VBK en KSN


Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

08-05-2008 22:12

Nou even gewoon in het taaltje wat iedereen spreekt maar niemand hier durft te zeggen. Douwe je bent de grootste paardenlul op het board.
Ik ben blij dat je ver weg woont, echt dat meen ik.
En die meetings zijn gewoon gezellig, jammer dat jij hier niet mee om kunt gaan.

En de KSN of VBK zijn tegenwoordig veel toegankelijker voor elk persoon dan ooit tevoren, en die kunnen dan lekker zelf kiezen of dat ze het wat vinden.

Ik ben er blij mee en Klaas ik ben ook trots op wat jij al die jaren voor ons gedaan hebt, ook voor eikels zoals die douwe. Dat noem ik pas inzet :wink:

Zo ik ga slapen, en Mark H. Veel succes met het VBK het is jullie vanuit Gilze heel hartelijk gegund.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-05-2008 23:56

Welterusten slaap lekker, en Klaas heeft niks voor mij gedaan net zomin dat de KSN iets voor mij heeft gedaan.
Ik kan mijzelf wel redden maar daar ben ik dan ook een paardenlul voor die is op lengte de beste. :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

09-05-2008 08:00

straks eerst maar eens weer lekker 2 nachtjes blanken...

Vissen is net als neuken, zelf doen rullez pas als ik later oud ben en het niet meer kan, praat ik er alleen nog over... hopelijk wordt ik dan niet zo n zeurpruim
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

09-05-2008 10:31

Ik heb totaal geen problemen met Douwe, ben zelfs blij dat hij hier de boel wakker houd. En ook hij heeft veel aan belangenbehartiging gedaan,weet van de hoed en de rand.
Ben het lang niet altijd met hem eens maar dat hoeft ook niet er zijn meerdere wegen naar Rome.

Zelf ben ik wel lid van beidde verenigingen, ik ga alleen niet naar de meetings omdat ik daar geen tijd voor over heb. De afstand is gewoon te groot,maar daarom vind ik niet dat ik een boekjes lid ben want ik ben lid omdat ik deze vrijwilligers waardeer voor hun inzet.
Kijk maar is wat ze allemaal doen, en dan niet aangeven wat ze niet doen want word dan lid en doe het zelf.

Schipper Kees brult alleen maar geeft onjuistheden aan en doet in mijn ogen aan boardvervuiling, ik hoop dat deze zijn frustraties een plaats kan geven en weer genieten kan van zijn hobby.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

09-05-2008 10:41

Snap dat eeuwige geklets over hoe goed de KSN en c.s. zijn niet zo.

Als je nou kijkt naar dingen als zo’n dvd bijvoorbeeld of het uitzetten van baby spiegels en dan ook af en toe een boekje, dan is het voor mij al lang prima voor die paar tientjes per jaar. Of alles wat er binnen de KSN gebeurt ook in mijn voordeel is weet ik niet eens, en het boeit me ook niet. Als karpervisser zijnde is het toch mooi dat je mee kunt werken/ betalen aan initiatieven als deze? Mochten er dan wat dingetjes zijn waar je wat minder mee hebt, of die je minder leuk vindt, dan kun je altijd denken dat er ergens een spiegeltje mede dankzij jou rondzwemt, of een vis met grafbek minder…

Voor die paar tientjes per jaar zonde om niet lid te worden, zou ik zeggen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die door persoonlijke ervaringen, of gewoon omdat ze geen ‘kombijdeclub’ mentaliteit hebben, niet lid willen worden/blijven/zijn en dat is hun goed recht. Vind het alleen wel jammer dat er dan, misschien onbewust, een (deels) negatief plaatje van de KSN wordt geschetst, wat ook weer hun goed recht is, maar toch blijft het jammer, want misschien weerhoud dat sommigen ervan lid te worden, en het zo zelf te ervaren, en ik vraag me af wie daar nu beter van wordt. Voor mijn part heb je thuis een dart poster hangen met het voltallige KSN bestuur erop en gooi je elke avond voor het slapen gaan een serie pijltjes in KlaasSN zijn oog :lol: maar om ze op een forum in een negatief daglicht te zetten, nee. Dat zou de groei kunnen beperken en ik denk dat niemand dat als streven heeft, want of je het met alles eens bent of niet, dingen als zo’n dvd, of die babyspiegels, dat wil iedere visser toch wel steunen?

Mvg. Robert
8)
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

09-05-2008 11:48

Blijkt dat er toch mensen zijn die dat soort initiatieven niet willen steunen en alleen maar kunnen afgeven, maar dezelfde mensen willen de 'babyvisjes' straks wel graag vangen als het volwassen visjes zijn en er dan mee pronken.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-05-2008 13:01

Klaas onzinnige reactie maar ik had van jou ook niet anders verwacht. :D :D :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

09-05-2008 13:02

Daarom gaf ik ook zo fel af Robert, want net zo als jij en ik ook al zei.
Iedereen moet zelf de keuze kunnen maken zonder dat ze beinvloed worden door dit topic. Ik ga zo lekker 2 nachten vissen |Robert. Een luxe als huisman, jij zit waarschijnlijk al, dampie erbij, en je hebt gelijk ook. Karpervissen is gewoon zo ontzettend mooi. Het stroomt dag en nacht door mijn aderen, i'm off!!!!!!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-05-2008 13:17

Iedereen moet zelf de keuze kunnen maken zonder dat ze beinvloed worden door dit topic.


Jammer dat ik het moet zeggen maar ik ben het met je eens, maar dat had jij met een open vizier ook al eerder kunnen weten.
Vissen is een hobby, geen religie!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

09-05-2008 13:53

Daar ben ik het nou niet mee eens :lol:, omdat je dat niet kunt verwachten van mensen. Op zeker dat de meerderheid zich wel laat beïnvloeden door informatie van buitenaf, in dit geval een topic, maar dat moet ook kunnen toch? Als ze niet beïnvloed mogen worden door dit topic moet je ze het ook niet laten lezen, wat niet wil zeggen dat iedereen die het leest beïnvloed wordt. Het zou op zich best leuk zijn als iedereen altijd en overal objectief zou kunnen oordelen, maar ik denk dat een totaal objectief mens een illusie is.

Wat ik meer bedoel is dat als iemand nou een concreet punt heeft van dit en dat doet de KSN in mijn ogen echt verkeerd, dan heb je het ergens over. Maar als het er steeds op neer komt dat iemand door persoonlijke redenen (die volgens mij meer te maken hebben met individuen die elkaar niet liggen, of niet op één lijn zitten, maar dat is een gokje) niets met de KSN van doen wil hebben, dan vraag ik me af wat de meerwaarde ervan is om dat voor de 15.785ste keer in de 4.567ste topic te herhalen…?

Het komt op mij zo over alsof er steeds als er een topic is over ‘likmepuni’ baits, dezelfde mensen komen zeggen dat het een kutboilie is, en dit elke keer weer zeggen, in iets andere bewoordingen, zonder ooit iets anders te melden buiten dat het een kutboilie is. Daar heb je toch helemaal niets aan behalve dan dat je “likmepuni’ baits mogelijk schade toebrengt? Dan vraag ik me weer af, is het dan zo’n erge kutboilie dat je dat op de koop toeneemt als je voor de 15.786ste keer zegt dat het een kutboilie is…

Maar ja dat ben ik :P



@jeroen, als thuiswonendevervoerlozerandgroepvisser 8) zit ik nu niet te vissen nee. Komende week eens kijken of er in een rivier in Duitsland ook karper zit. Dampie wel mee :lol:

Later, Robert
8)
K. van den Herik

09-05-2008 14:00

nu ik er over nadenk, zit er nog meer waarheid in mijn eerder schrijfseltje dan ik zelf al dacht.

Er wordt veel te veel over karpervissen en aanverwante zaken gemekkerd dan dat er daadwerkelijk wordt gevist.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

09-05-2008 14:26

K. van den Herik schreef:Er wordt veel te veel over karpervissen en aanverwante zaken gemekkerd dan dat er daadwerkelijk wordt gevist.


Zei hij nadat hij gisteren, vanmorgen, en vlak voordat hij ging vissen het karperforum nog even had bezocht, tussen het lezen van de KSN mail door. :lol:

Het is druk aan de waterkant, een hoop lijnen erin. Gelukkig zijn er maar weinig vissers.

Later he 8)
8)
K. van den Herik

09-05-2008 14:39

Nooit te beroerd om mee te mauwen en dat voor eur 9 pm

Afbeelding

Zeker sinds er geen ksn mails meer te beantwoorden zijn. Scheelt al gauw een uur.

Helaas heb ik nu verplicht kantoor dienst en zin heb ik daar in joh...

Mag vanavond weer karperkamperen...
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

09-05-2008 15:38

Das wel een vette comtelefotofoonputertoestel.

Als je gaat karperkamperen kijk dan eens bij Karsten voor de nieuwe serie tenten. Het laatste model heeft een verdieping met demontabele dakkapel erop met wenteltrap buiten om, eveneens is een aanritsbare observatie toren (hoogte 6 meter) te verkrijgen. Het deluxe model beschikt over geluidsdichte wanden, de oplossing die garant staat voor echt intiem KKkarperneuken. Verder beschikt dit hoogstandje over een toilet en een douche. Medio volgend jaar is een aanklik garage als optie leverbaar. Het deluxe model inclusief observatie toren wordt nu als actie pakket aangeboden in een luxe aanhanger.

:lol:
8)
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

09-05-2008 19:04

Ach troost jullie;

Er zijn zat mensen die n lul zijn .

Ook zijn er lullen die soms mens zijn .


Je kan niet alles hebben he ?


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-05-2008 19:34

Robert, een objectief mens lijkt me iemand zonder mening, want een mening is altijd subjectief toch?

8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-05-2008 21:07

Tsja Kees,
Mits er objectief is waargenomen. Maar ja dat is zeer lastig, er sluipen snel kleine vooroordelen in je benadering. De hersenen van een mensen werken nu eenmaal zo, het vergt veel tijd en zelfkennis om dit om te buigen om compleet objectief te kunnen zijn :lol:

Verder snap ik het hele verhaal niet meer, het lijkt gewoon weer op een ordinaire ruzie maar goed mijn beleving in deze is niet echt belangrijk. Wat mij betreft mag een ieder zijn visie en mening hebben. Raad mensen wel aan om te ontdekken of hun visie/denkbeeld strookt met de werkelijkheid. Veranderingen daarin tegen kunnen nu eenmaal plaatsvinden waardoor men zich eerst ergens tot verbonden voelde wat later leid tot een omkeer. Mensen evolueren nu eenmaal :P

Wat mij betreft geen negatief woord over de KSN als vereniging, ze doen een hoop voor de nederlandse karpervissers op vrijwillige basis. Dat er leden zijn die negatieve ervaringen ondervinden is nu eenmaal niet te voorkomen, zolang dat beide partijen er lering uit trekken zonder rancune lijkt me dit ook niet verkeerd.

Wat mij betreft wordt iedereen die wil lid om te zien of het past binnen hun systeem.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-05-2008 07:09

Is eigenlijk heel simpel om maar even iemands woorden te gebruiken. Wil je in lengte van dagen blijven vissen op karper dan moet je een vereniging als KSN en VBK een warm hard toedragen. En dit liefs in de vorm van een donatie of lidmaatschap bevestigen. Directe onderlinge verschillen zoals die er in het verleden wel waren (behoudens eigen viswater) zijn er dus niet.

Ben je hier niet van overtuigd dan is het raadzaam wat dieper in deze materie te duiken. Vooroordelen zoals ze hier door sommige worden geventileerd wijzen er op dat huiswerk net als (vroeger) op school aan hun niet besteed is of was. :lol:

Om maar even over een vooroordeel te spreken van mijn kant. :wink:

De andere Peter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-05-2008 10:48

Ik kan het alleen maar met beide Peters eens zijn.
Robert de Jong verwoordde trouwens perfect de reden waarom ik wat geirriteerd reageerde op het negatieve gezeur over de KSN. Ik hoop echter dat potentiele leden zich niet laten afschrikken, maar er zelf eens blanco ingaan. Zoveel karpervissers en zo weinig leden? De meesten krijgen er geen spijt van, zelf heb ik er nog geen seconde spijt van gehad.
Vooral die regio avonden zijn altijd erg gezellig en leerzaam. alleen als je alles al weet (?!) heeft de KSN geen meerwaarde op dat laatste gebied, maar dan nog is het gezellig en maak je nieuwe vrienden/vismaten.

Maar ja, ik ben dan ook niet objectief. 8)

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-05-2008 11:22

Kees,
beetje gekleurd mag hoor, heb ik geen moeite mee :lol:

Je vindt het vast niet erg dat ik het niet helemaal met de andere Peter eens ben, maar dit was natuurlijk een "schot in open doel" en te verwachten :P :P Verder ben ik het er wel mee eens dat een ieder het zou moeten proberen en zelfs alleen boekjeslid zijn indien ze dit "kunnen". Dit zorgt voor een hoger ledenaantal waarmee de stem van een KSN meer impact zal krijgen. Helaas werkt het nu eenmaal zo in de huidige maatschappij waarin je geregeld kunt waarnemen dat grote van een organisatie bepalend is en niet de daadwerkelijke inhoud. Een combinatie van beide zou eerder logisch zijn :wink:

Succes, ga maar eens gras maaien,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

13-05-2008 23:33

heren,

Volgens mij, zijn we nog net zover als 13 mei 2004.

:D :D :D :D :D

Maar een ieder moet zeker proberen een keer lid te worden van 1 van de 2 verenigingen

:D :D :D :D :D

Zo nu gaan we weer rustig vissen
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-05-2008 15:33

Vergeet je aggregaat niet! :P

8)

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-05-2008 15:42

Nahhh moet je eens zien als Paul dit advies geeft en nog steeds actief lid is moet het intern wel goed geregeld zijn. 8) 8) 8)
Over een aggregaat hoor je mij niet. :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-05-2008 15:56

Hou toch eens op mensen!
Bepaal voor jezelf of je lid wil wezen, ja of nee.
Ik raad een ieder aan het in ieder geval het te proberen en dan je te kijken of het past binnen je systeem.
De KSN standaard in een kwaad daglicht zetten zet geen zoden aan de dijk, terugvallen op fouten die mensen hebben gemaakt in het verleden al evenmin. Of dit nu grappig :o bedoelt is of niet, kan snel verkeerd worden opgevat, gemiste kans dus Jammer :cry: Er vanuit gaan dat de KSN het wel even regelt voor je is ook een utopie, vraag me dan ook meer af wat het verstandelijk vermogen is van mensen die dit denken. Het spelletje wat nu gespeeld wordt zorgt er in ieder geval niet voor dat een KSN in een beter daglicht wordt gezet, spiegel voorhouden van "beide" kanten zou wel eens verstandig wezen. Luisteren en anticiperen op vooroordelen zou verstandiger zijn dan proberen ze te weerleggen op communicatief vlak. Luisteren is een vak apart net als public relations, hier zou best nog wat te halen zijn voor de ksn. Niet negatief bedoelt eerder als tip om hier nog wat aandacht aan te besteden.

Kan er nog wel verder op doorgaan maar heb er geen behoefte meer aan, binnen elke organisatie worden fouten gemaakt, of men leert is aan de organisatie zelf. De vrijwiligers steken verdomd veel vrije tijd in hun organisatie om er mede zorg voor te dragen dat er beleidsmatig zaken worden geregeld en brandjes worden geblust door de "zogenaamde" karpervissers die elke wet dan wel normale omgangsvormen aan hun laars lappen. Dat je respect dient te hebben voor de mensen die zich hier mee bezig houden staat buiten kijf, of je daarom automatisch maar lid "moet" worden gaat mij in ieder geval te ver.

Ik wens in ieder geval de KSN veel succes.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.