Speciaal voor de gebruikers die lezen maar niet reageren


Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

05-06-2008 01:28

ik heb alle berichten eens opgetelt en dat zijn er ongeveer 450.000. weet je hoe onbenullig veel dat is. ik denk dat er ook teveel oude informatie op staat. berichten waar voor het laatst op is gereageerd in 2002.

heel veel is al wel eens gevraagd en je vind de info terug via de zoekfunctie(hier word je ook vaak naar verwezen als je met een nieuw onderwerp komt.)

ik denk dat het forum meer een soort site begint te worden waar je informatie over karpervissen kan vinden, in plaats van een discussie/vraag&antwoord board. aan de ene kant zou het wel mooi zijn als je het hele forum zou vernieuwen, zodat je discussies opnieuw kan voeren, maar er dan wel andere antwoorden uit voortkomen. aan de andere kant gaat alle informatie verloren wat erop staat wat ook zonde is.

er blijven nu dus minder interessante onderwerpen over om over te praten omdat ze er al opstaan. dus gaan mensen ook meer zinloze berichten plaatsen. (zinloze berichten vind ik niet zo erg als het maar niet te veel word. je moet toch ook een beetje lol hebben op een forum :wink: ) vissen doe je toch ook voor de lol, omdat je er plezier in hebt, en toch niet alleen maar om het vangen?

ik snap wel dat sommige mensen niet reageren, maar waarom ben je dan lid? je kan ook zonder lidmaatschap op het forum onderwerpen lezen.

ik heb echt respect voor het antwoord van bart-jaap.

dat gedoe over mensen die zoveel mogelijk berichten willen plaatsen. hetzelfde zie je op hyves. allemaal zoveel mogelijk vrienden hebben om populair te zijn ofzo, anders hoor je er niet bij.
ik zelf heb de tijd die hij bedoelt ook niet meegemaakt, maar ik kan me er wel een voorstelling bij maken, en zou het graag hebben meegemaakt.

ik hoor hier graag reacties op.

met vriendelijke groet :) ,
sies
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

05-06-2008 05:59

Ik heb in de begin jaren ook veel schik gehad op KWO maar idd werd het niveau steed minder en kreeg ik er steeds meer genoeg van om zo precies mogelijk te moeten typen.

Verder irriteerde ik me nog veel meer aan personen die van die doelloze antwoorden gaven of het leuk vonden om iemand belachelijk te maken. Respect was vaak ver te zoeken.

Ik ben wekelijks nog wel te vinden op KWO maar heb eigenlijk geen neigingen meer om te posten. Als ik de populaire topics bekijk dan denk ik dat ik die tijd ontgroeid ben of zo. :roll:

Nee, ik zal geen topics noemen.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al 2 jaar niet meer serieus gevist heb en daardoor ook weinig mee kan lullen, tuurlijk spreek ik nog veel vismakkers en blijf ik wel op de hoogte van bepaalde zaken maar als ik iemand advies moet geven dan doe ik dat het liefst uit eigen ervaring en niet van horen zeggen. Ook die tijd heb ik gehad.

Als alles mee zit haal ik de hengels over een maandje of twee weer onder het stof vandaan en wie weet komt de drang om te posten wel weer terug.

cheers
K. van den Herik

05-06-2008 07:49

sinds mijn nieuwe medicijnen ben ik lang zo depressief niet meer.

Vanachter een halfvol bakkie

MVG

Klaas
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

05-06-2008 09:13

Ik ben gestopt met reageren omdat ik geen zin meer heb in al dat gezeik, ik kijk nog wel regelmatig of er nog wat nieuws of interessants voorbij komt. Dit topic gaat overigens ook al de verkeerde kant uit, jan peter teerling trapt alweer mensen na door te stellen dat ze zich te goed zouden voelen om te reageren etc. Exact het soort geneuzel waardoor ik gestopt ben. Je hebt de helft van de tijd het gevoel in de verdediging gedrukt te worden, nu eigenlijk ook al weer, wat het typen van dit bericht nu ook niet tot een verlichting verheft. Maargoed ik hoop je geholpen te hebben met je vraag,

Groetjes Wiljo
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

05-06-2008 09:30

Zoals wel eerder aagegeven kunnen de beheerders/moderators misschien wel iets met de kritieken die worden aangedragen. En daarom is dit natuurlijk ook een goed topic, mits men wel normaal blijft reageren en elkaar in hun waarde laat.
En dat bekende vissers zich te goed zouden voelen om te reageren op dit board is larie koek. Ten eerste kom je regelmatig wel berichten tegen van vissers met naamsbekendheid en er zijn er genoeg geregistreerd. En bijkomend feit is dat sommigen hier niet reageren om dezelfde redenen die hier al eerder aangedragen zijn en hier daarom dus maar sporadisch een bericht plaatsen.

Een ieder heeft zijn eigen mening en redenen om wel of niet te plaatsen, laat die mensen ook in hun waarde. Bekend of niet bekend.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

05-06-2008 09:54

@ Sies,

Hoi Sies je telling was bijna okee het zijn er ruim 468.000,
echter dit staat gewoon op deze site dus je had niet hoeven tellen. lol

Waarom bekende vissers niet reageren? Waarom wel ?
Ik ken er die nooit maar dan ook nooit kijken op dit of andere forums,
dit mag toch of is men verplicht te kijken?

Dit forum is een hobby in een hobby waar de mensen (vissers?) stellingen
deponeren die volgens hun de juiste is, hier is niets mis mee, maar dat verplicht bekende vissers en merken niet om er op te reageren, wat enkele
personen hier wel denken.

En dat alles al een keer besproken is dat is niet waar,
de ontwikkelingen in deze sport gaan nog volop door.

Dat geld ook voor dit forum, dat zelf accepteerd dat mensen alleen mogen lezen, zowel aangemelde als anonieme gebruikers.
Tevens is het zo dat iemand die goed kan lezen nog niet goed hoeft te schrijven.
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

05-06-2008 11:28

haha, ik zag het ook net toen ik mijn bericht had gepost :P .

maar ik heb niks gezegt over bekende vissers en dat sommige nooit op forums zitten. en dat vind ik ook helemaal niet erg.
dat antwoord van mij over waarom lid worden en niet posten was miss. een beetje dom en niet correct, want af en toe zou een persoon wel iets tegen kunnen komen waar je wel op zou willen reageren. mijn excuses voor dit verwijt.

ook zeg ik niet dat alles al is besproken, maar 26.000 onderwerpen die al op het forum staan, kun je niet nog een x stellen. dus er is al wel veel gevraagd

misschien is het ook wel zo dat het forum te druk word, aangezien het aantal jeugdige collegavissers sterk toeneemt de laatste tijd.

misschien zouden de karpervissers die al vanaf het begin op het board zitten met een mogelijke oplossing kunnen komen, omdat die de tijd hebben meegemaakt toen het veel mooier was op het forum. ik kan zelf niet met een idee komen omdat ik de tijd zelf niet heb meegemaakt.

gr. sies
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

05-06-2008 16:16

Hoi Sies,

De rest was algemeen bedoeld alleen jouw telling wou ik aangeven,
is toch humor alles optellen terwijl het er gewoon opstaat.
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

05-06-2008 16:26

ik dacht al huh :-? ? dat klopt niet helemaal, maar wist het niet cker :P

ja was het ook wel beetje, maar aan de andere kant houd ik dan ook nog een beetje mijn wiskunde bij :lol:

gr.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-06-2008 10:55

.................

Henk ter Maat schreef:Soms,
heel soms zijn er momenten en periodes dat andere en veel belangrijkere dingen om aandacht vragen..

Nietwaar?
Groet'n Henk..

still growing Old.
K. van den Herik

06-06-2008 11:43

Bein,

Jij weet ook wel dat de meeste "bekende" vissers wel kijken, al was het alleen om te zien hoe men in de markt ligt.

:roll:

MVG

Klaas
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

06-06-2008 12:00

Klaas ik ken er echt een aantal die absoluut niet kijken,
en inderdaad een aantal die zonder te reageren wel kijken.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

06-06-2008 12:08

Ik ken echt een aantal goede, niet bekende, karpervissers die niet kijken, ook die wel kijken maar niet plaatsen en die er wel berichten plaatsen. Is toch niet vreemd? Volgens mij is dat vrij normaal, de ene heeft er wel behoefte aan en de ander niet, bekend of niet bekend.
Zelfs bekende karpervissers zijn gewone mensen.

GR.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
K. van den Herik

06-06-2008 13:32

Ik heb bekenden die karpervissen :lol:

Moet je eens ip adressen verzamelen Bein, zo rond crap, de transferperiode zeg maar. :lol:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-06-2008 13:33

Ik kan mij voorstellen dat een aantal zo vaak aan de waterkant bivakkeert dat ze nog niet echt ingevoerd zijn in het digitale tijdperk. Maar van een aantal weet ik dat ze wel moeten meekijken, afgemeten aan hetgeen ze in hun artikeltjes melden. Van anderen weet ik dat zich zeer opwinden van de gezichtsloze onbenuligheid op internetforums, waar de meest onervaren figuren kunnen acteren als de beste karpervissers. Die moeten dus ook wel meekijken.

Maar wat is het punt? Op internet kan iedereen naar behoefte een bekende of onbekende kapervisser zijn. :lol: En wat betekent het helemaal, bekende karpervisser? Het is een hobby zonder enig significant competitieverband dat anderen zouden kunnen volgen op TV of zo. Op internet kunnen we de beroemdheden tenminste nog volgen om van hun wijsheden kennis te nemen. Dus dit moet een geschikt platform voor ze zijn. Of durven ze niet?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

06-06-2008 13:52

Ik moet zeggen dat ik het Carpboard nu al een paar jaar met veel plezier gebruik. Zelf ben ik penvisser in hart en nieren en met name die topics volg ik met grote interesse. Daarnaast kun je altijd op het board terecht voor informatie over tactieken / karpergedrag / watertypen en ga zo maar door.

Jarenlang heb ik op de UT gevist, waar je wegens het besloten karakter van de visvereniging nauwelijks karpervissers tegenkomt (sommigen proberen het wel maar worden weggestuurd 8) ). Het is dan best wel eens fijn om met mensen van gedachten te wisselen over karpervissen.

De karpervisserij blijft zich ontwikkelen en het argument dat het forum 'verzadigd' is met informatie lijkt mij dan ook wat vergezocht.

Wat betreft omgangsvormen, het is nou eenmaal een discussieboard en discussie kun je dan ook verwachten. Wat ik soms een beetje mis is inlevingsvermogen, redelijkheid en een gebrek aan waardering voor andermans standpunten.

Daarnaast zijn er een heel aantal personen die elkaar geen succes gunnen, het onderschrift van Eddy Norder zegt genoeg.

Ben ik zelf nooit jaloers? Tuurlijk wel, en dan zit ik gewoon te kwijlen achter de pc, geef ik een compliment en krab ik me achter de oren hoe ik zelf mijn doelen kan bereiken.

Over off topic posten, daar maak ik me ook wel eens schuldig aan. Ik denk dat off topic posten in een aantal categorieen op te delen is:
-Zeiken/kritiek, dit kan in de meeste gevallen beter via pb. Met een pb zet je iemand niet openlijk te kakken waardoor diegene ook eerder geneigd is om de kritiek ter harte te nemen
-Humor, dit hoort er in mijn ogen gewoon bij en maakt het (voor mij althans) ook leuker om op het forum te vertoeven
-Vragen die zijdelings met het topic te maken hebben. Deze zijn niet storend zolang ze maar binnen een beperkt aantal posts weer naar de achtergrond verdwijnen, anders kan er beter een nieuw topic voor gemaakt worden (gebeurt meestal wel op tijd heb ik het idee)

Samengevat: Ok, de sfeer op het forum is af en toe om te janken, toch zijn er meer dan genoeg serieuze (en bij tijd en wijle ook minder serieuze :D ) karpervissers actief die dit forum tot een succes maken. Dank aan al die kleurrijke types en natuurlijk de moderators! KWO is een begrip en wat mij betreft blijft het dat!

Groeten Christian

p.s. nog een tip: Niet posten als je dronken bent (zelfde geldt overigens voor emailen 8) ). In het verleden deed ik dit weleens, ik kan me eigenlijk geen enkele situatie herinneren waarbij ik achteraf nog steeds dacht dat het een goed idee was :P
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

06-06-2008 14:30

Ik vind mezelf een beginnende karpervisser en ben eigenlijk op zoek naar stukjes uit de puzzel. Ik ben redelijk fanatiek begonnen met hier lezen en af en toe proberen aan discussies mee te doen. Maar na een tijdje kwam ik er achter dat dit voor mij eigenlijk averrechts begon te werken. Je krijgt zoveel verschillende meningen tegen dat je erg moeilijk kan filtereren wat voor jouw bruikbaar is, of bruikbaar gemaakt kan worden.
Sinds dat moment ben ik beetje de chatbox gaan hangen omdat je dan heel direct dingen kan vragen en hun antwoorden ter discussie kan stellen zodat je voor jezelf veel beter conclusies kan trekken, uiteraard keek ik nog steeds wel beetj op het forum.
Tja en toen kwam prive ineens het hele samenwonen gebeuren om de hoek kijken en was het eigenlijk sporadisch dat ik hier keek, en zowieso heel selectief topics bekeek.

En nu begin ik langzaam weer wat actiever te worden, maar goed erg veel posten ga ik hier toch niet doen. En het selectieve lezen bevalt me prima, want er wordt hier gewoon te veel gepost...
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

06-06-2008 15:24

Ik post niet vaak, maar als ik post dan post ik iets zinnigs.
Mvg,
PBI Speldenbrink
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

06-06-2008 17:11

Afgunst en jaloers ??? Als je ergens een andere mening over hebt ??? Ik ben ook niet in depressie ??
Het gaat gewoon over vissen , over het vangen van een karper die je weer laat zwemmen.
doe toch normaal , gedraag je eigen normaal je bent echt niet beter dan een ander als je een paar grote vissen gevangen hebt. Ik ken in mijn vriendenkring niemand die ze niet gevangen hebt, Nou en ??
Lekker belangrijk !!! Het gaat om plezier genieten aan de waterkant en dit is wat ik ga doen .
mvg blankie boy
Bertus Dijk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-06-2008 23:06

06-06-2008 23:17

Ik zit er vandaag voor het eerst op, dus nog weinig te zeggen eerst even de kat uit de boom kijken en reageren als ik een interesante onderwerp vind die me ligt. Ik zit wel geregeld even op Karperclubnoord te struinen.

Laat nog wel van me horen :roll:
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-06-2008 19:24

Als er 468.000 berichten zijn geplaatst, en er daarvan maar 73 in deze topic staan, lijkt mij het gebrek aan draagvlak en het ontbreken van de noodzaak tot verbetering daarmee aangetoond 8)

Als ik de ‘klachten’ zo eens lees, vraag ik me af of de ‘klagers’ beseffen dat de manier waarop iemand naar je reageert meestal afhankelijk is van de toon die je zelf aanneemt, zeker op een forum.

En problemen met kinderachtige jongeren, ik sluit niet uit dat dat komt omdat het kinderen of jongeren zijn :lol:
8)
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

08-06-2008 14:23

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 27-12-2009 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-06-2008 17:40

Niet goed kunnen lezen komt inderdaad nogal eens voor, net als niet goed kunnen schrijven trouwens...
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

08-06-2008 17:56

:lol:

Ik vind ook dat sommigen wel wat beter hun best mogen doen met schrijven. Vind het zo jammer, soms zie ik zo’n lap tekst waarvan ik me dan na het lezen afvraag wat het punt van maker ervan nou eigenlijk is.

En dat is dan weer enorm zonde blijkt later, want dan lees je weer dat er juist in die lappen tekst echt uitermate waardevolle informatie staat, zoveel dat je het niet kunt bevatten zelfs en die mis ik dus tot op heden steeds :(

Vet kut 8)
8)
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

08-06-2008 21:33

reageer ook bijna nooit om de doodeenvoudige reden dat :
1. negen van de tien keer toch niks zinnigs uit komt.
2.te lui bent om wat te typen.
3.bijv. bij v.o.d. alleen maar naar de plaatjes kijk en te lui bent om te lezen.
4.het board alleen gebruik voor handige tips e.d. en het aanbod
:wink:
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt