Boete krijgen zonder te hebben gevist!!?!


Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-05-2008 15:18

Beste vissers,

Gisteren heb ik echt iets triests meegemaakt:

Ik kreeg van een BOA een boete omdat ik met een net + penhengel bij een water liep (kwam toevallig langs ff bij een maat kijken). Ik was niet aan het vissen, mijn hengel was wel opgetuigd, maar ingeklapt en NIET beaasd.

Met de misselijkmakende BOA viel geen normaal woord te wisselen, hij loog ook nog eens glashard door te beweren dat er restjes aas aan mijn haak zaten (??), terwijl dat duidelijk NIET ZO was..

Ik weet dat in de wet iets staat als 'de binnenvisserij uitoefenen of plegen uit te oefenen' en dit laatste zal het wel onder vallen?

Het was zo triest, omdat de dikke vadsige vent met vieze snor beweerde dat het hem niks uitmaakte wanneer mijn maat zou doorvissen of wanneer ik zou gáán vissen: "ik heb de boete's binnen, voor de rest maakt het me allemaal niet uit"

Mensen zijn dit Amerikaanse toestanden of niet? Geen klinkklaar bewijs, toch Schuldig bevonden. Dit zijn de oorzaken voor de toenemde haat tegen politie en justitie.

Als een vrouw bv aantoonbaar door een psychopaat gestalkt wordt, dan kan de politie totdat de verkrachting/verwonding plaatsheeft niks doen (er is geen concreet bewijs), maar ze kunnen wel één of andere dombo machtigen om een boete uit te delen voor een niet bewezen feit!!!
Kan het nog krommer!? Het is duidelijk waar de prioriteiten liggen...

Mijn vraag: weet iemand of het zin heeft om dit aan te vechten? Of heeft de staat zich wettelijk ingedekt, vrij om mij -of welke andere burger dan ook- naar goeddunken te verkrachten en leeg te zuigen?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

19-05-2008 15:26

Een opgetuigde hengel telt mee.Je kan hem namelijk ook snel binnen gedraait hebben.Zo zien hun het en je zal er waarschijnlijk niks tegen kunnen doen.

En aan de andere kant,waarom heb je spullen bij je terwijl je niet gaat vissen en geen vergunning heb?
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-05-2008 15:43

ferenc van de vorstenbosc schreef:En aan de andere kant,waarom heb je spullen bij je terwijl je niet gaat vissen en geen vergunning heb?


(kwam toevallig langs ff bij een maat kijken).

Bovendien was de hengel met elastiekjes boven en onder vastgemaakt, alles was kurkdroog, zelf het hairtje...
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

19-05-2008 15:57

Maar dan nog wat doe je met een hengel zonder vergunning rij je wel is rond met je hengel:P als je niet gaat vissen?
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-05-2008 16:00

Robin lul niet zo krom jonge.

Aanvechten die bekeuring,ik had hem in geen 100 jaar betaald.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

19-05-2008 16:02

Hoezo is dat krom lullen tuurlijk is het raar dat je een bekeuring krijgt indd een sagerijnige boa geweest ofzo zou hem ook wel aanvechten maar waarom rij je rond met een hengel als je geen vergunning heb.
Je kan altijd proberen aan te vechten kost niks alleen wat moeite tenzij je het zo hoog gaat spelen tot aan de rechter.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-05-2008 16:54

Robin Straver schreef:maar waarom rij je rond met een hengel als je geen vergunning heb.


Ik was in een andere regio wezen pennen, op weg naar huis stapte ik van mijn fiets af om naar een maat te lopen die ik verderop zag zitten in het weiland. Niet lang daarna haalde de stakker zijn gram toen hij mijn kant opliep.... ik dacht eerst nog dat het een grapje was...echt supertriest!!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

19-05-2008 17:50

ij dat geval verklaart het ook dat er "aasresten" aan je haak zaten. Als de rechter daarom zou vragen. Daarnaast heb je een zeer plausibel verhaal, je bent met een ferrari in je bezit ook niet strafbaar hoewel ie wel 300km/h kan
Gebruikersavatar
Elian van Houten
Berichten: 141
Lid geworden op: 10-05-2008 18:11
Locatie: Waddinxveen

19-05-2008 17:51

Robin Straver schreef:Ik was in een andere regio wezen pennen, op weg naar huis stapte ik van mijn fiets af om naar een maat te lopen die ik verderop zag zitten in het weiland. Niet lang daarna haalde de stakker zijn gram toen hij mijn kant opliep.... ik dacht eerst nog dat het een grapje was...echt supertriest!!!!


Als je al was wezen vissen dan heb je toch gewoon je vergunning bij je? of niet? Ik snap hem niet helemaal :-?
Elian

http://www.omcds.tk voor al je favo muziek albums!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

19-05-2008 17:53

Ik geef je toch minder kans...

Het voorhanden hebben van een hengel mét haak is volgens de letter van de wet al voldoende. Of het reëel is, is een tweede.

Als je een sanctie krijgt kan je uiteraard bezwaar aantekenen, als je een Transactie voorstel krijgt, kan je niet eens bezwaar aantekenen. Enkel voor laten komen door niet te betalen waarmee je aangeeft het niet eens te zijn met de boete.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-05-2008 17:55

Erg lullig allemaal, maar op de letter heeft hij gelijk je bent met een vistuig in de nabijheid van enig viswater waar een schriftelijke toestemming voor nodig is.
Heeft niets met aasresten te maken puur met een vistuig en dat was zo zeg je zelf, hengel, lijn en haak.

Je moet dan in het bezit zijn van een geldige schriftelijk toestemming van de visrechthebbende.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

19-05-2008 18:18

Laurens Maasland schreef:(kwam toevallig langs ff bij een maat kijken).

Bovendien was de hengel met elastiekjes boven en onder vastgemaakt, alles was kurkdroog, zelf het hairtje...


Ik geloof je wel,Controleurs of boa's maken helaas geen onderscheid.Je hengel was opgetuigd en daarmee zit je fout hoe stom het ook klinkt.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-05-2008 18:24

Laurens,
//Het was zo triest, omdat de dikke vadsige vent met vieze snor beweerde dat het hem niks uitmaakte wanneer mijn maat zou doorvissen of wanneer ik zou gáán vissen: "ik heb de boete's binnen, voor de rest maakt het me allemaal niet uit"\\

Van mij had ie gelijk een dikke bonus erover heen gehad...maatje 44 met stalen neus recht tussen z'n kloten.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-05-2008 18:43

Laurens, helaas voor jou heeft Douwe dus gelijk. Boete's binnen? Wil dat zeggen dat je vismaat ook geen vergunning had om daar te vissen?
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

19-05-2008 18:57

Aart Laurens vergeet te vertelen dat hij een accu voor op zijn kronan had staan en de plus en min bezig waren een zooitje paling te verlammen.

Maar buiten dat Laurens toch lullig dat je een boete kreeg voor je afleidingsmanouvre.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

19-05-2008 19:44

:D :D
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-05-2008 20:30

Zonde van het geld, Laurens,

Had je de moeite genomen de haak eraf te knippen, dan had je een goed kans gehad dit aan te vechten. Nu loop je met een opgetuigde hengel die klaar is om te vissen en de controleur kan in principe niet uitmaken of je dit hebt gedaan of van plan was. Het klinkklare bewijs had je in je handen.

Je vergelijk klopt natuurlijk niet. Stalken is binnen de Nederlandse wetgeving verboden en van een iets andere order dan een boete voor het vissen zonder vergunning.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

19-05-2008 20:44

Nee volgens die gasten is t dus beter dat je je penhengel naast je fiets laat staan.

Iedereen moet daar dan mooi afblijven :P :P :P :P

Als mij zoiets gebeurd is mijn naam haas.

En als n boa alleen is gaat ie bij praatjes gewoon te water .

Sorry hij was in t water gevallen , en ze belde dat ik moest komen eten .


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

19-05-2008 20:49

Wettelijk, ja, misschien...maar je mag aannemen dat een BOA niet zomaar BOA word en ook wel onderscheid kan maken, of in ieder geval je zeer betrouwbare verhaal aanhoren.

Momenteel vis ik op een water waar ik een vergunning voor heb. Als ik op een stek wil komen waar ik graag vis, MOET ik een pad langs een ander water aflopen, waar ik geen vergunning voor heb. Als ik ook zo'n idioot tref, zou ik dus een bekeuring kunnen krijgen? Dan moet er toch wel heel wat gaan gebeuren voor ze geld zien, denk ik.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

19-05-2008 20:59

ik kreeg na rechtzaak 650 euro boete om t uitdelen van gerichte vuistslag in t gelaat,meschien dat beter.
die boa was erg vervelend hield t niet meer om me in te houden .boete niet vertonen hengelverguning is vervallen.was ook toonplicht 60 euro.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-05-2008 21:01

Is het wellicht niet helemaal duidelijk soms hoe je voorkomt dat je een bekeuring krijgt en toch je hengels bij je hebt?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-05-2008 21:21

Chris,

Zolang jij je hengels in een foedraal houd is er niets aan de hand.

Een boa in het watergooien lijkt me niet erg verstandig. Vaak worden er allereerst kentekens merk en type auto genoteerd. Een nacht in een politiecel lijkt me een stuk minder prettig dan een nacht aan de waterkant. Inname visspullen plus een flinke boete er boven op lijkt me niet om erg vrolijk van te worden.

Dat hier meer een waarschuwing op zijn plaats was na een goed gesprek spreekt vanzelf. Als Boa is je taak iets meer dan alleen maar pv uitschrijven.

Schrijf bij een dergelijk probleem altijd de naam van de boa op en vraag of hij via een federatie aangesteld is. Via je HSV kan je dit dan aankaarten bij je federatie. Niet dat je daarmee je pv misloopt wel kan dit mogelijk voor andere weer in hun voordeel werken.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19-05-2008 21:39

ron thijsen schreef:ik kreeg na rechtzaak 650 euro boete om t uitdelen van gerichte vuistslag in t gelaat,meschien dat beter.
die boa was erg vervelend hield t niet meer om me in te houden .boete niet vertonen hengelverguning is vervallen.was ook toonplicht 60 euro.


breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

19-05-2008 22:42

pj otte,
Op die stek, daar vis ik eigenlijk alleen met de pen...maargoed, ik begrijp m. Toch een vreemde situatie.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-05-2008 23:15

Het is natuurlijk een zeer vervelende situatie. Om ergens een boete voor te kunnen geven moet je onderscheid kunnen maken. De wet geeft daar de criteria voor aan en de opsporingsambtenaar past ze toe. Je hebt dus iemand die mogelijk ter goede trouw is, maar volgens de criteria van de wet in overtreding. De rest is mensenkennis.

Agressie omdat je niet in het gelijk gesteld wordt is wellicht begrijpelijk (?), maar zinloos en kan heel wat vervelender en ook zeer ongelukkig aflopen. Er is bovendien een toenemende agressie tegenwoordig, die op zijn minst bedenkelijk is. Die opvoeding heb ik in elk geval zo niet meegekregen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======