Speciaal voor de gebruikers die lezen maar niet reageren


Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

25-06-2008 16:49

Alles is wel een keer gezegd en soms ziet het ernaar uit dat men alleen reageert op een naam en niet op een standpunt, heel jammer allemaal!!
Anderen gebruiken dit board meer om indirecte commerciele uitingen, hier zie ik ook geen enkele meerwaarde in.

Het is juist goed dat je zo''n topic opent, alleen denk ik dat het karpervissen(nu de massa het doet) zijn charme een beetje verliest, vroeger had je nog zoiets als ''zwijgplicht'' alles werd niet direct voorgekauwd en stekken en plekken(zowel binnen als buitenland) werd voor jezelf gehouden, ik verlang echt terug naar die tijd!

Nu jan en alleman karpervist, zie je ook steeds meer ''domme'' antwoorden en vragen, dit komt natuurlijk niet ten goede maar is niet al te veel aan te doen(het board richt zich toch net als de bladen op de massa, want die zijn commercieel interessant), maar hierdoor zullen steeds meer ervarende vissers niet meer posten!

Vriendelijke groet!

It''s all about the BENJAMINS baby :wink:
Ramon Schoemaker
Berichten: 77
Lid geworden op: 25-11-2006 17:55
Locatie: Barneveld

25-06-2008 18:16

haha ik reageer ook weinig, omdat daar ook weer nooit op gereageerd word...
het is vaak te kansloos!
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

26-06-2008 23:37

Het valt mij ook op dat veel (jonge) vissers nauwelijks de moeite nemen om zelf iets uit te zoeken. Voor simpele dingen die in ieder beginners boek of op dit forum al ettelijke malen zijn uitgelegd worden rustig weer nieuwe topics geopend.

Ook bij bijvoorbeeld "recenties van" in materiaal worden soms materialen beschreven op een manier die wijst op totale onervarenheid door de poster en waar niemand maar iets wijzer van word en vaak ook nog incompleet qua informatie.

En wat te zeggen van bijvoorbeeld het pats topic, een totaal nutteloze topic.

De laatste 10 jaar heb ik weinig gevist maar in die tijd is er maar weinig veranderd, de grootste doorbraak die ik tot nu toe gezien heb is dat men boilies tegenwoordig bollen noemt.

Sander screef het al, Jan en alleman vist tegenwoordig op karper.

Velen karpervissers missen enige achtergrond in het vissen in zijn algemeenheid en hebben een gebrek aan materiaalkennis en basis vaardigheden, logisch dat er veel "domme" postings geplaats worden.

Ik mis ook duidelijke "sticky's" waar vele vragen al beandwoord kunnen worden wat ik toch wel vreemd vind voor een forum dat al zoveel jaar bestaat.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

27-06-2008 12:58

Pieter, ik kan me hier wel in vinden, maar toch valt het me op daar er veel op de 'jongere' vissers afgegeven word, maar het meeste gezeik onderling is toch te vinden in de oudere garde, vaak zie ik steken onder water etc.

Ook ik vind dat er te makkelijk een topic geopend word, maarja, als niemand meer een topic mag openen, hoeft dit board ook niet te bestaan. (want over bijna elk onderwerp is al informatie op 't board te vinden) We zijn hier toch om elkaar te helpen?

Voor de jeugd is het allemaal niet zo makkelijk, karpervissen in een ingewikkelde en dure hobbie, tja, en daar kunnen ze wel eens wat hulp bij gebruiken, begrijp me niet verkeerd, je kan het zo ingewikkeld maken als je zelf wil.

Toch vind ik dat op 't board vaak bot gereageert word, op topics van beginnende karpervissers, ook moet er rekening mee worden gehouden, dat niet iedereen zijn IQ even hoog is, en dat de 'vragen' er soms op een wat aparte manier uitkomen, dit is nog geen reden om heb gelijk af te kraken.
Mvg, Janieck
Jeroen Schouten
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-02-2007 14:28
Locatie: Rotterdam

29-06-2008 13:50

Hallo,
ik kom bijna iedere dag wel een uurtje rondneuzen op het forum. Meestal als ik op zoek ben naar wat informatie over, rigs, voer etc.
Dit is mijn 2e karperseizoen en begin het nu allemaal een beetje onder de knie te krijgen. Ik heb het idee dat ik nog heel veel te leren heb. Dus als iemand een vraag heeft, laat ik het aan liever aan iemand die veel meer ervaring heeft om te antwoorden. Denk dat degene die een vraag heeft daar veel meer aan heeft.
Ik vind een forum echt super handig. Ik ben ook al jaren met oude Zundapps bezig. En net als dit forum heeft het mij echt super geholpen. Maar ik denk dat het succes van een forum je echt kan helpen als je goed zoekt en veel tijd steekt in het lezen. En soms even wacht met antwoord geven, want er zitten mensen op dit forum die veel verder zijn in het karper vissen dan ik.
Groeten Jeroen
Marcel de Cock
Berichten: 102
Lid geworden op: 06-04-2007 21:46

29-06-2008 22:41

omdat ik lezen veel leuker vind dan typen.(dan hoef je niet zoveel te doen :o )
maar ik zal wel meer gaan typen! hoop ik :oops:



marcel.
albert pennings
Berichten: 138
Lid geworden op: 24-06-2008 18:03

03-07-2008 20:35

je hoeft bijna niks meer te zeggen,, met de zoek vind je alles al ff rond neuzen en je hebt wat je wilt weten 8)
ik vind dit echt een top vorum hier haal ik bijna al mijn info vandaan
ricardo heijenrath
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-07-2006 20:31
Locatie: gulpen(limburg)

04-07-2008 14:14

Ik ben ook zo iemand die alleen maar leest en vrijwel nooit wat post.

en waarom niet?

ik vind dat er door de zogenaamde 'topvisser's' teveel word gezeurd.Iedereen begint met nix(geen kennis en geen ervaringen)ook vind ik dat bepaalde mensen hier op het board denken dat ze helemaal geweldig zijn en iedereen mogen afzeiken.Nou om deze reden antwoord ik vrijwel nooit.

IEDEREEN VIST MET DE MOGELIJKHEDEN WAT HIJ/ZIJ HEEFT.OF DAT NU GAAT OM 40TIGERS OF OM 10PONDS VISSEN.HET GAAT EROM DAT JE PLEZIER HEBT IN JE VISSERIJ!!
Jeroen Jansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-07-2008 14:57

04-07-2008 15:00

Door de manier waarop mensen/beginnende vissers hier door sommigen worden afgebrandt, durf je bijna niet te reageren.
Gebruikersavatar
Bjorn Emans
Berichten: 37
Lid geworden op: 30-03-2008 20:45
Locatie: Roermond

04-07-2008 15:17

Hallo,

Ik ben Bjorn Emans.Ik reageer eigenlijk nooit al heb ik over veel dingen wel een mening.
Ik zal in de toekomst eens vaker mijn best doen en reageren.
Vanavond ga ik lekker vissen,heb de hele week gevoerd dus we gaan er weer voor.

Groet,

Bjorn Emans.
willem verburg
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-03-2008 12:40

04-07-2008 18:09

ik kijk regelmatig en heb ook wel een paar keer gereageerd.
het probleem is dat sommige moddereters zo trots zijn op hun topic, dat zodra je er ook maar een letter vanaf wijkt wordt je op je vingers getikt.
dat deden ze op school toen ik zes was maar nu heb ik daar niet meer z'on trek in.
wie de schoen past!!!!!!!!!!
ps als je wilt lachen moet je de topic materiaal eens lezen vooral die over hengels kom je soms niet meer bij
Dominic Berendsen
Berichten: 56
Lid geworden op: 15-03-2007 10:11

05-07-2008 20:10

Ben ook niet van het reageren.. Veel vragen zijn zo op te zoeken op het forum. Beetje zelfredzaamheid als karpervisser hoort erbij.

Ook vind ik dat er een x aantal personen hier rondhangen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en dat er ook maar 1 waarheid is (die van hun).
Vermoeiend omdat er vaak nutteloze discussies uit voort komen die het doel van het topic vaak voorbij schieten.

En er zijn bijna altijd wel mensen die een beter antwoord geven dan ik zou kunnen verzinnen.

Spreken is zilver zwijgen is goud. :wink:

Daarom reageer ik weinig
Chris Bol
Berichten: 32
Lid geworden op: 03-03-2008 19:25

05-07-2008 20:50

Ik kijk zo af en toe ook eens op dit forum, o.a. bij de discussiehoek en materiaal. Gewoon om wat info op te zoeken.

Posten doe ik niet veel. Simpele vragen worden vaak snel beantwoord voordat ik kan reageren en verder ben ik nog beginnend dus op de ''moeilijkere topics'' reageer ik dan niet.

Ik vind het alleen zinvol om te reageren als ik daadwerkelijk iets toe tevoegen heb.

Overigens heb ik net in materiaal 2 post gedaan over mijn ervaringen... :wink:

gr
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

06-07-2008 02:56

jongens en(meisjes)ik ben ook al een ouwe l....l en heb nog geen ervaring genoeg op deze sport van het karpervissen.nee geintje,maar ja het klopt, wat de menigte jonge of oude boarders zegt.
een board is voor elkaar te helpen en niet voor elkaar in de,zeik te zetten.
tenslotte is een board voor elkaar te helpen,laten we dat dan ook doen is het via pb of e-mail maar als het kan via deze weg. grtsssssssssssss
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-07-2008 09:36

Is het op zich een probleem dat onzin gecorrigeerd wordt?

Of is het alleen de manier waarop?

Doorgaans helpt het niet om dit op de spits te drijven en zit het venijn dan in het vervolg van de reacties. Totdat er (helaas) ingegrepen moet worden. Een wat gematigder terugreactie neutraliseert. Bedenk dat sommige reacties mogelijk irritant overkomen, zonder dat dit de bedoeling is.

En ja, sommige discussies nemen de vorm van een debat aan, maar op zich kan dit zeer verhelderend werken. Als er geen steekspel met woorden meer gegeven mag worden gaat het hier erg saai worden.

Groet, Kees

Ps. Het volgende is eigenlijk het tegenovergestelde. Vind ikzelf veel irritanter en bovendien denigrerend naar de forumleden die hun best doen een bijdrage te leveren. Maar zal vast niet zo bedoeld zijn. Als je met iets een probleem hebt, benoem het dan. Nu blijft het achteraf, vaag en insinuerend. De review topics in het materiaal forum hebben een apart format waarvan de spelregels genoemd worden aan het begin. Als dat het probleem is, dan is er elders genoeg ruimte voor discussie.

willem verburg schreef:ps als je wilt lachen moet je de topic materiaal eens lezen vooral die over hengels kom je soms niet meer bij
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-07-2008 21:11

Tsja Kees,
Menig hier aanwezige zou niet meer bijkomen bij het aanschouwen van mijn hengels, om over de rest van mijn "set up" maar te zwijgen..
Heb twee hengelsets, eentje van 18 jaar en eentje van 15 jaar jong en eigenlijk belachelijk dat ik me er mee aan de waterkant durf te vertonen...moest ik het materiaal topic serieus nemen tenminste. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-07-2008 21:16

Daar heb je wel een punt Henk :P

Ah "tussen kunst en kitsch" begint. Zet die stokken van jou maar in het museum. Die passen daar wel tussen de kroonjuwelen en De Nachtwacht...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-07-2008 21:23

Heej Mitsz,
moet je mij hebben??

In "de Nachtwacht"?
En dan mag ik ze zelf zeker nog vasthouden ook??

Nu eerst een kaartje kopen voor kunst en kitsch, heb jij binnenkort gratis toegang. :o 8) :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
willem verburg
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-03-2008 12:40

06-07-2008 22:29

even een kort antwoord .
het is niet zozeer het materiaal of hoe het eruit ziet ,
maar sommige van de reviews die erbij geschreven worden.
dat was het eigenlijk waar ik het over had
Gebruikersavatar
Bram Stouthamer
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Amersfoort

14-07-2008 21:13

Ik reageer niet door dit soort topics : viewtopic.php?f=18&t=49705

Vind het gewoon jammer dat zo'n jongen, die in mijn ogen een normale vraag stelt helemaal afgebrand word..

Ik gewoon iemand die tijdens het vissen lekker z'n ding doet en daarbij geniet van de natuur en respect heeft voor de omgeving.. En daarbij af en toe is een mooie vis vangt.

Vind het leuk om hier een beetje rond en te kijken en te zien hoe andere het aanpakken en wat andere vangen.. Daarbij bepaal ik gewoon of iets voor mij nuttig kan zijn en of ik het wel of niet gebruik.. Wat iemand van mij vind en of mijn spullen vind boeit me eigenlijk niet zo..
ruben mols
Berichten: 100
Lid geworden op: 21-09-2004 14:34
Locatie: Bij Nijmegen

14-07-2008 21:24

ik schrijf en lees niet zo heel erg veel...druk met werk, druk met vissen...

topics zoals de lelijkste vangst, foto van je uitrusting, foto van je PB is voor mij niet echt weg gelegd,...serieuze topics reageer ik wel op en dan vind ik het ook leuk om gedachten en ideen uit te wisselen,...

ook als ik zelf met een probleem zit dan wil ik nog wel eens hulp vragen via 't forum...


dat was 't ;)

goeie, leuke, uitgebreide site voor de beginner en de gevorderde!


groeten, ruben
You fail when you stop trying...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-07-2008 21:31

Henk ter Maat schreef:Heej Mitsz,
moet je mij hebben??

In "de Nachtwacht"?
En dan mag ik ze zelf zeker nog vasthouden ook??

Nu eerst een kaartje kopen voor kunst en kitsch, heb jij binnenkort gratis toegang. :o 8) :wink:



Sorry. Op dit moment lees ik alleen maar en reageer ik niet.
Jan Peter Teerling

15-07-2008 18:52

Ik wou dat ik mn vrouwtje zover kon krijgen Mitsz! :wink:
berx gilbert
Berichten: 116
Lid geworden op: 17-11-2006 17:35
Locatie: genk

24-07-2008 11:49

hallo,

ik heb de eerste pagina even gelezen en moet vaststellen dat er niets aan toe te voegen is .
ik reageer ook nog maar zelden , alleen als ik ,naar mijn mening , iets kan toevoegen of de mensen kan voortshelpen .

v. b.
je stelt een vraag en direct heb je een stel antwoorden die totaal niets bij de zaak te maken hebben . posten om te posten , zich laten opvallen noem ik dat .
er zijn mensen die om de een of andere reden slecht kunnen schrijven , die dan direct afgekraakt worden , kan mij voorstellen dat die mensen geen zin meer hebben in reacties te sturen .
zo zijn er die persee moeten reageren als er de punten en komma s zijn vergeten , kunnen die geen tekst lezen en begrijpen zonder tekens ?

ach we lezen om te leren nietwaar ?
grt gilbert
als karpers en vrouwen niet op de stek (?) zijn kun je ze niet vangen
zeg da ik et gezeet em