peppie's ?


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2008 14:32

Bart ik kan mij wel vinden in jou reactie, hij is wel iets ongenuanceerd maar ik denk dat in een gesprek daarover het wel goed zal komen.
Ik ken ook jongeren die zich positiever opstellen dan sommige ouderen.
Zo ken ik ook ouderen die zich positiever opstellen dan jongeren.
Feitelijk komt het er op neer dat in alle leeftijdsgroepen positieve, negatieve en hufterige personen zitten, het is soms net de maatschappij waar men van zegt dat ben jij..
Vissen is een hobby, geen religie!
wiebrand dragt

22-05-2008 15:05

Beste bart

De jeugd heeft de toekomst maar er zijn erbij die al in deze toekomst leven.
De meeste daarin tegen niet natuurlijk maar er zijn erbij
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

22-05-2008 17:14

Stephan van Went schreef:Hey galgenzager, is dat waar die 36 ponder is gevangen :D :D


Ook waar die 12 ponder is gevangen :lol:
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

26-05-2008 20:23

peppie'"s dat zijn klapstoel vissers met belletjes op de lijn en met zeer strakke lijnen op paling vissen die vol zitten met pcb's en daarom steeds meer peppie worden omdat deze nog steeds paling eten omdat vis gezond is.

en natuurlijk mensen die karper vissen en altijd en eeuwig vragen
WAT IS JE GROOTSTE VIS dat zijn ook peppie's omdat dit, niet wil zeggen wie de grootste karper heeft gevangen ook het beste kan vissen.

en er komen genoeg van deze karpervissers voor dit zijn de echte ego peppie's

hoe groter hoe beter.

als je een 20+ wilde karper(boeren-karper) van 1 meter heb gevangen en je bent daar 1 uur mee aan het drillen ,noemen deze peppie's je een peppie'.

ze kunnen vaak zelf nog niet eens met een pen vissen.

mijn mening is met een rodpod uren kloppen en andere mensen de grond in trappen omdat je zelf denkt dat dit vissen is dan ben je een echte peppie.

ik dus hahahaha

een peppie koopt alles in de karperwinkel
zelfs zijn blikje mais die daar 5 keer duurder is dan in de supermarkt.

de grootste peppie's vissen heel erg weinig om dat ze daar geen tijd voor hebben omdat ze te druk zijn met alles te vergaren op het internet.

echte peppie's weten ook echt alles todat je vraagdt wat een cyprinus carpio,is dan weten zij niets meer en gaan ze dit even opzoeken op het internet.

en komen dan 2 uur later vragen, weet jij wat een sulurius glanis is.

en als je dan antwoord ja een meerval dan gaan ze maar weer.

meestal naar een andere peppie omdat als je veel weet een wijsneus bent.

ik vis al 34 jaar en leer nog elke dag bij want ik ben ook een peppie.

ik ben er trots op dat ik een peppie ben.
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

26-05-2008 21:06

He Kees Schipper,
Als jij zo'n ontzettend goede visser bent die heel veel uren vist, waarom ga je dan altijd naar betaalwateren?
Als je net zo goed kan vissen als praatjes maken dan kun je zo bij korda aan de slag om een filmpje te maken.
Geen wonder dat je geen vismaatjes kunt vinden, je bent geen peppie, je bent een ontzettende lutser!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

26-05-2008 21:21

dan zouden kees en ik goed maten zijn op zoon betaalwater :wink:
meeste dingen die in zijn post staan ben ik mee eens.
zal wel......!
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

26-05-2008 21:41

je bent een peppie als je onvoorzichtig omgaat met de vis en je stek.
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

27-05-2008 17:17

robert bosman als je mijn artikels leest die ik post.
weet je A dat ik niks wil publiceren.
en b commercie mij geen donder kan schelen.
en C ik dit jaar pas voor de 2e keer in mijn leven naar een betaalwater in frankrijk ben geweest.
als ik weet dat er op dit water gestolen vissen rond zwemmen ik hier niet ga vissen.
ik heb deze betaalwateren jaren gemeden.

maar heb nu een echt water gevonden.
wiebrand dragt

27-05-2008 20:20

Ben ik nou gek of verdwijnen hier postings :o :o :o :o :o
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

27-05-2008 20:26

Hier verdwijnen idd wel eens postings die totaal niets meer met het onderwerp te maken hebben.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

27-05-2008 20:53

Een peppie bestaat niet, een klatser wel een klatser is eigenlijk een peppie ( duidelijk he )

Klatser = iemand die zijn vak niet goed verstaat
Klatsjen = Knoeien, beneden gewone prijs verkopen
Good luck and tight lines!
wiebrand dragt

27-05-2008 20:55

zal een nieuwe openen dan
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

27-05-2008 22:50

Iedereen die het woord 'peppie' in de mond neemt en hier dus ook enige waarde aan hecht is een peppie.

m.v.g. Chris
Laatst gewijzigd door Chris Noorlander_ op 28-05-2008 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

28-05-2008 18:52

behalve pep

ik ben alles wat jullie beweren dat ik ben ik ben in europa al voor alles en iedereen uitgemaakt.

kan me nog geen ene moer schelen maar mensen die maar zo dingen posten omdat deze de andere postings niet goed lezen dat vind ik echte peppie's

ik vind dat als je een ander een peppie noemt je zelf veel te verbergen heb.

ik heb heel veel te verbergen om klatsers te ontmoedigen om te gaan karpervissen om dat ik nog wel 30 jaar wil karpervissen in nederland.

een echte karpervisser die ik aan de waterkant ontmoet mag van mij alles weten om maar beter te gaan vissen.

wijsneus klatspeppie's ruik ik al van 500 meter als deze bij mij komen ben ik net een jostie en zal mij ook altijd zo gedragen.

ik heb 16 jaar gemmiddeld 2 nachten karper gevist op een klein karperwatertje
in nijkerk ik heb hier nog nooit van mijn leven volgens al deze mensen een karper gevangen als ik hier nog steeds lid was geweest had ik nu nog steeds niks gevangen.

als je tussen de regels door leest begrijp je wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

28-05-2008 22:34

chris noorlander das een peppie,meer ken ik er niet...
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

28-05-2008 23:22

Nou ja zeg... :lol:
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

29-05-2008 11:49

Vind dit een beetje onzinnig topic. Iedereen weet voorzichzelf goed wie er wel serieus bezig is aan de waterkant en wie niet. Als je vraagt wat het precies wel en precies niet is, ben je dan bang dat je er stiekem toch één bent? :roll: In mijn ervaring hebben de mensen die het meest opzichtig mensen naar anderen wijzen, het meeste te verbergen. Heb het vaak genoeg gezien (constant een mening hebben over iemands relatie om vervolgens 2 maand later er met stille trom vandoor gaan, compleet gezin achterlatend..)

ontopic: ik ken genoeg mensen die graag opscheppen over gewichten, gaan net vissen en vangen bijvoorbeeld (waargebeurd!) in de eerste sessie meteen een 39 pond graskarper! vaak komt dan ook de redenatie, mijn record ligt hoger dus ik ben beter. Desalniettemin zie ik ook dat ze hun spulletjes voor elkaar krijgen, rustig vissen en geen rommel maken. Ik wil dan ook niet meteen de stempel "peppie" opdrukken...Mensen waar ik minder mee heb (om maar niet het woord peppie in de mond te nemen) is die de hengel er als bijzaak bij hebben liggen, het altijd beter weten, het een ander niet gunnen en vooral niet zorgzaam omgaan met de vis/natuur

p.s Sorry Bootsman Kees, wil toch nog even zeggen: volgens mij bedoel je het allemaal heel goed, maar ik vind het toch telkens lastig je posts te lezen en er een duidelijk punt uit te halen...
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

29-05-2008 15:43

schipper kees schreef: echte peppie's weten ook echt alles todat je vraagdt wat een cyprinus carpio,is dan weten zij niets meer en gaan ze dit even opzoeken op het internet.

en komen dan 2 uur later vragen, weet jij wat een sulurius glanis is.


Een Sulurius Glanis bestaat niet in mijn woordenboekje :roll:
ik ken wel de Silurus Glanis en dat is dan uiteindelijk de Meerval !

Ik wil ook nog even mededelen, dat ik vaak de indruk krijg zowel op dit Forum als aan de waterkant dat Jeugdige vissers ( waar ik ook toebehoor met mijn 16 jaar ) Hééél vaak ondergewaardeerd worden ! Later krijg je dit dan in allerlei ergernissen en hatelijke gesprekken via internet te horen, en dat is niet echt iets om blij van te worden ! Help liever de mensen die het in jou ogen fout doen een handje. Hier heb je meer aan, denk maar terug ooit was jij ook een beginner en ooit heb jij het ook geleerd, deed je toen ook alles volgens de normen zoals je het nu zou doen ? De eerste dag vissen op karper kan ik me nog herinneren als de dag van gister, Vissen met een stukje ongekookte aardappel en een schuifloodje wat later nooit zou blijken te werken. Maar die eene karpervisser die toen het lef had om mij wat te leren en wat bij te brengen, heeft tog wel voor een groot deel in zijn handen gehad van hoe ik nu uiteindelijk ben geworden !

Respect voor de Natuur, Respect voor de Karper en Respect voor de Medevisser.

Ik zeg niet dat ik een supervisser ben en dat ik alles weet, maar ik heb standaard in mijn portemonee een paar safety systeempjes zitten en een paar rigjes in een hersluitbaar zakje. Kom ik nu iemand tegen die ik een handje kan helpen zal ik dit niet laten ! Diegene zal je altijd dankbaar blijven :wink:

Mvg Martin

P.S. ik ben het met Andre eens :wink:
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-05-2008 16:19

HHMMMM sommigen worden ondergewaardeerd de massa overwaardeert zichzelf omdat een ander dat verrekt om te doen..
Ik waardeer iedereen op zijn/haar gedrag ongeacht de kennis van de schrijfwijze van een Sulurius of een Silurus, de smadelijke opmerking daarover zegt weer iets over een waardering die aan zichzelf wordt gegeven. :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
davey gans
Berichten: 51
Lid geworden op: 02-10-2007 13:24

29-05-2008 16:21

ik wilde alleen weten wat een peppie is.
it's the beauty of the carp that counts.... and not his pounds
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

29-05-2008 16:26

Wat een ge-ni-ale reactie :lol:

Peppies zijn in mijn ogen mensen die niet met respect met de natuur en de vissen omgaan.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

29-05-2008 16:44

Nou . . . zal ik dan maar onthullen wie peppie is . . .

Dit is em : http://www.glidelas.com/Peppie.htm TADAAAAAAH :o

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

29-05-2008 16:54

Douwe Bijlsma schreef:HHMMMM sommigen worden ondergewaardeerd de massa overwaardeert zichzelf omdat een ander dat verrekt om te doen..
Ik waardeer iedereen op zijn/haar gedrag ongeacht de kennis van de schrijfwijze van een Sulurius of een Silurus, de smadelijke opmerking daarover zegt weer iets over een waardering die aan zichzelf wordt gegeven. :D :D :D :D


Ik redeneer zo omdat hij blijkbaar zijn eigen geweldig vind omdat hij weet wat een Cyprinus carpio is, wat dan ook weer niet bestaat...

het is Cyprinus Carpio Carpio ! Heb hier toevallig de Sportvisserij Nederland poster voor me neus hangen :lol:
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-05-2008 17:44

Wat dan weer extra lullig is want de wetenschappelijke benaming is toch echt Cyprinus Carpio: Linaeus, 1758.
Bronnen: Zoetwatervissen van Europa - boek wat bij de cursus Visstandbeheer wordt gebruikt door Sportvisserij Nederland en in het boek de Zoetwatervissen van Nederland wat is uitgegeven door Sportvisserij Nederland.
Vissen is een hobby, geen religie!
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

29-05-2008 18:13

Hoorde dat er bij ons op het putje in het dorp ook Peppies rondhangen die Pools spreken.

De brasems zien er goed uit en er zitten er niet veel en weet dat ze niet voor iedereen altijd tof zijn om te vangen maar om ze op de BBQ te gooien en op te vreten langs de waterkant gaat ver. Die pools sprekende personen hebben gelukkig geen karper gevangen want die misselijkmakende figuren vreten ze ter plekke op nadat ze levend op de bbq zijn gegooid. Ze zijn al begonnen met de brasems op te vreten langs de kant. Ik heb ze nog niet gezien maar als ik het zie wordt ik gek want ik vind het (aangezien de karpers er niet uit zien) wel een leuk putje om zo een paar keer per jaar op brasem te vissen. ALs ze een visje willen hebben laat ze dan naar de vishandel gaan ipv een verenigingswater leeg te vreten.

Dit vind ik peppies en ik moet moeite doen om me in te houden dus ik stop ermee.
Langs het kanaal komen niet alleen vissers maar ook de shoarmaboer