Gepakt met nachtvissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-05-2008 09:58

Dennis gedoogd wordt het nergens meer de WOR is vervallen.

Nu er meer duidelijk is is al dat machtsvertoon plotseling niet meer dan logisch.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

27-05-2008 11:05

Vaak zijn het de slechten die het voor de goeien verpesten. Maar waarom slaagt de regelgevende instantie er nu nooit in, om met regels te komen die alleen de slechten treffen ipv voornamelijk de goeien? Is dat nu echt onmogelijk?

Overigens merk ik dat dit bij vele hobby's het geval is... zo worden de echte autoknutselfanatiekelingen, die zuinig zijn op hun auto's gedupeerd door de [generaliseermodus]golfjesrijders[/generaliseermodus]. p.s. ik ben geen autofanatiekeling ;-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-05-2008 11:39

Erg vreemd zijn de dingen soms, waarom moet de overheid voor dingen zorgen die bij de mensen zelf ligt??
Feitelijk komt het er op neer dat je nergens last van hebt als je je aan de regels houdt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

27-05-2008 11:57

Die regels kunnen anders vaak erg beperkend en dus vervelend zijn voor de mensen die er geen misbruik van maakten. Dwz, niet meer nachtvissen, niet meer dan 1 hengel, etc. Dit soort regeltjes worden vaak in het leven geroepen om de "nepvissers" tegen te gaan, maar die maakt het niet of er nu 1 of 2 hengels in het water liggen, als er maar bier is! Ik hoor de regelgeving al denken, het zijn die karpervissers die overlast veroorzaken, we onze regeltjes dan maar tegen de karpervisser richten... In mijn ervaring wordt er gelukkig nog af en toe volstaan met een waarschuwing of een verzoek om de boel aan te passen zodat het wel mag, in plaats van het meteen uitschrijven van een boete.
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

28-05-2008 16:24

Volgens mij ligt het allemaal aan hoe,wat en wie je treft. Ik ben vaak genoeg gecontroleerd en gek genoeg nooit geen bon gehad. 3 weken terug is hier in de buurt een grote nachtschoonmaak geweest door 4 agentjes die ik vaker had gezien en mee heb gebabbelt + koffie :P in de late uurtjes en mij dus kende. Er stonden denk ik 4 tentjes aan de achterkant van het water en ik in me uppie zat aan de voorkant van het water. Iedereeen moest weg behalve ik :P omdat de Politie mij kende en mij wel toevertrouwde dat ik geen overlast zou veroorzaken en geen vuilnisbelt zou achterlaten. Ik stond in het verleden ook wel eens gewoon te voeren met mijn katepult tewijl er net Politie aan kwam lopen om mij te checken. Werd niks van gezegd :-? :-? Al is het natuurlijk veboden wapenbezit en zitten hun ernaast om mijn geen bon te geven. Het is dus gewoon maar net wat voor matennaaiers/vriendjes je treft. Ik heb persoonlijk meer moeite met jongens van Sportvisserij Nederland. Ik zeg niet allemaal maar er zitten een paar irritante kl**tzakken bij. Jongens die het boekje uit het hoofd kennen en zich als schoolmeester opstellen om jouw te overhoren. Met vragen als mag je hier nachtvissen in deze periode. euuh ja. Hoe weet je dat. Nou ff gecheckt. Waar dan. Nou bij de visclub. enz enz enz Van die gasten zakt echt mijn broek af. En ze zijn altijd met z'n 2e Eentje stelt vragen de ander checkt je papieren en loopt als als en gehaaide winkeldief je spullen te checken.

Gr. Raymon
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

28-05-2008 16:34

hmm die 2e categorie ben ik niet bekend mee. Dien je aan zoiets mee te werken (let op, ik vraag niet of dat wenselijk/ aan te raden is :lol: ) ? Heb geen behoefte aan een quiz aan de waterkant :lol:

Zou er overigens geen genoegen mee nemen, dat als ik alles netjes voor elkaar heb, ik weggestuurd wordt en een ander mag onder dezelfde condities blijven zitten...
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

28-05-2008 16:55

Ik heb wel gevraagd waarom ze weg moesten. Er was een melding over overlast van geluid. Ik hoorde wel muziek in de verte maar ging er vanuit dat het een tentfeest ergens in de buurt was die hier nogal veel zijn in deze periode's. Ik ben overigens wel weg gegaan om ook geen gezeur met de weggestuurde vissers te krijgen. Ze moeten tenslotte langs mij op. En tegenwoordig is het bij sommigen een trent om net zoveel meuk te slikken of zuipen als dat ze voer in het water gooien. Die 2e categorie is denk ik niet verplicht maar je kunt er maar beter aan mee werken. Anders kom je niet van ze af en worden ze vaak chagrijnig en gaan ze door tot ze wat vinden. Bijv op zoek gaan naar een 3e hengel die in mijn foudraal zit als reserve en is opgetuigd en daar weer over gaan zeuren. Chagrijnig worden ze overigens toch wel als je alles doet wat gewoon mag en het daarbij ook nog eens weet wat wel en niet mag. Die mannen zijn gewoon trots dat ze het mogen doen in hun verkregen bedrijfskleding met overal Sportvisserij Nederland op geborduurd. Pet, Muts, Trui, Bodywarmer, Jas, Broek, Schoenen met stalen neusjes. Denk dat ze zelfs nog sokken, hempjes en boxershorts hebben met de text erop. Het is goed dat ze er zijn maar als je 4 pasje laat zijn en je eigen dus blauw betaalt aan lidmaatschapskosten en je stek schoon is en niks verkeerd doet mag je toch wel serieus genomen worden. Laat ze die stropers en Polen maar eens aanpakken i.p.v mij s'nachts uit me tent te plukken met een schijnwerper op me ogen en dan chagrijnig te gaan staan wachten omdat ik mijn papieren niet binnen 5 minuten kan vinden.

Gr. Raymon.
Laatst gewijzigd door Raymon Verkaik op 28-05-2008 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-05-2008 17:00

Raimon jij bent een sieraad als karpervisser, wat kun jij onzin uitkramen.
Het enige wat ze krijgen en daar heb jij aan mee betaald :D :D :D :D is een jas, sweater en heel misschien een pet.
De jas zweet je je kapot in en als het regent wordt je kletsnat.
En ja heus een controleurspas, wouw wat een weelde is het niet.

En JA je moet meewerken aan dergelijke controles het staat in de voorschriften.
Het enige wat je kunt vragen en dat lijkt mij ook handig om te doen is naar de legitimatie van de controleur.
Kan hij zich niet legitimeren kan hij gaan wandelen, ja ook bij mij.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

28-05-2008 17:06

Die hoef je niet te vragen. Ze hebben tegenwoordig zo'n roller op de borst met elastiek en hun pasje eraan die ze gelijk in je neus duwen. Zo'n onzin is het niet Douwe zo gaat het vaak nu eenmaal. Ik zal heus niet de enige zijn. Ik zat een poosje terug te vissen en toen hadden ze dus echt wel een pet, trui, bodywarmer en broek aan met overal Sportvisserij Nederland op en ze hadden allebei schoen met hardeneusjes aan. Maar je klinkt bekend met deze kleding vertel eens Douwe ervaring als controleur.
Laatst gewijzigd door Raymon Verkaik op 28-05-2008 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-05-2008 17:11

Ik weet dat ze er zijn en geloof mij gerust dat is niet het type controleur wat mijn voorkeur verdient. En ja ik heb ook een roller alleen niet op de borst maar in mijn zak want ja je moet je toch legitimeren en zoeken om zo,n ding is ook niet handig.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

28-05-2008 17:14

Maar ben je ook controleur of ben je er geen. Zo wel zal ik toch de rest van de kledinglijn ook ff aanvragen. Anders loop je wel achter.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-05-2008 17:21

Raymon ik loop nooit achter want in tegenstelling tot sommige anderen blijf ik op de hoogte ook zonder Sportvisserij Nederland.
En die kleding ach het is handig en je bent herkenbaar verder helemaal niks, wil ik niet al vanaf een kilometer herkenbaar zijn doe ik gewoon mijn eigen dingen aan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

28-05-2008 19:26

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 27-12-2009 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

28-05-2008 20:23

Soms, heel soms denk ik dat ik begrijp wat je probeert duidelijk te maken maar de volgende regel ben ik je alweer kwijt. Wat wil je nu eigenlijk zeggen...? Met die paar losse, onsamenhangende opmerkingen kan niemand wat.

Dus Kees, wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken... :-?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

28-05-2008 21:33

Maar jongens, vooral lekker mekkeren over bekeuringen. Moet je eens in een andere land doen, ben je de hele mikmak meteen kwijt, voor een poos of definitief. Ook zijn de boetes daar even een stukje hoger. Het vissen wordt je moeilijk gemaakt? Nooit last van gehad.

Groet,

Kees[/quote]

Wij zitten hier in Nederland,hou eens op met dat gezeur over andere landen.
Ga toch ook niet zeggend dat je in sommige landen niet voor je mening mag uitkomen,anders worden je handen eraf gehakt.
Ja en inderdaad word ook gek van al die mannetjes die maar te pas en te onpas een bekeuring uitdelen.
Een bekeuring van 400 a 500 euro omdat je aan het nachtvissen bent.
Ga lekker boeven vangen of zo (of staken)

Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-05-2008 22:06

Handen worden bij diefstal eraf gehakt, meen ik Gradus. :lol:

Maar mekkeren vind ik het wel. En ik was die kees niet, voor de duidelijkheid. Je quote wat slordig. Overigens is deze bekeuring wat uitzonderlijk. Maar dat was al gepasseerd. Daarna wat gekibbel over controleurs en kledij van SN. Ik zou hier eens een punt aanbreien. Ben wel benieuwd naar de afloop voor de topicstarter.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-05-2008 00:16

Ik haal het buitenland erbij omdat men daar klaarblijkelijk om vraagt door te stellen dat Nederland zo'n "kutland" qua regeltjes zou zijn. Enige contradicitie bespeur ik ook bij mensen die juist gematst worden, is het weer niet goed.

Nederland klaagland.

En nee, ik ga niet staken, want ik heb niks te klagen.

Wel zou ik graag ipv 10 windes per nacht weer eens een karpertje vangen, maar dat is weer vooral mijn probleem.

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

29-05-2008 09:17

Douwe Bijlsma schreef: wil ik niet al vanaf een kilometer herkenbaar zijn doe ik gewoon mijn eigen dingen aan.


Dat zijn de gevaarlijksten! :lol: haha nee sorry Douwe, ik denk dat jij als controleur e.e.a. wel in zn context weet te plaatsen. Ik zou overigens wel enorm schrikken als wie dan ook midden in de nacht bij mn tent komt. Weet niet hoe ik zou reageren :roll: je voelt je toch niet 100% op je gemak zo snachts op afgelegen plekken...

edit: nee k zou niet geweldadig reageren haha, heb niet standaard een mes of een knuppel naast mn stretcher liggen ofzo
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-05-2008 11:41

Dennis,

Je bent het afgelopen weekend niet de enige geweest die is gecontroleerd, er is namelijk een grote controle geweest in de hele regio waar jij woonachtig bent.

Zie onderstaand artikel wat ik gisteren zat te lezen.

Afbeelding

Hiermee is weer eens bewezen dat controleren helaas noodzakelijk is. Ik zelf ben niet gecontroleerd ondanks dat ik heb zitten vissen, en nee Douwe ik was niet onopvallend aanwezig dat gaat niet met mijn postuur. :wink: :lol: ....!!!!! Het enige voordeel dat ik heb ik heb een Duitser bij me van een maand of vier, misschien zijn ze daar bang van 8) 8)
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-05-2008 11:56

He Jan, als je postuur mee wilt nemen in onopvallend naderen kom ik er ook niet mee weg.
De enige herder die ik bij mij heb is om een appel te schillen. :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

29-05-2008 16:45

Lol bij mij kwam die boa op me ponton gelegen naast me woonboot en meteen wou die in me spullen muizen kan niet meteen wegestuurt.
Ik heb me papieren in orde, hij had ook even netjes kunnen vragen of hij aan mocht aanmeren maar nee eerst door me lijnen me verblinden met ze staaflampje en dan na minuten geseik ze pasje vertonen.
Oprotten amtenaartje ik mot je niet.
Daarna na schreeuwen ik haal de politie erbij wat nooit gekomen is.
Die parkwachter die hij bij zich had : me vismaat:vertelde me dag erna dat hij zich kapot gelachen had om de heer ..... kra... uit hoensbroek.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

29-05-2008 19:18

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 27-12-2009 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Kevin van der Steen
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-04-2008 14:27

29-05-2008 22:01

dennis je hebt pb :wink:
Carpe Diem
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

30-05-2008 08:56

Of duitsers die met hun auto over het looppad gaan om vervolgens hun auto in de bosjes te zetten!

Volgens mij hebben me maat en ik, gister met je gesproken of heb ik de verkeerde voor me?

Gr,

Dennis
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

30-05-2008 09:02

Als ik zo is lees zal het godverdomme ook het laatste seizoen zijn dat die nachtvispas uitgegeven wordt!
Waarom verpesten sommige mensen het nou voor de echt vissers:(:(
Zelf vis ik regelmatig in deze wateren en werd ook gecontrolleerd die vrijdagnacht om half 4 aan het begin denk je waarom met 5 man sterk en zo laat.
Als ik er later over na denk mogen ze van mij part elke nacht controlleren en iedereen die er een zooi van maakt en zich niet aan de regels houd de vispas afpakken en gewooon 1/2 jaar niet meer vissen!
Ik kan echt ZO boos worden als ik deze verhalen lees dat er een BOA met een jachtgeweer bedrijgt is!
Echt &$%#**#& lijers zijn het!

Sorry ik moest het even kwijt, ik wil mij hobby nog lang blijven uitoefenen maar als het zo door gaat kan dat gewoon weg niet meer!