VBK en KSN


Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

14-05-2008 18:30

kees,

Ik zal er niet meer op ingaan, dat heeft nl geen zin.
:D :D :)

Douwe,

Ik bekleed geen bestuurlijke functie's meer, en zal zeker dit ook nooit meer doen.
Ik bedoelde meer in het algemeen, het is idd een utopie om te denken dat 1 club de dingen op kan lossen
Wat wel kan is dat ze lanzen breken voor anderen, maar dan zullen leden ook moeten helpen, jouw hoef ik dit soort dingen natuurlijk helemaal niet uit te leggen. :D :D

Peter,

Ik heb de gesprekken gevoerd met diverse heren (lees Aart en Willem)
Door 1 deur kunnen we vandaag de dag ook nog steeds, verder heb je gelijk dat een ieder zelf moet weten
of hij zich wil aansluiten of niet.
Ook voor jouw geld, dat je ook weet waar je over praat, ik ben nog steeds een warm voorstander van KSN maar ben alleen niet meer bereidt mijn nek uit te steken.
Hoever zijn we in Nederland gevorderd?? (noorden uitgezonderd) met het tentje :oops: :oops:

Verder kijk ik af en toe wel weer hier, maar aan de waterkant is het rustiger.


En tot slot, nog dit, de eeuwig gekenmerkte mekkeraar (Douwe) heeft gelukkig meer verstand van het spelletje vissen in zijn pink, dan de meesten in hun hele lijf, en als ik de commentaren lees vooral tussen de regels houdt die de boel nog steeds scherp :D :D :lol: :lol:


Gr Paul
Jan Peter Teerling

15-05-2008 15:24

Lekker topic, huisregel 2H wordt slechts nageleeft indien niet van toepassing op Douwe?

@Peter P,

Ben jij lid van de KSN?

Ben zelf geen lid, zit dit wel te overwegen te doen om de SKP en de goede initiatieven zoals de DVD te steunen. Helaas krijg je van dit soort berichten:

Ben je hier niet van overtuigd dan is het raadzaam wat dieper in deze materie te duiken. Vooroordelen zoals ze hier door sommige worden geventileerd wijzen er op dat huiswerk net als (vroeger) op school aan hun niet besteed is of was.

toch weer je bedenkingen (over vooroordelen gesproken!). Huiswerk was vroeger ook niet aan mij besteed, ben ik nu ook geestelijk beperkt zo als ze dat tegenwoordig zo mooi noemen? Kan ik nu niet bij de '" club" ?

Donatie kan ook altijd nog.

Tot slot sluit ik mij geheel aan bij de laatste alinea van Paul.
K. van den Herik

15-05-2008 16:10

Jan Peter,

Je wordt toch ergens lid van als je dat leuk vind of omdat je de doelstelling ondersteund?

Zelfs ik mocht ooit lid worden en toen was het nog streng. hihihihi

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

15-05-2008 17:00

Klaas,


Was dat voor, of na de ballotagecommissie??

:D :D :D
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

15-05-2008 18:02

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 27-12-2009 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

15-05-2008 18:35

    paul veenendaal schreef:Klaas,


    Was dat voor, of na de ballotagecommissie??
:D :D :D


Na die ballotagecommissie was het een makkie een eitje iedereen werd toegelaten,(zelfs Klaas )hihihihi nee daarvoor voor die bulle keuring toen moest je écht met de kont bloot!
CN :wink:
Unicorn Carp Fisching
Jan Peter Teerling

15-05-2008 19:47

Klaas als ik lid word is dat idd. omdat ik bep. doelstelling ondersteun, mij zul je niet op regio meetingen ed treffen. Not my cup off tea :D
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

15-05-2008 20:07

schipper kees


Ji mag mij een sufferd nomen hoor, geen probleem.

Ik zie dat je het niet echt goed door hebt allemaal.

KSN heeft wel meer als 20 ervaren leden, Aart is zelfs een wandelende encyclopedie (wees blij met dit soort mensen)

Ikzelf ben geen lid meer, maar draag KSN nog steeds een warm hart toe, en geloof me ik heb meer uurtjes aan karpervissen en karpervissers besteed in bestuurlijke functie's dan jij nog moet of kunt.

ook heb ik meer gedoneerd aan jeugdleden dan menigeen, en daarbij de naam is verkeerd gekozen het is ook geen karper studie groep maar een adviesgroep die voor karperleden en niet karperleden, lanzen breken waar jullie allemaal heden ten dage veel voordeel van hebben.

Verder wil ik er niet veel woorden aan vuil maken, en hoop dat je lid bent of wordt.

Gr Paul
K. van den Herik

16-05-2008 07:41

vind zelf de regio avonden het leukst. Wat kleiner, wat directer zeg maar.

Tja en met 4 man kan je ook eens kijken wat het handigste schepnet is of hoe een onthaakmat er uit zou moeten zien of eens met een man of wat een boek in elkaar trappen of... en... maar...
Wat ieder wil.

Van mij hoedt het ook allemaal niet, maar gebleken is dat er dus wel naar een vereniging zoals de KSN geluisterd wordt en/of om een mening wordt gevraagd, dat tot in regeringskringen.

Tja en weglopen is het gemakkelijkst.

Ow en als ik dan een verhaal lees van bijv. Neef zo heerlijk ongecompliceerd en recht uit het hart, tja dan krijg ik best wel een goosebumpje.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-05-2008 08:29

Goed te vernemen dat ondanks verschillen van inzichten en mening leden en oud leden de KSN een warm hart blijven toedragen. Dat het moeilijk blijft karpervissers te binden is op zich zelf niet zo verwonderlijk. Blijft uiteindelijk een rare hobby die we samen uitoefenen. Waarbij extremen in mijn ogen en het simpele vissen spanningsvelden veroorzaken die niet alleen hier tot uitdrukking komen.

Groet,

Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-05-2008 17:44

Beste Jan Peter,
Mag ik vragen waarom je wilt weten of ik lid ben?
Wil je best je vraag beantwoorden: ben geen lid meer. Ben meerdere jaren actief geweest binnen de KSN waaronder de rcbb Noord.

Door niet nader te noemen zaken die zowel op de karperscene zijn te verhalen dan wel dat de ksn en ikzelf niet meer bij elkaar passen heb ik ervoor gekozen mijn lidmaatschap op te zeggen. Mensen veranderen nu eenmaal en soms heeft dit tot resultaat dat men zich ergens niet meer thuis voelt. Waarom ik mij er niet meer thuis voelde is iets wat ik met een aantal bestuursleden heb besproken en dat wil ik ook zo laten. Zoals je begrijpt is boekjeslid alleen not my cup of thea :wink: Als tweede heb ik geen behoefte meer mij in te zetten voor "zogenaamde karpervissers" die alleen in aantal lijken toe te nemen.

Ben daarin tegen wel van mening dat een ieder die wil gewoon het eens zou kunnen proberen, kijk voor jezelf of het past in de wijze waarop je tegen zaken aankijkt. Of je dit alleen als ondersteuning wilt doen of daadwerkelijk iets wilt toevoegen is een keuzevrijheid. Het is mij te makkelijk om te zeggen ik word even lid omdat het "moet" voor de karpervisserij. Je ergens thuis voelen is voor een meer doorslaggegevende factor.

Met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-05-2008 19:34

Peter hole in one.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

16-05-2008 19:50

Hallo Peter,

Tuurlijk mag je dat vragen maar volgens mij voelde je al op je klompen aan dat ik dat vroeg omdat jezelf in een eerdere posting zegt: " Verder ben ik het er wel mee eens dat een ieder het zou moeten proberen en zelfs alleen boekjeslid zijn indien ze dit "kunnen". Dit zorgt voor een hoger ledenaantal waarmee de stem van een KSN meer impact zal krijgen" Ben het indeze roerend met je eens, samen sta je nu eenmaal sterker met een groep, dan alleen. Begrijp (en begreep al véél eerder dat jij er weg was) dat het niet meer in jou belevingswereld past, lid blijven is dan kennelijk ook te veel. Als je ze dan nog steeds een zo'n warm hart toedraagt zou ik denken, geen lid meer dan maar een jaarlijkse donatie aan bijv. de CBB.

Wat betreft deze opmerking : "Wat mij betreft wordt iedereen die wil lid om te zien of het past binnen hun systeem" kan ik je vertellen dat je geen lid hoeft te worden om te weten of het binnen je eigen belevingswereldje past.

Het is voor mij moeilijk, aan de ene kant wil ik dat onze belangen behartigt worden en de goede dingen die ze doen graag steunen, aan de andere kant heb ik absoluut geen behoefte om KSN'er te worden. We kijken het nog wel even aan.

Groet,

Jan Peter

(Ps hek je nu toch een keer uit de kast kunnen lokken? :wink: )
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-05-2008 22:08

Beste Jan Peter,
Kan helaas niet alles op klompen aanvoelen, dus helaas weer geen kastverhaal :lol:
Gewone benieuwd naar de achtergrond van je vraag, sommige mensen hebben het misschien niet nodoig om te kijken of het past binnen hun beleving. Anderen misschien wel, om vooroordelen te voorkomen ga ik persoonlijk liever uit van ervaring, zoals je van me kunt verwachten :wink:

Qua donatie, ben niet een doneerder. Heeft niets te maken met dat ik het niet wil, zijn zaken die ik botweg vergeet om te doen :oops:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

16-05-2008 23:05

Beste Jan Peter.

Jij /IK hoeft of hoeven het niet alijd eens te zijn met bepaalde personen.
Ik ben dat zeker niet, evengoed kan ik nog wel het respekt opbrengen om hun kunde of dingen die ze kennen.

Bij de KSN maar, maar zeker ook bij andere verenigingen zitten deze mensen gelukkig mog steeds,ook heb ik nog respekt voor het feit dat ze als vrijwilliger proberen de kooltjes uit het vuur te halen voor anderen.
vaak wordt de vele vrije tijd die deze mensen besteden aan de materie vissen/karpervissen ed onderschat.

Persoonlijk ben ik geen lid meer om mij moverende redenen, maar dat wil niet zeggen dat anderen dat niet moeten doen.
Het is net als politiek, wil je commentaar hebben ergens op zul je eerst moeten stemmen (dus lid zijn) van iets, om proberen iets te kunnen veranderen.
Besluit je om geen lid te zijn, vind ik dat iemand ook niet moet zeuren dat iets niet geregeld is .
Dit is een persoonlijke mening, en geen aanval op jouw of wie dan ook maar ik zie hier teveel commentaren op het board , en dan denk ik wel eens begin eens bij jezelf.


Gr Paul
Jan Peter Teerling

16-05-2008 23:48

Beste Peter,

Ik had idd. niet anders van je verwacht..Ik echter heb al aardig wat paren klompen versleten.. :D
Vond je verhaal wat tegenstrijdig vandaar mijn vraag.

Beste Paul,

Je hebt idd. gelijk dat je het niet altijd met iemand eens hoeft te zijn om de dingen ze voor onze hobby overhebben te waarderen/respecteren, echter respect is wel een 'two way street'

Voor de rest kan ik heel kort zijn, ben het volmondig met je eens. Hoop dat ik toch duidelijk ben geweest in mijn post dat die waardering er echt wel is van mijn kant.

Groet,
Jan Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-05-2008 10:48

Beste Jan Peter,
Om even off topic te zijn: Ach, klompen zijn niet zo duur in aanschaf :D

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-05-2008 17:09

Hey Paulus ;

Hoest daar boven ???


Gr :wink:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-05-2008 17:45

Welke Paulus, raarmens :lol:
Hoe gaat het daar beneden? binnenkort maar weer eens die richting op, even langs die slager en een man met snor in belgie :P

groetsels uit het zeer hoge noorden,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-05-2008 18:26

Paulus V , Peter :P

Is de biefstuk alweer op dan ??

We zijn net terug van n weekje, en mogen eigenlijk niet echt klagen.

Er zijn er zat die met minder tevree zijn 8) 8)


Gr :wink:
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

17-05-2008 21:40

Hey menno,

Door omstandigheden, die minder prettig zijn weer in nederland.
Neem van de week even kontakt op met je, voorlopig blijf ik weer hier.
moet nog even weer uitvinden hoe ik pb doe stuur mij er anders even eentje zodat ik terg kan mailen.

Groetjes Paul
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

17-05-2008 21:58

Menno,

Als het goed is gegaan, is er een berichtje pb naar je verzonden.
Ik hoor je snel weer ,

Gr Paul
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-05-2008 12:39

Hoi Paul,

Weer eens terug in dit kikkerlandje, willen ze je niet meer hebben in Spanje??
Hebben ze daar ook nog iets wat op de KSN of het VBK lijkt?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

18-05-2008 12:52

Peter,

Helaas ben ik om andere redenen hier

Eerlijk gezegd hebben ze wel verenigingen in spanje, maar veel is particulier eigendom, dus een overkoepelend orgaan zoals in nederland /belgie en nog een paar landen ben ik niet tegengekomen.

En dat ik hier voorlopig vertoef vindt ik op dit moment niet erg, hoop dat je nog even druk bent als vroeger met vereningingsleven, ik kan het helaas niet meer opbrengen.

Ik heb je pb gestuurd

Gr Paul
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

18-05-2008 15:30

Klaas ik heb de nare eigenschap om altijd uit het hart te spreken, en dat word wel eens verkeerd begrepen. Maar ook vaak gewaardeerd, kijk maar naar Jacco. Ik houd niet van al dat geslijm enzo.

En JP over dat huiswerk, zou ik al te wakker van liggen, ik als "grote" :wink: man achter de DVD ben van 4 scholen afgetrapt. Zou me daar dus niet al te druk over maken. Of het moet zijn dat ze van het bestuur hebben zitten slapen. Pj Otte weet dat ook hoor, die komt wel eens bij mij over de vloer, maar dan ben ik er helaas nooit. Mijn vrouw wel :-?
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl