pop up rijen karper


Plaats reactie
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

14-05-2008 18:45

nou had ik laatst als is een stukje gelezen hier op t forum over karpers die blijven drijven

nou heb ik er dus net ook een gezien

ik ging een uurtje vissen bij mij in de buurt en zie ik een "dooie" karper liggen dus ik prik er ff tegenaan met me hengel en zie ik dat ie nog leeft maar niet meer kan zinken

nou wou ik dus ff weten of iemand met suc6 zoon pop-up weer aan de praat heeft gekregen

ik heb m een tijdje rechtop gehouden en een beetje op zen buik gedrukt in de hoop dat ie al dat overtollige lucht kwijt kon raken maar niets werkte dus heb ik m maar weer laten drijven waar ik een uur heb staan kijken hoe dat arme beest zonder suc6 zat te ploeteren om weer naar de bodem te kunnen


het was gewoon op de slotervaart/plesmanlaan ong 4 meter diep dus aan de diepte kan t niet liggen (te snel naar boven)

iemand tips ?

heb ook een filmpje die ik wel kan mailen voor de duidelijkheid
Bijlagen
GetAttachment.jpg
(15.91 KiB) 1604 keer gedownload
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-05-2008 09:12

ik had het vorig weekend ook ..( 2de keer) kwam bij mij denk ik om de combinatie erg warm weer en erg ondiep water.

wat bij mij werkt is de staart vast pakken in het water en een beetje de karper heen en weer trekken.

na een minuut of 5 zwemmen ze vaak weer rustig weg of ze schieten er met een plons vandoor.
Bert-Jan Bosman
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-02-2006 18:19
Locatie: Genemuiden

15-05-2008 17:22

heb het ook gehad maar toen kwam het doordat het water op de parkvijver 'dood' ging. Het water werd niet af en toe doorgepompt omdat het een overstort was + warm weer. Veel vissen zijn toen dood gegaan. Heb toen een levende van 16 pond aan de opp. gezien die deed ook erg z'n best wilde niet lukken. Heb hem eruit geschept en toen overgezet in stromend water (net over de dijk) daar heb ik heb in de volle stroom nog geen 5 minuten vast gehouden en toen zwom hij vrolijk weg en hij is ook niet weer bovengekomen.

Ik denk persoonlijk dat het door het weer komt. De vissen hebben misschien wat zuurstof tekort hangen wat in de oppervlakte en happen daarbij soms wat van de oppervlakte weg. Daarbij krijgen ze soms wat lucht binnen. Als zich deze lucht ophoopt en met deze temperaturen wat uitzet kan ik me voorstellen dat dit als een drijflichaam gaat werken. Maar dan zou je de lucht er ook weer uit kunnen drukken naar de aars toe maar dat weet ik niet zeker. Dit was bij barbelen vorig jaar op de ijssel wel zo.
bb mix anders nix
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

15-05-2008 18:48

Ik heb het geprobeert eruit te drukken maar dat lukte niet ik zag wel af en toe een belletje uit zen poepert kome als ik m onderwater een beetje heen en weer bewoog maarja dit heb ik dus een dik kwartier staan doen met af en toe een belletje en verder geen resultaat maarja ga er zo nog ff langs kijke of ie al weg is of dat ie de pijp uit is
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
joris van Oyen
Berichten: 361
Lid geworden op: 08-07-2007 22:37
Locatie: beneden- leeuwen

15-05-2008 20:39

en lag die er nog??
beter 1 vis op de mat dan 10 in het water!!

PR: 22,9 kg
Derk Roelsen

16-05-2008 09:00

Versteend kuit?
Gebruikersavatar
joris van Oyen
Berichten: 361
Lid geworden op: 08-07-2007 22:37
Locatie: beneden- leeuwen

18-05-2008 18:08

bij ons op het water kwam ook een schub in een keer boven water liggen en zwom toen niet meer weg.
maar ik ben er 5uur later nog wezen kijken en toen lag die er niet meer.
dus ik hoop dat die uitzich eigen weer weg is gezwommen.
beter 1 vis op de mat dan 10 in het water!!

PR: 22,9 kg
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

19-05-2008 17:49

de volgende ochtend was ie weer weg

wind stond nogsteeds op de sluis dus hij kon niet de andere kant op zijn gedreven

denk dat ie uit zichzelf weer is weg gezwommen :D
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Plaats reactie