lui


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-02-2003 15:08

vergeet niet dat die illegale transporten weer het gevolg zijn van het "bekend"worden van wateren en de drang naar groot willen/moeten vangen!! probeer het geheel wat groter te zien...het een is geveolg van het andere

mvg martijn
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

14-02-2003 15:27

Rene, jouw posting zal ik maar negeren aangezien het geen betekenis heeft voor deze topic aangezien het meer een persoonlijke aanval is gebaseerd op mijn posting gedrag. als je je iets meer verdiept had, had je gezien dat ik me ook erg druk maak op illegale transporten, betaalwateren en andere bedreigingen voor de hengelsport.

Vind het erg vreemd (en irritant) dat jij mij moet gaan vertellen op welke discussies ik mag reageren.

Om terug te komen op het onderwerp:

Wateren vind je in de natuur, en niet hier op het board!

Met geirriteerde groet,
Kiron
Steve Kinnart
Berichten: 70
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Mechelen (B)

14-02-2003 17:59

Mannen,

Er is nog een verschil tussen info vragen en info vragen.

Ik kan er gerust inkomen dat als je naar Frankrijk rijdt, je graag op voorhand weet hoe het is met de vergunningen ed, zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Echter als je ergens wil gaan vissen en je vraagt hier op het board of aan iedere visser die je tegenkomt op een bepaald water met welk aas, op welke stek, welke diepte enz enz dan doe je je eigen op termijn tekort. Ervaring doe je enkel op door dingen zelf uit te zoeken, en ja soms slaat dat al eens tegen, maar hier kan je ook weer uit leren, kwestie van je verstand te gebruiken.
Eens je op een water bezig bent en de locals zien dat je het goed meent, zullen ze normaal wel zelf beginnen vertellen, kan je met hen ervaringen delen.Zo kom je veel meer te weten over een water.

Gr,

Steve
HansPeter van Ee

14-02-2003 18:23

Steve

Dan heb jij vast wel wat informatie voor mij over het bestand aan karpers op Fishabil ?

met informerende groet

HPE
Steve Kinnart
Berichten: 70
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Mechelen (B)

14-02-2003 18:49

Zeker, ingooien en letten dat je niet op eentje zijn hoofd gooit...

Zo goed?
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-02-2003 10:30

LORENZO...........???????? :eek: :eek: :???:
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

15-02-2003 11:40

Lorenzo,

ik ken personen die daar gepost hebben hoor. Heb het met hem er ook nog over gehad zelf, en we zeiken hem helemaal niet af daar! Als we zouden willen dat weer een jongen van 15 zou stoppen met karperen dan zouden we hem zeker naar dat water sturen! Maar dat willen we niet, we willen hem alleen helpen.
En van op een moeilijk water te vissen zal je niet ontzettend veel leren als je zelden tot nooit een vis weet te strikken. Om te leren moet je naar mijn mening ook vis kunnen vangen.

Trouwens, weet je wel wat voor een water het is???

MVG
Piotr
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-02-2003 23:01

Lorenzo..........!!!!!!!!!


"Lekker he, Unox bl... ehhh....Lorenzo blijft Lorenzo!!!!!!!"
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

16-02-2003 13:36

Lorenzo,

in het volgende moet ik je gelijk geven. Als je daar je vis kan vangen zal je wel overal vis weten te vangen(meestal toch). Maar als de locals die er mss al jaren vissen het al moeilijk hebben om hun vis ta vangen, dan raad ik die jongen zeker niet aan om er ook te gaan. Dan zeg ik, probeer eerst op een ietsje moeilijker water en als je daar uitstekend kan gaan dan kan je eens aan dat water denken.

Maar iedereen heeft daar zijn eigen mening over natuurlijk.

MVG
Piotr
Erik vd westen
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: haarlem

22-02-2003 11:57

dit bewijst ook maar weer dat het te lang te koud is en dat het tijd word dat iedereen weer fijn een visje gaat vangen met alle respect voor jullie meningen hoor begrijp me niet verkeerd gelukkig wor het weer beter ik wens iedereen een top seizoen
met vriendelijke karpergroet erik
laat je piepers maar brullen
Pim Verlaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-11-2002 01:00
Locatie: Waddinxveen

24-02-2003 00:16

hallo jongens,
Ik zit nu weer sinds een half jaar op het board te kijken en vond dit wel een interessant bericht.
Ik ken zowel Mark en kiron en begrijp precies wat ze bedoelen, ik dacht trouwens dat dit board een hoop serieuze karpervissers zouden zitten.
Maar het valt mij op dat er toch een aantal vissers zijn die zo een simpele gedachten van een 15 jarige visser niet begrijpen.
Ik ben van mening dat vissen een hobby is die je voor jezelf uit oefent en dat je trots kan zijn op de jou behaalde vangsten op de door jou gekozen wateren waar jezelf de informatie van ziet uit te dokteren en niet via een board!!!!!!!!
De gene die aan iedereen zo op het board zijn dikke ,vele vissen te danken wil hebben is voor mij een niet waardige karpervisser zoals het hoort te zijn.

de groeten , Pim
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

24-02-2003 08:21

Eej Likk'm Ook weer herrezen?

Heb ik je eindelijk zover kenne krijgen dat je ook je mening uit op het board. Mensen die alleen lezen hebben we al genoeg!

Eigen succes is toch het mooiste, waarom gaan mensen maar altijd uit van het succes van een ander. Je moet nooit naar een ander kijken of wijzen, bouw aan je eigen succes, bouw aan de visser die jezelf bent, en bouw NIET aan de visser die een ander is........

Met groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

14-03-2003 12:40

Ik ben beginnende karpervisser. En volgens mij is het belangrijk voor beginnende karpervissers om alles niet zelf te doen. Want waar begin je?
Ik woon vlakbij een meer waar nauwelijks in gevist wordt en ik kan dus ook moeilijk aan mensen gaan vragen hoe zij er vissen en waar enz.
Ook heb ik niet de beschikking over een boot om te peilen of iets dergelijks.
Wel heb ik foto's gemaakt en heb al vele uren aan het water doorgebracht, maar zonder ook maar enige actieviteiten van karpers te zien. Toch hoor ik verhalen dat er karper genoeg zit, maar die mensen die dat zeggen heb ik nooit zelf kunnen spreken.

Dus:
Je moet zelf op onderzoek gaan voor zover dat kan, maar een beginnende karpervisser die niet over alle middelen beschikt en zich blindstaart op alle vragen die deze heeft moet in dat geval wel geholpen worden denk ik.

MVG,
Marvin!
Gebruikersavatar
Brent van Ee
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

14-03-2003 13:58

Op 2003-02-24 08:21, schreef Kiron Zaal:

Eigen succes is toch het mooiste, waarom gaan mensen maar altijd uit van het succes van een ander. Je moet nooit naar een ander kijken of wijzen, bouw aan je eigen succes, bouw aan de visser die jezelf bent, en bouw NIET aan de visser die een ander is........



Helemaal mee eens...je zal het in eerste instantie altijd alleen en voor je zelf moeten doen. Toch denk ik wel dat het verstandig is om naar andere te kijken....zo hebben we het uiteindelijk toch allemaal geleerd? Aleen moet er niet met oogkleppen op gekeken worden naar die dikke vis die de andere in zijn handen houdt, belangrijker is het te kijken naar de voorbereiding en de aanpak die hebbben geleid tot dit resultaat. Ik ben in iedergeval niet geboren met een karperstok in mijn handen (gelukkig voor m`n moeder!) en heb ontzettend veel nuttige dingen opgestoken van andere....

Greetz,
Brent
...First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win...