Dierenleed


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-06-2008 14:50

Onlangs hoorde ik het volgende, waargebeurde verhaal van een collega.
Op een avond in het mooie plaatsje Waspik, waar deze collega woont, kwam zijn kat met een noodgang door het kattenluikje naar binnen vliegen en klonk er nog een harde klap achteraan. Bij nadere inspectie bleek het dier een flinke haak met daaraan een onderlijn en een stukje hoofdlijn inclusief bonk lood in de bek te hebben. Aan de haak was ook nog een hair bevestigd.
Het dier moest door de dierenarts worden behandeld en maakt het gelukkig weer goed. Wat ik hier mee wil zeggen is:

JONGENS LAAT JE KLEREZOOI NOU NIET AAN DE WATERKANT RONDSLINGEREN!!!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2008 16:31

Herinnert mij dat ik vismeel boilies altijd test op onze katten.

Hoewel de kat ook een onderlijn uit een struik kan hebben gevist die gelost was op een onbereikbare plek, is dit doorgaans gewoon slordigheid. Vervelende is ook dat er begrijpelijkerwijs geen sympathie voor is en niet-vissers herinnert aan de antigevoelens over sportvissers. Als de weerstand tegen vissen groeit komt dat door dit soort zaken. En dat ligt toch echt aan ons.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

01-06-2008 22:30

Haha, idd Kees, als de katten het lusten dan lusten die kieskeurige zwemmende krengen ze zeker.

Zeer slordig en rot voor die kat, maar ik geloof niet dat het openen van een topic als dit hier veel aan zal veranderen, er zullen altijd van die eikels blijven die het nodig vinden hun zooi lekker te laten liggen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

01-06-2008 22:33

Dweilen met de kraan open.
Er zijn genoeg dwazen die het nooit zullen snappen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2008 22:38

Tja, je kunt natuurlijk ook eerst eens wat werpen met afremmen oefenen voordat je de boel in de bosjes weghangt. :lol: Scheelt nog geld ook.

Tja, ik ben bang dat de foto's van gewurgde zwanen dit jaar ook wel weer hier en daar in de krant staan. Maar ja, je kunt proberen...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

02-06-2008 13:18

vergeet ook niet dat je een heel deel van de ''karper vissers'' zo niet eens bereikt.

nja karpervissers... de pleziervissers die maar aanklooien om een karper te vangen, iedereen kent ze wel : peppie's toch ?
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

06-06-2008 16:25

Ohgjee gaan we weer, Peppies :roll:

Het rond laten slingeren van vismateriaal is helaas de dag van vandaag schijnbaar heel normaal...
Hoeveel meters gebruikte nylon ik hier al van anderen heb liggen, jammer dat er geen statiegeld op zit. Dan zou zelfs ik nog eens rijk worden :-?

Mvg Martin
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

10-06-2008 22:12

Ik woon rechtstreeks aan het water, en dus veel gevogelte rond het huis die ik ook wel voer.

Maar je wilt niet weten hoeveel vogels waaronder meeuwen, koeten, eenden maar ook duiven en ander gevogelte met nylon dyneema en andere vis atributen rond hun poten of snavels bizar sterven.
Wij (mijn vrouw en ikzelf) hebben dan ook diverse dieren gevangen en bevrijd van zo'n achter gebleven visatribuut.

Hier zomaar een paar voorbeelden.

Een aantal duiven met geen tenen, die lopen op stompies, of met kapote vleugels, door dat ze in nyon verwikkeld zijn geweest.
Zo hebben we bv een duif die niet meer kon staan omdat zijn beide poten al helmaal zwart waren van een stuk nylon rondom zijn poten, mijn vrouw heeft een uur zitten prullen om het nylon eraf te pulken, in warm water masseren en met desinfecterend spul behandeld, maar naar een paar weken toch bezweken.
Of bv een meeuw wel met sucses verlost van een spinnertje met draad en wartel in zijn bek.

Jazelfs een kat een dreg van een plug door zijn neus, hevig toegetakeld en bloedend maar hij leeft nog.

Wat wel met een leuke afloop was, dat er een eend uit de groep werd verjaagd, zij was sterk vermagerd en in een slecht conditie, wij wisten haar te vangen, en wat bleek ze had een haak in haar poot en met nylon eromheen verwikkeld, mijn vrouw heeft met een tornmesje een paar uur zitten prullen en haar poot in warm water gemasseerd met alles behandeld en na een dag weer terug in het water en wat extra voerden, ze kwam weer op krachten en kwam met wat extra's de winter door, we hebben haar toen een tijdje niet meer gezien en dachten dat ze toch dood was, máár in het voorjaar hoorde we bij ons achter een eend kwaken, ik deed de achterdeur open en dáár was ze wéér. ze liep kwakend de keuken in met achter haaraan 7 gele pullen,( als of ze wou zeggen kijk eens dit is er van geworden, ze zwemmen er nu nog en ze komen alle dagen een broodje halen.

Mensen gooien alles gewoon klakkerloos weg en de gevolgen interesseerd ze gewoon niet, ja helaas ook karpervissers.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

12-06-2008 18:20

Laatst ook toen ik aan het fietsen was. Ik ging even op een betonnen plateau staan. Ik wil een stap zetten maar opeens blijft mijn been haken. Ik kijken; zit er ***** draad aan!!! Was ik bijna met m'n kop op een paar palen gevallen. :evil:

Gr,
Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

14-06-2008 00:02

iedereen zeg altijd snel k*t peppies of mooi weer vissers die het verpesten
maar er zijn veel mensen die ik aan de waterkant tegen kom en hier ook actief zijn op het board en nooit is er iemand die iets heeft misdaan.
Beetje vreemd mja ieder ze ding ontschuld hier uithangen maar onder tussen. .. . . .
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

15-06-2008 01:42

Precies. Slordigheid kan ook een moment zijn. Ik heb meegemaakt dat een ervaren, goedbedoelende visser even een losse rig op de rand van de tent legde. Windvlaag. Even later komt een collega-visser even buurten met zijn honden. Guess what happened. De boodschap is wat mij betreft niet dat er zo veel klootzakken rondlopen, maar dat WE moeten leren van fouten.

Groeten van Bert.

(Kek verhaal over die eend, Nannings. Daar ga ik goed op slapen!)
ff v==
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

15-06-2008 08:43

Ik heb vorige week nog een Zwaan bevrijd van een floatercontrol een haak en een twintig meter dynema.Tering wat kunnen die beesten blazen naar je .Maar goed wat ik gisteren aan trof slaat echt alles,ik was gisteren morgen na mijn thuis water gegaan om te voeren trof ik er twee tenten aan van vreemde Karervissers die ik niet ken bij ons op de plas.Ik loop er langs heen en wat schets mijn verbasing had er een gewoon naast zijn tent zitten schijten,voor de rest was het ook net een slagveld dus heb ik de heren toch maar gewekt om ze op hun wandaden terverantwoording te roepen.Man man man krijg ik me daar een groote bek van twee snotneuzen van 14 a 15 jaar oud van K lijer wat denk jij wel niet en ext ext.Hier op heb ik ze toch vriendelijk uitgelegd dat hun gedrag na mij en de natuur onbehoorlijk is.Toch waren de heren niet voor reden vatbaar en heb ik de controleur gebeldt.Die deze jongens vriendelijk heeft verwijderd van de plas ze zaten zonder vergunnig van onse visvereneging.En ook hij kon gewoon een groote smoel van ze krijgen nadat ze hun spullen hadden opgeruimt wilde ze niet hun rotzooi mee nemen want ze hadden al genoeg bij hun en de zooi kon er niet meer bij volgens hun.Hierop ben ik me toch weer zelf mee gaan bemoeien.Ik heb zelf namelijk altijd vuilnis zakken in de bus liggen,die ik hun met een blik van als je het niet doet dan zal ik aangeboden,dat ze toch maar hun zooi opruimden met het comentaar van ik kom hier nooit meer wat een kutwater en meer van dat soort uitspraken.Waar gaat dit heen is er dan ook al geen opvoeding meer wat een twee asosialen jongens waren dat.Ik denk zelf dat de meeste zooi aan de waterkant ook van dit soort types komen.En de Zwaan zwemt trouwens weer gelukig zijn rondjes
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-06-2008 10:07

Tegen mij hadden ze niet zn bek moeten hebben.
Gebruikersavatar
Remon de Zeeuw
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2005 21:33
Locatie: brandwijk

15-06-2008 10:50

En wat hebben we nu opgestoken van dit verhaal??? :-?


Dat er nog veel te weinig met een seafty systeem wordt gevist anders was die arme kat gelijk het lood kwijt 8) 8) 8)
laat je niet tot ziekelijk gedrag mee slepen in je hobby
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

15-06-2008 14:45

Karpervissers moeten hun zooi opruimen, zielig voor de kat maar wie ruimt de strond op in andermans tuin?? Overigens laatst kwam ik met de boot ook iets leuks tegen ,stuk of 20 bierflessen goed afgesteld als dobbers. drank maakt meer kapot dan je lief is? en dan nog de teringzooi van nietvissers je wil het niet weten. Dan heb je ook de slimmers die blikjes en flessen laten zinken !! enz enz ik kan 10 A4tjes vol ergeren maar ik doe het niet, lawaaioverlast al die klere rubberbootjes die keihard gaan, zeilboten die geen afstand houden,kutkunstaasvissers die het hele waternodig hebben en ook nog niks gevangen !!!
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

16-06-2008 12:21

ik kwam 3 weken geleden bij het fontylpark in Zoetermeer aan met me meisje om lekker te even te vissen maar wat ik daar tegen kwam was echt niet normaal.
3 folie bbq's en heel het veld vol kippepoten afgekloven spareribs bekertjes bordtjes servetjes alles wat je maar kan bedenken heel het eiland lag ervol mee.
Dus wij eerst alles op een hoop gegooit toen de prullebakken in waarvan er 3 stonden alle 3 dus leeg ik wil net me spullen op zetten kwam de lokale gemeente schoonmakers die waren al vanaf half 8 bezig in het park alles weg te halen
Dit is toch F*cking niet normaal meer als wij een tent neerzetten krijgen we een bon en hun zetten het gras in de vik en laten daarna alles achter wat ze mee hebben genomen.

Na het dagje vissen loop ik naar de auto en zie ik een gozer met een doos lopen naar het witte blokhutje. En ze meisje stond bij de auto te wachten en op de parkeerplaats stond een kat in de bosjes en een bak met eten en water.
Dus ik loop weer heen en weer met spullen en zei het tegen me meisje en ik loop terug en zie die kat staan kwam naar me toe kopjes geven en het stelletje was ervandoor deze was dus gewoon gedumpt.
Maar ik had gelukkig het nummerbord opgenomen in me telefoon want ik vertrouwde het al niet en had gelijk dus naderhand heb ik de doos van het dak afgehaalt en daar zat een krant met kattegrind in en ook bakje met blikvoer.
De kat was zo tam die hadden we gewoon in ons handen en hebben toen de politie gebelt deze was in 5 minuten terplaatsen en die hebben de kat meegenomen en de eigenaar zou denk ik tegelijk met de politie voor de deur staan die gingen er gelijk achteraan..
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Kaj de Jager

20-08-2008 19:24

Ik erger mij inderdaad veel aan de mensen die al hun spul achterlaten en niet alleen nylon onderlijn en lood, maar ook bierflesjes, snoeppapiertjes, chipszakken enz. Ik snap dat de prullenbak niet altijd bij de hand is, maar neem het dan gewoon mee en gooi het thuis weg.
Ik zelf neem altijd zo'n klein wit prullenbakje mee en gooi die zak dan altijd weg bij de prullenbak die ik onderweg tegen kom of thuis in de vuilnisbak.
Plaats reactie