visverbod hollandse yssel????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

13-02-2008 20:23

Aangezien ik voor mijn werk (glazenwasser)wel eens bij mensen kom die aan de hollandse yssel wonen ,mij vertelde dat er tussen Haastrecht en Oudewater NIET meer gevist mag worden.Het hele stuk schijnt van particulier bezit te zijn.Tevens zijn er vier oude vissers die er al meer dan 40 jaar vissen gewoon bekeurt zijn.Dit stond in het plaatselijk krantje.BELACHELIJK gewoon en kan dit zomaar?Is iemand op de hoogte van dit verbod.Het zou me verbazen als dit waar is.De yssel is toch gewoon openbaar en kan toch nooit in particulier bezit zijn?Hopend op een reactie die mij kan vertellen hoe het echt zit.

Met glazenwassende groet..
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-02-2008 21:24

Dennis, dat een deel van de Hollandse IJssel particulier bezit is kun je m.i. wel vergeten. Blijft onverlet dat wel 'iemand' de visrechten op een deel gehuurd zou kunnen hebben die voor dat deel geen vergunning wil verstrekken.
Ik denk dat de Federatie Zuid-West Nederland wel zal weten hoe het met het visrecht op de Hollandse IJssel is gesteld.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

14-02-2008 19:19

je mag vissen in de ijssel tot de algrera brug in cappelle tot juliana sluis gouda
met een goudse of rotterdamse vis pas :wink:
voor de rest kan het in bezit zijn van een brood visser
dat was het hier boven genoemde stuk ook
maar de hangelaars vereniging heeft em uitgekocht vlgs mij
zal wel......!
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

14-02-2008 20:16

Stefan,Volgens mij is het pas dit jaar verboden geworden.Het gekke is dat de mensen die aan de yssel wonen,dus het water aan de tuin hebben in het koopkontrakt hebben moeten tekenen voor het recht achter de tuin.Maar men mag ook niet eens een hengeltje uitgooien vanuit hun eigen tuin,terwijl je toch een stuk water bezit tussen haakjes.

Aart,zover dacht ik ook al,maar toch vreemd dat ze een visverbod instellen over een lengte ik schat toch 10 kilometer of meer zelfs zoals Stefan al aangeeft tot de sluis in Gouda.Is een behoorlijk stuk en zelfs aan een kant een fietsroute of wandel route door de polder,waar toch veel mensen gebruik van maken.Het is zonde...

Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-02-2008 21:48

Denis, zoals je weet woon ik niet in die omgeving, heb dan ook geen idee wie die 'ze' zijn. Nogmaals, beter even aan de Federatie vragen.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

16-02-2008 11:55

beter even vragen van wie het water is :wink:
dan naar de beste man/vrouw toe gaan en vragen of er geen vergunning te krijgen is.
dat was eerst ook zo tot algera brug naar luliana sluis.
toen kon je je vergunning bij piet kalkman(broodvisser) halen.
en ook een 3e hengel vergunnig :)
zal wel......!
Plaats reactie