rommel aan de waterkant


Plaats reactie
marco contermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-06-2008 20:35

04-06-2008 21:58

hallo zal mijn eerst eens even voorstellen want ben nieuw hier ben marco en kom uit kampen en heb en hele grote ergenis.we hebben hier veel vis water in de buurt en ook veel water waar karper zit dat is mooi zul je denken maar dat denken de buitenlanders ook want die komen hier graag vissen nu is dit niet zo erg maar wel de troep die ze achter laten was dit weekend nog bij een kolk aan de dijk nou geloof dat er we 4 vuilnis zakken vol troep lagen en heb nog nooit gehoord dat er wat aan gedaan wordt door de pollitie hier weet ook haast wel zeker dat ze geen nachtvis pas hebben ook zetten ze de auto naast het water een paar dagen lang maar nee hoor er wordt niets aangedaan zijn er nog meer plekken in het land waar dit voor komt??
dan kunnen we er misschien eens wat aan laten doen want als je b v b naar duitsland gaat vissen en je doet dit soort dingen dan pakken ze je gelijk op en mag je nooit weer vissen vandaar dus dat ze hier heen komen.
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

04-06-2008 22:08

Marco welkom,

Ook de Nederlanders kunnen er wat van. Meerdere keren in Frankrijk Nederlands afval producten tegen
gekomen aan of rondom de meren. Ook hier in de polders kan je precies zien waar iemand gevist heeft.
Mvg,
Stephan van Went
Marijn van den goor
Berichten: 228
Lid geworden op: 07-09-2007 17:26
Locatie: Haelen

04-06-2008 22:18

Ik heb er idd een grote hekel aan vooral op die dressuurputjes hier in de buurt ! Schandalig.
Heb al boa's gewaarschuwd en ze zegge er niks van.
En mij een keer een boete gegeven omdat ik met 2 hengels zat te vissen aangezien je daar pas waar ik toen achterkwam met 1 hengeltje mocht vissen.


** Tekst gewijzigd. We houden het wel gezellig he, Marijn?**
I love Carp
Jan Peter Teerling

05-06-2008 15:57

Als ze meerdere scrotums (scrota? :lol: ) / zakken wassen, zijn het zakkeN wassers Marijn.

Je moet zelf je vergunning(en) en de daarbij behorende boekjes lezen wat wel en niet mag, zodat de controlerende instantie geen aanleiding heeft om jou te bekeuren. Voordat je je theorie examen haalt voor je rijbewijs, wordt je toch ook geacht je eerst in de regels verdiept te hebben?

Ben het met je eens dat de bejegening soms wat vriendelijker van aard kan zijn/behoort te zijn. Helaas zijn de meeste daaraan vooraf gegane ontmoetingen met (karper) vissers van dien aard geweest dat ze je met een behoorlijke dosis sceptis tegemoet treden.
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

05-06-2008 17:30

Ik vind inderdaad wel dat zo voor het achterlaten van vuil , hoge bekeurings mogen gaan uitdelen. 200 euro of hoger zou ik geen schande vinden. Bij ons aan de vijver ook , er staan mooie vuilnisemmers en toch ligt het vuil overal. Dit weekend nog, zitten er een paar jonge gasten vlak naast mij. De volgende morgen toen ik wakker was maar even op hun inmiddels al verlaten stek gekeken , en ja hoor, het was weer raak, bierdoppen, lege blikjes en nog wat. Volgende keer schrijf ik wel hun kenteken op , kijken wat een politie daar mee doed.
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

05-06-2008 18:45

Tsja, de (bijna) algemene ergernis!
Volgens mij is het enige dat je kunt doen, is zelf die troep maar meenemen.

Maar wie kan het eigenlijk nog wat schelen........ :roll:

Een prachtig meer hier in de buurt, bijna alleen maar natuur.
Op een bekende stek staan na het weekend plots 2 vuilniszakken vol troep (duidelijk van vissers).
Heel lovenswaardig (of was het nou normaal) dat ze de moeite namen hun troep in zakken te stoppen, maar waarom dan die zakken gewoon achterlaten????
Een tijdje later komt de gemeente (Utrecht, dank u wel) met grote maaimachines om een beetje orde in de wildernis te scheppen.
Jawel, je raad het al.... ook zij hebben afkeer van vuilniszakken en durfen ze niet aan te raken, en maaien ze daarom maar gewoon mee. Resultaat: troep over 50 meter verspreid... :o

Geef mijn portie maar aan fikkie :evil:
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

06-06-2008 14:13

Is fikkie een vuilnisbakkie, Harm?

Zonder veel gekheid: als je het ziet gebeuren, kun je er natuurlijk iets van zeggen (en dan hard wegrennen). Of als ze nog zitten te vissen een verhaal beginnen over die 'andere' :wink: vissers die onlangs hun troep lieten staan. Dan vragen of zij het altijd wél mee nemen bij vertrek. Je krijgt ongetwijfeld ja als antwoord en vergroot daarmee de kans dat ze het leren.

Groeten van Bert.
ff v==
Plaats reactie