daar word ik,nu zo moe van.


Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

12-03-2008 17:47

denk je iets te kopen via marktplaats of aanbod,voor een bedrag dat gevraagd wordt.
laten we zeggen 50 euri,je stuurt een pb of mail naar die persoon en zegt voor dat bedrag wil ik het wel hebben,krijg je een pb of mail terug jantje of pietje heeft er 65 euri voor geboden,als jij 70 euri bied is het van jou.
ik weer een mail of pb terug gestuurd,helaas ik geef niet meer als het gevraagde bedrag 50 euri.
krijg je weer een mail of pb terug,dan is het verkocht aan pietje of jantje.
ok denk je dan,dat is pech totdat je de volgende dag weer die zelfde advertentie ziet staan,is dit nu om elkaar zoveel mogelijk geld af te pakken,of ligt dat aan mij.
als ik iets voor een bepaald bedrag te koop bied,dan is de eerste die aan dat bedrag voldoet de gelukkige,maar ja dat ben ik.
en daar wordt ik nu zo moe van!!! :x
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

12-03-2008 17:54

tjaa ze willen hun 2e hands spul voor zoveel mogelijk geld verkopen.. dat ze maar niet al te arm worden
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

12-03-2008 18:00

Heb ik ook al vaak meegamaakt, als het mij zo gebeurd hoef ik het al niet meer en laat ik het staan, ook als ze daarna alsnog op mijn bod ingaan.
marina davies
Berichten: 86
Lid geworden op: 29-03-2007 16:32
Locatie: The Netherlands

12-03-2008 19:16

Leon.

Ze blijven toch nederlanders ha ha ha
:oops:
gr Marina
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-03-2008 19:27

Dat is zo Marina, Friezen zijn nog erger die laten mensen die € 65,00 bieden gewoon zonder ding naar huis terug gaan als ze maar € 50,00 bij zich hebben. 8) 8) :lol: :lol:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

12-03-2008 20:07

Douwe Bijlsma schreef:Dat is zo Marina, Friezen zijn nog erger die laten mensen die € 65,00 bieden gewoon zonder ding naar huis terug gaan als ze maar € 50,00 bij zich hebben. 8) 8) :lol: :lol:


Niet alleen Friezen hoor :wink:

Afspraak is gewoon afspraak, dus dan niet ineens nog aankomen met ik heb niet meer bij me.
Andersom ook natuurlijk, als ik iets koop en zie het later ergens nog goedkoper bijvoorbeeld dan
is dat pech voor mij, zo simpel is het.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

12-03-2008 22:50

spullen 2e hands kopen of verkopen blijft altijd listig. ik verkoop regelmatig dingen via marktplaats en het komt vaak voor dat je een hoger bod krijgt als je je spullen net weg hebt gedaan.
maar ja, zo is het leven, ja toch?

gr. rick
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

12-03-2008 23:10

carlo van meel schreef:Ik zeg dan ok voor 65 euro en dan betaal ik gewoon 50 euro omdat ik dan zeg dat ik niet meer bij em heb oid. Vaak krijg je het dan gewoon mee ;)..



Beste Carlo,
Dat kan best alleen als je bij mij komt op deze wijze dan wens ik je een prettige reis terug :lol:
Verder is het aan ieder om zjjn prijs te bepalen, dit geld voor koper en verkoper. Snap Leon wel. Krijg dit soort biedingen ook wel eens en reageer normaliter vriendelijk terug met de melding dat hij voor het geboden bedrag niet van eigenaar wisselt.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

13-03-2008 08:08

rick boom schreef:spullen 2e hands kopen of verkopen blijft altijd listig. ik verkoop regelmatig dingen via marktplaats en het komt vaak voor dat je een hoger bod krijgt als je je spullen net weg hebt gedaan.
maar ja, zo is het leven, ja toch?

gr. rick


Heb ik idd ook wel eens, maar als ik met iemand een deal heb gemaakt, blijft deze staan. Afspraak is afspraak vind ik.
Daarnaast sta ik soms sprakeloos van wat mensen bieden, m.a.w. sommige mensen bieden maar wat raak en hebben echt geen idee van de waarde van materialen. Maar als marktplaatsverkoper heb ik nog de meeste moeite met mensen die weliswaar bieden, en als je ze dan per mail laat weten dat je akkoord bent, dat ze dan niks meer van zich laten horen. Ik vind niet dat een bod verplicht tot kopen, maar heb dan het fatsoen om even te laten weten dat je toch geen interesse meeer hebt.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

13-03-2008 11:10

Ik doe zelf eigenlijk helemaal niet meer via marktplaats.
Als ik iets 2de hands wil kopen of verkopen dan liever via Ebay, mensen die dan bieden via ebay zijn dan ook verplicht om het voor het geboden bedrag te kopen.
Het kost je als aanbieder een klein % van het verkochte item, vaak zie je dus ook staan + ebay kosten.
Als ik me niet vergis zijn deze ebay kosten 5% van het aangeboden product, dus voor iets van 50,- betaald de aanbieder 2,50 aan ebay.

Je moet je hier eerst registreren, naam, adres etc. etc.
Jij als koper kund feedback geven en ontvangen, deze zijn leesbaar voor iedereen
Ben je fake aan het bieden is de kans groot dat je van de verkopende party negatieve feedback krijgt, andere verkopers zullen dit eerst lezen en evt. je bod verwijderen.
Doe je dit vaker dan is de kant aanwezig dat je van ebay afword gegooid en een ip-ban krijgt.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

13-03-2008 11:25

Bas Jansen schreef:Ik doe zelf eigenlijk helemaal niet meer via marktplaats.
Als ik iets 2de hands wil kopen of verkopen dan liever via Ebay, mensen die dan bieden via ebay zijn dan ook verplicht om het voor het geboden bedrag te kopen.
Het kost je als aanbieder een klein % van het verkochte item, vaak zie je dus ook staan + ebay kosten.
Als ik me niet vergis zijn deze ebay kosten 5% van het aangeboden product, dus voor iets van 50,- betaald de aanbieder 2,50 aan ebay.

Je moet je hier eerst registreren, naam, adres etc. etc.
Jij als koper kund feedback geven en ontvangen, deze zijn leesbaar voor iedereen
Ben je fake aan het bieden is de kans groot dat je van de verkopende party negatieve feedback krijgt, andere verkopers zullen dit eerst lezen en evt. je bod verwijderen.
Doe je dit vaker dan is de kant aanwezig dat je van ebay afword gegooid en een ip-ban krijgt.


Dat klinkt zowieso beter en betrouwbaarder dan Marktplaats.

Ik vind overigens dat als je iets voor €50,- aanbied, en erbij zegt dat je geen biedingen via mail aanneemt, dat je dan als er alleen €50,- wordt geboden, je dit voor €50,- moet verkopen en er niet alsnog meer voor moet proberen te krijgen. Zet het er dan voor meer op. Beetje jammer dat die mensen wel bestaan. :)
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

13-03-2008 11:41

Helemaal eens met bovenstaande. Maar ja, zoals onder elke groep mensen, of het nou karpervissers zijn, marktplaatsverkopers, weggebruikers of eender wat, meestal is minstens 90% eerlijk en betrouwbaar en houd zich aan de regels, maar er is ook altijd nog die andere 10%. En dat zal altijd wel zo blijven denk ik.
Pluk de dag
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

13-03-2008 11:59

Ik vind het vervelend dat er hier bijna nooit prijzen bij aanbod staan.
Altijd dat gedoe met reacties per pb.

Je maakt het jezelf een stuk makkelijker wanneer er gewoon een prijs bij staat.
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

13-03-2008 12:05

Ray Schra schreef:Ik vind het vervelend dat er hier bijna nooit prijzen bij aanbod staan.
Altijd dat gedoe met reacties per pb.

Je maakt het jezelf een stuk makkelijker wanneer er gewoon een prijs bij staat.


Goed punt
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

13-03-2008 12:31

Bij het aanbod op de website van dit forum kan ik me prima voorstellen dat er geen prijzen worden genoemd. Soms is het zowieso moeilijk te bepalen wat iets waard is en mijn ervaring is dat er via PB prima overlegd en onderhandeld kan worden over de prijs. Maar dat is mijn ervaring :wink:
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

13-03-2008 12:48

niet echt iets aan toe te voegen, maar wilde gewoon ff mijn 100e bericht plaatsen :lol:
Pluk de dag
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-03-2008 14:04

Ray Schra schreef:Ik vind het vervelend dat er hier bijna nooit prijzen bij aanbod staan.
Altijd dat gedoe met reacties per pb.

Je maakt het jezelf een stuk makkelijker wanneer er gewoon een prijs bij staat.


@ Ray,

ik denk dat de meeste dat doen om frustraties te voorkomen, vaak zie je dan mensen reageren die niet eens intresse in het desbetreffende product hebben ,maar toch het nodig vinden om te melden dat je bij bijv. fishing.be het nieuw kan kopen voor 3 tientjes meer.en meer van dat soort gezeik.

de mensen die echt intresser hebben sturen ook dan zeker een PB want tenslotte willen ze het hebben dan.

even over het onderwerp waar de topic mee begon.

als ik 50 euro bied en krijg een reactie van pietje biedt 65 of ik ff 70 euro wil bieden , dan zeg ik: doe de groetjes aan pietje.....

ltrz
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

13-03-2008 18:23

Bas Jansen schreef:Als ik iets 2de hands wil kopen of verkopen dan liever via Ebay, mensen die dan bieden via ebay zijn dan ook verplicht om het voor het geboden bedrag te kopen.


Mijn oom had zo eens een dure bureaustoel splinternieuw leer e.d. voor 1 euro! :o

Wel 100 euro verzendkosten :lol:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

13-03-2008 18:56

Bart Koops schreef:
Bas Jansen schreef:Als ik iets 2de hands wil kopen of verkopen dan liever via Ebay, mensen die dan bieden via ebay zijn dan ook verplicht om het voor het geboden bedrag te kopen.


Mijn oom had zo eens een dure bureaustoel splinternieuw leer e.d. voor 1 euro! :o

Wel 100 euro verzendkosten :lol:

HAHAHHA
KSN
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

13-03-2008 19:59

jongens, ik bedoel als ik iets te koop zet voor een vaste prijs,
en die prijs is bv 100 euro.
dan is de eerste wie dat bedrag wil voldoen de gelukkige,komen er daarna
hogere biedingen,ja pech is m'n eigen schuld,had ik maar bij de advertentie
moeten zetten bieden.
maar ja zo ben ik :wink:
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-03-2008 20:31

Leon,
dat siert je, ik gebruik liever een vraagprijs :wink:
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

14-03-2008 16:32

en erbij hoeveel handelaren wel niet gebruik maken van dit forum, onder het mom; ik verkoop het voor een vriend.

Ik weet niet precies de regels hiervoor, maar is dit de bedoeling?
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

14-03-2008 18:52

je hebt ook mensen die zeggen 20 eurie en maken er later 12 van (he martien! morge stuur ik ze op)

maar ik kan best begrijpen dat sommige mensen als ze zegge 250 eurie en je bied 200 dat ze dan nee zeggen

ik heb ook wel is dinge via marktplaats verkocht en vraag dan al een mild prijsje en gaan mensen tog nog proberen af te dingen en dan is mijn vraag wie is er dan gierig?
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

14-03-2008 21:29

Tja Tom,

Gelijk heb je, maar jij hebt zelf de prijs verlaagd - niet dat ik daar ongelukkig mee ben. Ik zie ze wel verschijnen.

Ga zo weer ff iets op marktplaats zetten.

En nee Tom, geen rigs, zo ben ik nu ook weer niet :lol:
Pluk de dag
wiebrand dragt

14-03-2008 22:47

Ik heb hier van alles staan met prijzen en zal ook niet verhogen eerder verlagen.

maar waar ik dan moe van word is als ze bieden en jij zegt oke ze nooit weer reageren!!!!!!!!