nachtvispas ahv


Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

05-03-2008 15:09

OK, Peter.

Wij hebben juist voor de niet-ingebrachte wateren gekozen om de pilot onafhankelijk van andere hsv-en en Federatie uit te kunnen voeren. We gaan dit jaar met omliggende verenigingen en die federatie overleggen over een mogelijke gezamenlijke pas, die dan juist voor wél ingebrachte wateren zou gaan gelden. Daarbij kunnen de ervaringen die wij dit jaar gaan opdoen een uitgangspunt vormen om het uiteindelijk wel of niet te doen en bij de inrichting van het aanhangende reglement etc.

Wat ik alleen niet begrijp van jouw postings is het volgende:

Om op de wateren die in de Nachtverblijfpas zitten te mogen vissen, moet je uberhaupt lid van de AHV zijn, los van het nachtverblijf.

Op de (meeste) overige wateren van de AHV kun je zonder bij ons lid te worden dag en nacht vissen en - tot nader order, je weet nooit zeker wat overheden gaan doen - een bivvy opzetten.

Dat recht heb je dus al; alleen niet op de wateren in de pas en in - ik geloof - grote delen van de gemeente Uithoorn (en slechts beperkt op de Gaasperplas en de Ouderkerkerplas, maar ook die zijn niet ingebracht bij de Federatie).

Kortom: je gebruikt dit topic om te klagen dat we nog niet alle wateren hebben ingebracht. begrijp ik dat goed? :D

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

05-03-2008 15:28

Bert Vooijs schreef:Kortom: je gebruikt dit topic om te klagen dat we nog niet alle wateren hebben ingebracht. begrijp ik dat goed?


Het is geen klacht, het is alleen jammer :D , ik zie zat ahv wateren waar ik wel mag vissen maar zoals jezelf al aangeeft loop ik daar de kans tegen een dikke PV aan te lopen en daar zit niemand op te wachten.

Maar om weer ontopic te gaan, ik hoop dat in 2009 na de pilot en in goed overleg de pas ook voor niet AHV leden te koop is en de wateren weer toegevoegd worden aan de lijst dan kan ik weer lekker vissen op die wateren overdag of snachts.

Groetjes en succes Peter.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-03-2008 19:36

Peter, helaas blijft het woordje RECHT in dit verband voorlopig nog dubieus, dit moet je je wel realiseren en ook dat de AHV daar zelf geen bevoegdheid voor heeft. Beter iets dan niets is voorlopig nog het meest haalbare.
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

05-03-2008 19:58

Aart Lokhorst schreef:Peter, helaas blijft het woordje RECHT in dit verband voorlopig nog dubieus, dit moet je je wel realiseren en ook dat de AHV daar zelf geen bevoegdheid voor heeft. Beter iets dan niets is voorlopig nog het meest haalbare.


Mee eens Aart al blijft het jammer :wink: maar heb er nu meer vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Peter
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

05-03-2008 20:13

Dat is een goeie aanvulling/terechtwijzing, Aart. Dank je!
Recht is inderdaad niet de juiste omschrijving...

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-03-2008 20:36

Bert,

Je zegt meer, maar ik kan je verzekeren dat niemand bij mij in de tent komt of kwam. Ik heb het verder al druk zat met commissies en ga dus niet nog eens in een karpercommissie. Maar met de mannen die daar zitten heb ik geen probleem. Dat wil niet zeggen dat ik geen eigen mening heb. En mogelijk moet ik die bijstellen na de proef.

Zoals je begrijpt ben ik geen groot voorstander van extra pasjes waarvan de reden mij niet duidelijk is. Dat is min of meer een principieel standpunt, want ik ben verder goed op de hoogte van de waarde van dergelijke systemen. Het heeft er op sommige plekken voor gezorgd dat het recht om er te vissen behouden bleef. En dan is het een mooi resultaat. In dit geval zie ik dat probleem echter niet en het is mij ook niet echt duidelijk gemaakt in Vissen.

Het probleem voor mij is dat ik wettelijk gezien niet aan het Kinselmeer mag staan met een tent. Niemand doet daar moeilijk over, maar strikt genomen mag het niet. De verblijfpas van 10 euro (dat gaat die namelijk kosten) lost dat probleem niet op.

Daarbij komt ook nog eens een 3 hengelvergunning van 35 euro. Dat wordt jaarlijks 45 euro extra voor karpervissers die op het genoemde beperkte lijstje van AHV wateren willen vissen. Als straks iedere HSV met hun eigen pasjessysteem voor karpervissers komt is het eind zoek. Mijn Afdeling XI hanteert overigens ook al een tijdje een eigen 3 hengelvergunning. Het is inderdaad te hopen dat dit zich tot een federatievoorziening ontwikkeld waar de 3 hengelvergunning en het nachtvissen gecombineerd worden voor een schappelijk bedrag en ik geen bekeuring krijg voor mijn tentje. Maar dat is nu dus niet zo en is niet meer dan een belofte voor later. Ik kan wel zien dat dit een aanzet is.

Als het trouwens om identificatie gaat, ben ik al geregistreerd bij SN en de AHV (wacht nog steeds op de extra afdracht van 2008) met mijn vispas en heb ik een wettelijke identificatieplicht. Deze voorzieningen zijn al in het leven geroepen om problemen aan te kunnen pakken. Met die verblijfpas overtreedt ik nog steeds de wet. Wat voegt het dan nog toe?

Overigens heb ik niets tegen een 3 hengelvergunning. Die verleent mij het recht om met 3 in plaats van 2 hengels te vissen. Dit houdt dus iets in. Hoewel het ook gewoon in de vergunning geregeld kan worden en een pasje niet echt nodig is. Maar vooruit. Ik kan wel zien dat het een motivatie voor de vereniging is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

05-03-2008 21:02

Daarom is het ook een 'pilot', Kees.

Als het niks toevoegt qua omgang van vissers met hun omgeving en geen positieve invloed heeft op de verhoudingen met overheden in dit kader, is het inderdaad alleen maar een pasje erbij. Daar zit niemand op te wachten, dus in dat geval zullen we de pas niet definitief invoeren.

Onze doelen heb ik al eerder omschreven. Als we die in voldoende mate halen (waar die grens ligt, wordt nog omschreven), volgt invoering. Maar dan het liefst in samenwerking met andere hsv's of in federatief verband. Ook samenwerking op driehengelgebied is niet uitgesloten. 8)

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

06-03-2008 12:58

Bert Vooijs schreef:terechtwijzing


:o :o :o
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

06-03-2008 14:35

Uitleg nodig, Peter? :lol:

Als ik het heb over het RECHT een tentje te plaatsen, sla ik de plank volledig mis. Het betreft de MOGELIJKHEID IN GEVAL VAN VOORALSNOG VOORTDUREND GEDOGEN DOOR DE PLAATSELIJKE OVERHEID.
Aart gaat hier op in. Dat heet in goed Nederlands een terechtwijzing (dat woord heeft niet per se een negatieve bijsmaak). Ik spreek daar vervolgens mijn dank voor uit.

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

06-03-2008 16:12

Ah oke foutje van mij hehe :oops:

Peter
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
koen Baaijen
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-04-2008 00:04

30-05-2008 17:17

Geldklopperij heb ik niet gezegd over de nachtverblijfpas, vind het juist een uitstekend initiatief alleen jammer dat ie alleen voor AHV leden is :roll: die 5 of 10 euro die heb ik er zeker wel voor over, maar ik ben al lid van een hsv en nu zou ik ook nog lid moeten worden van de AHV om op die wateren te mogen vissen waar de nachtverblijfpas geld daar baal ik alleen een beetje van.

Hoop dat de bedoelde wateren snel weer in de lijst van viswateren komen en dat de pas ook voor niet AHV leden bechikbaar komt, desnoods zou ik als niet AHV lid zelfs wel wat meer dan 10 euro willen betalen als dat me het recht geeft om een tentje neer te zetten :D

Met vriendelijke groet Peter[/quote]

Ik sluit me helemaal aan bij Peter.

Ik bedoel, nu zijn die federaties er en dan geeft AHV er nog maar een x aantal vrij. Ik ben een karpervisser die graag eens zijn hengeltje ergens anders uitgooit omdat ik ook wel eens wat van de omgeving wil zien. Maar omdat ik al lid ben van een andere visvereniging kan dit dus niet of ik moet een halve meier gaan neerleggen.....

Lijkt mij het mooist als iedereen gewoon overal kan vissen mits deze persoon een pas heeft.....
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

30-05-2008 19:54

...dan geeft de AHV er nog maar een x aantal vrij...

:evil:

Hier word ik een beetje kriegel van. Informeer je. En reken dan eens uit hoeveel hectare water wij aan de federatie hebben toegevoegd (en het percentage wat we uitmaken van dat federatiewater, kicke!) en wat dat beetje uitmaakt dat we achterhouden om diverse redenen.

Bosbaan en Sloterplas zijn al overbevist. Die komen als laatste algemeen vrij, dat willen we de vissen eenvoudigweg niet aandoen.
Van de meeste andere wateren die we nog niet ingebracht hebben, wil de eigenaar van wie wij het visrecht huren niet dat we dat doen. We werken hier aan.

Omdat we geen andere verenigingen lastig wilden vallen met ons last minute experiment met de Nachtverblijfpas, doen we het op wateren waar je uberhaupt een AHV-VISpas voor nodig hebt.

NIET ANDERSOM.

Juist om het eenvoudig te houden: te voorkomen dat mensen van buiten ineens een Nachtverblijfpas nodig hebben.

Korzelige groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-05-2008 21:34

T's om gek van te worden he Bert :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-05-2008 21:55

En ik maar denken ga een keer met Bert op de Sloterplas vissen s'nachts met driehengels :lol: :lol: :lol:
En dat met een kleine vispas :lol: :lol:

Groetjes mannen,
Peter