wilde karpers tot 22kg te koop aangeboden


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-02-2008 15:31

Wat je er mee kan? je kont mee afvegen misschien?
Vissen is een hobby, geen religie!
bas sterrenberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-12-2004 19:27
Locatie: Ter Apel

29-02-2008 15:36

Ik had laatst al een plan met Harold kikkert over legt, ik weet niet of Harold dit mee heefd genomen in de CBB van de KSN. Dit ging over de beroepsvisser.

Maar zoals hier in de buurt hebben we echt veel overlast van Witrussen sterken nog ze worden vaak niet gecontroleerd terwijl nederlanders 200 meter verder zitten te vissen en wel worden gecontroleerd, wordt gewoon naar kentekenplaaten gekeken. Heb het met eigen ogen gezien, en de agenten er op aangesproken.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-02-2008 15:49

Schriftelijk een klacht indienen bij de politie soms?

R(egio)-CBB wellicht? Is meer iets voor hun.

Laten we dit zijspoor nu maar niet voor zetten. Dat is al redelijk overbelicht.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

29-02-2008 16:18

valt vrij weinig tegen te doen
die mannen hebben hun vergunningen meestal gewoon op orde als ze zo in het openbaar een vis hebben zwemmen van dat formaat.


want ik vind het van de zotte om vissen van dat formaat weg te halen, bovendien zal het vrij weinig opleveren voor hun.
vissen die net boven de maat zijn verkopen veel beter volgens mij.

het zal wel voor een rijke stinkert zijn met een prive ''vijvertje''.

en net wat jacco zei.
als er nu 10 fuiken zouden staan dan valt het nog te overzien, maar dit is idd heel erg zwemt de vis niet in fuik nummer 2 dan wel in nummer 356. letterlijk het hele kanaal en de rivier staan volgebombardeerd met fuiken.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-02-2008 16:20

En wat zou de klacht dan moeten zijn? er zijn Polen?? die vis van mij willen kopen??
Kom op zeg de visser mag, tenzij anders aangegeven, de vis de kop inslaan en dan mag je niet vragen of je de vis mag hebben??
Zou hij er op in gaan is hij in overtreding je mag de vis niet VERKOPEN waar staat dat de koper daarmee ook schuldig is??
Voor handelaren telt een 5 kilo regeling ook voor particulieren??
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-02-2008 16:38

Nee Douwe,

De klacht is dat de politie selectief optreedt bij controles. Dat lees ik uit het bericht boven mijn reactie en kan natuurlijk niet. Of dat ook aantoonbaar is, dat is een ander verhaal. Maar dat is niet verplicht bij een klacht.

Die 5 kg regel was ooit de hoop maar blijkt niet te kloppen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

29-02-2008 17:23

Douwe Bijlsma schreef:Wat je er mee kan? je kont mee afvegen misschien?

bedankt met je reactie diepvries daar kan ik wat mee :-?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-02-2008 17:24

:oops: :oops: :oops: :oops:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-02-2008 17:26

luc veninga schreef:
Douwe Bijlsma schreef:Wat je er mee kan? je kont mee afvegen misschien?

bedankt met je reactie diepvries daar kan ik wat mee :-?


Klopt dat is ook het enige wat je ermee kunt gaan doen.
Ongeacht wat je daar van denkt.
Term diepvries laat ik maar van mij afglijden zegt iets meer over jou dan over mij.
Vissen is een hobby, geen religie!
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

29-02-2008 17:47

volgende x maar normaal reagere dan?

ontopic dan maar
Tim van Anrooy
Berichten: 368
Lid geworden op: 25-08-2006 19:24
Locatie: Maastricht

29-02-2008 17:57

Douwe Bijlsma schreef:Wat je er mee kan? je kont mee afvegen misschien?


Is toch moelijk he voor sommige mensen, om een beetje respect volle reactie's te geven.. Kijk dan liever niet in dit topic :wink:

Gr, Tim
Moore means moore!
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

29-02-2008 18:18

Tis wel aandoenlijk hoe de jeugd probeert mee te denken/helpen om visdiefstal tegen te gaan (kan het alleen maar toejuichen). Maar verdiep je eerst eens in de wet. Er is immers geen strafbaar feit gepleegt dus waarvoor zou de politie moeten komen... :-?
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

29-02-2008 18:24

we kunne er beter niks aan doen hea;) laat ze maar door lopen die %#$@! polen
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

29-02-2008 18:28

Jij vroeg zelf wat je met het genoteerde kenteken kon, en daar kan je dus niets mee, tot de dag komt dat het vragen of een vis te koop is strafbaar is.

Aangezien je het naar alle waarschijnlijkheid op een papiertje hebt geschreven, zou je er wel je reet mee af kunnen vegen of er een vliegtuigje van kunnen vouwen.

Je kunt er eventueel ook een propje van maken en dat in je zwembroek doen als je naar het strand gaat dan lijkt je lul groter.

Verder kun je er erg weinig mee denk ik :lol:
8)
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

29-02-2008 18:37

8) :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-02-2008 19:48

Pas maar op Robert voor je het weet ben jij ook de klos en krijg jij ook allerlei niet te pareren 8) 8) antwoorden van de scherpzinnige :cry: :cry: jeugd.

Vragen wat je er mee kunt en dan een antwoord krijgen wat je niet zint, oei dat is erg nog erger dan de luieruitslag. oeps sorry. :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

29-02-2008 20:39

douwe zullen we hier mee ophouden? srry voor mijn uitspraken..dit gaat niet over het vissen dus hierbij stop ik bij deze topic..
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-02-2008 20:55

Jacco en Matthijs, het aantal karpers dat in hokfuiken terechtkomt is per beroepsvisser op de vingers van één hand te tellen...
Bovendien zijn dat normaliter de kleine jongere vissen.
Ruud, om nog karpers Engeland binnen te krijgen met vishandelaar vrachtwagens kun je vergeten. Wat nooit allemaal onderschept kan worden zijn de kleine (kleinere) transporten met busjes.
Frank Mesman
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-03-2008 14:19
Locatie: Haarlem

01-03-2008 20:13

Op die groote wateren ben ik niet bang dat dit ten koste gaat van het bestand maar het blijft natuurlijk wel onze lievelings vis er is een lang kanaal hier in de buurt 22km waar bijna niet gevist word en ook nooit vis ingezet wordt hier vist een beroeps visser die flinkhuishoud onder de karper maar kan niet zeggen dat je het merkt bijna elk jaar worden hier weer 100000000 jonge karpers geboren die ook weer opgroeien ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit boven de 22p ben uitgekomen en van de vele karpers pas een spiegel ik denk zelf dat er niet te veel voedsel in het water zit om ze echt groot te laten groeien of een verkeerd ras gr
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

02-03-2008 12:52

In de meeste fuiken worden geen karpers gevangen, mede doordat het de meeste beroepsvissers ook koud laat, wordt de vis weer vrij gelaten.

Gebeurt dit niet; is geen enkel probleem, dit gebeurt al tientallen jaren en dit kan de natuur makkelijk opvangen, zolang de karper is voor consumptie, meenemen zou ik zeggen(grote karper is toch niet te vreten).
Het is alleen klote dat er in NL een aantal beroepsvissers zijn die geld ruiken en ook echt op karpers gaan vissen en die mensen weten ook donders goed dat een karper van 20kg+ meer waard is dan een van 10kg. Dit is de groep die je moet proberen te bestrijden en dat beroepsvissers een aantal 5-10kg vissen dood maken voor vismeel/consumptie, zie ik geen probleem in; het blijft tenslotte vreten en als wij hier niet zo verwend waren, sloegen we ze ook de kop in als we honger hebben..
K. van den Herik

03-03-2008 08:20

Voor wie het boeit, voorals nog niets nieuws onder de zon. Alleen steeds dichterbij. En Marco Kraal riep in 1998 al op om het heft in eigen hand te nemen en deel uit te maken van de hv-en. Gelukkig voor u en mij zijn er die aan die oproep gehoor hebben gegeven en hun ass uitdrukken.

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... sserij.pdf

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... vanvis.pdf

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... nitief.pdf

En zon visplan zou kunnen bevatten wel de kleine scharrelschubjes en niet de vissen van 10 kg en meer...
Marco Sanders
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-04-2002 02:00

03-03-2008 08:54

Hoe zit dat eigenlijk met graskarpers?
Ik heb bij de bewuste viskweker ook eens een graskarper in de bakken zien liggen van rond de 110 cm.
Deze lag tussen spiegels van 25-32 pond en kwamen allen uit de rivier zoals de jongen mij vertelde.
Voor graskarpers gelden toch andere regels? Overigens heb ik er vorig jaar ook nog een 35 schub gezien, kosten 85 euro. Tsja doet wel pijn om zo'n beest in een bak te zien zwemmen van 2 bij 2, dit had ik niet verwacht.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

03-03-2008 16:47

Aard, ik ben vandaag weer ingeligt en je hebt helemaal gelijk.

het is net zo als sportvissen die vissen zijn niet gek en zwemmen niet zomaar een fuik in.
er worden wel vissen gevangen maar het is lang niet zo dat alles leeggevist word(karpers)

maar ik word tog wel erg zenuwachtig als ik op het kanaal van stenenhoek 17 fuiken tel van een formaat waar je in kunt wonen.

en het schijnt dat je in dat wereldje die karpers en brasums niet aan de straatstenen kwijt kan.

zeelt, paling, snoekbaars en snoek loopt erg goed maar meerval, karper en brasum kun je aan de straatstenen niet kwijt.
de meeste mensen willen liever koi of goudkarpers in hun vijvers en die vang je niet zo maar.

en wat betreft wilde karpers >> dan krijg je dat betaalwaterverhaal weer. :-?
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

03-03-2008 18:30

Volgens mij maken we ons te druk.
Het is idd kut dat er een aantal rotte appels tussen zitten, die grote karper verkoopt(zij weten ook welke weg te behandelen).
Dit kun je niet voorkomen door de visrechthebbende te verbieden karpers te houden, dit zal de prijs alleen maar opvoeren en dus interressantrer maken voor degene die kwaad willen.
Voor degene die denkt dat heel nl wordt leegevist kunnen zich beter druk maken om degene die die karpers kopen, als we dat tegen gaan zal er ook minder handel in plaats vinden, want laten we wel zijn voor een beroepsvisser is een karper ook gewoon een vis, waarbij de meeste vis tussen kop en staart zit.

Het is eerder uitzondering dan regel dat (grote) karpers zich in netten zwemmen, zelfs als putjes worden leeggevist(stroom/netten) zul je hier bijna geen karper in vinden,doordat deze onder de netten doorschieten.

Voor degene die nog nooit karper heeft gegeten, is het indien goed bereid goed te eten(in Tjechie, frankrijk en italie gegeten).
Probeer het eens :wink: en dan niet zo''n grote he!
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

03-03-2008 20:51

nog ff dit.

bij de OVB zijn testen gedaan met de zegen en electrisch vissen.

in een vijver van 1 ha. ofzo zaten 150 karpers (groten en kleinen) die nog geen ervaring met beroeps/sport vissen hadden.

en toen met de zegen er door en electrisch.
zegen:3 van de 150
electrisch 20 van de 150.
ander resultaat (ander weer) was deze 8 met de zegen en 30 electrisch.

nou dan zie je hoe slim een karper is, en kun je je minder druk maken over al die fuiken, maar tog word er doorverkocht.
maar nogmaals die mensen hebben hun vergunningen allemaal op orde en hebben het lef niet om wat fout te doen omdat de controle zeer streng te noemen is.