NACHTVISSEN IN GZH WATEREN BEDREIGD


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-06-2008 17:58

Noemen ze dat geen zelfbespiegeling? zou dat inderdaad gebeuren denk ik dat er een grote schoonmaak in het ledenbestand plaats zou vinden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-06-2008 19:34

Ha, zelfbespiegeling. :D

Klaas je wijst mij op de mogelijkheid maar niet op het nut. Zie het nut niet van die koppeling met KSN/VBK. Lijkt mij verder een interne zaak van de KSN/VBK die los staat van een visvereniging.

Ik meen dat er juridisch nog wel beperkingen zijn aan het intrekken van een vispas. Bovendien kunnen dit soort regels naar willekeur toegepast worden. Controleurs zijn ook maar vissende collega's die door de HSV aangesteld zijn om controles uit te voeren. Mag al blij zijn als ze een cursus gehad hebben. Verder zie ik zo al 2 of 3 zaken waarvan je van tevoren al wist dat het overtreden daarvan algemeen goed is. Sommige zaken zijn gewoon wettelijk niet toegestaan en het is de overheid die er jaren niks aan doet. Gevolg is dat er een mentaliteitsverandering voor nodig is. Niet alleen bij karpervissers. Zo maar wat overpeinzingen. Feitelijk wordt ik een beetje moe van alles dichtplakken met regeltjes omdat mensen zich niet aan bestaande wetten houden. Daar is de politie voor. Het schiet straks zijn doel voorbij. Maar ik wordt ook moe van dat asociale gedrag van tegenwoordig. Als er een verbod was liep je vroeger naar de stek. Veel rommel maakte je niet en wat er was ging de vistas in. Maar ja, we hadden het viskamperen nog niet uitgevonden. Dat is als vanzelf gekomen en oogluikend toegestaan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

04-06-2008 21:55

schiet weer lekker op allemaal!!!!

heb alles eff rustig zitten lezen en ben het met meerde vissers eens.
ferdy pol kon het erg mooi verwoorden,ik sluit me helemaal bij hem aan.
ronald ermes had het over een "elite sport", dat zou idd niet gek wezen.
de rommel die overal ligt gaat nergens over, en wat ik in een ander onderwerp al vertelde de geluids overlast die spant al helemaal de kroon.

wat zouden ze serieus aan moeten pakken??

SAMENSCHOLING !!!! dwz niet meer dan 2 personen per tent en niet meer dan 2 tenten bij mekaar.
het wordt dan veel te "gezellig", veel vrienden die langskomen en vriendinnetjes niet te vergeten.........dus........GELUIDOVERLAST !!!!!!!
en waar kom je nou eigenlijk voor???
om een orgie te bouwen of om te vissen????
ROMMEL bij de visplek,mijn ergernis nr 2.
BEWIJS VAN GOED GEDRAG, voordat de nachtvis vergunning uit wordt geschreven. het is dan geen gek idee om eerst door een ballotagecommissie "gekeurd"moet worden,denk dat we hier naar toe moeten gaan.(als je lid wil worden van een zeil vereniging gebeurd dat ook )
op deze manier raak je de rotte appels heel erg snel kwijt hoor :lol:
NACHTVISVERGUNNING vanaf een bepaalde leeftijd,niet voor pubers, dus van af 18+ of ouder.
3E HENGEL, mag, alleen als dit op een bepaald water beschreven is.
bedoel dus niet putten waar een groot bestand vis zit.
GROTE OVERTREDINGEN, zwaar straffen, desnoods inbeslagname van div spullen.

denk als dit soort regeltjes ingevoerd worden de karpervissers een iets betere naam krijgen.

zo, dat wilde ik eff kwijt !!!!
ik erger me dood aan diegene die het voor de rest verzieken,ben dat echt serieus zat :evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-06-2008 22:03

Ja, die heb ik ook wel eens voorgesteld. Tenten tenminste 50 meter uit elkaar. Dus niet eens 2 per stek. Zou het werken?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

04-06-2008 22:13

Gerben vergunningen vanaf 18+ uitschrijfen slaat 30 keer nergens op.
Er zijn genoeg jeugdige vissers die het beter doen dan een stelletje strak van de pillen vissers van 21.
Dus een leeftijds grens ofzo slaat nergens op..
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

04-06-2008 23:00

*** Overbodige qoute***

ben ik het toch niet helemaal mee eens,denk dat leeftijd er zeker wel een rol in heeft.
die "orgie "waar ik het over had waren wel jou leeftijd genoten hoor :wink:
de goeden moeten lijden zeg maar.
die samenscholing is lijkt mij nog het grootste probleem.
vriendjes en vriendinnetjes komen en gaan,laten een hoop rotzooi achter,en de visser denkt: pppppfffff dat is toch niet van mij, laat het lekker liggen.
er zijn te veel vissers die vissen voor de barbeque sfeer zeg maar.

@ kees,

dat weet ik wel zeker,kleine 1 persoons tenten toegestaan of zo??
het is gewoon een zeer moeilijk punt,er moet wel wat gebeuren lijkt me.
wat betreft de boa's, die moeten gewoon eerst de stek observeren voordat ze gaan inspecteren.
zo voorkom je een hoop agressie.
kijk eers eens op een afstand en observeer...........herrie????.......dan pas actie !!
of gewoon een bakkie drinken bij de visser,bij mij zijn ze welkom hoor.
het ligt er gewoon aan hoe je je zelf opsteld.
komen ze met een hoop poeha en borst naar voren aangezet???
dan krijgen ze van mij ook een beetje tegengas hoor 8)
K. van den Herik

05-06-2008 08:05

Kees,

Een vereniging waarvan een aantal leden zich het pit uit het lijf bewegen om dingen voor elkaar te krijgen, dingen die bewust, ook na 3 keer waarschuwen middels boetes, om zeep worden geholpen door leden van dezelfde vereniging, en deze vereniging zou daar niets aan doen als deze vereniging dit zou kunnen weten, is een vereniging waar ik niet eens lid van zou willen zijn.

Het nut? Het hele leven is nutteloos, maar ik moet mijn pil van 8 uur nog...


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-06-2008 09:00

Nou, neem dan eerst je pil.

Ik ben het erover eens dat je daarover moet nadenken. Er zijn alleen beperkingen aan de mogelijke oplossingen als de leden niet meewerken aan hetgeen enkele leden willen. Die enkele leden zijn niet verantwoordelijk voor de metaliteitsverandering en draaien dit niet zo maar om. Er moet gewoon opgetreden worden met de wet in de hand.

Moet de KSN het lidmaatschap gaan schrappen bij constatering door een vereningscontroleur van één van de volgende overtredingen?

1. vissen in een tentje
2. vissen met meer dan de toegestane aantal hengels
3. met de auto naar de stek rijden waar dat niet mag

Wat wordt daarmee bereikt?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-06-2008 10:32

Kees behoorlijk onder invloed van enige middelen van genot en dan feitelijk te dwaas om nog een vis fatsoenlijk te drillen of in de ochtend strompelend uit een verblijf vaststellen dat een vis de spoel heeft leeg gelopen met een badge van de KSN op de borst vaak camouflagejas/broek dragend en met dat soort van gedrag de KSN schaden als belangenbehartiger, dan wel??????????? Lekker lange zin vind je niet. :D :D
Of leden van de KSN die met veel bravoure de overeenkomsten die met veel moeite gesloten zijn, bv alleen mogen roeien, overtreden zouden die dan misschien in aanmerking komen voor een klein gesprekje met het bestuur omdat ze het aangezicht van de KSN schenden??

Nee nee ik zal nooit geen namen noemen dat voegt helemaal niets toe alleen maar wanneer schendt een lid een bepaald artikel.
Is dat feitelijk nooit dan heeft een artikel geen enkele waarde.

De redenen die jij noemt zouden feitelijk niet tot dat soort royementen mogen leiden dan blijft er immers geen lid over en zeker geen grond om als belangenbehartiger op te treden. :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-06-2008 10:42

In het eerste geval denk ik zeker van wel. Verder is dat een interne KSN zaak en aan het bestuur.

Ik heb het over de koppeling die ik duidelijk beschrijf in mijn bericht hierboven. Dit zijn dus de constateringen beschreven door GZH, waar een groot deel van de karpervissers zich daar schuldig aan maakt. Het door jouw beschreven wangedrag lees ik daar niet. Dat is een eigen interpretatie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-06-2008 10:51

Nee het zijn vragen wanneer een artikel in de statuten wel in werking zouden treden.
Ik weet uiteraard dat het een interne zaak is maar wanneer en van wie wordt een melding serieus genomen is dat van een HSV controleur of van een aangestelde federatie controleur of alleen van een bevoegd ambtenaar.
Van de eerste twee weet ik dat die een dergelijke melding lastig hard kunnen maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-06-2008 10:57

Tja Douwe, het is zo de gewoonte om na een melding zoveel mogelijk objectieve gegevens te verzamelen die aan tonen wat er precies aan de hand is. Aan de hand daarvan wordt er gewoonlijk een oordeel geveld. Ik zou het zeer bedenkelijk vinden als dit proces niet in alle eerlijkheid verloopt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

05-06-2008 11:01

als je daarmee het werk van je collegae te niet doet? Na 2 waarschuwingen?

2)
in de flyer aankondigen dat overtreders gemeld worden bij de federatie. Na de 2e overtreding een waarschuwingsbrief naar de persoon. 3 slag uit, maar dan ook overal en ook geen vispas meer. KSN VBK leden mogen dan van mij part ook geroyeerd worden.



ja


Er zijn dus een aantal randdebielen die zich karpervisser durven noemen. Wat mij betreft mogen de boetes torenhoog worden en wat mij betreft inbeslagname en royement van een vispas/lidmaatschap van een vereniging. Ik heb het gevoel dat er een paar jaar extra tijd, energie en vrijwilligerswerk naar de filistijnen is.
Zie http://www.sportvisserijbelangen.nl

Jongens met je drie hengels, bivvy's, afvalzooi en auto's op de terreinen: bedankt!!!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-06-2008 12:40

Kees een antwoord waar ik op had gehoopt en feitelijk jou kennende ook verwachten kon.

Klaas zijn wij het in ieder geval toch ergens over eens.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

05-06-2008 13:49

keer zijde van belangenbehartiging is, dat je op een gegeven moment er niet aan ontkomt om je aan de regels te houden. Mijn boter is inmiddels gesmolten hoor enne Michel heeft gelijk, krijg je een glad rugje van.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-06-2008 15:47

Klaas de medicatie heeft bij jou een heel goede uitwerking misschien moet ik er ook maar eens aan. :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Martin Taal
Berichten: 67
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Leidschenveen (beter bekend als D'Haag)

05-06-2008 19:36

Fred,

Ik zie zo snel even geen verdere reactie op de SVBD (of Delft) meeting van 3 Juni ... wat was jouw idee en wat is er verder uit gekomen?

Groet,
Martin
Laatst gewijzigd door Martin Taal op 05-06-2008 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

05-06-2008 19:59

ja ik ben ook benieuwd..
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-06-2008 20:40

hey hallo Martin..
Helaas ging de vergadering niet door vanwege werkzaamheden
op de locatie waar het plaats zou vinden.
Is nu opgeschort tot nader bericht(hopelijk snel)

Als het aan mij ligt , wordt alles VEEEEEL strenger en moeten er weer
dringend (dure) betaalde nachtvis passen komen.
3 strike and your out !!!!! perfect

verder heb ik nog wel wat ideen over deze regio, maar die wil ik eerst
op de vergadering voorleggen.

tot zover, gr
fred
p.s Snel weer eens het grote nat proberen??
nu maar niet met springtij heh :D :D
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

05-06-2008 21:10

Als het aan mij ligt , wordt alles VEEEEEL strenger en moeten er weer
dringend (dure) betaalde nachtvis passen komen.
3 strike and your out !!!!! perfect

dat zeg ik !!!!!!

en iemand had het over "knipgaatjes"in de vispas,idd 3 gaatjes en je bent hem kwijt.

en de nachtvispas niet voor 15 euro aanbieden,en ook niet voor iedereen.
je moet hem "verdienen" en in een hele beperkte oplage uitgeven.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-06-2008 21:26

Gerben,

Respecteer je dan ook dat je geen tent mag gebruiken? Niet over mopperen, gewoon tentje thuis laten. Want daar gaat het uiteindelijk om. Geen gezeur en je gewoon aan regeltjes houden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-06-2008 21:53

Dat was dus 1 van m,n andere punten Kees!!
alleen shelters, paraplu,s met zijflappies.
Zal ff wennen worden voor velen, maar je ben er ook een hoop ellende mee kwijt.

3 hengels is bij mij allang verleden tijd, en wat mij betreft blijft dit zo.
veel watertjes hier in de buurt zijn er ook veel te klein voor in deze
drukbeviste regio
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

05-06-2008 22:14

alleen shelters, paraplu,s met zijflappies.


Fred + rest, verhaal van de plu's etc zijn duidelijk, maar misschien kunnen jullie hier ook een antwoord op geven.
Afgelopen winter heb ik mijn plu na jaren trouwe dienst aan de wilgen gehangen, de gaten kwamen er doorheen dus ben op zoek naar iets nieuws gegaan.

Ik heb toen voor een leuk prijsje een 2e hands aqua pioneer bivvy gekocht, ik heb er al wat nachtjes mee opzitten en heb nog geen controle 's-nachts meegemaakt.
Ik gebruik hem zonder over(winter)wrap en grondzijl, de zijkantjes zijn netjes opgerolt.

Is dit nu "legaal" ? Het heeft de balijnen van een plu . . .

Wellicht dat een meelezende BOA hier ook op wilt reageren.
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-06-2008 22:34

Leuke is dat daar geen eenduidig antwoord op te geven is. In principe valt een plu net zo goed onder de definitie onderkomen. Aan de Gaasperplas is het gebruik van de plu bijvoorbeeld ook niet toegestaan. Uitzondering wordt daar gemaakt voor als het regent. Als er dus iets gebruikt mag worden, is dat een uitzondering die oogluikend wordt toegestaan. Zolang er niks via de gemeente geregeld is en opgenomen in een APV tenminste. Is er een nachtvisvergunning en wordt er daarin iets toegestaan, zonder toestemming van de gemeente, dan is men toch eerder geneigd dit te laten voor wat het is. Zolang er geen problemen zijn. Een kleine afwijking zal dan ook wel tussen de mazen vallen. Bij problemen kan men wel moeilijk gaan doen.

Dit is dus een van die zaken waarbij het helemaal niet zo duidelijk is en de reden dat ik kanttekeningen plaats bij harde sancties zoals het zonder meer intrekken van vispassen en royeren van leden. In ons rechtssysteem ben je onschuldig totdat je schuld aantoonbaar bewezen is, kun je bekeuringen aanvechten en in beroep gaan tegen uitspraken van de rechter. Dit is gedaan omdat het systeem niet onfeilbaar is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-06-2008 22:40

Hallo Ben
Volgens mij is enig onderkomen sowieso niet toegestaan, dus niet ""legaal""
Naar mijn mening moeten hier gewoon goede afspraken voor gemaakt zijn.
en DUIDELIJK op de nachtpas aangegeven

Zelf vind ik een plu ook een beetje storm onzeker(mooi woord heh? :) )
als je b.v een dave lane shelter hebt is wat (veel) steviger en is
open aan de voorkant dwz NIET afsluitbaar.

Heb zelf ook nog veel vragen/opmerkingen enz,enz
Het wordt i.i.g bespreekbaar, en wat mij betreft kan de vergadering niet snel genoeg komen.

gr, fred
Ach man..Ga toch vissen !!