op welke diepte vissen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
david vroon
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-01-2008 12:10
Locatie: heerhugowaard

03-05-2008 17:34

hallo,


Ik ga volgende week op een grote zandafgraving visen en nu vraag ik me af op welke diepte ik zeker een voerstek zou moeten aanleggen.
Aangezien ik nog niet veel op grote meren heb gevist (60+ hectare) en zelf eigenlijk nooit dieper vis als 6 meter, zou ik wel willen weten wat julie ervaringen hierover zijn.
Ook hoor je vaak dat juist de grotere vissen op dieper water azen(...?mtr) maar dat de wat kleinere vissen liever ondiep azen, kan iemand dat bevestigen of is dit ook een uit de lucht gegrepen bewering?
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

03-05-2008 21:27

het water is aan het het opwarmen dusja..
zoek gewoon plekken/platen die ondiep zijn
zal wel......!
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

04-05-2008 12:37

Zoek de oeverzones op, stukken met rietkragen, randen van opkomende lelievelden enz. Misschien zijn er in de begroeing van planten op de oever ook opvallende plotselingen verschillen te zijn daar vind je ook regelmatig een potentiele stek. Succes
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
david vroon
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-01-2008 12:10
Locatie: heerhugowaard

04-05-2008 19:48

Bedankt voor de reacties tot dusver, maar deze info is mij reeds bekend.
Het gaat mij meer om de diepte(s) waar de spronglaag begint en eindigt dit omdat deze waterlagen meer zuurstof bevatten en de vis zullen aanzetten tot azen. Ook omdat de winter eigenlijk niet echt koud is geweest en het voorjaar lang op zich heeft laten wachten denk ik zelf dat de ideale diepte tot +- 3 meter zou moeten liggen. alle info is welkom :wink:

gegroet: david
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

05-05-2008 16:07

spronglaag verschilt per water en diepte..

makkelijkste manier om erachter te komen is een thermometer en elke keer een half metertje zakken om te kijken of je wat ziet veranderen.

kan ook zijn dat je geen/moeilijk de spronglaag ziet omdat de wind nog wel eens wat harder waait en ook regelmatig draait.
en dan kunnen de waterlagen vermengen.
Ronald Drogt
Berichten: 57
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Amsterdam

05-05-2008 16:30

Mijn ervaring is dat dit per water sterk verschilt...
Zandafgraving is een breed begrip, ik vis bijvoorbeeld op een grote plas van 300 Ha waar het dieptste punt op 44meter ongeveer ligt....
Tot nog toe is mijn ervaring op dit water dat als je de juiste sector weet te vinden, ik op een meter of 6 constant het beste vangt. En dat het gehele jaar door!
Wel is het slim om enigszins in te spelen op weersomstandigheden e.d. , wat al gemeld is, nu met dit heerlijke weer ga in de buurt van ondiepte kanten zitten waar veel 'gebeurd' onder water. Als je dan een rigje op 6 meter legt en 1 op twee drie meter kun je van twee walletjes eten........ :)

Spronglaag zegt me persoonlijk niet zoveel, op helder water heeft de zon echt een veel grotere invloed op gedrag v.d. vis. Zeker nu.
Zorg iig dat je niet onder de sponglaag vist (wordt over het algemeen minder gevangen, tot nihil.)

Suc6 met je voerstek!
grtz Ronald
Think Global act Local
Plaats reactie