Prijsstijging 6,25 %


Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

09-02-2003 17:04

Wat ik niet snap is dat we met z`n allen in Nederland zitten te zeuren over een prijsstijging van 4,9 procent bij de treinkaartjes van de Nederlandse Spoorwegen en dat er helemaal niemand iets zegt over de prijsstijging van 6,25 procent van de karperwereld?

En waarom eigenlijk? In de karperwereld staan 18 pagina`s met reclame en dan tel ik nog niet eens de pagina`s met markt mee (terwijl dat ook regelrechte reclame van het hoogste niveau is). In guldens betaal je gewoon 18.70.. Voor een tijdschrift.. Waar gaat dit heen?

Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld karperwereld 21 waar je 14,95 (6,78 euro) voor betaalde gaat dit naar mijn mening zwaar de verkeerde kant op...

Straks wordt het alleen lucratief om de karperwereld op de beurs te kopen voor 3 euro.

Ben ik de enige die dit echt opvalt of??

Met afvragende groet,
R.Koopal
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

09-02-2003 19:05

Het is een stuk duurder ja als een normaal tijdschrift, komt ook waarschijnlijk doordat ze duurder materiaal gebruiken etc. Maar ik vind het ook belachelijk duur, dat is voor mij ook de reden geweest, dat ik ze al een lange tijd niet meer koop. Worden ze op de beurs verkocht voor 3 euro, misschien moet ik de volgende keer dan toch maar naar die beurs toe gaan al is het enkel voor de tijdschriften.

Niels
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

09-02-2003 19:13

Het probleem is dat er tegenwoordig genoeg
verzamelaars zijn.Jaja,dan krijg je automatisch de poppen aan het dansen.Vind de NS-prijsstijgingen ook niet aangenaam,want ik reis regelmatig/liever met de trein voor de grotere afstanden alhoewel ik een auto heb.Een verrotte welliswaar.Ben gelukkig wel in het bezit van de voordeelurenkaart voor veertig procent kortingen.Maar de Beneluxe prijzenniveau van de zeldzame hengelsport-items ligt gelukkig nog altijd lager dan die van de buitenlandse!
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
mark hofman.

09-02-2003 19:50

echt een schande

eerst waren ze 13,95 gulden! op de beurs in rijswijk had ik ze voor 2,50

ik heb een abbonement, maar mijn ouders betalen toch!;-)

mark
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-02-2003 21:46

Hoi Chi
ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed wat verzamelaars te maken hebben met de prijs van een karpermagazine.
Ik denk dat er niet 1 verzamelaar is die een abonnement neemt op visbladen zoals de roofvis of de karper of de karperwereld of de witvis of....met uitsluitend als doel om deze te verzamelen.
Ik denk toch echt dat ze enkel gekocht worden door liefhebbers om ze enkel te lezen..en gezien de hoge prijs van deze bladen vandaag de dag zullen velen lezers ze inderdaad bewaren deze magazines..maar dit zijn in principe toch echt geen verzamelaars van oude en antieke visspullen of visboekenverzamelaars...toch??
Gr
Hans Brinkel
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

09-02-2003 21:52

Met een abonnement ben je inderdaad duurder uit dan ze achteraf op beurzen te kopen, maar ja een leesmap met oude roddelbladen is ook goedkoper dan dat je ze koopt als ze net uit zijn.
Daarbij weet ik als ondernemer dat iedereen altijd gelijk tegengas geeft als iets flink in prijs omhoog gaat. De rede van de prijsverhoging weet men vaak niet. Daarbij is de karperwereld gewoon een schitterend fullcolour blad en dat kost nou eenmaal geld.
Maar denk nou echt niet dat broex en co nu in vette mercedesen rijden.
Weet jij veel hoe het staat met de grondstofprijzen (papier) drukkerijkosten etc. Vind het nogal een wat ongenuanceerd denken wat hier tentoongesteld wordt. Maar goed, je hoeft het inderdaad niet te kopen.

Richard

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Richard Lodewijks op 2003-02-09 21:53 ]</font>
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

09-02-2003 22:04

Wat is ongenuanceerd Richard, een prijsverhoging van meer dan 6 % is bizar hoog.. Krijg jij zoveel looncompensatie? En uh.. Volgens mij hadden ze het juist over loonmatiging.. Zoals ik het nu zie is het koopkrachtvermindering, zeker als alle bedrijven op alle producten zulke verhogingen gaan heffen. Niet iedereen is welvermogend.

En over het nieuwigheid. Maakt het uit dat jij karperwereld 27 nu net op de beurs koopt? Staan er zoveel nieuwsfeiten in dat het per se nu gelezen moet worden?

Volgens mij ga je alleen jezelf nekken met zulk soort prijsverhogingen.
R.Koopal
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

09-02-2003 22:21

Ik betaal mijn eigen loon uit Rogier, maar dit terzijde.
En ja er is inderdaad koopkrachtvermindering alleen nogmaals de consument ziet alleen de eindprijs en de eindleverancier wordt hiervoor verantwoordelijk gehouden. Helaas niet altijd terecht.
Een goed voorbeeld hiervan is de horeca, iedereen schreeuw dat het zo duur is geworden. Restaurants etc, worden er voor aangekeken. Maar niet de huurbazen, voedingsmiddelenleveranciers, overheid (accijnsverhoging alcohol)enzovoorts.
Wat ik nogmaals probeer te zeggen is dat soms de prijzen van onderaf zo enorm opgepushed worden dat een te hoge prijsverhoging aangaande het eindproduct een onoverkomelijk gevolg is.
En inderdaad dit kan jezelf nekken, en dat zien we nu dus in bijvoorbeeld de horeca gebeuren.
Ik ken de argumenten van de karperwereld niet en wellicht dat ze hierop willen reageren. Als ze slim zijn doen ze dat ook want waarschijnlijk gaat er een logische rede aan vooraf.

groeten Richard
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

09-02-2003 22:30

Mischien wat off-topic maar ik kocht 'm sowieso al niet nieuw in de winkel. Ook niet toen de prijs lager, maar toch al te hoog was.
Ondanks dat het een prachtig mooi uitgevoerd blad van erg hoge kwaliteit is compenseert dit m.i. de prijs niet. Dit omdat er meestal weinig innovatiefs te bespeuren valt en de onderwerpen cq foto's TE vaak een TE hoog kwijlgehalte hebben.

En Richard,

Volgens mij zijn alleen de inkomsten uit het belachelijke aantal reclame's al voldoende om de grondstoffen, drukkerijkosten, personeel, en wat dies meer zij te bekostigen.
Wellicht dat een Mercedes voor de Broexen en Coosen er dan niet meer inzit alhoewel het toch echt geen schande is om in een dikke BMW 7 serie te moeten rondkarren!!! :sad:
Groet,

John

N.b. Ook ik ben net als Rogier van mening dat ze op deze manier zichzelf gaan nekken en begin me toch af te vragen hoeveel mensen het blad om deze reden NIET in de winkel kopen of er GEEN abonnement opnemen.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-02-09 22:37 ]</font>
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

09-02-2003 22:50

Richard,
De meest logische reden die ik kan verzinnen is dat het nieuwe jaar weer is begonnen en daarmee voor veel bedrijven een soort pavlov reactie opwekt, van we kunnen de prijs weer eens opschroeven.

Over de drank even terzijde. Die gaat heeeeel vaak over de kop (bekende van mij werkt bij Hooghoudt dus weet inkoopsprijzen) en uh... waar jij op doelt in de horeca was de prijsstijging van dit jaar en waar de rest op doelde had met de invoering van de euro van vorig jaar te maken... Maar dit ter zijde..

Dit was in ieder geval mijn laatste karperwereld...
R.Koopal
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

09-02-2003 23:19

John:
van die dikke bmw was ik niet op de hoogte, maar goed als dit zo is; het zij ze gegund. Als iemand een gat in de markt weet te vinden, is daar in ieder geval niks mis mee.
(lees trouwens even je mail)


Rogier:
Klein detail, maar ik heb een groot horecabedrijf, maar dit terzijde.

Om mee af te sluiten. Heren van de k.w mochten jullie dit lezen kom met een goede verklaring, zoniet kost het je terecht klanten, zeker in dagen van koopkrachtsvermindering.

Richard
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-02-2003 10:19

niet alleen de karper wereld is duurder geworden...al eens de geken naar de prijs van de nieuwe delkims?? jaja er zitten nieuwe snufjes op! maar neem van mij aan dat een delkim maken echt niet meer kost dan hooguit 15 piek en dan rekening ik nog ruim!


mvg martijn
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

10-02-2003 10:33

Mij was het eerlijk gezegt niet opgevallen omdat ik een abonemt heb maar nu zal ik toch eens na gaan denken over verlenging
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-02-2003 12:36

Het abonnement is reeds opgezegd.
Reden ? Inderdaad de belachelijke prijs en het dalende niveau.
Ik begrijp goed dat het niet meevalt om steeds iets nieuws te vinden maar mij kon het magazine al langere tijd niet meer bekoren.
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

10-02-2003 13:03

De kosten verhoging van de KW ligt misschien ook deels aan de gestegen advertentiekosten bijvoorbeeld. Vorig jaar heb ik een paar losse nummers gekocht op de Visma en ik heb ze gelezen. Wat er (in mijn ogen) 'mis' is in de artikelen was de eenzijdige belichting en een gebrek aan (zelf-)kritiek. Dat vind ik dan weer het grote voordeel aan dit carpboard. Alles word door diverse mensen veel kritischer bekeken en je hoort verschillende kanten van het verhaal. Hierdoor beb ik zelf niet meer zo de behoefte om KW's aan te schaffen. Leuk lezen is het zeker maar op deze site staan ook zeer goede artikelen en die lees ik net zo lief.

mvg Rob
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 13:44

Rob zou je misschien kunnen toelichten dat verhoging van de advertentiekosten een verhoging van de KW tot stand brengt? Naar mijn mening klinkt dit tegenstrijdig. Je vangt toch advertentiekosten in plaats dat de karperwereld daar voor betaalt? En gezien het aantal advertenties zou het daar toch niet aan mogen liggen.
R.Koopal
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-02-2003 13:45

Hallo zeurpieten,

Konden we weer geen belangrijkere topic verzinnen vandaag? Hebben we niks beters te doen als afgeven op landelijks beste karpermagazine?

Het bedrijf is vorige keer niet voor niets failliet gegaan mensen...

Het is grotendeels te danken aan de inspanningen van de nieuw gevormde redactie dat jullie uberhaupt dit kwaliteitsblad nog KUNNEN lezen. Dus kom nou niet aan met die flauwekul over prijsstijging, verminderde kwaliteit etc.

De redactie achter dit blad doet er namelijk alles aan om jullie op tijd en regelmatig goed leesvoer te presenteren, houden hier slechts een schijntje aan over, hebben hiernaast een full time baan, een prive leven en willen ook nog vissen...

Zoals gezegd is de organisatie erachter niet voor niet failliet gegaan vorige keer, dus die prijsstijging is m.i. pure noodzaak.

Zijn er mensen waarbij hun gierige mentaliteit de bovenhand voert, dan koop je hem toch niet meer, leen je hem, of lees hem in de winkel, dan kun je je reputatie als gierige Hollander nog even versterken.

Ben je het hiermee niet eens dan is het je goed recht, maar ga dan niet een discussie opstarten met allerlei ideeen hierin die in feite alleen maar een negatieve invloed op dit blad kunnen hebben.

Met vriendelijke groeten,

Laurens Maasland

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: laurens maasland op 2003-02-10 14:04 ]</font>
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 14:06

Waarom zouden we dit niet ter discussie stellen. Je mag blijkbaar wel betaalwateren ter discussie wat negatieve invloed heeft voor de bedrijven?

Volgens mij is dit een belangrijke issue, gezien ook de reacties. Ik zo`n idee dat je straks hier helemaal nix meer mag bespreken...


Niets is heilig zelfs de karperwereld niet


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rogier Koopal op 2003-02-10 14:08 ]</font>
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

10-02-2003 14:08

Ik kan het niet anders dan 200% eens zijn met Laurens, wat een onzinnige topic gestart door iemand die totaal niet weet waar hij over praat en zo mensen die keihard werken in een zwart daglicht stellen.

Rogier ga eerst een kijken wat een magazine allemaal kost en dan zeker een magazine voor zo een kleine doelgroep van zulke hoge kwaliteit.

Dachten de negatieve posters hier nu echt dat het een vetpot was? Nou dus echt niet hé, beiden heren redactie leden werken gewoon full time en doen bergen werk ernaast om het magazine kwalitatief van zeer hoog niveau te houden. En dat voor een schijntje! Ze doen het in principe dus gewoon voor ons allemaal, de lezers!

Als jullie het magazine niet zien zitten hou dan gewoon je mond! Je gaat toch ook geen topic openen over de Privé of de Story die duurder is geworden of dat je hem niet meer koopt? Fijn want dat interesseert niemand wat.. door hier negatief te reageren zetten jullie het blad in een kwaad daglicht en dat verdienen ze gewoon niet.

Kwaliteit moet betaald worden. Zo simpel is het!

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-02-2003 14:22

Rogier,

Mijn kritiek was op de inhoud van de discussie en op het openingsbericht. Hierin geef ik aan hoe ik er over denk, maar het is geen gebod dat je de discussie niet openen mag...

Verder verbaasd het me dat je niet inhoudelijk op mijn posting reageert. Waarom?

Ook doet het me een plezier dat Bertil, een van de webmasters ook op vrijwel identieke wijze reageert. Het doet me goed dat iemand vanuit zijn positie als webmaster toch zo uit het hart zijn zegje doet.

Groeten Laurens
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 14:26

Heb ik het hier over een vetpot? Ik heb het er hierover dat het blijkbaar gewoon wordt dat er prijsverhogingen worden doorgevoerd aan het eind van het jaar..

Belachelijk Bertil dat je de prive of de story erbij haalt dat getuigd niet echt van sterk in je schoenen staan. Karperwereld, karperforum? Als je de reacties leest zijn er blijkbaar meer mensen die het WEL interessant vinden.

Blijkbaar getuigd jouw mening op subjectiviteit door misschien wel de deelname aan de karperwereld. Ik bedoel waarom zouik mijn mond moeten houden over dit soort onderwerpen, volgens mij gaan we nu echt over sensuur praten. Ik dacht namelijk dat dit board een uitlaatklep is over topics die spelen in de karperwereld (en dan bedoel ik niet alleen het blad).

Schijnbaar niet dus, heel erg jammer.
R.Koopal
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-02-2003 14:38

Tsja Rogier,

De mensen die het in jouw ogen wel interessant vinden, zijn m.i. toevallig exact de mensen die ofwel geen kennis van zaken hebben, met jou meelullen zoals zo vaak op boards, ofwel lui die niet beseffen dat er voor (grafische) kwaliteit gewoon een duitje neergelegd moet worden.

Nog steeds wacht ik op een onderbouwde reactie op mijn postings.

Groeten Laurens
Dennis Ruijs

10-02-2003 14:47

Hallo Karpervissers,

Ik heb deze topic een beetje gevolgd en moet toegeven dat mijn vingers begonnen te jeuken toen ik de opruiende postings van de heer Koopal las.
Negatieve beïnvloeding is het en niet een discussietopic.
Ik ben dan ook zeer blij dat Laurens Maasland en Bertil Wielink eindelijk eens wat tegengas geven.

Rogier, ik vind jou juist niet sterk inhoudelijk, je hebt totaal geen poot om op te staan. Alleen een uitgerekent percentage dat niks zegt als je de cijfers er niet achter kent.
Ik vind dit totaal geen sensuur waar jij weer meteen over loopt te zeiken, Alles kan juist op dit board, maar als jij de knuppel in het hoenderhok gooit kan je de wind ook van voren krijgen van mensen die het niet met jouw eens zijn.

Zijn er mensen die het WEL interessant vinden? Wie dan? Ik lees hier alleen een paar reacties van ik lees hem niet, ik koop hem allang niet meer en zulke dingen. Inhoudelijk ook niet erg sterk vind je niet vriendje Koopal.

Nog even mijn eigen mening:
Ik vind beide Nederlandse magazines topbladen. De prijs is wel wat hoog, maar blijkbaar kan dat niet anders en zal ik er mee moeten leren leven en dat doe ik dan ook. Want in deze bladen worden wel de misstanden in de karpervisserij breed bestreden en dat is een zeer goede zaak.
Ga zo door.

Groeten
Dennis R.
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 14:51

Waar moet ik inhoudelijk op ingaan Laurens?
Op dat ze bijna failliet waren, of zoals jij het zegt het geen vetpot is? Of over de gierigheid (wat je volgens mij bijna nooit tegen een karpervisser kan zeggen)?

Blijkbaar denk jij dat je weet dat het noodzaak is om de prijsverhoging door te voeren, vreemd is dat het elk jaar weer gebeurt op het eerste nummer in het nieuwe jaar, dit heeft zoals ik eerder al genoemd heb met dwangmatigheid dan met reden te maken.

En over dat mee lullen, volgens mij voegt Bertil ook nix extra`s toe, maar goed dat terzijde. Oh ja, als ik de topic nog eens doorlees komen andere mensen met andere argumenten zoals over de inhoud. Dat heeft volgens mij nix met mee lullen te maken.

gr
R.Koopal