Gepakt met nachtvissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-06-2008 23:22

kevin luthard schreef:maar als je goed gelezen had

..... :lol: :lol: :lol: , he gozher, geen fucking speld tussen te kreigen bei die leipen hiero...of zoiets :-?
Schrijf dan eventjes een beetje normaal Nederlands AUB :wink:
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

01-07-2008 07:31

Als in de lijst van viswater een bepaling is opgenomen dat er bij het nachtvissen geen tent mag worden gebruikt en je dit toch doet, handel je in strijd met de vergunningvoorwaarden en vis je dus feitelijk zonder vergunning. Vandaar dat je dan een prent kunt krijgen op feitcode H645a (vissen zonder schriftelijke toestemming) ad € 90,00.
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-07-2008 11:24

kevin luthard schreef:he ben je nu opeens boos ofzo :S

maar als je goed gelezen had
kreeg ik bij mijn acceptgiro bij omschrijving van overtreding:
geen schriftelijke toestemming voor 1 of 2 hengels ( 90 euro )
en dat had ik wel. terwijl ik een boete zou krijgen voor die tent (60 euro)

vriendelijk bedankt voor je reactie


Absoluut niet boos op jouw , ook jij moet lezen , ik reageerde eerst op overtredingen.
Daarna gaf ik netjes antwoord op je vraag.
Het is ook zeker niet op de man ( jij in dit geval) maar een algemeen inleidend verhaal voordat ik antwoord op je vraag gaf. maar ook in je reply geef je zelf al weer antwoord , Gedoogd is anders dan toegestaan.

Raymond
K. van den Herik

02-07-2008 08:30

viewtopic.php?f=18&at=48692

had 900 euro mogen zijn...
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

02-07-2008 18:45

Dat topic doet het ook niet. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik mij altijd aan de regels houd behalve voor nachtvissen. Het is veel te kort toegestaan hier en ik vraag mij ook af waarop deze regels gebaseerd zijn. Aan de andere kant zie ik ook een hoop vissers om mij heen die er wel een grote puinzooi van maken. Sommige mensen dumpen echt alles langs het water en vinden dit de normaalste zaak van de wereld. Dit heeft over het algemeen al een hoop verpest. Daarnaast als je al een vuilnisbak langs het water tegen komt wordt deze nooit leeggemaakt. Pas was tijdens een nachtje vissen een vuilniszak van iemand anders bij een prullenbak open gescheurd door ratten of meeuwen oid en het vuil lag echt overal. Geen echt goede promotie.

Daarnaast wat ik ook heel storend vind is het uitvaren 's nachts van sommige mensen. Dan staan ze naar elkaar te schreeuwen wat je tot op hele verre afstand hoort.


Over de politie, ik heb er hele slechte ervaringen mee maar ook erg goede. Pas werd ik ten onrechte naar de kant gehaald toen ik zat nacht te vissen vanaf een boot en er niks fouts te vinden was. De reden was omdat een vrouw van de overkant midden in de nacht had gebeld dat ik overlast maakte en illegaal aan het nachtvissen was. Ik had die nacht geen tuut gehad, was er niet uit geweest en lag heerlijk te slapen. Ik had toen controle om 5 uur 's nachts. precies rond de beste vangtijd op die plek. Ik kon niet normaal aan de kant komen ivm de motor die erachter hing (schade). Uiteindelijk mijn boot in de rietkant moeten varen om mijn vergunning te laten zien. Het leukste is ook nog dat je daar niet van de kanten mag vissen vanwege de zwakke oevervegetatie.

Al met al heb ik een klacht ingediend bij de politie en ga ik volgende week bij hun op gesprek. Hopelijk valt er wat te verbeteren.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-07-2008 19:18

Ìk houd me aan de regels , behalve voor het nachtvissen.

Sorry maar dan raak ik even de weg kwijt. In de trant van , s'middags rijd ik netjes 100 en snachts 200 km per uur?

Ik begrijp echt nog steeds niet waarom het zo moeilijk is om je aan de regels te houden. En heb een een probleem of klacht of een opmerking, je hengelsport vereniging kan je daar beter mee helpen dan zelf naar de politie te gaan. Want.... ik lees zo in je verhaal dat je niet eens weet hoe het nachtvissen is geregeld

ik citeer " Het is veel te kort toegestaan hier en ik vraag mij ook af waarop deze regels gebaseerd zijn. "

Daar alleen al om ben ik niet blij dat jij op eigen houtje een dialoog aangaat met de politie. Daar wij wij ( hengelsport verenigingen) al moeite genoeg hebben om dingen voor elkaar te krijgen en gemeente, politie en BOA's op 1 lijn te krijgen, worden deze mensen door zulke eigen initiatiefen niet juist geinformeerd, of erger gaan dingen toezeggen, daar wij wij er "MEER" uit wilden halen maar door zulke akties getorpodeerd worden.

2de puntje , het afval ......... uit eigen beweging gemeente reiniging bellen of beter nog met eigen kennisen en vismaten vuilruimen, bel dan de media en laat zien dat de karpervisser het goed met mileu voor heeft.

Ook het feit , tenonrechte naar de kant gehaald , ja ik zou het ook niet leuk vinden alleen de politie mag nu eenmaal jouw papieren controleren , dus tenonrechte ...lijkt mij inziens niet. Hoewel als je niks verkeerds doet het niet danwel verre van ideaal is :wink:


Toch hoop ik voordat je op gesprek gaat iniedergeval je eigen verdiept in nachtvissen.
een brochure is te vinden bij ...sportvisserij nederland.

MVG , Raymond
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-07-2008 19:30

Een keurig antwoord Raymond.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

02-07-2008 20:23

Raymond, over dat punt van het nachtvissen ben ik mij bewust en dit zou ook heel erg stom zijn om op te halen. Dit was ik ook niet van plan. Het gaat om wel meerdere punten maar dit bespreek ik wel met hun onderling. Maak je maar geen zorgen, daarnaast wordt er bij ons weinig geregeld door de vereniging.

Wat betreft het punt van opruimen is nog geen eens zo'n verkeerde. Aan de andere kant is het ook weer een droeveloze put om hier aan te beginnen. Zolang er geen vuilnisbakken komen en deze niet tot amper leeggehaald worden blijft het probleem maar steeds terug komen.


Daarnaast heb ik nu nog even gelezen op de site van sportvisserij nederland maar kan ik hier niet concreet vinden wat de beweegredenen zijn om op het ene water wel het hele jaar te mogen en op het andere water maar 3 maanden. Oke, het staat in de wet voorgeschreven maar waar dit op gebaseerd wordt is mij eerlijk gezegd een beetje onduidelijk.
kevin luthard
Berichten: 4
Lid geworden op: 30-06-2008 18:35

02-07-2008 22:40

oke dan
raymond :D
maarja het is nie anders gwoon betalen en vlgde keer ga ik nie met tent zitten daarzo
thnx voor de reacties

veel nachtvisplezier allemaal!!!
kevin
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

03-07-2008 09:49

Geweldig dat mensen het raar vinden als ze een boete krijgen omdat ze de regels niet naleven.
Zelf vis ik nou zon beetje 7 jaar zonder ook maar één bekeuring te hebben gekregen.
Waarom? omdat ik de regels naleef.

Trouwens

en kevin lutgart,

Raar hé dat ze in het bergsche bos zo streng zijn?
Het is daar dus echt een t*vus zooi, vuilniszakken,flesjes bier/wodka? mensen die met tenten vissen waarvan ik het idee heb dat je der met 20 man in kan. 3hengels en ga zo maar door.

Jongeren die snachts een tent opzetten en niet gaan vissen, maar herrie schoppen muziek keihard luisteren en teveel alcohol nuttigen. Deze waren tevens een tijdje terug tegenover mij gaan zitten waar ik dus precies tegen aan aan het vissen was. leuk is dan anders! me vangsten waren goed te noemen, totdat hun er kwamen de rest van de nacht heb ik dus daadwerkelijk niks meer gevangen.
Die nacht was er ook trouwes ook een controle en die 'sjaakies' gingen precies hun tent op zetten toen de GZH en politie waren weggereden.
Zal ik er nog een paar noemen?
Er is daar maar een kleine groep die de regels begrijpt en dan ook daadwerkelijk naleeft.

Ik kom er liever niet meer, ben dus ook verkast naar een ander water.

Gr,

Dennis
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

03-07-2008 17:13

zo streng vind ik ze niet?
ik heb al 2 maanden geen boa gezien!
in de wintermaanden stonden ze elke nacht naast me plu
ja en die rotzooi is echt triest ja
ik/wij ruimen zelfs voor het vissen zelfs onze stek op
omdat we anders bang zijn dat ze en anderen denken dat het van ons is.. triest is het
maar jullie zijn gewaarschuwd 8) ik heb gezworen
als ik zie wie zijn troep achter laat of in de bosjes gooi
die pleur ik met vispullen in de plomp :D ik kijk er best wel naar uit :D
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

03-07-2008 18:30

Leuk om te horen dat "iedereen" altijd zijn spullen opruimt! Ik heb nog nooit iemand horen zeggen ik ruim het niet op tewijl het meerdeel inderdaad zijn spullen laat slingeren!:)
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

09-07-2008 18:00

Om op dit onderwerp terug te komen, ik ben vandaag op gesprek geweest en ben er zelf wel positief over. Ik werd netjes te woord gestaan en het zal in deze streek zeker meegenomen worden!
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-07-2008 19:03

Als ik dan zo vrij mag zijn , waar hebben jullie het overgehad en wat word er meegenomen ? ik ben erg benieuwd.
Iniedergeval mooi dat het een hopelijk vruchtbaar gesprek was.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

10-07-2008 17:55

Het hoofdpunt kwam er op neer dat de agenten niet goed op de hoogte van de regels zijn. Daarnaast dat ze willen kijken voor misschien overleg met de visverenigingen.


Daarnaast wat andere kleine puntjes maar die hebben hier weinig betrekking op.
johan star
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-03-2008 20:40

11-07-2008 03:50

beste mensen

ik vis regelmatig in bleiswijk en ik was er dit jaar dankzij de nachtvis vergunning al erg vroeg bij.

ook ik ben natuurlijk zorgvuldig gecontroleerd door onze vrienden.
maar omdat ik mij gelukkig aan de regels houdt heb ik nooit problemen
en vaak een aardig gesprek met onze vrienden wat erg belangrijk is,is ook je eigen houding tegen over onze vrienden als je netjes en correct blijft en je "kampement" netjes en ordelijk is en niet alles als een camping staat uitgestald heb je denk ik al 80% gewonnen.

als je nou in je uitrusting zorgt voor een voor een bivvy en een plu dan kun je dus altijd twee kanten op en kun je jezelf aanpassen aan de situatie.
en jezelf een hoop gezeur besparen.

ook ik heb er wel eens een baal van hoe mensen omgaan met de regels.
gezellig vissen en al je vriendjes uitnodigen die maar ff moeten komen kijken
die mensen komen helemaal niet vissen dus laat ze in godsnaam thuis gewoon niks zeggen en lekker rustig vissen en laat je biertje thuis aansteker in je zak en je radiootje (wereldontvanger) zacht.

het laatste wat ik er over wil zeggen is dat je gaat vissen.
als je wil gaan kamperen moet dat maar op een camping.

grt star
de aanhouder wint altijd
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

11-07-2008 14:42

***Overbodige quote***

laat jij maar lekker je bier thuis!
maar ik niet 8)
bier verboden vind ik dus echt onzin!!
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-07-2008 19:05

En nog 1 , die niet begrijpt dat je het op deze manier GOED kan verpesten.
Ik val in herhaling, we krijgen maar 1 kans , als we die met z'n allen verpesten is het over.
En kan je dadelijk nergens meer nachtvissen. Maargoed ........... je vergunning lezen is ook zo moeilijk.
En als je hem dan al kan lezen, doen we het lekker toch niet , want mijn zoon houd niet van vissen , dus hoef ik ook niks voor de toekomst te regelen.

Doe het dan voor al die andere karpervissers die over 2 jaar wel nog een visje willen vangen !!!!!


hier 1 keer de simpele regels. (let op regel 12 Dennis Pieter )

Afbeelding
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

12-07-2008 12:10

Bij ons ook veel regeltjes maar bier buiten t centrum kan niemand verbieden,hier in t centrum bon,in Buitengebied gewoon toegestaan of ik langs t water zit of op bankje,moet dan wel netjes blijven niet dat als je opstaat je omkiepert.
Wie maakt die regels bij julLie????????,DE WACHTTOREN. :P :P
We leven onderhand 2009.
der ronnie.
breek me de slurf niet open
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

12-07-2008 13:53

luister raymond lingerie
ik doe mijn ding en jij doe jou ding
ik heb een nachtvisvergunning en zelfs dan willen ze je nog weg sturen
dus ik koop geen nachtvisvergunning meer! maar nachtvissen zal ik zeker doen
en wat jij daar van vind? lekker belangrijk!
en anders kom je dat biertje toch ff afpakken?

o ik verdien zeker wel de doodstraf? want vannacht had ik bier en rum bij me
zonder muziek, schreeuwen, grote tent en vuil achter laten


afz freddy becardi.
jim bekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 07-05-2007 13:01

12-07-2008 14:31

Wat een misselijk mannetje ben jij zeg Pieter
het voorbeeld die onze sport verpest
ga lekker dammen
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-07-2008 15:10

Raymond lingerie , hahaha , 38 jaar en nog nooit gehoord , dus origineel ben je wel.

En jah , ik heb ook liever dat je zonder vergunning gaat , want dat word niet bij ons bijgeschreven.
Dan val je buiten de vergunning houders die het verpesten.

overgeens , een biertje drinken kan ik begrijpen, je blijft dan wel helder , maar Rum ?? precies..... ieder zijn eigen ding , ik beleef mijn visserij liever onbeneveld

Toch vind ik het wederom jammer. En zie ik deze proef ook mislukken.
dit word leuk evalueren aan het einde van het jaar bij de federatie.
Waar doe ik de moeite nog voor, deze materie kost mij wekelijks uren, die ik beter aan mijn eigen zaak zou (lees moeten ) kunnen spenderen, dan verdien ik nog wat.
Maar nee daar hebben wij geen boodschap aan wat anderen voor jouw doen.


Anyway , ik kom jouw biertje en rum helemaal niet afpakken, gaat om de regels die op DIE wateren gelden.
Je zou ook als je wel een biertje wilt drinken gerust ergens anders gaan zitten, tis nachtvisseizoen dus kies je water.

wat betreft de regels, die worden gemaakt in overleg met HSV's en gemeentelijke diensten (boa , politie )
en is een proces van hier wat strakker om daar wat te laten vieren. Gaat eens naar je plaatselijke hengelsport vereniging en woon is een vergadering bij, dan weet je ook wat het inhoud om alles te regelen.

Het enigste wat wij willen , is dat we dadelijk allemaal gewoon een nachtje kunnen vissen.En als de rest allemaal ordelijk verloopt , vraag ik mij zelfs af of ze moeilijk zouden doen als je een biertje drinkt, of toch een grondzeiltje "perongelijk" neergelegd is ..... Feit blijft, het is een proef , met die verstande als het fout gaat zou zelf de reguliere nachtvis periode ooit in gevaar komen.

En hoewel ik geen idee heb hoe het in de buurt van geleen is geregeld, hier hebben wij idd te maken met heel veel bureaucratische "shit". en de wachttoren ...... mischien zetten ze die ooit wel neer als we ond niet gedragen langs de wacht, kunnen ze ons realtime controleren :P

Feit blijft :

als jij 180 over de snelweg rijd , en je rijbewijs word afgenomen zal me een worst wezen.
als jij 180 over de snelweg rijd , en MIJN rijbewijs word afgenomen , jah dan word ik pissed.
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

14-07-2008 20:04

Jemig hoelang gaat het nog duren voordat we ook niet meer mogen roken aan de waterkant :wink:
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-07-2008 20:42

Met dit kabinet ??? :P
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

15-07-2008 18:56

Ja heren, we kunnen er nog wel lacherig over doen, maar ik wil nog wel eens zien hoe hard er gelachen wordt als straks daadwerkelijk vanaf 2009 of 2010 het nachtvissen of in ieder geval de verruimde periode (nachtvisvergunning van de federatie voor de periode maart t/m oktober) wordt afgeschaft in de regio R'dam/Den Haag/Delft/Vlaardingen.

Ik sluit me allereerst volledig aan bij het verhaal van Raymond en begrijp zijn standpunt volledig. Het getuigt uberhaupt van doorzettingsvermogen en wilskracht dat karpervissers zich via hun hengelsportvereniging vrijwillig sterk maken voor de belangen van de karpervisserij in hun eigen regio. Maar zeker nu er nota bene een behoorlijk groepje karpervissers hard aan de weg timmert om vooral alle behaalde successen te verpesten, dwingt de inzet van mannen als Raymond respect af. Maar het lijkt soms dweilen met de kraan open.

Jongens, word eens wakker! Je afsluiten voor de buitenwereld en puur vanuit egoistisch belang structureel vergunningsvoorwaarden overtreden kan en mag gewoon niet de hele hobby of het hele nachtvissen voor iedereen op het spel zetten. Plus het feit dat je het op lange termijn voor jezelf verpest als je de regels aan je lieslaars lapt.

Eind 2009 wordt de nachtvisvergunning van de Federatie van hengelsportverenigingen Zuidwest Nederland geevalueerd. Maar wél door de beleidsmakers van in dit geval de GZH (Groenservice Zuid-Holland). Nu weet ik dat er godzijdank nog BOA's zijn met veel geduld en begrip, maar lang niet alle BOA's zijn pro-sportvisserij, en dat kun je ook niet verwachten. Ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat het nu niet 5, maar 1 voor twaalf is om je aan de regels te houden. Ze staan zwart op wit op de nachtvisvergunning, dus dat kan het probleem niet zijn. Gewoon 2 hengels, een paraplu met zijflappen, geen troep achterlaten, niet met de auto over het voetpad of fietspad rijden en je bovenal netjes opstellen tegenover BOA's. Het argument dat je met alleen een plu niet droog ligt 's nachts of dat het zonder tent geen doen is om nacht te vissen vanwege vliegjes e.d. is gewoon regelrechte kul.

Als van de gecontroleerde nachtvisvergunninghouders 60% in overtreding is, kunnen we dan nog wel praten over 'een klein groepje dat het voor de meerderheid verpest'?
Een nachtvisvergunning duurder maken zodat deze 'alleen voor de serieuze karpervissers' is weggelegd werkt m.i. ook niet. Want juist onder de 'serieuze' karpervissers zitten veel 3 hengels en tent-vissers. En natuurlijk, natuurlijk is het geen misdaad als je met een tent zit ipv met een plu, en ja we hebben allemaal een drukke baan en willen allemaal in het weekend gewoon lekker nachtvissen. Niemand is roomser dan de paus. Maar besef je in vredesnaam dat je er de toekomst van de hele nachtvisserij mee op het spel zet. En niet in de laatste plaats: je toont als karpervissers aan dat je je niet aan opgelegde regels kunt houden. Dus logisch dat controlerende instanties zich gaan afvragen waar dan de grens ligt...

Toch heb ik nog hoop, want aan de waterkant blijken meer en meer karpervissers (al dan niet vanwege hoge boetes) tot inkeer te zijn gekomen. Laten we hopen dat het uiteindelijk allemaal nog te redden valt.

Eind deze zomer willen we in ieder geval namens de karperafdeling van HSV Groot R'dam een groots opgezette vuilruimdag voor en door karpervissers organiseren in het gebied rond de Rottemeren. Hierover later de nodige details, daar wordt nu aan gewerkt. In samenwerking met de karpercommissies van de GHV ('s-Gravenhaagse) en SVBD (Delfsche) proberen we het tij te keren. Een goed gebaar maken kan dan zeker geen kwaad. Maar nogmaals, begin bij jezelf. Want uiteindelijk ligt er wel gewoon prachtig viswater met prima karperbestanden in de regio R'dam en ver daar buiten. Het zou toch zonde zijn als we straks nog terug moeten denken aan die mooie tijd dat je nog 's nachts aan de waterkant zat.

Groeten,

Robert