Gepakt met nachtvissen


Plaats reactie
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

17-08-2008 18:37

http://www.destentor.nl/regio/kampen/article1986653.ece

als je bovenstaande koppeling even in je webbrowser plakt hoef ik niet het hele verhaal hier te vertellen.


Ik wil toch even reageren op deze hele discussie het is een kwestie van waar een wil is een weg alles afschuiven op karpervissers die zich misdragen aan de waterkant is onzin grotendeels is het ook de kortzichtigheid van de gemeente want nu er een vispas is kunnen ze heel goed de wantoestanden aanpakken bij 50 of meer te hard ben je je rijbewijs kwijt ga je dan toch rijden bega je een misdrijf en kom je voor de rechter dit zou met vissen evengoed kunnen nu er een vispas is.

Ten tweede zou je het hele uitvoerende beleid bij de visverening onder kunnen brengen die als vaak een betere/regelmatige controle kan uitvoeren dan de razzia die als de politie nu een aantal jaren per jaar uitvoert een visverening kan evt een negatief advies uitbrengen over bepaalde personen waardoor je dus de vispas zou moeten innemen ga je dan toch nog vissen alles in beslag en verbeurd verklaren simpel en helder.

Ten derde vind ik het onzin dat de gemeente vuilnisbakken zou moeten plaatsen om rommel te voorkomen als je nu gewoon is alles weer mee naar huis neemt wat je ook meegenomen hebt aangezien wij zelf verantwoordelijk zijn voor de spullen die wij meenemen en niet de gemeente.

Ten vierde is het inderdaad zo dat je beter de visvereneging dergelijke zaken kunt laten regelen maar ook daar lopen ze vaak tegen een muur van onwil bij de gemeente ik denk simpelweg omdat er geen winst uit te halen is voor veel gemeentes bij ons in Kampen is bijvoorbeeld wel een plek in het centrum voor kampeerauto's geregeld dit zijn 6 plaatsen maar zoals nu staan er vaak 15 of meer maar dan komt er in de zomer in een of ander blaadje te staan dat onze gemeente zo campervriendelijk is en dat brengt nog meer euro's naar Kampen dus dat is zo rond als je hier dan de krant in de gaten houd stond er in april in een mededeling van de gemeente dat je in mei overal een tent mocht plaatsen en dan vervolgens per 1 juni nergens meer en dat dan per 1 juli er nieuwe wetgeving zou komen voor war betreft het vissen met een tent nou ik kan je vertellen die wetgeving is er nog steeds niet dus is het probleem eigenlijk de gemeentes want die kunnen het maar laten het na en nu gaan wij met zijn allen de moraalridders uit hangen om elkaar maar erop te wijzen dat je op je tenen moet lopen anders zouden wij het wel eens kunnen verpesten voor onszelf nou laat de plaatselijke hengelvereninging het maar regelen en wat ik zei stap1 misstanden vispas tijdelijk kwijt
stap2 toch vissen,alles kwijt

er is al een goed geregelde brochure zie hieronder de koppeling http://www.sportvisserijnederland.nl/in ... .asp?id=44

Dus kort en krachtig WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG

en een ieder succes met je mooie hobby
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-08-2008 10:09

Marcel leuk verhaal met een kern van waarheid.
Toch is er een vraag
innemen van een vispas wie zou dat moeten doen?
Ik denk dat jij dan zegt een controleur van de HSV of van de Federatie.
Hoe denk je bij een conflict, visser wil de pas niet afgeven of tonen, de controleur dat af moet dwingen.
Legitimatie kan hij vragen maar hoeft niet te worden getoond.

Maar stel de vispas wordt ingenomen, hoe wil je dat dan schorsen?
Er is een toestand van hoor en wederhoor schorsingen moeten bv in de ALV worden neergelegd.

Stel je voor het is klaar en de vispas is 3 maanden geschorst hoe wil je voorkomen dat de visser ergens anders een vispas haalt en gewoon door blijft vissen?

Vispassen innemen is niet eenvoudig en zeker niet voor vrijwilligers die ook thuis nog wel rustig willen blijven zitten.
Vissen is een hobby, geen religie!
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

18-08-2008 17:12

Bij ons is de boa in dienst van de gemeente deze persoon is ook jachtopzichter en traint politiemensen in het veld deze persoon is in bezit van een vuurwapen en gerechtigd om deze te gebruiken dus als het er echt op aan komt heb je denk ik maar mee te werken anders kun je op je vingers natellen wat er gaat gebeuren ik denk niet dat dit de weg is maar zou kunnen ik denk zelf dat je gewoon toch de hsv deze controle moet laten uitvoeren zoals mij verteld is heeft de hsv hier 4 boa's in dienst deze mensen zijn daar voor opgeleid en zouden dus deze taken ook uit moeten kunnen voeren je zou ook een aantal stekken toe kunnen wijzen waar je zou mogen vissen die als je van tevoeren aan zou kunnen vragen als je wilt vissen zodat het bekend is wie waar zit/heeft gevist zodat je ook bij eventuele misstanden iemand schriftelijk uit naam van de vereneging om uitleg kunt vragen en evt stappen kunt ondernemen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-08-2008 17:47

Een BOA in dienst van de gemeente mag GEEN vispas innemen dat mag UITSLUITEND door een boa worden gedaan die in dienst is van een HSV of Federatie ook een politieagent mag geen vispas innemen het is een privaatrechtelijk document.

In het aanwijzen van stekken en ook in de andere dingen die je noemt, vuurwapen gebruik enz. draaf je door
Vissen is een hobby, geen religie!
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

18-08-2008 21:20

politie kwam met veeeeel machtvertoon en voelde me behoorlijk bedreigd
3 bussen politie en 1 jeep van dat parkwacht, Ik was moederziel alleen, nou ik heb rechtbijstand en ga zeker een zaak aanspannen, word vervolgd............


Zoals deze topic begon,is dit hele optreden van onze gerechtelijke macht dan niet doordraven???

En om terug te komen op inbeslagname van de vispas dan moeten ze dit document maar net als je rijbewijs eigendom van de staat laten zijn we er toch??

Er zijn genoeg mensen die als van de hoed en de rand weten daar zijn wij niet voor maar er moet zat een mogelijkheid zijn om het vissen te legaliseren maar het is volgens mij puur een geldkwestie omdat er voor de gemeentes weinig uit te halen valt willen ze er ook weinig insteken.

En meestal komen er dezelfde argumenten rommel&geluidsoverlast dieren die als in vislijnen komen(dit laatste geld trouwens voor alle soorten van hengelsport dus niet specifiek voor karpervissers)nu dan een ander voorbeeld gaan we deze argumenten even tegenover zetten let op we gaan het hebben over voetbal onze rommel&geluidsoverlast tegenover uitgebrande treinen&fijne supporters in het centrum die als de stad afbreken en niet van jouw of mijn auto af kunnen blijven,dan dieren die als HELAAS verstrikt raken invislijn tegenover doodgetrapte supporters of zwaar mishandelde mensen die als nergens mee te maken hebben maar ook graag een wedstrijdje pakken, dan het profijt aan ons valt voor de gemeente weinig te verdienen maar wat kost al die politie inzet bij een doorsnee voetbalwedstrijd al niet????

Dit op een rijtje gezet vind ik dat karpervissers elkaar niet moeten gaan zwartmaken want jij drinkt een biertje misschien en jij vist misschien wel met 3 hengels of je voert misschien wel te veel punt is gewoon laat elkaar lekker gaan regel het goed en uitvoerbaar bij wet en dan kunnen jonge mensen straks ook nog genieten van deze hobby ik vis nu ongeveer 25 jaar karper en hoop dit nog lang te kunnen doen mijn zoontje van 6 is van het weekend voor het eerst een nacht meegeweest en ik heb liever dat hij over 10 jaar zegt pap ik ga zaterdag vissen dan dat hij de stad in gaat of naar een voetbalwedstrijd!!!!!!!!!!

met alle respect voor een ieder!!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-08-2008 21:46

Marcel,

Bij het begin van de discussie is al opgemerkt dat dit machtsvertoon niet normaal is. Zij we er inmiddels achter waarom dit was?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-08-2008 22:35

Ben deze topic vandaag weer aan het doorspitten.
En ik moet zeggen dat ik respect heb voor die mensen die zich inzetten voor de (karper)vissers.
Maar waarom moeten de goede altijd onder de slechte lijden?
Waarom komen ze nooit als er mensen zitten die er een grote puinzooi van maken?
Waarom pakken ze die mensen niet die in een natuurgebied zitten te vissen?zijn er te weinig levert geen geld op?
Ik kan met bewondering lezen dat er hier nog mensen zijn die geloof hebben in politie en justitie.
Bij mij is dat dus totaal weg,en als ik mij goed herinner vinden ze het erg dat ze niet meer serieus genomen worden in dit land.
Doe dan een keer wat er van jullie gevraagt wordt,ga orde scheppen in de maatschapij,en ga vissers pakken die er wel een puinzooi van maken.
Ga op de snelweg mensen helpen die blikschade hebben(maar nee nu hebben ze meer tijd om in hun auto te zitten en en ...juist bekeuringen uit te schrijven.
Zullen wij wedden dat als het nacht vissen hier gewoon toegelaten wordt en de vissers onderling alles regelen,het veel beter gaat dan nu.
En als er eentje bij zit die zich niet aan de regels houd,vergunning intrekken voor een maand(de eerst keer)

Gradus.............
....................
Cees van Veen
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-08-2008 16:55

18-08-2008 23:02

Het uitschrijven van een bekeuring is een commerciele aan gelegenheid geworden. Ieder straat agent dient minimaal per jaar een aantal bekeuringen uit te schrijven. Ook hanteren agenten zogenaamde mini's. Dit is een klein bonne boekje wat een agent bv in zijn prive auto bij zich kan hebben om u een bekeuring uit te schrijven. Ook deze mini's zijn aan aantallen onderhevig. Nu is het zo dat heel veel agenten ook niet blij zijn met deze "commercie" maar ja ze zullen wel moeten want ook een agent krijgt aan het einde van het jaar een beoordeling. Dus hoe kom je nu als agent toch aan je aantallen. Nu bv in Rotterdam op de willemsbrug 's morgens vroeg een alcohol controle uitvoeren. Altijd raak en je dient hier een goede zaak mee. Of je gaat b.v. vissers controleren want deze zijn over het algemeen eenvoudig te traceren en rennen niet weg want het materiaal wat wij bij ons hebben is meer waard dan de bekeuring. Zo zijn r wel meer manieren om aan je bonnen te komen.

Als ik naar de topic starter kijk dan zullen er ongetwijfeld zaken niet op orde zijn, echter staat de bote nu wel in verhouding tot de misdaad. Ik ben er niet bij geweest dus ik ga er even van uit dat hij een juiste situatie schetst. Dan kun je eigenlijk niet anders stellen dan dat de boete niet in verhouding staat. Of er nu wel of niet in een eerder stadium een geweer op iemand zijn hoofd geplaatst is of niet is niet terzake doende want als agent wordt je geacht iedere situatie weer opnieuw in te schatten. Zou wat zijn zeg. Gister hebben ze een roof overval mee gemaakt en vandaag pakken ze een winkeldief aan met getrokken pistool. Nee we zijn in Nederland totaal ontspoort dankzij deze commercie. Agenten worden op deze manier op geleid en je vraagt je af of de broekies van 21 a 23 jaar uberhaupt wel voldoende levenservaring hebben om situaties in te kunnen schatten. Maar ja dat is niet nodig want ze moeten aan de tax komen.

400 a 500 euro voor nachtvissen met wat bier en een mes. We praten hier wel over bijna 1100 ouderwetse guldentjes. Neem het mes en de bier in beslag. Schrijf een bekeuring uit van 75 euro en je hebt mijn zegen.
Nee geef mij maar de ouderwetse agenten terug welke hier in Rotterdam met een C10 aan kwamen scheuren en als je niet snel genoeg weg was kreeg je een trap onder je reet van heb ik jou daar. Daar hadden we respect voor.
Hoge bomen geven lange planken
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-08-2008 23:12

Cees,

Je kunt het mooier verwoorden dan ik :wink:
Ben het natuurlijk helemaal met je eens.

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-08-2008 23:21

Quotum systeem kun je over discussiëren. Zijn ook kamervragen over geweest. Maar quota of geen quota. De zwakte van de argumentatie is dat de boetes altijd terechte bekeuringen zijn. Als je je aan de regels houdt kun je niet het dupe worden van welk quotum dan ook.

Drie busjes met agenten die een karpervisser komen controleren lijkt echter nergens op. Nog nooit zoiets meegemaakt. Pure geldverspilling. In de achtergrond daarvan ben ik wel geïnteresseerd. Maar daar wordt overheen gemopperd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-08-2008 13:07

Quotum hmm volgens mij kun je dan beter in een winkelstraat gaan staan waar niet gefietst mag worden of ga snelheid / rood licht controleren dat schiet op ik denk dat het wel meevalt.

Dat er overheen geluld wordt zegt ook al iets ook ik ben benieuwd naar de achtergrond / reden.

Ooit eens een rallyvisser gecontroleerd toen ik zijn groene tas controleerde en ik weer opkeek en mij omdraaide waren er plotseling 2 stadswachten en twee BOA,s van stadstoezicht gearriveerd ik denk niet dat die visser zich ooit nog daar durft te vertonen. :-? :-?

De reden?? ach wij waren in de buurt toen de melding kwam ( iemand van de camping aan de overkant had gebeld met stadstoezicht. )
Wat ik dacht?? Juist een onterechte vertoning zodra er echt iets aan de hand is hebben ze het te druk, zo die frustratie is er ook weer uit.
Vissen is een hobby, geen religie!
Kaj de Jager

20-08-2008 10:17

Hallo Dennis Laport,

IK zou het als ik jou was naar de rechtbank gaan.
Als de rechter niet corrupt is kun je je boete kwijt laten schelden en als je een goede advocaat hebt ook nog geld toe krijgen.

Ik zal je uitleggen waarom:

Je bent beschuldigt voor nachtvissen zonder nachtvergunning. Ga na of er ergens in dat water een bordje van de verening zichtbaarin het water staat. Zoja gebruik dit in de rechtzaal.

Je bent beschuldigt van verboden wapenbezit.
Dit kunnen ze niet waarmaken omdat ze geen rechtelijk bevel hadden om in de tas te kijken. Ze mogen bij verdenking alleen spullen oppakken die in het zicht liggen en nergens onder.

Je kunt ook laten onderzoeken of die twee politiemannen toen ze jou controleerden in actieve dienst waren. Zo niet hebben zij niet het recht bonnen uit te schrijven. Ga ook na of ze zich gelegitimeerd hebben met hun penning. Zoniet gebruik dit in de rechtzaal.

Laat ook vooral zien dat je alles voor de vis in orde had en ook dat die derde hengel niet in het water lag want je bent alleen met die hengle aan het vissen als hij met enig deel het water raakt dus wanneer je haak het water raakt ben je er al mee aan het vissen.

Maar laat dus goed zien aan de rechter dat je een onthaakmat bij je had een goede bewaarzak alles om hem fatsoenlijk te onthaken.

Ik hoop dat dit geholpen heeft ;)

Heel veel succes en laat als je kunt even weten hoe het gegaan is ;)

Groetjes Kaj,

P.s. Als je naar de rechtszaal moet kom in nette kleding en citeer al je zinnen zorgvuldig en wees uiterst beleefd. Telkens edelachtbare zeggen :)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-08-2008 10:42

Kaj met alle respect maar wat jij verteld is onzin.

Je gaat er al vanuit dat er corrupte rechters zijn, goed begin moet ik zeggen.

Geld toe krijgen? waarvoor dan??

In een tas kijken is geen gerechtelijk rechtelijk bevel voor nodig redelijk vermoeden is meer dan voldoende ook al halen ze al je tassen leeg.

Actieve dienst? volgens mij is een politieagent niet beëdigd alleen voor de diensturen.

Legitimatie? Ja dat klopt alleen is dat ook een kwestie van vragen om legitimatie zodra je dat zelf achterwege laat is dat later geen punt van verdediging.
In burger is het wel zo netjes om dat te doen daar niet van.

Vissen is inderdaad een item maar ook niet zo jij het zegt, je bent al aan het vissen bij het te water BRENGEN dus ook al bij de worp of het in handen hebben met de intentie om het aas te water te brengen. Blijft overigens ook nog het voorhanden hebben over.

Onthaakmat nette behandeling zijn allemaal geen punten van verdedigen dat valt onder weidelijke behandeling van de vis die logisch ZOU moeten zijn.

Zo maar wat dingetjes die een rechter volgens mij zal gebruiken, ik zou ze in ieder geval wel zo gebruiken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Kaj de Jager

20-08-2008 14:40

Hallo Douwe,

Het was ten eerste mijn bedoeling om te helpen dus dan is het nooit onzin.

Maar het feit is dat er nou eenmaal corrupte mensen bestaan.
De politie mag, indien zij in actieve dienst zijn, boetes uitdelen. Zij mogen niet als ze op weg naar huis zijn nog even snel een visser bekeuren.

Over het legitimeren. Een politieagent is verplicht zich bij het geven van een boete of bij het controleren van een persoon zichzelf te legitimeren.

En dat over die tas moet ik je inderdaad gelijk over geven. Sorry hiervoor die heb ik verkeerd opgeschreven. De politie mag inderdaad bij een kleine verdenking je tas al doorzoeken. Nogmaal excuses hiervoor.

En even voor de duidelijkheid ik doe dit om te helpen dus vergeef mij als er iets mis zou kunnen zijn maar geef die schuld dan maar aan mijn leraren op mijn school ;)

Ik wens je veel succes en ik hoop dat je die boete alsnog niet krijgt. En anders dat dit eenmalig is ;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-08-2008 15:55

Lullig zeg ben je onderweg en je diensttijd is feitelijk al afgelopen en je komt nog wat mensen tegen die gecontroleerd worden en je mag niet meer schrijven, en dat geloof je zelf??

Formeel zal het misschien kloppen, wat ik niet geloof maar daar komt dan hier wel een reactie op.
Tussen school en praktijk zit een wereld van verschil.
Dat er corrupte mensen bestaan is waar toch geloof ik dat een rechter recht zal spreken zonder zich daarmee te blameren.

Enne iemand helpen kan wel degelijk onzin inhouden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-08-2008 16:14

Beste Kai,

Het gemak waarmee je de indruk wekt dat de gerechtelijke macht mogelijk corrupt is geeft aan hoe je over de overheid denkt. Welk belang rechters hebben om hierover corrupt te zijn ontgaat me. Dat politie met uniform aan zich uit eigenbeweging moet legitimeren is een van vele onwaarheden die hier aanhaalt. Verder is het zo dat een beëdigd ambtenaar als politieagent ook buiten diensttijd kan optreden als de toestand dit vraagt. Met je raadgevingen hoe goed bedoeld ook dien je op deze wijze niemand mee. Is er echt een punt is wat te verdedigen is kan men hulp in roepen bij Sportvisserij Nederland. Hier zijn het niet meer dan fouten van de persoon in kwestie en zal hij op de blaren moeten zitten. Wat niets met corruptie van overheden te maken heeft.

Zolang het lezen van het vergunningenstelsel in ons land nog door vele als onnodig en onzinnig beschouwt wordt zullen deze zaken zich voorblijven doen.

Peter
Kaj de Jager

20-08-2008 19:19

Ik zal er dan maar vanuit gaan dat jullie gelijk hebben, omdat ik ervan uit ga dat jullie iets meer levenservaring hebben als ik.
Veel succes met het oplossen van dit onderwerp en ik zal mijn leraren eens stevig ondervragen ;) want anders betaal ik boekengeld voor onwaarheden :P

Groetjes Kaj,
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-08-2008 20:03

Wat voor opleiding volg je dan Kaj?
Cees van Veen
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-08-2008 16:55

20-08-2008 20:18

Kaj,
Een agent mag wel degelijk buiten dienst tijd een bekeuring uitschrijven. Dit noemen ze zelf mini's.
Formeel zal hij de volgende dag indien mogelijk je ook nog even bellen om e.a. te melden (adres via je kenteken b.v.)
Hoge bomen geven lange planken
Rob Snijders
Berichten: 100
Lid geworden op: 13-08-2008 18:43
Locatie: Harbrinkhoek

21-08-2008 08:39

Kaj de Jager schreef:
Ik vis al ongeveer 8 jaar op karper van mijn 14 levensjaren die ik tel.



Jajaja je studeert natuurlijk rechten, je bent immers al 14 jaar...
Sorry hoor, maar als je een reactie plaatst probeer dan iemand te helpen ipv een zelf verzonnen verhaal neer te zetten. Hier help je niemand mee, denk dat je teveel films gekeken hebt en daar je feiten op baseerd, want dat met die rechters is natuurlijk een lachertje vind je niet?

Kaj de Jager schreef:
En even voor de duidelijkheid ik doe dit om te helpen dus vergeef mij als er iets mis zou kunnen zijn maar geef die schuld dan maar aan mijn leraren op mijn school ;)



Nee, we vergeven je niet. Je moet jezelf niet slimmer voordoen dan je bent. Als je iets niet (zeker) weet moet je gewoon niet reageren imho.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2008 09:15

Tja, het is wel grappig. Er staat dus "wanneer een rechter, bij het laten voorkomen van de overtredingen, de boete niet kwijt scheldt is hij corrupt". En dan nog een mix van wetgevingen uit verschillende landen. Raar lesboek.

Het is wel goedgelovig. Er wordt vanuit gegaan dat de topic starter onschuldig is. Terwijl hij de overtredingen hier al bekend heeft. Enige argumentatie is dat hij van niks wist en dat hij overweldigd is door de overmacht van de politie. Dat je van niks weet geldt evenwel niet als argument. De overmacht is een punt van kritiek, maar niet een argument voor kwijtschelding. Als je mazzel hebt schrijft de agent één of twee belangrijke overtredingen op zodat het boete bedrag beperkt blijft. Maar dat hoeft hij niet. De rechter kan bij voorkomen het bedrag nog laten zakken. Maar de overtreding op de wapenwet slaat niet op het bezit van een mes maar op het bezit van een bepaald mes. Dat wordt je doorgaans wel aangerekend.

We mogen blij zijn dat de rechtspraak niet hier op het board gebeurd. :roll:

Verder wens ik Dennis veel succes als hij het voor laat komen en hoop ik dat een 7-mans controle van karpervissers niet de standaard wordt. Maar dat zal ook een beetje van ons afhangen vrees ik. Je leest hier in dit topic veel kritiek op de overheid, maar in andere topics veel eigen interpretaties bij het hanteren van de regels.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

21-08-2008 10:40

We mogen blij zijn dat de rechtspraak niet hier op het board gebeurd.


Ben wel voorstander van jury rechtspraak trouwens...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2008 10:45

Voor de overtredingen in dit topic?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Gilbert Noordam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-08-2008 15:24
Locatie: Den Haag

21-08-2008 12:02

Het blijft natuurlijk altijd vervelend als je op de bon gaat, maakt niet uit waarvoor of waarom. Maar de manier waarop het gebeurd is iets anders. Ik ben ook al een aantal malen met de sterke arm der wet in contact gekomen, wat betreft vissen dan. Maar het viel me wel op dat ze soms controleren om je ergens om te pakken.
Voorbeeld ik ben aan het vissen met mijn hond en schoon pa het is 45 minuten na zonsondergang ineens komen er 5 agenten uit het donker opgedoken. En binnen no time heb ik 5 maglites in mijn mik. Mag ik je vergunning en ID zien, terwijl al mijn hengels al in gepakt waren en die van mijn schoon pa ook. Maar ik vis toch niet meer antwoordde ik, toch wilde de diender mijn ID en vergunning zien.
Dit doe ik dan ook maar, niets aan het handje en vervolgens gaat hij mij vertellen dat ik hier niet mag nacht vissen, na een discussie word ik omringd door 5 blauwe pakken die geen van alle wisten hoe het nou zit met de wetgeving m.b.t. nacht vissen. Vervolgens leg ik ze dit uit aan de hand van mijn vergunning. Toen ze me daar niet op konden bekeuren werden mijn tas en zo op een Gestapo manier doorzocht en uiteindelijk begonnen ze te zeuren over de hond die tegen ze blafte. Gek he als je het beestje ( wat nog vast zat ook) met drie maglites in zijn giecheltje schijnt.
Uiteindelijk geen bekeuringen maar was wel een uur later inmiddels.

Maandje later inmiddels is het nacht vissen is volgens de vergunning wel legaal, (op een ander water) komen er ook zo een blauwpak en een boswachter langs. Om 3 uur 's nachts en deze besloten me te wekken door aan de lijnen van mijn hengels te trekken.
Ik word wakker en denk meteen jackpot met mijn 2 snoei harde runs nee staat er zo een dikke diender met zijn maatje ko de boswachter. Na veel gezeur moest ik er weg mocht daar niet vissen. Kreeg geen bekeuring maar de reden was als volgt: Omdat andere vissers er een rotzooitje van maakte moest ik ook maar het veld ruimen. Mijn respons hierop was waarom ze geen polen gingen aanpakken die zien immers de wereld als een groot afvalvat op dat water. Toen viel er een stil zwijgen en zeiden ze dat ik een uur had om mijn spullen te pakken.

Dus om een kort verhaal lang te maken, vind ik wel dat de kennis van de gemiddelde agent te kort schiet. En wanneer je ze hiermee confronteert dat ze erg veel frustraties hebben of krijgen. Of dit komt doordat hun vrouw thuis de broek draagt weet ik niet... Maar vind het persoonlijk wel vervelend als ze komen controleren en je daarbij behandelen als of je net 2 man hebt vermoord. Maar als je er over nadenkt leven we in een rare tijd en zullen ze wel met dit machts vertoon over moeten komen. Tenslotte krijgen ze steeds vaker te maken met agressie, ook langs de waterkant.

Ik hoop dat ik met mijn hersenspinsel niemand kwets. Mocht ik nou toch die ene agent gekwetst hebben, zo voelde ik me nou ook toen je aan mijn lijnen trok eikel...
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

22-08-2008 19:19

Ze mochten willen dat alle psv,feyenoord en ajax supporters morgenavond in een bivvy aan het water zaten dan sliepen er heel wat mensen beter vannacht maar nee dat soort voetbalwedstrijden moet je toestaan in het algemeen belang maar een hengeltje werpen nee dat willen de heren burgemeesters en wethouders niet.................

Wie durft er zijn hand voor in het vuur te steken dat er morgen geen 1 dode valt?????

Ze kunnen beter zaken gaan regelen die als echt problemen veroorzaken en nachtvissen moeten ze nu eens goed regelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!