mooi weer visser als zeg ik het zelf.
Waarom zou het niet werken dan dit spul????
Of hebben jullie een andere opite wat betreft een setje voor een redelijke prijs.


Gaat dat om deze set?
Improve Freerunner Set.
http://www.raven.nl/popup/grote-foto.as ... ntFotoNr=1
Niet aan beginnen is allemaal gammele troep.
Den hengels zal wel meevallen maar de molens en vooral de rodpod zijn regelrechte vuilnisbakken kwaliteit.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

25-12-2009 16:14

Wat maken mensen zich toch druk. Als mensen graag bijv een rodpod van x2 kopen van 50 euro en dat 10 keer moeten doen, en zijn dan 10 jaar verder. Of je koopt meteen een rodpod van 300 euro en doet daar tien jaar mee. Ben je altijd nog goedkoper en beter met een duurder merk. Je kunt dan al die 10 jaar genieten van goede kwaliteit en voor minder geld! Het is maar wat iedereen wil, dat moet iedereen toch zelf weten!

En ja sommige dingen van x2 kun je best gebruiken kleine materialen. Maar zo iets als een korda strippatool maakt x2 ook na. Voor minder dan helft. Daar moet toch wel een verschil in zitten??? Lijkt mij, en je koop een keer een strippatool en je bent er ook weer lang van af.Maakt die twee euro dan nog zo veel uit?

Zo ook met tasjes een keer een tasje kopen JRC ben je er wel lang vanaf. Misschien doe je meteen X2 tasje even lang. Maar stel je doet met alle bei 2 jaar wat maakt die 5 euro per 2 jaar meer of minder dan nog uit???

Conclusie: iedereen moet zelf weten wat ze doen. Mijn ervaring koop meteen goed ben je er lang van af, en vis je alle jaren met goede materialen!

Fijne kerst
De vangsten maken de visser nog niet!
alexander krans
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-12-2009 13:15

25-12-2009 16:23

Gaat dat om deze set?
Improve Freerunner Set.
http://www.raven.nl/popup/grote-foto.as ... ntFotoNr=1
Niet aan beginnen is allemaal gammele troep.
Den hengels zal wel meevallen maar de molens en vooral de rodpod zijn regelrechte vuilnisbakken kwaliteit.[/quote]

Ja klopt daar gaat het om.
Wat voor set adviseer je dan??
Ben helemaal beginnend en blanco.
en weet je misschien ook wat makkelijk water in drenthe of groningen om te beginnen???
En hoe??????
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

25-12-2009 16:51

klinkt als een broodje!! X2 zou eigenlijk 2X moeten heten, 2 maal gebruiken en je kunt het weggooien...... :wink: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

25-12-2009 17:44

@alexander krans
Kijk eens rond op marktplaats daar staan zat hengel molens en complete sets die veel beter zijn als dit soort spul.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

25-12-2009 18:37

oooeh sorry richard maar jou stukje van dat een prof darter niet met plastic darts van de action gooit is toch niet helemaal waar joh, ik weet het is gewoon ju uitspraak op een bericht maar kijk uit met wat je zegt want toevallig zijn er wel prof darters die hier mee gooien ajueh.

fijne kerstdagen iedereen.

ps; wat een gedoe over x2. ik ben het wel eens dat je beter direct goed materiaal kan halen en hiervoor iets meer voor uit geeft maar dan hoef je vaak niet weer maar x2 matriaal werkt ook prima en idd je kan niet in andermans budget kijken en nemen zulke mensen vaak genoegen met het goedkopere om zo toch ook deze hobby als karpervissen te kunnen uit oefenen. maar goed dit zeg ik een ander weer zo maar één begrijp ik niet waarom sommige ja sommige mensen altijd deze flauwekul gedoe op de topics plaatsen moeten.

volgens mij vervelen deze mensen zich stierlijk thuis en hebben niks beters te doen dan de hele tijd flauwe opmerkingen en berichten in topics te plaatsen.
ach het vult je tijd zullen we dan maar zeggen.

mvg; De Visvangers
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

26-12-2009 13:51

benjamin Mazereeuw schreef:@alexander krans
Kijk eens rond op marktplaats daar staan zat hengel molens en complete sets die veel beter zijn als dit soort spul.

idd ... en degelijke spullen zijn vaak nog erg goed!

bas van geffen schreef:klinkt als een broodje!! X2 zou eigenlijk 2X moeten heten, 2 maal gebruiken en je kunt het weggooien......


das wijze proat bas!' :)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!