Hoe vis jij?


Plaats reactie
Ramon Schoemaker
Berichten: 77
Lid geworden op: 25-11-2006 17:55
Locatie: Barneveld

25-06-2008 18:21

Ik vraag me eens af, hoe jullie vissen! Hoe ik hier zo op kom is omdat de vangst mij dit jaar tot nu toe wat tegenvalt!

Ik vis voornamelijk drijvend, met boilies heb ik nog nooit iemand zien vangen en ik heb het zelf weleens geprobeerd dus dat valt voor mij wat af...
Maar waar ik het meest benieuwd naar ben is of jullie manier van vissen afhankelijk is van het weer, vissen jullie met lekker warm weer anders als met benauwd weer... Zoja, bodem, met de pen of drijvend? en met welk aas voornamelijk?


Hoop op wat reacties die mij ook weer op andere ideeen kunnen brengen!
Bastiaan de Haan
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-05-2008 18:13
Locatie: Landgraaf

25-06-2008 18:26

GOED...... 8)
Ramon Schoemaker
Berichten: 77
Lid geworden op: 25-11-2006 17:55
Locatie: Barneveld

25-06-2008 18:29

Dank je bassie :roll:
Bastiaan de Haan
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-05-2008 18:13
Locatie: Landgraaf

25-06-2008 19:36

Sorry was in een melige bui 8) 8)
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

25-06-2008 19:59

Situatie afhankelijk, voornamelijk statisch met boilies. Maar als de vis bovenin ligt ook wel met de korst. P.S Statisch kan ook mobiel..
©
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

25-06-2008 20:05

Als ik de karper aan de oppervlakte waarneem, zal ik deze drijvend proberen te vangen.

Als ik even snel een middagje wil vissen, dan pak ik de pen.

Als ik een langere sessie wil maken zal ik dit statisch doen.

Soms als ik statisch aan het vissen ben en ik zie een aantal karpers luchthappen zal ik wellicht een korstje er tussen laten zakken.

Zoals jezelf dus al aangaf, situatie afhankelijk...

Mitchel
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

25-06-2008 21:21

[quote="Lesley van Dinter"]Situatie afhankelijk, voornamelijk statisch met boilies. Maar als de vis bovenin ligt ook wel met de korst. P.S Statisch kan ook mobiel..[/quote]


je neemt de woorden uit de mond :o
Tight Lines.
Gebruikersavatar
Joey David
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-06-2008 10:21
Locatie: Roermond

25-06-2008 21:48

Statisch
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

25-06-2008 22:18

Ramon Schoemaker schreef:Ik vis voornamelijk drijvend, met boilies heb ik nog nooit iemand zien vangen en ik heb het zelf weleens geprobeerd dus dat valt voor mij wat af...


Dat is wel heel vreemd, de boilie is volgens mij het meest gebruikte ( en dus ook meest vangende ) karper aas. En dat je iets nog nooit hebt gezien, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Ik heb ook nog nooit een miljard euro gezien, maar het bestaat toch echt.

Dat je vangsten dit jaar tegenvallen kan aan een grote diversiteit aan oorzaken liggen.

- stekkeuze
- aas
- presentatie
- rig
- tijdstip

En zo zijn er nog legio factoren die meespelen. Een ander vragen hoe hij vist heeft dan ook weinig nut, omdat iedere situatie een andere aanpak vereist. Wellicht zul je meer of minder moeten voeren of actief op zoek moeten gaan naar de karper.


Succes !!!
Gebruikersavatar
stephan bultman
Berichten: 163
Lid geworden op: 01-09-2007 16:47
Locatie: Doornspijk

26-06-2008 17:00

Hallo,

Het is mij onduidelijk hoe de bodem bij jou is. Waneer de bodem erg zacht is wordt het met boilies al iets lastiger. Als er plekken zijn waar je toch met een loodsysteem kan vissen , dan zou ik gewoon 2 weken boilies voeren. Het mag gerust een simpele bol wezen. Als je er nooit iemand mee gevangen heeft, kan dat uitpakken in jou voordeel. Hoogst waarschijnlijk wordt er dus ook niet met boilies gevist. Dus ga rustig een bol introduceren. Probeer wat verschillende diameters.. En voer niet te veel.. Te weinig kan geen problemen opleveren, te veel wel.. Als je voldoende tijd hebt, en het geld dan zou ik voor een langere voer periode gaan. Op het moment dat je ze toch op de boilies vangt,dan zou ik maar met 1 bol gaan vissen. Een zelfgemaakte.. Constant blijven voeren. Maar, 1 smaak.. Velen vinden voeren net iets te veel van het goede. Karpers gaan boilies onderscheiden, pakken geen boilies meer.. Behalve jou boilies. Jij voert heel de week en vist af en toe. Jou boilies vertrouwen ze. Ze hebben al zo vaak kunnen eten zonder een lijn tegen te komen. Ik denk, en velen anderen ook... een goedkope bol, maar het vertrouwen van een karper. Vangt veel meer dan de boilie met de duurste ingredieënten en snufjes...

Dit is mijn aanpak als ik in jou schoenen zou staan,
Succes!
You got to lose to know how to win
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

27-06-2008 20:47

Hoe ik vis?

Met een hengel :o

Ontopic:
Beetje net als Lesley;

Sowiezo statisch, maar mocht de vis aan de oppervlakte hangen, dan komt er ook een broodkorstje tussen.

Ik vis bijna nooit met de pen; ik weet niet waarom maar het wil op die manier bij mij niet echt lopen. Ik ben er ook niet zo goed in, kan het natuurlijk wel leren.
Maar ik houd meer van statisch vissen. Lekker achter je hengels in je stoel, wachtend op een aanbeet en genietend van de natuur, heerlijk! 8)

Gr,
Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Plaats reactie