X2, goedkoop of toch duur?


Plaats reactie
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

02-12-2009 16:23

Wat kunnen jullie je druk maken om niks zeg :roll:
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

03-12-2009 23:06

Zoals een andere medezeeuw citeert:

Waar kwaliteit eindigt, begint X2.

:lol:
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

18-12-2009 09:41

Ik ben er totaal geen fan van.... de meeste dingen zijn wel zo extrem bagger!

Het enige wat ik ervan heb (omdat ik het voorge kerst heb gekregen) is een neopree waadpak.... prima ding .. aleen lekte hij al vanaf dag 1.....

ik kan wel begrijpen als je eens in de maand en in de zomer karpervist dat je aan x2 voeldoende hebt.

Gr Tomba
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
koen van veen
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-09-2009 12:56

18-12-2009 12:46

Er wordt hier nu wel zo veel gepraat over de dingen die slecht zijn aan X2. Maar misschien is het handig/goed om te vermelden wat sommige mensen wel goede producten van X2 vinden.
Het is en blijft een goedkoop merk en als bijv. de krimpkous (weet niet of ze dit hebben :lol: ) van X2 net zo goed is als een ander merk, maar goedkoper. Dan kunnen mensen daar hun voordeel mee doen. (beginners, mensen met een wat kleinere buidel geld)
BTW: ik heb zelf helemaal nix van X2 :lol:

Mvg,
Koen
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

18-12-2009 12:50

Ik wel :oops: :lol: .
Wartels en PVA zijn prima en kosten geen drol.
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

18-12-2009 16:47

X2 is bagger net als dat hele belachelijke raven die nooit wat op voorraad heeft ga er nooit meer heen
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

19-12-2009 13:12

Sommige producten zullen misschien goed zijn.

Ik heb een soort tent gehad, plu waar je de voorkant kon aanritsen, binnen notime vielen er allerlei onderdelen af zodat ik mijn stokken niet meer kon bevestigen. Echt stevig stond hij niet.

Vervolgens bestelde ik een keer een weegzak. Omdat mijn bestelling in 2en werd geleverd kreeg ik er per ongeluk 2. Ik denk 1 voor mijn vismaat. Bij de eerste vis die hij woog scheurde meteen het touwtje eraf (18 pond geloof ik). De mijne was na 10 vissen ook overleden.

Ik zeg superkwaliteit. Lekker kopen als je teveel geld hebt. goedkoop is zeker duurkoop!!! Koop een weegzak, e.a. van soul ofzo...superdingen!!

Ik zou ook NEVER die kant en klare onderlijnen aan mijn lijn knopen. Dat voelt gewoon als verspelen (sowieso nooit kant en klaar maartoch) Het idee!!

groet
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-12-2009 13:17

Ben ook niet echt weg van x2 of zo.
Maar heb eens een stretcher er van gehad en die heeft het lang uitgehouden(mijn zoon ligt er nu nog op)
Heb ook een weegzak van x2 heb ik nu 2 jaar hebben al hele dikke vissen ingelegen :lol: dit ding doet het ook goed.
Maar voor molens, tenten, hengels, e.d. spaar ik liever wat langer en haal ik een goed merk.


Gradus....
....................
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

19-12-2009 13:35

Dikke vissen gradus? Lees je onderschrift nog maar eens goed :lol:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-12-2009 18:24

hans van loghem schreef:Dikke vissen gradus? Lees je onderschrift nog maar eens goed :lol:


Van dat werken van jou komt alweer niks geloof ik :lol:



Gradus....
....................
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

19-12-2009 22:35

Het is allemaal heel makkelijk.

Soms heb je flutspul nodig. Zo vis ik al jaren met een flut-plu. Voor de "voor de deur" sessies. Ik heb namelijk een prachtsloot voor de deur. En daar vis ik uiteraard. Maar daar gaan we uiteraard niet in vol ornaat met onze mega-pod, mega-blaas-piepers en mega tent met 3 pits gas-stel vissen. Neen, daar vissen we met de Hardy Benelux 11 Foot Nine. Uiteraard met de Penn 450SS. En we vissen daar zonder plu. Tot dat het gaat regenen. En dan loop ik FF naar boven en pak de flut-plu van de Raven. En die flut-plu doet voor 19,95 wat een plu moet doen. Namelijk mij droog houden. En ik heb ondervonden dat een flut-plu van de Raven voor mijn visserij 5 jaar mee gaat. Ik spuit dan die 2 draadjes in het sluitings-mechanisme wel even in met iets van silicone. 19,95. Dat is dus 4 euro per jaar om droog te zitten tijdens mijn "In front of the doorstep sessions". Dat is dus gratis. Kut-rubbertjes van de Korda om je quick wartel dicht te houden zijn dus duurder. En breken. Alles van de Korda breekt touwens bij mij, maar dit ter zijde. En na 5 jaar, als in het najaar de draadjes toch breken en de plu in elkaar klapt, rij je naar de Raven voor een nieuwe flut-plu.

En ik heb warmte laarzen van Raven die 10.000 keer beter zijn dan de Aigle "Alaska" (Alaskahahahahaha) die 3 keer zo duur zijn.

Raven voorziet in mijn behoefte voor spullen die niks mogen kosten. En daar zijn ze goed in. Sterker nog, daar zijn ze briljant in.

En zeg nou zelf: Als ik dan wel in vol ornaat aan het vissen ben: Vol met roestvrij staal met daarop Spinhovens en Van Staal molens en er komt een aap van 13 vragen of ik wat gevangen heb..... Vervolgens vertelt die zelfde jongen van 13 dat tie van zijn geld van de kranten een X2 set besteld heeft. Wel 2 hengels, molens, steunen, wakers en zelfs een foudraal. En of ik dat dan wat vind.

Dan gaan we dat niet af lopen kraken.

En ze hebben Nutrabaits.
Laatst gewijzigd door Jop Boot op 19-12-2009 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

19-12-2009 23:37

Zoontje van een collega, jaar of 13, geld verdient met krantenwijk oid hebben wij aangeraden zo'n set te kopen. Perfect toch voor iemand die gaat leren. Kans groot dat hij na een jaar niets meer om karperen geeft. Wat dat betreft is x2 super. Maar voor mij niet.

Net als x2 voor een flutplu...juiste bewoording. Perfect voor zo'n sessie.

Maar ver van huis in de polder een weekend of een weekje frankrijk...Liever geen x2
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

20-12-2009 09:20

Toen ik een jaar of 5 geleden begon met karperen, heb ik 400 euro uit mijn spaarpot gepakt en ben naar Raven gereden en heb daar toen een bijna complete uitrusting aangeschaft van X2 en ik heb daar nooit 1 seconde spijt van gehad.

Inmiddels 5 jaar verder zijn er uiteraard een aantal dingen vervangen, maar het meeste leeft nog hoor!

Enkele voorbeelden:

-Hengels en molens zijn afgelopen jaar pas vervangen, maar dienen nu als setje voor als mijn vrouwtje meegaat.
-Piepers waren wel na 1 seizoen versleten/doorweekt.
-stoeltje maak ik nog steeds gebruik van en is onverwoestbaar lijkt wel.
-foudraal begint nu een klein scheurtje te krijgen bij de draagriem dus wordt binnenkort vervangen.
-schepnet doet nog steeds zijn werk net zoals de onthaakmat en weegschaal.
-veel kleinmateriaal is inmiddels op, maar ook weinig problemen mee gehad, behalve de boilienaalden en boortjes.
-tacklebox, molenpouches en andere tasjes nog steeds in gebruik.
-tentje van 3 tientjes (in camou style) heb ik 1 seizoen gebruikt om te kijken of ik nachtvissen wel zo leuk vond en heb ik daarna vervangen, maar tentje heb ik nog steeds en word zo nu en dan gebruikt als een maatje mee wilt nachtvissen die geen tent heeft.

Al met al ben ik dus redelijk tevreden wat betreft de materialen van X2.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet van alles het instapmodel heb gekocht, maar 1 of 2 klassen hoger/duurder.
En geloof mij maar dat ik behoorlijk wat uurtjes achter de steunen heb gezeten de afgelopen 5 jaar!
2 vrienden van mij hebben afgelopen seizoen dat setje gekocht voor 99,95 en vissen daar ook heerlijk mee behalve de rodpod en swingers, want dat is echt bagger, maar wat verwacht je voor dat geld!?
Ik had mijn rodpod en swingers direct in het begin al gekocht van Fox, omdat ik al zag dat die kwaliteit niet best was van X2.

Al met al ben ik dus een tevreden klant van X2 en net zoals met Ultimate en Select Fishing moet je gewoon goed kijken naar wat je wel en niet koopt en wat je krijgt qua prijs/kwaliteit!

Kreeg wel vaak van die mannetjes tijdens het vissen bij me staan die dan begonnen over X2 is troep etc. en als ik ze dan mijn verhaal vertelde dan kwamen ze ineens met verhalen dat ze ook wel wat spulletjes van X2 hadden in hun uitrusting, maar het nooit gebruikte, jaja..
Ik denk dan wat maakt het uit dat er X2 op staat als het goed is en als een bepaald artikel bagger is dan moet dat ook gewoon gezegd worden, maar dat geldt net zo goed voor andere (duurdere) merken!
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

20-12-2009 16:10

Heb al zoveel problemen met dat Raven gehad ze late je net zolang wachten tot je zelf ALWEER een keer belt hoelang het nog duurt voordat het binnenkomt en ze liegen je met van alles voor over leverings tijden mijn record is 6 maanden wachten op een levering en zelfs toen hadden ze niet de hele levering op voorraad en moest ik nog 2 maanden wachten op de nalevering
maargoed dit ging over het materiaal van X2,waar ik ook geen goed woord voor over heb

Wat een balle zaak!
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

20-12-2009 23:29

Richard Mol schreef:X2 is bagger net als dat hele belachelijke raven die nooit wat op voorraad heeft ga er nooit meer heen

das wijze praat mol! :wink:

ik zou graag iets positiefs neerzetten hier! maar zou niets weten .. sorry :roll:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-12-2009 00:15

Net als wat Gradus zegd heb hier ook nog een strecher staan van x2 daar vist mijn zoon mee en lijkt wel onverslijtbaar. Is wat zwaar maar dat die gozer is er blij mee en slaapt als een roos erop.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Gerard Neef
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-12-2009 18:52
Locatie: Marum Grunn

21-12-2009 20:01

X2 is echt een beginners merk, om te kijken als karpervissen wel leuk vind etc of voor de af en toe visser.

Als je veel extreem veel uren maakt aan het water en je bent een ervaren karpervisser en je koopt x2 (tuurlijk zijn er dingen die wel goed zijn maar het meeste is bagger) en gaat zeuren dat spul snel slijt/stuk weet ik wat is, dan zul je de schuld eerder bij de visser moeten heen leggen dan bij het merk. In deze maatschappij kun je gewoon moeilijk voor 10 euro cent op de eerste rij zitten. Zo werkt het met karpermatriaal ook.

Greetz
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-12-2009 20:13

Ik zou denken dat de ervaren karpervisser zelf heel goed kan uitmaken waar hij zijn geld aan uitgeeft. Zelf goed kan beoordelen waarop hij geld kan besparen door goedkopere alternatieven te kopen. Kortom, ik vermoed dat slechts een beginner alleen maar kritiek heeft en kennelijk alleen weet wat wel of niet goed zou kunnen zijn aan de hand van een sticker. Dit topic wordt langer en langer, maar daarmee zeker niet waardevoller.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

21-12-2009 21:34

Hej kees.

Ik kan je wel begrijpen .. maar als ik de vraag krijg x2 goedkoop of duurkoop...
dan kan ik maar 1 ding zeggen ...

het is net als van cranenbroek...
t is leuk met je winkelkratje rond te lopen en als je het thuis uit de verpakking haalt is het alweer kapot.
En je kan idd niet altyd bij anderen in hun portomonee kijken!
Ik heb een eigen zaak die goed loopt . woon nog thuis ,vis gemiddeld 100 nachten per jaar dus ik wil wel degelijke spullen hebben...en kan me die ook veroorloven.

wat Gradus scholtens zegt dat zijn zoontje af en toe mee gaat en die er dan op slaapt .. tjah daar kan ik mee inkomen dat het dan prima voldoet!

Gr Tomba
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

22-12-2009 21:48

X2 tsja je moet er niet alles van hebben maar er zijn zeker wel goede dingen.
Bijvoorbeeld een loodtasje wat ik al jaren begruik werkt prima.
koste iets van 5 euro.
Wil je hetzelfde van Fox dan ben je meteen 20 euro kwijt.
en de werking is het zelfde.
Net als x2 lood daar is ook niks mis mee.
kijk een tent of foudraal zal ik er niet van kopen maar de kleine dingen zoals bijvoorbeel boiliestops.
Welke gek koopt nou boiliestops van fox terwijl je voor het zelfde geld 5 pakjes van x2 heb en plastic stokjes zijn plastic stokjes.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

23-12-2009 11:01

Ik zou me dood schamen als ik met iemand sta te praten en die ziet X2 spullen van me en dat zou iedereen moeten doen en doe het nou niet voor 50 cent dat een loodje duurder is en gebruik anders gewoon grassprietjes als stoppertjes man goedkoopfreak
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

23-12-2009 13:27

tjah ik moet me tog egt bij richard aansluiten ...

Je merkt het verschil dus ook gewoon egt!
en heb ook zn hekel om in een winkel als B.V. Vlemmix te komen ....
Al die kleine beterwetertjes die net n jaar vissen , die zullen je weleens uitleggen hoe het moet allemaal .. nou dankje.. ik ga lekker naar de Fauna :P op je gemak met n bakkie koffie naar goede spullen kijken en als tevreden klant aan de waterkant zitten.
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

23-12-2009 16:34

Richard Mol schreef:Ik zou me dood schamen als ik met iemand sta te praten en die ziet X2 spullen van me en dat zou iedereen moeten doen en doe het nou niet voor 50 cent dat een loodje duurder is en gebruik anders gewoon grassprietjes als stoppertjes man goedkoopfreak



Denk dat ik me eerder zou schamen als ik een lening moest afsluiten om visgerei te kunnen kopen.
Of dat ik stiekem geld zou moeten wegsluisen.
Geloof me van deze groep zijn er genoeg.
Dan zou ik me pas schamen!!
Vind dat je mensen die nu met x2 vissen behoorlijk te kijk zet.
Ben echt geen voorstander van xs spul heb eigenlijk alleen maar de dure merken.
Maar wat als ik nu mijn baan verlies en ik het mij niet meer kan veroorloven om duur lood te kopen?
Dan moet ik toch zoeken naar een goedkoper alternatief.



Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

23-12-2009 16:51

@Richard, en ik zou me dus kapot schamen als ik met al mijn topmerk spullen lekker zit te blanken, terwijl peppie met z'n budgetmerken de ene karper na de andere het water uit sleurt.
Overigens is een loodje wat 50 cent goedkoper is waarschijnlijk net zo zwaar als eentje van Fox of elk ander merk. :lol:

@Tomba,lekker bij de Fauna naar mooie spullen kijken, en daarna met je budgetmerk als tevreden klant langs de waterkant gaan zitten????
En als je niet direct allemaal topmerken gebruikt, ben je een betweter die pas een jaartje vist?????
Mijn ultimate cheyenne oval houd me nog altijd droog in een regenbui!

Ja, jullie zijn echt een toonbeeld voor alle karpervissers..........NOT!
Uiteraard is er kwaliteitsverschil, maar het zou je sieren om wat meer respect en tolerantie voor elkaar op te brengen.
Iets of iemand afbranden is niet moeilijk.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

23-12-2009 17:34

Hej Rutger.

Jij draait het om! maar dat moet je zelf weten ...

Loop zelf maar eens vlemmix binnen..... dan weet je precies wat ik bedoel!

ik kijk liever op me gemak rond om te kijken wat er op de markt is allemaal (ivv dat het allemaal achter een achterlijke balie hangt waar je niet bij kunt).
en ik kan het me goed veroorloven om het gewoon te betalen . dus waarom dan niet!
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!