peppie's ?


Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

29-05-2008 18:14

maakt mij niet zo veel uit als het beestje maar een naampie heeft.
silurius glanis /cyprinus carpio.
ik hoef niet in een encyclopedie te kijken om iets te weten.

als ik iets niet snap dan vraag ik dit wel.

maar wat ik heel goed snap is wat een peppie/klatser is, er zitten er hier genoeg op dit forum.

als je zelf je verhalen gaat inmekaar steken omdat je niet goed leest.
heeft het ook weinig nut om hier iets te leren.

als je heel goed een topic leest en dan eens nadenkt en dan een respons geeft word je mischien ook niet voor peppie uitgemaakt.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

29-05-2008 18:54

Maandenlang geen enkele behoefte gehad om ook maar een letter op dit forum te schrijven,verbijsterend wat sommige hier voor een onzin uitkramen,Vele menen dat ze verstand van zaken hebben,omdat ze ook al een jaar op karper vissen. Maar nu werd het me toch echt even teveel naar het lezen van deze zin:

Marvin Honsbeek schreef:Wat een ge-ni-ale reactie :lol:

Peppies zijn in mijn ogen mensen die niet met respect met de natuur en de vissen omgaan.


Mag ik jou even herinneren aan dit?
Marvin Honsbeek schreef:
Was weer een eh, aparte sessie voor mij. Ik zelf blank al enige tijd, dus besloten mn broertje en ik een zogenaamd "peppie&kokkie" water te bevissen! Gisteravond rond 21:00 lagen de hengels op de steunen. De hele nacht werkelijk helemaal niets. Wel piepjes, maar uiteindelijk om 7:00 vanmorgen op de hengel waar we juist nog geen piepen hadden gehad een volle run!

Helaas waren we beiden te langzaam met opstaan en bevond de vis zich al 7 meter verderop onder de steiger En dus gelost! Behoorlijk balen!!! En ik snap ook nog steeds niet waarom het zo lang duurde voor we wakker werden... dieeeeepe slaap denk ik Affijn, na deze losser dus de lijn opnieuw uitlopen en juist boven de stek zag ik al weer 3 karpers zwemmen. Vervolgens wilden we een ontbijtje maken, maar ik was mn pannetje vergeten. Hop in de auto en halen dus! Mn broertje alleen latend met onze hengels!

Toen ik 20 minuutjes later terug kwam stond mn broertje met zn duimen omhoog! Hij had zn 2e karper van zn leven weten te drillen, landen en onthaken, helemaal zelf Ben wel trots op 'm!

Hierna nog 2 vissen verspeeld, 1 dook ook keihard de steiger onder, notabene toen hij al bijna uitgedrild was, de ander zwom in de takken en wist alleen mn onderlijntje door te schuren Ik blank dus vrolijk verder, maar ben blij voor de 2e karper van mn broertje! Tevens zijn nieuw PB!

Als je dit soort dommigheid hier weet te vermelden,mag jij raden wat jij voor mij bent..
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

29-05-2008 19:30

andre goeie jongen jij.

ik neem zelf nooit de tijd om deze mensen hun onzin te lezen.
ik zit maar 2á3 uur per dag op het forum/carpboard.

maar als je meer van deze mensen weet stuur dan even een pb.
met namen van deze onozele mensen die alleen hun eigen omhooglatenvallen.

dat scheelt mijn een hoop postings en reposting's
omdat veel van deze mensen,niet goed lezen of willen lezen.

nogmaals andre kip voor president(toppie)
eindelijk eens iemand die de mensen eens wakker schudden.

andre ik meen dit echt mail mij een pb.

scheelt mij 1á2 uur reposting per dag.

mischien names velen bedankt.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

29-05-2008 19:58

Kees,2 a 3 uur per week opdit forum redt ik al niet ,laat staan per dag,maar bepaalde grapjassen blijven me bij,er wordt wat dom gelult door sommige. Die discussie heb ik al maanden geleden gehad,de maat was vol toen er hele postings verdwenen(ter zelfbescherming van de onzin schrijver(s)). Vele die het met mee eens waren zie je hier ook al lang niet meer.

Hou me liever op de achtergrond.

Maar voor sommige onzin posters wil ik,als het me weer eens te veel wordt een uitzondering maken.
Vis nu 25 jaar op karper,maar wat voor uitwassen het de laatste jaren heeft voortgebracht is onvoorstelbaar. Kopen een karperset,en noemen zich karpervisser.

Maar goed,terug in m'n schulp.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

29-05-2008 20:01

Iemand die vist maar niet vist 8)

Ik schat minimaal zo’n 90% van het totaal dus.

Als je interesse nu gewekt is en je jezelf een meer specifiek inzicht in de materie wenst te verschaffen, zou je dit forum eens een tijdje kunnen observeren.

:lol:
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-05-2008 21:22

En de artikelen op KWO natuurlijk :D
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

29-05-2008 21:26

ik lees de interesannte rubrieken

dus geen vleeshompen tentoonstelingen/pats topic.

alleen basic en normale zaken.

en geef zoveel info dat de meeste het niet eens kunnen verwerken ,dit is alleen voor mensen die visserij talen spreken en weten waar je over praat.

ik probeer toch wel eens mensen in dombo taal iets anderst uit te leggen.
maar deze snappen alleen recepten en kilotaal en voerpraktijken.

ik laat mij niet van de wijs brengen door onozele peppie's klatsers enz enz
als deze een jaar of 21 zijn gaan deze trouwen en stoppen dan toch met deze fantasttische hobby omdat ze deze niet meer kunnen betalen.
heb dit al jaren gezien met deze mensen.

het is jammer maar waar.

en ook ik ben nog leergierig.
en vind dit ook wel een leuke vorm van tijdsbesteding.
omdat het vissen mijn niet zoveel meer intereseert in holland.
je moet wat met je tijd doen.
ik doe dit hier zo lang als dit mag en niets kost.

en reclame en andere zaken intereseren mijn niets.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

29-05-2008 22:21

Kees,
"en geef zoveel info dat de meeste het niet eens kunnen verwerken ,dit is alleen voor mensen die visserij talen spreken en weten waar je over praat."

Kun je mij wat van die fantastische info aanwijzen? (Ben het nog niet tegengekomen, toch volg ik je topics met interesse)

"maar als je meer van deze mensen weet stuur dan even een pb.
met namen van deze onozele mensen die alleen hun eigen omhooglatenvallen.
dat scheelt mijn een hoop postings en reposting's
omdat veel van deze mensen,niet goed lezen of willen lezen."

Is dat je doel op dit forum? Mensen terechtstellen om jouw geweldige ego te likken? Alsjeblieft, blijf weg. Of begin serieus eens met typen van al die geweldige info, geweldige jongen!

Ben je verliefd op jezelf?
Geeft niet hoor, had ik vroeger ook toen ik nog knap was.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-05-2008 22:28

Wat een geziek en gezeik.
Niets anders te doen dan elkaar af te kraken om een woord als peppie?
Van alleen het gebruik v/d naam walg ik al, zegt meer over de gebruikers van het woord dan de mensen die het betreft.

De enige Peppie die ik ken heeft een maar die heet Kokkie, heerlijk tv van vroeger. Wil ik graag zo houden.

Succes met elkaar.
groeten,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

30-05-2008 09:28

Leuk Andre daar gaan we weer :lol:

Ik heb al een aardige PB wisseling met Kenny gehad daarover. Hou gewoon je mondje dicht als je de situatie niet kent. Wil overigens best het hele verhaal dat ik naar Kenny heb gestuurd naar jou PBen, dan denk je er ongetwijfeld anders over. Ga deze discussie niet nog een keer in public op zo'n "lekker-anoniem-elkaar-afzeiken"-forum aan.

Blijft een geniale reactie van onze Davey. En mensen die niet met respect met de natuur en de vis omgaan zijn peppies. Meer zei ik niet. En ga me nou alsjeblieft niet aan me broek hangen dat ik geen respect heb voor de natuur en de vis. Ja dat mag wel, maar lekker via PB, dan kan ik je daar aan je verstand proberen te sleutelen hoe het allemaal zit, zodat jij weer lekker kunt slapen en je niet meer zo druk hoeft te maken.

Mvg,
Marvin :)
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

30-05-2008 11:41

http://nl.youtube.com/watch?v=lCTWoI-Uw ... re=related


Dit is peppi geef ze een hengel en de rest laat zich raden :wink:

:wink:
vr gr peter
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

30-05-2008 18:18

jeroen neef ,das ook een peppie,ik heb er al 2 genoemd!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

01-06-2008 19:16

mensen lezen en LEZEN.

DAAR ZIT HET VERSCHIL A; ALS JE MAAR ZO ANTWOORDEN gaat op posting en je weet niet eens waar het over gaat dan moet ik nog 5x reposten om deze persoon dus te laten snappen waar het over gaat,

en als ik dan pb krijg met namen van deze personen weet ik of ik een reply moet posten of niet.

als je niet goed kan lezen .

ik ben de grootse lul uit europa dat zijn er maar weinig die dit of deze woorden op deze site forum over hun eigen durven te zeggen.

ik wel de mensen die weten waarom ik dit durf te zeggen, dat zijn ook mensen die leer uit mijn posting's halen.

en mijn eigen ego die haal ik zelf wel genoeg door de strond.
om aan het water met rust gelaten te worden.

als je mij als een ego ziet, dan zijn de mensen die mij publiekelijk hier voor uitmaken mijn grootse vrienden.
blijven dan vaak uit mijn buurt.

ik hou van alles en iedereen.

en ik heb ook nog nooit een karper gevangen in mijn zeer zeilige bestaan dat ik aan de waterkant zit te kakken.
er zijn ook mensen die om mijn postings lachen en dat is belangrijk.

p.s als je echt omhoog wil weet ik nog wel een paar mensen die jou vooruit willen helpen .
de vijand van mijn vijand is mijn vriend is hun motto.
ik heb zoveel vijanden in europa omdat ik iedereen help.
en ik help veel mensen die wel vis vangen.
ik zelf vang al jaren geen vis meer en ik beschouw mij zelf ook als de grootse peppie klatser lullo ter wereld maar die moet ik dan nog wel verdienen.
daarom post ik in veel ogen ook veel onzin,kul.
een ontsnapde mafkees uit een inrichting-kees mafkees leugenaar-schipper.
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

01-06-2008 19:34

Doelloos
Kees waarom blijf je überhaupt nog reageren.
Het gaat toch nergens meer over.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

01-06-2008 23:16

mensen lezen en LEZEN???

Dat valt verdorie niet mee, je moet je door een kluwen van aanééngeregen zinnen die geen enkel verband met elkaar hebben worstelen, vervolgens alle niet-relevante bullshit over hoe geweldig je zelf wel niet bent eruit filteren (pakweg 80% van de posting) en uiteindelijk hetgeen je over hebt aan elkaar proberen te plakken tot een leesbaar stukje tekst wat ergens op slaat. En dat slaat dan eigenlijk nog nergens op.

Maar ik zal het proberen de volgende keer.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

01-06-2008 23:38

Prachtig topic dit, 1 iemand vraagt de definitie van een peppie en iedereen zit elkaar in de haren. :lol:

Een peppie is toch zo'n gast die van alles fout doet aan de waterkant?

Kampvuren, scooters, harde muziek, geen onthaakmat, teringzooi achterlaten, 2 karpers in 1 bewaarzak, visonvriedelijke montages, illegaal nachten, constant met de piepers vervelen die max staan, lijnen kriskras over het water uitvaren zonder te kijken wie er nog meer zit te vissen, bomen/bossen kappen, 3 of 4 hengels op de pod, enz.

Volgens mij zitten er hier ook wel een paar. :lol:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-06-2008 09:59

Ik had de moeite nog niet genomen om dit topic door te worstelen, maar nu toch eens even gekeken...

Heel bijzonder, dit. Mensen, het is mooi weer, lekker gaan vissen en als je toevallig Kokkie ziet, pas dan op, Peppie is vast ook in de buurt!

En Schipper Kees, hou je roer recht he!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

02-06-2008 14:39

afgelopen zondag dacht ik een lekker middaagje te vissen ik was er om kwart over 6 omdat het een nogal(heel erg) druk bevist waters is dus moet ik vroeg me nest uit(04:30) om een plekje te hebben.
hengels lagen om kwart voor 7 in het water en er gebeurde(zoals gewoonlijk) niks tot dat er om 11 uur een paar gastjes(ongeveer van mijn leeftijd :oops: ) met tent en foudraal en heel de mik mak voorbij komen zeulen.
ze lopen eerst mijn stek voorbij en komen even later terug om tegen mij te zeggen dat er geen plek is :-?
dus vraagt die gozer aan mij waar liggen jullie met de hengels. ik zeg daar en daar heb zelfs nog heel beleefd(om elkaar wat te gunnen wat meer mensen zouden moeten doen) een hengel verplaats zodat hun meer ruimte hadde.
10 minuten later gaan ze met een bart smit boot te water om de lijnen uit varen en ja hoor....
gaat er 1 zoon mongool die op de kant staat stenen staan gooien naar die boot :evil:
weer terug op de kant gaan ze met elkaar staan stoeien en stampen en schelden met heel veel woordjes k*nker :-?
nu moesten deze jongens een tent op gaan zetten.
daar is een boom voor verrot getrokken omdat ze geen tent stokken hadden(erg jammer)
maarja gelukkig gingen de jongens 3 uur later alweer opruimen de tent werd even later naast de prullebak gedeponeerd.
ben toen maar even de stek gaan controleren en ja hooooooor!!
2 handen vol met vuil :evil:
om je eigen kapot aan te ergeren.
en hier nog een fotoow van die stel mongoolen.
Afbeelding
dit zijn nu peppie,s :evil:
zal wel......!
Gebruikersavatar
davey gans
Berichten: 51
Lid geworden op: 02-10-2007 13:24

02-06-2008 17:28

dit komt erg bekend voor stefan !
(helaas)
it's the beauty of the carp that counts.... and not his pounds
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

02-06-2008 18:09

Stefan, vraag je het de volgende keer even als je weer foto's van mij op dit board deponeert :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

02-06-2008 19:28

ik zal je volgende keer in het water schoppen :lol:
zal wel......!
Ruud Moerkerk_2
Berichten: 8
Lid geworden op: 30-03-2008 18:31
Locatie: Strijen

03-06-2008 18:22

8)
Er zijn ook nog kokkies en zijn dat dan degene die het juist helemaal anders doen dan deze peppie's ? ? ?

............

Of hoe moet ik dit nu zien :roll: :lol:
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

03-06-2008 18:27

word wel steeds gezzieliger of moet ik zeggen (gezwelliger)

tis wel gezelig hier oh oh oh

ok tip voor peppies
als je op een water zit van 30 meter breed ga dan de lijn niet verder dan 50 meter uitvaren tegenwoordig(400)meter en dan maar zeuren dat ze vis verspelen.
als je dan toch ver wil uitvaren ga dan op groot water zitten

en ja hoor peppie als je 400 meter uit de kant vist wat ik toch niet snap omdat ik een peppie bent, vang je toch wel meer.

volgens mij verspeel je dan meer vis omdat deze als jij staat te drillen op zo'n afstand al 3x om een obstakel heen is gezwommen.

als je een echte visser bent die weinig lawaai maakt hoef je geen 400meter op een water van 30 meter breed te vissen.

deze mensen die dit wel doen.
DOEN DIT ALLEEN OM INTERESANT OVER TE KOMEN.

volgende tip voor kokkie
als je eens een paar druppelloodjes of slidders op je lijn zet scheelt dit al veel lijndressuur.
je kunt altijd nog toplood en baklead gebruiken.

of een voorslag van fluocarbon/amnesia.

maarja als je geen knopen kan maken ga dat eerst eens leren.

als iedereen op een water het zelfde zit te blanken probeer eens iets anderst.
aardbei pop up/ stukje banaan of een druif of cherrie tomaatjes .
geloof me een karper vreet echt alles.

zet je rodpod eens iets verder op de kant kun je ook nog in de kant vissen.

gebruik je lijnclip eens om precies te gooien.
gebruik een stift om de lijn te markeren.
als je dan een leuke stek heb tegen een rietkraag gooi je er niet altijd in of voor want als je tien keer moet gooien voordat deze op de plek ligt ben je ook een peppie

als je boilies gaat draaien en het laatste stukje wat in de boilie spuit zit neem dat eens mee naar het water en doe dat om je haakboilie heen.

als je niet kan inwerpen en je heb toch een roeiboot/rubberboot bij je
gebruik dan eens een dunne breeklijn van 6''00 om deze vast te maken aan het riet. dan je lijn strak langs deze rietkraag na beneden loopt en vis dan op water zonder scheepvaart met je hengels verticaal en een pingpong bal op de lijn.

als je met leadcore vist op een water met veel overhangende takken en er liggen oude takken op de bodem.
pak dan eens zo'n tak en wikkel je leadcore om de tak heen en leg deze dan op de zelfde plek terug waar de tak ook lag.

als je op een mosselbank wil vissen haal dan eens een zak mosselen in de supermarkt gooi deze in een emmer wacht tot deze open gaat en hang deze dan eens aan je hair.
(wel de schaal eraf halen deze gaat vaak ook weer dicht)
als je deze tips mischien gebruikt vang je mischien wel eens een visje.

of mischien vang je de vis wel van je dromen.

je weet hoe groter de vis hoe beter je kan vissen.

mijn grootste karper is 3kg.

een echte peppie gebruikt deze methode's al jaren

en deze wist dit allang.

een bokkelul uit putten.kees mafkees.

en als er mensen gaan zeuren waarom ik dit op het internet geplaats heb dan post ik er nog een stuk of 20 methodes.

dus begin maar vast met zeuren als je deze methode's als beschreven niet snapt.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

03-06-2008 19:07

ik snap er geen donder van :-?

maar plaats nog maar is 20 van deze methodes 8)
ben wel benieuwt.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

03-06-2008 19:10

uuuuuh :roll:
ik snap et niet :P (plaats er nog is 20)
die van die breeklijn is inderdaad een hele goeie die zal ik onthouden :wink:
toch wat van geleerd kees dankjewel :wink:
zal wel......!