Runs zonder vis


Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

20-02-2008 11:53

Hallo,

@Ron, mijn pop-up zit 1cm onder de haakbocht.
@Mario, ik heb zelf onder de eigenkant last ervan gehad.
@Danny, mn piepers zijn perfect, mn lood is 100gr korda kubusjes inline en mn haken zijn altijd scherp, ik kijk altijd voordat ik ingooi of ze nog wel scherpgenoeg zijn. Ik heb ook gekeken of ze haakten op mn hand, en dat doen ze.
@Douwe, ik kreeg runs/aantal piepen, maar mn swinger ging niet terug op de zelfde positie. En ik ben echt niet zo dom om over mn voerstek te liggen :D.
@Daan, ik gebruik leadcore, sliders en backlead, duss..
@Jurgen, zo erg gevoelig had ik ze niet ingesteld.
@Mike, Putty heb ik erop zitten maar geen 5 gram, ik denk een gram of 1a2.
@Chris, mijn line aligner is nu in totaal van wartel tot de haakbocht 12cm, mn hair is 1,5cm lang, ik heb een Ashima haak c425 zonder weerhaak eraan zitten. Ik krijg korte snelle runs endan stopt het, mn swinger blijft hoog staan :-? .
@Dirk, ik vis op een taludloze water, nauwelijks diepteverschil.
@Gerrit, er zit geen graskarper.

Mvg,

Gekke turk :D
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

20-02-2008 12:36

Als je er zeker van bent dat je lood wordt verplaatst, en dat ben je zo te lezen, ( sliders leadcore en toplood erop, swinger/hanger komt niet terug in oorspronkelijke postitie) dan werkt je onderlijn niet helemaal mooi denk ik.

Je schrijft dat je een hair gebruikt van 1 cm tussen pop up en haakbocht, ik zou die eens verkorten, heel die hair eraf, gewoon een D rig knopen met ongeveer 5 wikkelingen, zodat de popup naast de haak staat. Andere hengel misschien gewoon een zinker op zetten aan een heel korte onderlijn (5cm ofzo van haak naar wartel), met iets zwaarder lood.

Verder je slip gewoon eens dichtzetten, hanger in semi slappe lijn hoog erin hangen, kijken wat dat doet, als ze gewoon niet meer kunnen runnen.

Is het bij die boom Ensar?

Joooo 8)
8)
serge warbout
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: purmerend

20-02-2008 13:21

heb je een foto van je rig. WAnt een line aligner van 12 cm lijkt mij iets te overdreven ;)

gr serge
Gebruikersavatar
mike campen
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-11-2005 11:33
Locatie: rotterdam

20-02-2008 15:43

Chris;
Ik weet natuurlijk ook niet zeker of dat de uitkomst is,maar omdat de vissen nu gewoon minder gretig het aas nemen dan wanneer het water warmer word.Het iets zwaardere stukje putty zou ervoor kunnen zorgen dat de haak net iets eerder prikt dan dat hij normaal al doet.
En ik zou kiezen voor een longshank omdat dit ook een goede prikker is prikt doorgaans toch beter dan een klauwhaakje.En waarom maatje 10 ik persoonlijk vis graag met kleine haken.
gr. Mike
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

20-02-2008 19:05

robert de jong schreef:Als je er zeker van bent dat je lood wordt verplaatst, en dat ben je zo te lezen, ( sliders leadcore en toplood erop, swinger/hanger komt niet terug in oorspronkelijke postitie) dan werkt je onderlijn niet helemaal mooi denk ik.

Je schrijft dat je een hair gebruikt van 1 cm tussen pop up en haakbocht, ik zou die eens verkorten, heel die hair eraf, gewoon een D rig knopen met ongeveer 5 wikkelingen, zodat de popup naast de haak staat. Andere hengel misschien gewoon een zinker op zetten aan een heel korte onderlijn (5cm ofzo van haak naar wartel), met iets zwaarder lood.

Verder je slip gewoon eens dichtzetten, hanger in semi slappe lijn hoog erin hangen, kijken wat dat doet, als ze gewoon niet meer kunnen runnen.

Is het bij die boom Ensar?

Joooo 8)


Hee hee,

Ik zal het eens proberen. Het was niet bij de boom.

Je krijgt een pb'tje!

Mvg,

Gekke turk
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

22-02-2008 23:15

Wij hebben vorig jaar ook zoiets gehad.
Vele runs zonder karper of stoot. Onderlijnen waren helemaal goed en hadden ook al vangsten opgeleverd.
Een week later even verder op het zelfde water ca 50-100meter. Zien we een schildpad zwemmen.
En die pakken dus ook boillies maar die haak je dus niet even in. Omdat als je aan slaat je de boilie weer uit zijn bek trekt en de haak niet vergenoeg zit. :roll:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

23-02-2008 01:22

Wel eens aangedacht de onderlijn langer te maken?
Zou ook kunnen zijn dat de onderlijn zich te vroeg strekt,waardoor alleen de boilie in zijn bek komt(met weerstand)zonder zich te haken.
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

23-02-2008 08:14

Ik had vannacht een droom. Zat te vissen... lag in de tent, hele nacht geen piepje gehoord, en net toen ik een beetje wakker begon te worden (in mn droom) vroeg ik me af of ik mn piepers wel had aangezet :o En net op dat moment hoorde ik een piepje, dat was een grote opluchting.

Ik ging gelijk mn tent uit om te kijken... zater er allemaal muizen en 1 vogel op mn rodpod. De muizen sprongen op en neer en toen ze mij zagen rende ze weg. Behalve 1 muis, want die had de pootjes van het vogeltje vast waardoor deze niet kon wegvliegen... :o

En 5 minuten geleden werd ik dus wakker uit deze droom... En omdat ik toch al wakker was, dacht ik, mwah ik kan vandaag ook alwel 2 uurtjes eerder aan het water gaan zitten, gezien de planning 11:00 was. Dus ik zet mn pc aan om het weer nog eens te bekijken... Carpboard ook nog even checken, loop ik op dit topic...

8) Vraag ik mij ineens af hea :roll: Misschien veroorzaken muizen wel je valse runs 8) 8)

Met nog dromerige groeten, *gaaaaaap*
Marvin

Oh en sorry voor dit offtopic verhaal :P Droom is wel zojuist waargebeurd trouwens :wink:
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

23-02-2008 14:36

Piet daar zit wat in :)
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
simon bregman
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-11-2006 12:14

23-02-2008 19:38

misschien krabben, (waarschijnlijk niet, dan krijg je meestal maar 1 of 2 piepjes), maar who knows?
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

24-02-2008 15:37

Met die delkims op zijn allergevoeligst heb je al snel een run.

hahahahahahahahahahahahahaha.

Verder heb ik niks zinnigs te zeggen.
Alles is al gezegd denk ik.
Bertus Oostrom
Berichten: 6
Lid geworden op: 08-03-2008 21:25

08-03-2008 21:38

Meerkoeten, brasems, zeelten, elke andere vis/watervogel die de boilie meeneemt maar niet wordt gehaakt? Misschien idd kleinere haak en/of langere onderlijn, of radicaal andere rig, een totaal vrije lijn om te kijken hoever het meegenomen wordt.
Ik heb zelf ook wel eens last gehad van loze runs, met een d-rig, of idd zoals hierboven met een longshank proberen, dat was bij mij vaker raak.
Succes en hopelijk kunnen we de oorzaak / oplossing ook nog eens nalezen. ;)
De karper is altijd groter aan de andere kant van het water ...
Gebruikersavatar
Coen van Grunsven
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-10-2006 20:08
Locatie: Heijen

09-03-2008 12:06

hoi hoi

probeer eens een grotere boilie

ik denk dat het gewoon een brasem is




groeten Coen
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

09-03-2008 12:47

probeer eens niet aan te slaan maar de hengel gewoon op te pakken en rustig je top omhoog en dan je baitrunner dicht gooie

ik sla nooit aan want die vis bouwt de druk tog wel op

ik zie het zo vaak op de bosbaan gebeuren dat van die klojos zo hard aanslaan en dan gaan zeuren dat ze steeds missen

(wil niet zeggen dat jij er een bent maar je kan t probere)
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

09-03-2008 14:23

Ja dan heb je het over papagaaibekvissen.
De bosbaan kan je niet vergelijken met een normaal water.
Hard aanslaan ben ik ook geen voorstander van maar zeker wel een tikje.
Ik vis de laatste tijd veel vrijloop of met een stop op 40cm dan moet je zeker nog een tikje geven.

Ik denk dat je het moet zoeken in de combinatie van dingen (loodmontage met onderlijn, afstand waar je op vist,gevlochtenlijn of nylon, je hengels hard/zacht) en dat is op elk water weer verschillend.

Het kost altijd tijd om achter dingen te komen. De ene keer wat langer dan de andere keer maar als je er uiteindelijk maar achterkomt.
En vaak is het heel simpel. (alles is simpel als je het weet natuurlijk).

Martin
Gebruikersavatar
Anes Kadic
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-07-2007 03:58
Locatie: Twente
Contacteer:

26-06-2008 10:33

Dit probleem heb ik ook eens gehad,
Telkens vlak na het ingooien kreeg ik een ''run'' / serie piepen,
en zo elke keer vlak na het ingooien...

Vervolgend zwaarder lood aangehangen ( 100 gram dacht ik?, en ja voor somminge is dit standaard, maar k prik ze gewoon met 85 :) )

Lyn strakker gezet, meer gewicht op de swinger,
Dit heeft me wel geholpen,

Maar ik dacht idd ook aan water ratten?

Succes!
Vissen begint daar waar het verlangen naar gewicht ophoudt, en het een worden met je passie je drijfveer is
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

26-06-2008 16:39

Ik heb ook wel piepjes gehad als ik ingeworpen had gelijk piepjes kreeg dit kwam omdat er nog een bocht in de lijn zat die trekt vanzelf recht als jeje swinger er aanhangt dus dan zakt hij vaak nog een beetje. Dit resulteerd dan in een paar piepjes soms.
Gebruikersavatar
Anes Kadic
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-07-2007 03:58
Locatie: Twente
Contacteer:

26-06-2008 17:30

Ook een bocht in je lijn als je metertje of 5 uit de kant vist?
Vissen begint daar waar het verlangen naar gewicht ophoudt, en het een worden met je passie je drijfveer is