Slimme Karpers


Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

11-07-2008 21:27

Velen van jullie zullen dit filmpje ongetwijfeld kennen, maar voor degenen die hem niet kennen hier de link: http://nl.youtube.com/watch?v=-Hx4hB7ZP ... re=related

Ik heb hier met veel bewondering ( meerdere malen ) naar zitten kijken.
yan boo
Berichten: 300
Lid geworden op: 20-03-2008 20:25

12-07-2008 21:34

ja, die heb ik heel vaak goed bekeken.
Hoe die vissen je aas pakken en gewoon niet goed geprikt worden door de haak! Ook lijkt het alsof die karpers gewoon blind zijn want ze zwemmen er soms gewoon omheen! :o
dat was mijn mening.

groet Yan
Vissen is niet vangen!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

12-07-2008 22:03

volgestampte kut aquarium met een botte haak klopt volgens mij geen ene bal van, want vis bijna altijd met een haak zonder shinktube of wat ook maar, en vang altijd vis
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

12-07-2008 22:20

wat mij betreft vist hij met een veel te grote haak... je ziet ook dat eentje het maisje oppakt en dat de haak gewoon blokkeerd en de bek niet in kan. Ik denk dat een kleiner haakje ook meer ruimte heeft in de bek om goed te draaien zonder dat de karper het voelt en hem uit spuugt zonder dat hij prikt.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

12-07-2008 22:21

hebben jullie ooit een water gezien, waar je zoveel vis op je stek had? :lol: :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

12-07-2008 22:24

nee :wink:
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

12-07-2008 22:30

Waarom zou je op elk ander water dan in het filmpje niet zo veel karper op je stek kunnen hebben? Misschien is dit filmpje wel in een paar dagen opgenomen en plakken ze de momenten dat er zo veel vis op de stek zit achter elkaar.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

12-07-2008 22:32

Hahaha, op veel wateren hier is dit alle karper wat er rond zwemt :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

12-07-2008 22:58

nee janieck jij zij tegen mij ook een overbezette put en dat is niet zo manier van voeren en vertrouwen heb je de film van de vinkeveens gezien ?maja mooi filmpje kan best wat hij zegt lichtere haak maar gewoon kleiner gaan en volgens mij waren de hak ook bod want een keer zie je dat de haak zijn lip raakt en hij kan hem nog gewoon uitspugen
maarja..
gr:)
Catch safetly
release the safest
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

12-07-2008 23:02

Zei ik toch, dat die haak bot was :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

12-07-2008 23:03

en en en soort gewenning liggen er veel takjes steentje of iets scherps op de grond schrikken ze niet zo erg meer van iets scherps van bijv: een haak zij denken o dat kan ik gewoon weer uit tuffen dus die zijn niet meteen alert van oo dat zou welleens een haak kunnen zijn je ziet ook dat die ene karper gewoon tegen de lijn drukt en niet schrikt
dat is mijn mening en heb al heel wat onder water beelden gezien ik weetniet of je bij jullie hsv dvd's kan huren er fijn hoor heb ze allemaal al gezien :lol:
prettige avond ;)

idd janieck;)
Catch safetly
release the safest
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

12-07-2008 23:27

vind je het gek dat die karpers niet bang zijn, die is gewoon zo'n apenheul vijver :D :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

12-07-2008 23:33

hahah :P efteling
Catch safetly
release the safest
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

12-07-2008 23:35

apenheul :D
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

13-07-2008 15:07

welterusten
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

13-07-2008 16:13

janieck spithoff schreef:volgestampte kut aquarium met een botte haak klopt volgens mij geen ene bal van, want vis bijna altijd met een haak zonder shinktube of wat ook maar, en vang altijd vis


Dat je zonder shrinktube je vissen haakt geloof ik wel, maar hoe en waar haak je ze?

En het gebeurd wel regelmatig dat karpers in aantallen op een bepaalde plek azen, nooit dubbelruns gehad als je de hengels dicht bij elkaar had liggen?

Nooit gehad dat je een paar piepjes krijgt waarna vervolgens je waker tegen de hengel klapt en er verder niks gebeurd? zullen wel allemaal lijnzwemmers zijn. :-?

Vindt dat dit erg snel en makkelijk afgezeken wordt, is toch jammer, valt best wat van op te steken.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-07-2008 17:49

ik haak ze altijd onderin de bek, en ja, ik heb wel dubbelruns gehad, maar heb nooit mijn hengels dicht bij elkaar liggen, dit heeft natuurlijk geen enkele nut :D

mario laseur schreef:Nooit gehad dat je een paar piepjes krijgt waarna vervolgens je waker tegen de hengel klapt en er verder niks gebeurd? zullen wel allemaal lijnzwemmers zijn. :-?


nog nooit gehad idd :roll: :D als ik een run krijgt hangt de vis er altijd aan ;) tenzij mijn onderlijn niet klopt
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

13-07-2008 18:06

mario laseur schreef:Vindt dat dit erg snel en makkelijk afgezeken wordt, is toch jammer, valt best wat van op te steken.


Ach Mario, geeft alleen maar aan wat de betreffende posters voor verstand van karpervissen hebben. Natuurlijk kun je met gemak zoveel karper aan het azen hebben op je stek, vis trekt immers vis aan. Gisteravond had ik er minstens een stuk of 20 op nog geen anderhalve vierkante meter. En met een verkeerde onderlijn of botte haak heeft dit natuurlijk ook helemaal niets te maken. Gelukkig weten de meeste forumbezoekers hier wel beter.

maar heb nooit mijn hengels dicht bij elkaar liggen, dit heeft natuurlijk geen enkele nut


Dit geeft het niveau van de ''visser'' wel aan dacht ik zo. Dit slaat naturlijk werkelijk nergens op.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-07-2008 18:10

Niels Schouten schreef:
mario laseur schreef:Vindt dat dit erg snel en makkelijk afgezeken wordt, is toch jammer, valt best wat van op te steken.


Ach Mario, geeft alleen maar aan wat de betreffende posters voor verstand van karpervissen hebben. Natuurlijk kun je met gemak zoveel karper aan het azen hebben op je stek, vis trekt immers vis aan. Gisteravond had ik er minstens een stuk of 20 op nog geen anderhalve vierkante meter. En met een verkeerde onderlijn of botte haak heeft dit natuurlijk


Het leesniveau blijkt hier ook niet zo hoog, ik ken genoeg wateren waar niet eens zoveel vis in zit, als dat je op dat filmpje ziet :D Knap als je nog niks vangt als je er 20 op anderhalve vierkante meter hebt zitten azen :wink: ! misschien wat aan je onderlijnen doen?
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

13-07-2008 18:18

Waar lees jij dat ik niet heb gevangen dan ?

Het leesniveau blijkt hier ook niet zo hoog
Dat bedoel ik maar.....
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-07-2008 18:19

Omdat jij dat er niet bij had vermeld :lol:

Gebruik je een onderwatercamera ofzo om de vissen te tellen :roll: Je begrijpt hopelijk toch wel dat er op veel wateren geen mogelijkheid is dat er zoveel vissen bijelkaar zitten te azen? en sinds wanneer heeft het ' als een karper de haak weer uitspuugt' niet met een botte haak te maken :roll:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

13-07-2008 18:37

janieck spithoff schreef:Gebruik je een onderwatercamera ofzo om de vissen te tellen :roll:


Je hebt blijkbaar nog een boel te leren aan je posts te zien ( niet lullig bedoelt overigens ). In het geval van gisteren was het heel makkelijk om ze te tellen. Het betrof hier een voerstek stijf tegen de kant aan. Voerstek bestond uit duivenvoer en boilies. Het werd vanaf een uur of 19 al behoorlijk druk met brasem en andere witvis, maar tegen de schemer werd het pas echt feest. Aangezien het hier langs de kant redelijk helder is en nog geen meter diep is het erg makkelijk om eens nader te bekijken wat er zoal op je stekkie gebeurt. Ik observeer trouwens altijd erg veel, scheelt me weer wat peil- en voerwerk.

Je begrijpt hopelijk toch wel dat er op veel wateren geen mogelijkheid is dat er zoveel vissen bijelkaar zitten te azen?


Logisch, maar dat wil volgens jou dus betekenen dat als er meer vis zit, ze automatisch makkelijker te vangen zijn ? Er zijn wateren bekend waar nog veel meer vissen als in het filmpje, met elkaar stekken afgaan en toch onvangbaar blijken. Zou iedereen daar met een botte haak of verkeerde onderlijn aan het vissen zijn ? Of zouden karpers wellicht tot wat slimmer als de gemiddelde voorn of brasem zijn ?

en sinds wanneer heeft het ' als een karper de haak weer uitspuugt' niet met een botte haak te maken


Hier ga ik maar niet eens serieus op in. Als jij voor de helft zou weten wat karpers onder water met je haakaas uitvreten, zou je deze vraag niet stellen. Het is trouwens niet erg dat je weinig verstand van zaken hebt, het forum is er immers om van te leren.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-07-2008 18:43

Klopt, dat ik nog veel te leren hebt, maar jij verdraait de hele zaak!! Lees mijn postings nog eens rustig na, en neem de tijd om een antwoord te bedenken, inplaats van deze onzin te posten, wat niet eens op mijn postings slaat!!

Je hebt blijkbaar nog een boel te leren aan je posts te zien ( niet lullig bedoelt overigens ). In het geval van gisteren was het heel makkelijk om ze te tellen. Het betrof hier een voerstek stijf tegen de kant aan. Voerstek bestond uit duivenvoer en boilies. Het werd vanaf een uur of 19 al behoorlijk druk met brasem en andere witvis, maar tegen de schemer werd het pas echt feest. Aangezien het hier langs de kant redelijk helder is en nog geen meter diep is het erg makkelijk om eens nader te bekijken wat er zoal op je stekkie gebeurt. Ik observeer trouwens altijd erg veel, scheelt me weer wat peil- en voerwerk.


Oke, dit wist ik niet, ken hier namelijk geen wateren waar je tot de bodem kan kijken!

Logisch, maar dat wil volgens jou dus betekenen dat als er meer vis zit, ze automatisch makkelijker te vangen zijn ? Er zijn wateren bekend waar nog veel meer vissen als in het filmpje, met elkaar stekken afgaan en toch onvangbaar blijken. Zou iedereen daar met een botte haak of verkeerde onderlijn aan het vissen zijn ? Of zouden karpers wellicht tot wat slimmer als de gemiddelde voorn of brasem zijn ?


Je verdraait de zaak alleen! ik zeg alleen dat er veel wateren zijn waar misschien niet eens 20 karpers opzitten!!!!

Hier ga ik maar niet eens serieus op in. Als jij voor de helft zou weten wat karpers onder water met je haakaas uitvreten, zou je deze vraag niet stellen. Het is trouwens niet erg dat je weinig verstand van zaken hebt, het forum is er immers om van te leren.


Blijkbaar ga je er toch serieus op in :roll: Dus jij wilt beweren dat een haak net zo goed prikt als dat ie stomp is in vergelijking met een scherpe haak? :roll:

Mvg janieck
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-07-2008 18:51

Daar kom je snel genoeg achter als je je eigen postings nog eens doorleest ;)
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

13-07-2008 18:57

janieck spithoff schreef:Je verdraait de zaak alleen! ik zeg alleen dat er veel wateren zijn waar misschien niet eens 20 karpers opzitten!!!!


Wat wil je hier mee zeggen dan ? Dit voegt toch helemaal niets toe aan de dicussie ? En ik verdraai helemaal niks vriendelijke vriend.

Dus jij wilt beweren dat een haak net zo goed prikt als dat ie stomp is in vergelijking met een scherpe haak?


Nee, wat ik zeg is het volgende: alleen aan scherpe haak en goede onderlijn is geen garantie voor het vangen van karper. Logisch dat een scherpe haak beter prikt :roll: Maar vangstgarantie is het zeker niet. Zou het vissen wel makkelijk maken als er alleen een scherpe haak bij komt kijken. Uit je commentaar blijkt uit alles dat je de slimheid en vooral sluwheid van karpers vreselijk onderschat.