NACHTVISSEN IN GZH WATEREN BEDREIGD


Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

05-06-2008 22:51

Fred zou je me tegen die tijd kunnen vertellen waar de vergadering is en op welke datum?
Of is dit niet voor svbd leden of iets anders ..?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-06-2008 23:01

Taco, het gaat hier om een vergadering van en op te richten karpercommisie.
Zal tijd , bloed ,zweet en tranen kosten, maar er MOET wat gebeuren
want ik vrees dat nachtvissen anders helemaal tot het verleden gaat behoren.

Ben jij tevreden met hoe het gaat op ""jouw"" plas dan???
IK kan me dat niet voorstellen !!! Het begint steeds meer op een camping te lijken. TOCH????

gr, fred
Ach man..Ga toch vissen !!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-06-2008 23:04

Gelukkig kan zoiets elders wel zonder trammelant te veroorzaken. Zou dit ook met de randstedelijke mentaliteit te maken kunnen hebben?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-06-2008 23:11

Aart, misschien wel :oops: , maar ik denk dat de dichtbevolkbaarheid
hier ook een grote rol speeld
Er zijn er zat die serieus zijn hoor, maar ook een hoog gehalte aan
""buurthuizen"" .Mensen die dus niet daar horen te zijn met hun herrie
scooters ecc,ecc
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

05-06-2008 23:16

nou ik ga heel even een klein beetje offtopic maar ben net terug van een dag in het lage bergse bos had in totaal 6 vissen waarvan er 5 met een scheef en zwaar uit hun voegen getrokken bek van mij zouden ze zeker op dit soort waters(bleiswijkse kooi idemdito)de nacht-vergunning MOETEN verbieden en wat mij betreft zouden ze heel het vissen daar mogen verbieden....na de komst van deze vergunningen is er erg veel veranderd en zijn de vissen er zwaar op achteruit gegaan....en wat is er mis met je tegenstanders een maand of 8 in de nacht met rust te laten..worden ze niet genoeg belaagd in die paar maanden....maar goed jullie komen er zelf wel achter vrees ik....., in de vakantietijd zullen er weer een berg sneuvelen door overmatig voer in het water, stress van slallom moeten zwemmen tussen lijnen en lood en dit alles in combinatie met de warmte en zuurstof tekort...zo'n mooi cultuurwater geweest met mooie vissen en helemaal naar de klote geholpen door die Kansloze figuren met een papiertje die zich visser noemen.

on-topic maar weer....GEWOON SCHRAPPEN DIE VERGUNNING....ook met je gewone vergunning 1x de fout in en gelijk door de schredder dat ding.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-06-2008 00:56

Aart Lokhorst schreef:Gelukkig kan zoiets elders wel zonder trammelant te veroorzaken. Zou dit ook met de randstedelijke mentaliteit te maken kunnen hebben?


200% zeker weten Aart...en daar hebben gemeente bestuurders ook "last" van.
T's vechten tegen de....
Ik heb er iig het bijltje bij neergelegd als voorzitter van carp club zoetermeer , of de rest er nog mee verder wil gaan is nog ff afwachten, nadere berichten hierover volgen nog.
Ik ben er in ieder geval he-le-maal klaar mee
mvg
Hans B
K. van den Herik

06-06-2008 07:37

Nergens staat dat er niet gestreeft mag worden naar een onderkomen zoals beschreven in de brochure vissen bij nacht en ontij.
Nergens voor nodig om jezelf bij aanvang van gesprekken al allerlei maatregelen op te leggen.

Tja de huidige GZH problematiek is dus dezelfde waarom er in en om hank dus niet het gehele jaar overal mag worden nacht gevist.

1 watertje spande de kroon, na exact 1 weekend was t over.


Afbeelding

ja ik wil... 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-06-2008 09:52

Slaap je wel lekker op. :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

06-06-2008 10:03

voor je het weet wordt je wakker met ruwe knieen en een kapotje uit je hol... :oops:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-06-2008 10:11

Tsja dan voel je je behoorlijk genaaid.
Rohypnol, rohypnol wat hangt er nu weer uit mijn hol.
Vissen is een hobby, geen religie!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

06-06-2008 10:34

Is niets doen wel een goede optie dan??
Ach man..Ga toch vissen !!
K. van den Herik

06-06-2008 10:43

nee Fred, maar dan moeten afspraken ook afspraken zijn, anders zullen er meer en meer mensen afvallen, mensen zoals Hans, mensen die totaal gedesilusioneerd zijn.

Jeroen,

Nu komt alle druk mbt het nachtvissen op een paar watertjes. Mag je overal het hele jaar nachtvissen dan verspreid de druk zich vanzelf.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

06-06-2008 11:37

Fred/Kees, bedankt voor de reactie, tot nu laten we dan maar zeggen dat de plu en ja zelfs de overwrap gedoogd waren.

Bij diverse controles in het nachtvis seizoen (jun t/m aug) gaf dat geen probleem, van zowel de heren in het groen als de heren in het blauw.

Echter nu met de speciale nachtvisvergunnig lijkt het allemaal anders, ben benieuwd hoe het vanavond aan de waterkant is in het reguliere nachtvis seizoen.

Op de site van sportvisserijbelangen staat vermeld dat er niet met bivy´s en tenten mag worden gevist.

Ga er vanmiddag is eens een mailtje aan wagen hoe het dan zit met de plu/shelter.
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2008 11:42

Aart Lokhorst schreef:Gelukkig kan zoiets elders wel zonder trammelant te veroorzaken. Zou dit ook met de randstedelijke mentaliteit te maken kunnen hebben?


Nog even hierop terugkomend. Randstedelijk voorbeeld is het Amsterdamse waar op een groot deel van de wateren al jarenlang het hele jaar nachtvissen is toegestaan. Uitgezonderd een deel van de Sloterplas dat aan flats grenst, waar overlast veroorzaakt werd en de bewonersvereniging dit geregeld heeft gekregen. Terecht als je het mij vraagt. Aan de Sloterplas wordt verder niet echt moeilijk gedaan over tentjes. En de spullen met de auto even over het fietspad naar de stek brengen gebeurd met regelmaat. Uitzondering is de Gaasperplas waar Groengebied Amstelland het gebruik van tentjes gewoon niet tolereert en er hard opgetreden wordt. Gewoon met de wet in de hand en geen extra poespas met pasjes en KSN lidmaatschap intrekken. Wat is het wezenlijke verschil met GZH dat de situatie zo op de spits drijft?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

08-06-2008 13:50

Kees Ouwehand schreef:Gerben,

Respecteer je dan ook dat je geen tent mag gebruiken? Niet over mopperen, gewoon tentje thuis laten. Want daar gaat het uiteindelijk om. Geen gezeur en je gewoon aan regeltjes houden.

Groet, Kees


geen tent ???
lekker weg laten regenen???
dat gaat wel erg ver toch?
shelter of een plu met flappen moet kunnen lijkt me.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2008 15:00

Dacht niet dat het ging om wat jij vindt dat zou moeten kunnen. Volgens mij is dat nu net het probleem. Je moet je aanpassen op wat er geregeld is. Bij een verbod op gebruik plu heb jij dus 3X strike... En verdient geen nachtvispas. Volgens je eigen bewering.

Lees je zelf nog eens:

gerben bouman schreef:Als het aan mij ligt , wordt alles VEEEEEL strenger en moeten er weer
dringend (dure) betaalde nachtvis passen komen.
3 strike and your out !!!!! perfect

dat zeg ik !!!!!!

en iemand had het over "knipgaatjes"in de vispas,idd 3 gaatjes en je bent hem kwijt.

en de nachtvispas niet voor 15 euro aanbieden,en ook niet voor iedereen.
je moet hem "verdienen" en in een hele beperkte oplage uitgeven.



Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

08-06-2008 22:28

***Onnodige quote***

denk dat de orde aan de waterkant een groter probleem is,aan deze discussie komt nooit een einde.
er moeten gewoon keiharde afspraken komen die voor iedereen duidenlijk zijn,niet van: plu met flapje wel en geen tentje zonder voorkant.
het is voor iedereen gewoon te vaag.
en wat betreft het "verdienen" bedoel ik gewoon je gedrag mee hoor.

lijkt me verstandig dat ik de discussie maar ga verlaten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2008 23:10

Gerben,

Heel eenvoudig. Als de plu zoals aan de Gaasperplas verboden is en alleen gebruikt mag worden als het regent, dan is daar geen discussie en geen onduidelijkheid over. Maar ik lees dat het strenger moet en lees tegelijk dat het onzin is dat je geen plu mag gebruiken. Ik proef daaruit een tegenstrijdigheid in je opstelling die ik bij veel meer karpervissers zie. Gaat mij dus niet perse om jou. Maar dat veel karpervissers iets onzin vinden is nu net de reden dat er zo vaak regels worden overtreden. Als wij dit niet begrijpen denk ik dat we weinig opschieten met strengere regels. Wat ik bij GZH lees is juist irritatie over het overtreden van heel gewone regels die te maken hebben met het vissen in een tentje, met het vissen met 3 hengels, met het rijden in een auto naar de stek en met het achterlaten van rommel. Iets waar een heleboel karpervissers zich schuldig aan maken, omdat ze die regeltjes onzin vinden. Niet omdat ze zoals aan de Sloterplas met gettoblasters midden in de nacht feest vierden, bewoners lastig vielen, lallend rond liepen en met hun dronken kop in de portieken van de flats hun behoefte deden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

09-06-2008 12:19

Lekkere boel. Als ik het zo lees ben ik blij dat ik (bijna) alleen op dusdanig groot water vis dat ik nauwelijks andere vissers tegenkom. Een verademing, en dat zou het ook zijn voor de mensen die nu op dit soort "vijvers" vissen. Ware het niet dat dit vaak mensen zijn die of geen vervoer hebben, of altijd wat willen vangen.

Hoe dan ook: de toekomst voor wat betreft deze vijvers/plassen is haast onvermijdelijk: als de visrechthebbende dit niet oplost door het nemen van (harde) maatregelen dan gaat iemand in een gemeente- of provinciehuis dit regelen. En dat is echt het allerlaatste wat je wilt. Zo zal het echter wel gaan vrees ik. Want: een visrechthebbende is vaak een vereniging die bestuurt wordt door mensen die er óf zelf vissen of de vissers persoonlijk kennen. En voor zulke betrokken bestuurders is het moeilijk om besluiten te nemen die de leden zien als zijnde besluiten die tegen hun belang in gaan. Dit valt desondanks onder de noemer kortzichtigheid en/of gebrek aan daadkracht.

Dus voor zulke wateren wordt het denk ik onvermijdelijk om eerder genoemde beperkingen in te voeren als: alleen paraplu als het regent, maximaal 2 hengels, maximaal aantal vissers per moment (vaste plekken?). En wie zich daar niet aan houdt is zijn vergunning kwijt + forse boete. Daar maak je geen vrienden mee, maar als de situatie dit vereist dan is dit wél goed bestuur, gericht op het op lange termijn veilig stellen van de hobbie van velen....
K. van den Herik

09-06-2008 12:40

Gewoon met de wet in de hand en geen extra poespas met pasjes en KSN lidmaatschap intrekken.


Hallo Kees wil je mij geen woorden in de mond leggen? Er is totaal geen causaal verband tussen een GZH en een ksn lidmaatschap.

elk KSN lid die om wat voor reden dan ook de KSN, dus haar leden, kan en mag van mij in de statuten en hr genoemde reden en manier geroyeerd worden.

Waar ik wel achter staat is dat wanneer ksn leden bewust ksn leden die keihard werken om zaken op visgebied voorelkaar te krijgen zodanig in de wielen rijdt dat men daar in het geval met als bovengenoemd voorbeeld bij de GZH last van heeft, en de ksn zou er, ondanks melding van leden of weet van bestuur, niets aan doen, zou voor mij een reden zijn om met lidmaatschap te beeindigen.

MVG

klaas
K. van den Herik

09-06-2008 12:42

btw : waar zijn alle tenten makers en verkopers in deze? Of is alles speciaal voor Frankrijk?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-06-2008 15:45

Paar keer heb ik mijn inziens gevraagd welk verband er was. Maar het is goed.

Er is nu wel voldoende genuanceerd. Ik lees hard optreden hier, en elders gemopper op hard optreden. Het één staat niet los van het ander. Derhalve heb ik er een hard hoofd in en geloof niet dat alles straks netjes volgens de regels gaat, zodat HSV'en door andere instanties niet ter verantwoording worden geroepen en op één of andere manier verplicht worden in te grijpen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-06-2008 17:33

K. van den Herik schreef:btw : waar zijn alle tenten makers en verkopers in deze? Of is alles speciaal voor Frankrijk?



Die zal je niet horen. Ze zijn veel te druk bezig de euro,s van de afgelopen jaren te tellen :-? :-?
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

09-06-2008 21:26

ben toch wel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen,kan me trouwens niet voorstellen dat de mede discussie voerders allemaal netjes zonder plu zitten.
ach,kan het verkeerd hebben :wink:

we zien wel !!!!

zal de discussie wel blijven volgen hoor :D

groetjes !
Jeroen Schouten
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-02-2007 14:28
Locatie: Rotterdam

10-08-2008 03:48

hallo
Ik ben nog best nieuw op dit forum, maar ik wil toch even mijn ei kwijt over een aantal zaken die mij echt ergeren.
Ik vis nu zo'n 2 jaar op karper en woon zelf vlakbij het lage bergsche bos. Gisteren was ik er even door heen gefietst en ja hoor, wat een tering zooi! Plastic, blikjes, eten, glas, kapotte stretchers noem het maar op of je komt het tegen en dan heb ik het nog niet over de 4 dode karpers die ikben tegen gekomen, met uit gescheurde bekken!
Ik ben gelijk terug gefietst was er gewoon misselijk van en toen ik daar stond te kijken, kwam er zon achterlijke man naar me toe. " je gaat toch niet voeren hè? Das mijn stek!! ". Wat een zooitje. Ga zelf maar kijken, je schaamt je eigen gewoon helemaal dood.
En ik weet zeker dat die "karper vissers" ook op dit forum zitten. Dus voel je aangesproken.

Sorry voor mijn taalgebruik maar als je het zelf gezien heb dan weet je waar ik het over heb,
Groet jeroen